• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо у роздріб через мережу АЗС

Замовник/закупівельник: Акціонерне товариство "Укрпошта", місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, будинок 22, ЄДРПОУ 21560045, категорія: юридична особа, яка здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документа. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%). Терміни поставки в оголошенні наведені орієнтовні, детальна інформація щодо умов поставки визначена в тендерній документації, зокрема в проєкті договору про закупівлю.

Завершена

16 092 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 80 460.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 12:51 - 17.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 4657f302e76d494cb3dfa5af34e20e90
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-006294-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику! У п. 6.3.2.1 Розділу X. «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» Вами вимагається надання копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС або копії рішення органу ліцензування про видачу вказаних ліцензій, реєстраційні номера яких зазначені в Таблиці 1 розділу Х тендерної документації. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки ліцензії на роздріб мають виключно АЗС, суб’єкти господарювання які працюють через партнерські АЗС не мають ліцензій на роздріб. Дана закупівля передбачає реалізацію пального через талони. Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у редакції, яка діє з 01.07.2019 р., реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам. Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України: у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками; при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів” внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (далі - Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 01 липня 2019 року. Відповідно до статті 1 Закону № 481 оптова торгівля пальним визначена як діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам. Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова та роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій. Отже, у разі придбання та подальшої реалізації пального (продажу) у розумінні Закону № 481, суб'єкту господарювання необхідно отримати ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі пальним. Тобто, при здійсненні продажу пального шляхом передачі Замовнику талонів, які є довірчими документами та підтверджують право власності на пальне учаснику достатньо отримати тільки ліцензію - на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. При цьому, відповідно до пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу. Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу). Отже, безпосередньо сама операція з реалізації паливних карток та талонів на пальне, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. Враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства України учасникам які здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів достатньо надати ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. Аналогічна правова позиція міститься в частині 3 рішенні АМКУ № 16190 -р/пк-пз від 10.10.2023, де зазначено, що: «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції… За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію діючої ліцензії саме на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.» Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити всі положення де вимагається надання ліцензії на роздрібну торгівлю, у разі не задоволення зазначеної вимоги будемо вимушені звернутися до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів, адже дана вимога є не обґрунтованою та не доцільною та порушує основні принципи здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Закупівля здійснюється в порядку, визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 №1178 (надалі за текстом - Особливості). Відповідно до п. 54 Особливостей Замовник повинен протягом трьох днів з дати оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Замовник, розглянувши Вимогу UA-2024-03-12-006294-a.a1, вважає, що остання є безпідставною і такою, що не підлягає задоволенню з наступних підстав. Відповідно п. 6.3. розділу X тендерної документації «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції»: 6.3. У випадку залучення партнерських АЗС учасник надає: 6.3.1. копію/ї договору/ів, укладеного/их між учасником та суб'єктом господарювання (АЗС партнером), термін дії якого не менше за строк дії договору згідно умов цієї тендерної документації та в якому вказані АЗС, за якими запропонована заправка автотранспорту Замовника у таблиці 1 розділу Х тендерної документації ТА / АБО 6.3.2. Лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або від його уповноваженого представника* про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 1 розділу Х тендерної документації по талонам та/або карткам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та/або талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії договору згідно умов цієї тендерної документації). *Представництво підтверджується листом від власника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним у якому зазначено інформацію щодо надання повноважень представникові на гарантування відпуску палива по талонам та/або карткам запропонованого Учасником зразка на АЗС, що зазначені у таблиці 1 розділу Х тендерної документації 6.3.2.1 копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС або копії рішення органу ліцензування про видачу вказаних ліцензій, реєстраційні номера яких зазначені в Таблиці 1 розділу Х тендерної документації (додаються до пункту 6.3.2). 6.3.3 копію чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії. Таким чином, для підтвердження відповідності вимогам цього пункту, у разі залучення партнерських АЗС Учаснику достатньо надати: Документи відповідно п.п. 6.3.1 та 6.3.3, а саме копію/ї договору/ів, укладеного/их між учасником та суб'єктом господарювання (АЗС партнером), термін дії якого не менше за строк дії договору згідно умов цієї тендерної документації та в якому вказані АЗС, за якими запропонована заправка автотранспорту Замовника у таблиці 1 розділу Х тендерної документації та копію чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії. АБО: Документи відповідно п.п. 6.3.2., 6.3.2.1 та 6.3.3, а саме: Лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або від його уповноваженого представника* про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 1 розділу Х тендерної документації по талонам та/або карткам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та/або талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії договору згідно умов цієї тендерної документації). *Представництво підтверджується листом від власника ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним у якому зазначено інформацію щодо надання повноважень представникові на гарантування відпуску палива по талонам та/або карткам запропонованого Учасником зразка на АЗС, що зазначені у таблиці 1 розділу Х тендерної документації; копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС або копії рішення органу ліцензування про видачу вказаних ліцензій, реєстраційні номера яких зазначені в Таблиці 1 розділу Х тендерної документації (ДОДАЮТЬСЯ ДО ПУНКТУ 6.3.2) та копію чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії. АБО: Надати документи відповідно п.п. 6.3.1 та документи відповідно п.п. 6.3.2., 6.3.2.1 на підтвердження партнерських взаємовідносин Учасника по окремим запропонованим АЗС, на надати копію чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії (6.3.3.). Таким чином вимога щодо надання копій ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на запропонованій(их) учасником АЗС, яка(і) є партнерською(ими), передбачена тільки у разі відсутності договору (ів) учасника з АЗС партнерами та/ або відсутності можливості надати зазначений (і) договір (и), є альтернативним варіантом підтвердження відповідності вимогам тендерної документації та є додатком до гарантійного листа від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або від його уповноваженого представника по запропонованій(им) АЗС, який передбачений п.п.6.3.2. та не є обов’язковою у разі наявності в учасника договору (ів) з АЗС партнерами. Вивчивши наведене у вимозі рішення АМКУ № 16190 -р/пк-пз від 10.10.2023 по закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-09-25-005923-a , повідомляємо, що це рішення стосується суто тієї процедури закупівлі, щодо до якої прийняте дане рішення. Тендерна документація цієї закупівлі не містить аналогічних та безальтернативних вимог стосовно надання копій ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на запропонованих АЗС, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи вищезазначене та характер та специфіку предмету закупівлі, тендерна документація по даній закупівлі не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації̈ Учасників. Відсутні підстави для задоволення вимоги та внесення змін в тендерну документацію
Статус вимоги: Відхилено