• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вивіз побутових відходів та вивіз великогабаритних відходів

Завершена

430 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 150.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 13:32 - 05.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 40fb404cccbb472dbbe9d1d6abd91a08
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-007025-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
ТОВ “Альтфатер Чернівці” прийняло рішення про участь у вказаних відкритих торгах. Проте, під час вивчення вимог Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (вивезення сміття) (далі – Тендерна документація) Замовника, встановлено, що Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, порушує вимоги чинного законодавства, порушує права та інтереси ТОВ “Альтфатер Чернівці”, що підтверджується наступним:
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 18:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2024 12:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Вивіз побутових відходів та вивіз великогабаритних відходів"
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЛЬТФАТЕР ЧЕРНІВЦІ", Бутра Зіновій Миколайович +380372547529 zinovii.butra@veolia.com

Пункт скарги

Номер: 3a9b506ae20943c68eb3c932d0adcfc4
Заголовок пункту скарги: Скарга
Опис заперечення: Відповідно до ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”(далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частина 4 ст. 5 Закону забороняє Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 4. ст. 22 Закону передбачено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Однак, Замовником грубо порушені вищевказані принцип недискримінації учасників процедури закупівлі. Так, підпунктом 4.2. пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, при поданні тендерної пропозиції Учасник зобов’язаний надати чинний договір укладений учасником торгів, з органом місцевого самоврядування на території Чернівецької міської територіальної громади на підтвердження вимог Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX «Про управління відходами»» та постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2023 р. №918 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів». Пункт 1.2. Додатку 2 Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Тендерної документації також містить дискримінаційні вимоги: “На підтвердження технічних вимог Учасником надається: … 1.2. Дозвіл або договір для вивезення твердих побутових відходів”. Умови Тендерної документації про надання учасником торгів копій вказаних договорів є дискримінаційною і суттєво обмежує коло можливих учасників процедури закупівлі, оскільки Рішенням виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 11.12.2020 року №602/27 “Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на окремих територіях м. Чернівців” (далі – Рішення), визначено ТОВ “Укрвторресурси-Буковина” виконавцем послуги з вивезення побутових відходів на території, межі якої зазначені у Додатку 2 та Департаменту транспорту доручено укласти з ТОВ “Укрвторресурси-Буковина” договір. Відповідно до Додатку 2 “Території надання послуги з вивезення побутових відходів на окремій території в м. Чернівцях ТОВ “Укрвторресурси-Буковина” до Рішення, територія обмежена вулицями: … вул. площа Центральна – вул. Головна (непарна сторона від Центральної площі до вул. Буковинської). Таким чином, за адресою надання послуги: м. Чернівці, вул. Головна, 137 укладений договір лише з одним підприємством – ТОВ “Укрвторресурси-Буковина”. Договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на окремій території м. Чернівців від 18.12.2020 року №1 від 15.08.2022 року, укладений між Скаржником та Департаментом транспорту та окремих питань комунального господарства Чернівецької міської ради, розірваний за ініціативою Чернівецької міської ради на підставі Угоди від 15.08.2022 року про розірвання договору на надання послуг з вивезення побутових відходів на окремій території м. Чернівців від 18.12.2020 року №1/додається/. Відповідно, запитуваний Замовником договір, укладений учасником торгів, з органом місцевого самоврядування на території Чернівецької міської територіальної громади на підтвердження вимог Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX «Про управління відходами»» та постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2023 р. №918 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів» може надати єдиний учасник ТОВ “Укрвторресурси-Буковина”, що суттєво обмежує коло можливих учасників процедури закупівлі. Крім того, ні Закон України «Про управління відходами» від 20 червня 2022 року (далі - Закон N2320-IX) ні Постанова Кабінету Міністрів України № 918 від 25 серпня 2023 р. «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів» (далі – Постанова КМУ) ні будь-який інший закон чи нормативно-правовий акт не містять вимог щодо укладання Учасником процедури закупівлі або суб'єктом господарювання у сфері управління відходами договорів з органами місцевого самоврядування на підтвердження вимог вищевказаних нормативних актів, а тому вказані вимоги, зазначені Замовником у Тендерній документації є дискримінаційними, та не можуть бути виконані. Натомість, відповідно до Закону N2320-IX, суб'єкт господарювання у сфері управління відходами - юридична особа або фізична особа-підприємець, що здійснює збирання, купівлю, зберігання, перевезення, відновлення та/або видалення відходів відповідно до законодавства (п.36 ст.1). Статтею 32 Закону N2320-IX визначено, що у територіальних громадах з чисельністю населення понад 500 тисяч осіб рішенням міської, сільської, селищної ради визначається адміністратор послуги з управління побутовими відходами. В інших територіальних громадах адміністратор послуги з управління побутовими відходами визначається рішенням міської, сільської, селищної ради. Адміністратором послуги з управління побутовими відходами визначається виключно комунальне підприємство. Адміністратор послуги з управління побутовими відходами, серед іншого, укладає договори із споживачами про надання послуги з управління побутовими відходами. П.6 Прикінцевих та Перехідних положеннями Закону N2320-IX передбачено, що виконавчі органи місцевих рад визначають комунальне підприємство - адміністратора послуги з управління побутовими відходами у строк не більше шести місяців з дня набрання чинності цим Законом. До визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб'єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку. Суб'єкти господарювання, визначені виконавцями послуг з вивезення побутових відходів, що на момент набрання чинності цим Законом мають чинний договір на надання відповідних послуг з органами місцевого самоврядування, повинні переукласти такий договір з адміністратором (у разі його визначення). Таким чином, виконавчі органи місцевих рад повинні визначити комунальне підприємство - адміністратора послуги з управління побутовими відходами в строк до 09.01.2024 року. Враховуючи, що станом на 15.03.2024 року виконавчим комітетом Чернівецької міської ради не визначило комунальне підприємство - адміністратора послуги з управління побутовими відходами та не встановило тариф на послугу з управління побутовими відходами, а тому вказані вимоги, зазначені Замовником у Тендерній документації є дискримінаційними та не можуть бути виконані. Крім того, п.2, п.3 Постанови КМУ визначають, що учасник конкурсу - суб’єкт господарювання, який в установленому порядку подав заяву та конкурсну пропозицію для участі в конкурсі, а Учасниками конкурсу можуть бути суб’єкти господарювання, установчими документами яких передбачено провадження діяльності у сфері управління побутовими відходами. Кількість учасників конкурсу не обмежується. В той же час, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаної умови у тендерній документації, яка є дискримінаційною по відношенню до інших учасників, що мають досвід надання послуг поводження з побутовими відходами. Враховуючи викладене, керуючись ст. 18 ЗУ “Про публічні закупівлі”,
Опис суті пункту скарги: Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаної умови у тендерній документації, яка є дискримінаційною по відношенню до інших учасників, що мають досвід надання послуг поводження з побутовими відходами
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації