-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Аксесуари спеціального призначення для забезпечення підготовки та участі національної збірної команди України з сучасного п’ятиборства в ХХХІІІ літніх Олімпійських іграх 2024 року в м. Париж (Французька Республіка) (наказ 545) (ДК 021:2015:37410000-5 – Інвентар для спортивних ігор на відкритому повітрі)
Торги не відбулися
62 834.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 314.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 314.17 UAH
Період оскарження:
11.03.2024 17:44 - 16.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
dc675dd1d9124f44a9e8752d37f2c294
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-011889-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Untitled.FR13.pdf 15.03.2024 19:27
- 0 Оскарження дискрим АМКУ.doc 15.03.2024 19:48
- sign.p7s 15.03.2024 19:48
- ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ.doc 25.03.2024 19:23
- АМКУ_рішення_митна_декларація.pdf 25.03.2024 19:23
- ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ.pdf 25.03.2024 19:37
- Рішення від 19.03.2024 №4903.pdf 19.03.2024 17:25
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.03.2024 №5556.pdf 28.03.2024 13:11
- Рішення від 27.03.2024 №5556.pdf 01.04.2024 14:33
- заперечення на скаргу амку.docx 21.03.2024 18:02
- заперечення на скаргу АМКУ (2).pdf 21.03.2024 18:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 19:53
Дата розгляду скарги:
27.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.03.2024 17:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.04.2024 14:33
Пункт скарги
Номер:
3044aace6b204c7f9b2d774bd8679c81
Заголовок пункту скарги:
на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Опис заперечення:
на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРЖНИК: ФОП «Антонюк П.А.»
код ЄДРПОУ: 2981119408
адреса: пров. Кустанайський, буд. № 5, кім. 27, м. Київ, 03118,
тел.: +38 (093) 813-30-49
ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "УПРАВЛІННЯ ЗБІРНИХ КОМАНД ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ "УКРСПОРТЗАБЕЗПЕЧЕННЯ"
Вихідний №: 15-03/22/22-10-0500
Дата: від 15.03.2024 року
С К А Р Г А
на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:
№ у ЦБД: UA-2024-03-11-011889-a
№ ЛОТу (назва): ---
Найменування Замовника: ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "УПРАВЛІННЯ ЗБІРНИХ КОМАНД ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ "УКРСПОРТЗАБЕЗПЕЧЕННЯ" (далі по тексту - Замовник)
Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»
Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 37410000-5 Інвентар для спортивних ігор на відкритому повітрі
Наша компанія хоче взяти участь в даній процедурі закупівлі, проте тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які не дають змоги нам взяти участь в ній.
Назва сторін по скарзі Назва далі по тексту скарги
ФОП «Антонюк П.А.» (далі – Учасник, Скаржник)
ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "УПРАВЛІННЯ ЗБІРНИХ КОМАНД ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ "УКРСПОРТЗАБЕЗПЕЧЕННЯ" (далі – Замовник торгів)
Замовник торгів на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» оголосив про проведення процедури закупівлі в електронній системі ProZorro.
Скаржник не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту - Документація), як такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі.
Уважно вивчивши Документацію, вважаємо її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав (встановлення замовником дискримінаційних умов в оголошені про проведення закупівлі).
Дискримінаційна вимога тендерної документації, що оскаржується Обґрунтування наявності порушень прав учасника з наведенням законодавчих норм
Пункт 6 Додатку № 5
Пункт 3.6, 3.8 Додатку № 7 Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають копію митної декларації, декларантом якої є переможець, а саме:
«Також учасник повинен надати гарантійний лист, що з метою дотримання вимог Закону України "Про санкції", нормативно-правових та розпорядчих документів, прийнятих на його виконання, у разі іноземного походження товару, який переміщувався через митний кордон України, разом з Товаром переможець надає Замовнику копію митної декларації, декларантом якої є переможець»(цитата).
Скаржник висловлює занепокоєння щодо вимоги тендерної документації про надання митної декларації, оскільки не має її в наявності, але має намір взяти участь в закупівлі, аспіруючи на перемогу з метою подальшого постачання замовнику товару належної якості. Скаржник звертає увагу на те, що вимога про подання митної декларації не корелює з забезпеченням вимог законодавства України, зокрема Закону України "Про санкції", а також не знаходить прямої підтримки в інших чинних нормативно-правових актах, які б регулювали відносини у сфері публічних закупівель у контексті необхідності подання митної декларації.
Скаржник не розуміє, яким чином надання митної декларації впливає на дотримання Скаржником вимог Закону України "Про санкції", нормативно-правових та розпорядчих документів, прийнятих на його виконання! Законом та жодним чинним нормативним актом України не передбачено, що учасники при постачанні товару повинні надавати разом з товаром митні декларації.
Скаржник буде закуповувати запропонований товар, на підставі укладеного договору, у підприємства (постачальника товару) (договори надаються та видаткові накладні надаються як підтвердження порушених прав), яке особисто не завозить на територію України такий товар та не оформлює митні декларації, що НЕ ЗАБОРОНЕНО чинним законодавством України! Крім того, у відповідності до пунктів 3.6., 3.8 Додатку № 7 Тендерної документації, у разі укладання Скаржником договору із Замовником за результатами даної процедури закупівлі, Замовник НЕ ЗМОЖЕ поставити товар без митних декларацій, та відсутність митних декларацій є підставою для Замовника відмовити Скаржнику в прийманні товару, що не передбачено жодними чинними нормами законодавства України та є порушенням прав Скаржника!
Скаржник підкреслює, що заплановане постачання товару буде здійснюватись на підставі договору із виробником або дистриб'ютором, який не здійснює пряме імпортування товарів на територію України та, отже, не оформлює митні декларації. При цьому Скаржник вважає, що відсутність митної декларації не повинна ставати перешкодою для постачання товару належної якості та виконання умов договору.
Виходячи із умов пункту 6 Додатку № 5 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, пункту 3.6., 3.8 Додатку № 7 Тендерної документації Скаржник не зможе взяти участь у даній процедурі закупівлі, тому що не зможе надати копію митної декларації, декларантом якої є підприємство, з якою у Скаржника укладений договір на постачання товару, що є порушенням прав та законних інтересів Скаржника. Скаржнику, вже постачальник, з яким укладений договір поставки товарів, відповів, що не зможе надати митні декларації на товар!
Аргументація Скаржника базується на тому, що вимога про подання митної декларації як частини тендерної пропозиції є невиправданою та непотрібною, а також може обмежувати конкуренцію, виключаючи з процесу закупівлі потенційних учасників, які не можуть задовольнити цю вимогу з причин, що не впливають на якість товару або їхню здатність виконати договір. Це вважається порушенням принципів справедливості та рівного доступу до участі в тендерах, закріплених в законодавстві України про публічні закупівлі.
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Данні вимоги Замовника обмежують права учасника прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
На підставі аргументації вище, просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, викладену в Пункті 6 Додатку № 5, Пункт 3.6, 3.8 Додатку № 7 до Тендерної документації «Також учасник повинен надати гарантійний лист, що з метою дотримання вимог Закону України "Про санкції", нормативно-правових та розпорядчих документів, прийнятих на його виконання, у разі іноземного походження товару, який переміщувався через митний кордон України, разом з Товаром переможець надає Замовнику копію митної декларації, декларантом якої є переможець»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Враховуючи вищевикладене, просимо виключити зазначену вимогу тендерної документації та надати можливість конкурувати в аукціоні нашому підприємству.
Документація Замовника містить вимоги що суперечать принципам здійснення закупівель визначених Законом.
Відповідно до Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та повинна містити інформацію відповідно до законодавства. Вимоги, встановлені в документації визивають протиріччя між вимогами Замовника та вимогами чинного законодавства.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Виключити вимогу тендерної документації зазначену в пункті 1 обґрунтування даної скарги, Пункт 6 Додатку № 5 та Пункт 3.6, 3.8 Додатку № 7до Тендерної документації, шляхом унесення відповідних змін.
ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):
1. Договір поставки та видаткові накладні.
З ПОВАГОЮ
ДИРЕКТОР
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРЖНИК: ФОП «Антонюк П.А.»
код ЄДРПОУ: 2981119408
адреса: пров. Кустанайський, буд. № 5, кім. 27, м. Київ, 03118,
тел.: +38 (093) 813-30-49
ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "УПРАВЛІННЯ ЗБІРНИХ КОМАНД ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ "УКРСПОРТЗАБЕЗПЕЧЕННЯ"
Вихідний №: 15-03/22/22-10-0500
Дата: від 15.03.2024 року
С К А Р Г А
на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:
№ у ЦБД: UA-2024-03-11-011889-a
№ ЛОТу (назва): ---
Найменування Замовника: ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "УПРАВЛІННЯ ЗБІРНИХ КОМАНД ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ "УКРСПОРТЗАБЕЗПЕЧЕННЯ" (далі по тексту - Замовник)
Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»
Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 37410000-5 Інвентар для спортивних ігор на відкритому повітрі
Наша компанія хоче взяти участь в даній процедурі закупівлі, проте тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які не дають змоги нам взяти участь в ній.
Назва сторін по скарзі Назва далі по тексту скарги
ФОП «Антонюк П.А.» (далі – Учасник, Скаржник)
ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "УПРАВЛІННЯ ЗБІРНИХ КОМАНД ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ "УКРСПОРТЗАБЕЗПЕЧЕННЯ" (далі – Замовник торгів)
Замовник торгів на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» оголосив про проведення процедури закупівлі в електронній системі ProZorro.
Скаржник не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту - Документація), як такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі.
Уважно вивчивши Документацію, вважаємо її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав (встановлення замовником дискримінаційних умов в оголошені про проведення закупівлі).
Дискримінаційна вимога тендерної документації, що оскаржується Обґрунтування наявності порушень прав учасника з наведенням законодавчих норм
Пункт 6 Додатку № 5
Пункт 3.6, 3.8 Додатку № 7 Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають копію митної декларації, декларантом якої є переможець, а саме:
«Також учасник повинен надати гарантійний лист, що з метою дотримання вимог Закону України "Про санкції", нормативно-правових та розпорядчих документів, прийнятих на його виконання, у разі іноземного походження товару, який переміщувався через митний кордон України, разом з Товаром переможець надає Замовнику копію митної декларації, декларантом якої є переможець»(цитата).
Скаржник висловлює занепокоєння щодо вимоги тендерної документації про надання митної декларації, оскільки не має її в наявності, але має намір взяти участь в закупівлі, аспіруючи на перемогу з метою подальшого постачання замовнику товару належної якості. Скаржник звертає увагу на те, що вимога про подання митної декларації не корелює з забезпеченням вимог законодавства України, зокрема Закону України "Про санкції", а також не знаходить прямої підтримки в інших чинних нормативно-правових актах, які б регулювали відносини у сфері публічних закупівель у контексті необхідності подання митної декларації.
Скаржник не розуміє, яким чином надання митної декларації впливає на дотримання Скаржником вимог Закону України "Про санкції", нормативно-правових та розпорядчих документів, прийнятих на його виконання! Законом та жодним чинним нормативним актом України не передбачено, що учасники при постачанні товару повинні надавати разом з товаром митні декларації.
Скаржник буде закуповувати запропонований товар, на підставі укладеного договору, у підприємства (постачальника товару) (договори надаються та видаткові накладні надаються як підтвердження порушених прав), яке особисто не завозить на територію України такий товар та не оформлює митні декларації, що НЕ ЗАБОРОНЕНО чинним законодавством України! Крім того, у відповідності до пунктів 3.6., 3.8 Додатку № 7 Тендерної документації, у разі укладання Скаржником договору із Замовником за результатами даної процедури закупівлі, Замовник НЕ ЗМОЖЕ поставити товар без митних декларацій, та відсутність митних декларацій є підставою для Замовника відмовити Скаржнику в прийманні товару, що не передбачено жодними чинними нормами законодавства України та є порушенням прав Скаржника!
Скаржник підкреслює, що заплановане постачання товару буде здійснюватись на підставі договору із виробником або дистриб'ютором, який не здійснює пряме імпортування товарів на територію України та, отже, не оформлює митні декларації. При цьому Скаржник вважає, що відсутність митної декларації не повинна ставати перешкодою для постачання товару належної якості та виконання умов договору.
Виходячи із умов пункту 6 Додатку № 5 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, пункту 3.6., 3.8 Додатку № 7 Тендерної документації Скаржник не зможе взяти участь у даній процедурі закупівлі, тому що не зможе надати копію митної декларації, декларантом якої є підприємство, з якою у Скаржника укладений договір на постачання товару, що є порушенням прав та законних інтересів Скаржника. Скаржнику, вже постачальник, з яким укладений договір поставки товарів, відповів, що не зможе надати митні декларації на товар!
Аргументація Скаржника базується на тому, що вимога про подання митної декларації як частини тендерної пропозиції є невиправданою та непотрібною, а також може обмежувати конкуренцію, виключаючи з процесу закупівлі потенційних учасників, які не можуть задовольнити цю вимогу з причин, що не впливають на якість товару або їхню здатність виконати договір. Це вважається порушенням принципів справедливості та рівного доступу до участі в тендерах, закріплених в законодавстві України про публічні закупівлі.
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Данні вимоги Замовника обмежують права учасника прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
На підставі аргументації вище, просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, викладену в Пункті 6 Додатку № 5, Пункт 3.6, 3.8 Додатку № 7 до Тендерної документації «Також учасник повинен надати гарантійний лист, що з метою дотримання вимог Закону України "Про санкції", нормативно-правових та розпорядчих документів, прийнятих на його виконання, у разі іноземного походження товару, який переміщувався через митний кордон України, разом з Товаром переможець надає Замовнику копію митної декларації, декларантом якої є переможець»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Враховуючи вищевикладене, просимо виключити зазначену вимогу тендерної документації та надати можливість конкурувати в аукціоні нашому підприємству.
Документація Замовника містить вимоги що суперечать принципам здійснення закупівель визначених Законом.
Відповідно до Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та повинна містити інформацію відповідно до законодавства. Вимоги, встановлені в документації визивають протиріччя між вимогами Замовника та вимогами чинного законодавства.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Виключити вимогу тендерної документації зазначену в пункті 1 обґрунтування даної скарги, Пункт 6 Додатку № 5 та Пункт 3.6, 3.8 Додатку № 7до Тендерної документації, шляхом унесення відповідних змін.
ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):
1. Договір поставки та видаткові накладні.
З ПОВАГОЮ
ДИРЕКТОР
×
-
Назва доказу:
договір
-
Опис доказу:
підтвердження закупівлі товару
-
Повʼязаний документ:
Untitled.FR13.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Виключити вимогу тендерної документації зазначену в пункті 1 обґрунтування даної скарги, Пункт 6 Додатку № 5 та Пункт 3.6, 3.8 Додатку № 7до Тендерної документації, шляхом унесення відповідних змін.