• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

"Бензин А-95, дизельне паливо за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистилянти"

З поділом на 2 лоти: Лот №1 Бензин А-95 (талони/скретч-карти) Лот № 2 Дизельне паливо (налив)

Завершена

1 212 480.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 2 526.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 14:32 - 10.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 663b8d2318734c0f8dd576b02a1af3c0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-008478-a.a2
Назва: СКАРГА
Скарга:
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Державна установа «Одеська обласна фітосанітарна лабораторія» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2024-03-12-008478-a, за предметом ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника відносин із виробником та щодо надання листа від виробника; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності сертифікатів відповідності, виданих на ім’я учасника; 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власного та/або орендованого спеціалізованого автотранспорту (бензовозів) (надати опис), надання «Свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки» (калібрувальний паспорт).
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 18:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2024 12:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згідно Рішення №5481-р/пк-пз від 26.03.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, допущені порушення Замовником виправлені шляхом внесення змін до Тендерної документації за процедурою закупівлі «Бензин А-95, дизельне паливо за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти», відповідні зміни оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-12-008478-a від 28 березня 2024року о 12:41год. порядку проведення Процедури закупівл
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 00ed6e8ed9c54f7f82b7ad914272767b
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови тендерної документації та такі умови, що суперчать п. 29 Особливстей
Опис заперечення: 12.03.2024 року, у мультилотовій закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-12-008478-a, за предметом ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти (Дизельне паливо, Бензин А-95), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: порушено ст. 5 Закону
Опис суті пункту скарги: 2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають власний та/або орендований спеціалізований автотранспорт (надати опис), який має «Свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки» (калібрувальний паспорт).
«9. Учасник по лоту №2 повинен надати гарантійний лист про те, що:
- він зобов’язується здійснювати поставку товару партіями до 5 000 (п’яти тисяч) літрів. Розмір кожної партії товару визначає Замовник;
- постачальник повинен забезпечити доставку Товару бензовозами (власними чи орендованими та/або які знаходяться у користуванні, тощо) на склад Покупця за адресою: м. Ківерці, вул. Комунальна, 8;
- кожна поставка нафтопродуктів буде здійснюватися спеціалізованим автотранспортом (надати опис), який має «Свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки» (калібрувальний паспорт) і буде супроводжуватись сертифікатом відповідності та паспортом якості нафтопродукту на момент поставки товару;
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною п выдношенню до учасників, які не мають власних/орендованих/у користуванні бензовозів, оскільки мають партнерські договори з суб’єктом господарювання, який має паливний склад (нафтобазу), з якого, по замовленню Скаржника, здійснюється поставка палива наливом із залученням автомобілів партнера Скаржника, а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати спеціалізований транспорт у валсності/аренді/користуванні та надати опис такого автотранспорту – носить обмежувальний характер по відношенню до Скаржника.
Бензовози, якими буде здійснено поставку палива Замовнику (у разі укладення із Скаржником договору) належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою АЗС та/або у резервуари Замовника.

1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат, виданий на ім’я учасника або, у разі, якщо сертифікат виданий на ім’я виробника – учасники повинні мати прямі стосунки з виробником палива та надати від нього лист:
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Вирішена

Звертаємось до Замовника з вимогою внести змінити до Тендерної документації!

Номер: 7977530c40234cfb9a6baa0e46cab2de
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-008478-a.b1
Назва: Звертаємось до Замовника з вимогою внести змінити до Тендерної документації!
Вимога:
Просимо Вас прибрати з тендерної документації дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють нашу участь у закупівлі крім того порушує наші законні права та інтереси, а крім того обмежує коло потенційних учасників, а саме вимогу Додатку 2 до Тендерної документації: На підтвердження відповідності технічним вимогам учасник надає чинний сертифікат відповідності на товар, що є предметом закупівлі виданий уповноваженим органом / уповноваженою організацією. У випадку, якщо сертифікат відповідності виданий не на ім’я учасника, Учасник надає сертифікат відповідності виданий виробнику запропонованого товару разом із відповідним договором поставки із виробником. Документи мають бути чинні на момент подання тендерної пропозиції. На підтвердження можливості поставки товару Учасник надає: - якщо він є виробником товару надає лист-підтвердження можливості поставки товару в обсязі і строках згідно умов тендерної документації. - якщо він не є виробником товару надає лист-підтвердження від виробника можливості відвантажити йому товар в обсязі і строках згідно умов тендерної документації Дана вимога дискримінує нас, обмежує коло потенційних учасників, оскільки Участь у закупівлі зможуть взяти лише виробники палива в Україні або Учасники які не є виробниками але співпрацюють з виробниками палива в Україні, проте обмежують Учасників які пропонують паливо Європейських виробників, оскільки отримати лист-підтвердження від Європейського виробника палива є неможливим, що дискримінує потенційних Учасників які мають можливість виконати всі технічні умови щодо якості палива згідно Тендерної документації. Також вважаємо дискримінаційними вимоги щодо прямих договірних відносин саме з виробником палива, оскільки потенційні Учасників закупівель не завжди напряму співпрацюють з виробниками, а мають партнерські відносини з Суб’єктів господарювання котрі мають Договірні відносини безпосередньо з Виробником палива. Враховуючи викладене вважаємо що Замовника своїми вимогами які зобов’язують потенційних Учасників співпрацювати на пряму з Виробником, порушують принципи здійснення закупівель, обмежують коло потенційних Учасників, та дискримінують учасників шляхом позбавлення рівності між ними! Оскільки в Україні на даний час на ринку наявний один виробника палива: ПАТ "УКРТАТНАФТА", і тільки даний виробник чи його прямі партнери зможуть прийняти участь у даній закупівлі, проте Учасники які постачають палива Іноземних виробників дані вимоги виконати не зможуть. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей. Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Враховуючи вище викладене просимо Замовника прибрати з Тендерної документації: «На підтвердження відповідності технічним вимогам учасник надає чинний сертифікат відповідності на товар, що є предметом закупівлі виданий уповноваженим органом / уповноваженою організацією. У випадку, якщо сертифікат відповідності виданий не на ім’я учасника, Учасник надає сертифікат відповідності виданий виробнику запропонованого товару разом із відповідним договором поставки із виробником. Документи мають бути чинні на момент подання тендерної пропозиції. На підтвердження можливості поставки товару Учасник надає: - якщо він є виробником товару надає лист-підтвердження можливості поставки товару в обсязі і строках згідно умов тендерної документації. - якщо він не є виробником товару надає лист-підтвердження від виробника можливості відвантажити йому товар в обсязі і строках згідно умов тендерної документації» Такої ж позиції притримується Антимонопольний комітет України: Рішення Колегії АМКУ від 29.11.2022 № 7011-р/пк-пз, процедура закупівлі UA-2022-11-15-000124-a Рішення від Колегії АМКУ від 14.03.2017 № 1207-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2017-02-13-001432-c Рішення Колегії АМКУ від 04.10.2018 № 10218-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-09-06-001755-a Рішення від Колегії АМКУ від 03.10.2018 № 10177-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-08-17-001075-a Рішення від Колегії АМКУ від 19.09.2018 №9702-р/пк-пз процедура закупівлі UA-2018-08-17-000491-b Рішення від Колегії АМКУ від 21.05.2021 № 11217-р/пк-пз, процедура закупівлі № UA-2021-04-27-005613-c., Рішення від Колегії АМКУ від 09.06.2021 № 12978-р/пк-пз, процедура закупівлі № UA-2021-05-05-000882-b. Рішення від Колегії АМКУ від 10.06.2021 № 13149-р/пк-пз , процедура закупівлі № UA-2021-05-17-014658-b. У разі ігнорування порушення наших прав, будемо вимушені звернутися зі Скаргою до Антимонопольного комітету України, що призведе до затягування процедури закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Допущені порушення викладені в Додатку 2 до Тендерної документації виправлені шляхом внесення змін до Документації за процедурою закупівлі «Бензин А-95, дизельне паливо за кодом ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти». Зміни оприлюднені на вебпорталі 28 березня 2024 року о 12:41год. Отже, дискримінаційні вимоги, що обмежують коло потенційних Учасників прибрані з Тендерної документації Замовника.
Статус вимоги: Задоволено