-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шини гумові; код– 34350000-5 Шини гумові за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
Торги не відбулися
914 771.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 573.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 573.86 UAH
Період оскарження:
11.03.2024 17:11 - 16.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на документицію
Номер:
4aa0562d128543938616880a3e4e2a6b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-011630-a.a4
Назва:
Скарга на документицію
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 4. Тендерна пропозиція.pdf 25.06.2024 23:55
- 25. Технічна специфікація.pdf 25.06.2024 23:55
- рішення від 20.02.2024 № 3174.pdf 25.06.2024 23:55
- ПР №98 від 20.06.2024.pdf 25.06.2024 23:55
- рішення від 31.07.2023 № 11742.pdf 25.06.2024 23:55
- СКАРГА.pdf.p7s.zip 25.06.2024 23:55
- sign.p7s 25.06.2024 23:56
- рішення від 27.06.2024 №11192.pdf 27.06.2024 17:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.07.2024 №11635.pdf 05.07.2024 15:57
- рішення від 04.07.2024 №11635.pdf 09.07.2024 15:11
- Пояснення по суті скарги від 01.07.2024 №875.docx 01.07.2024 16:46
- Пояснення по суті скарги від 01.07.2024 №875.pdf 01.07.2024 16:46
- ПР №130 від 15.07.2024.pdf 15.07.2024 16:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2024 23:57
Дата розгляду скарги:
04.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.07.2024 15:11
Дата виконання рішення Замовником:
15.07.2024 16:13
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ від 04.07.2024 №11635-р/пк-пз Замовником виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
be70ec3296ea4322bb2253cba2860857
Заголовок пункту скарги:
Скарга на документицію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає Рішення 1 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
…
- Інформація та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог, встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.»
Згідно пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку № 3 до цієї тендерної документації.»
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації визначені в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
В свою чергу Додаток 3 містить наступні вимоги до Учасників:
Додаток № 3
до тендерної документації
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі
Предмет закупівлі: Шини гумові; код– 34350000-5 Шини гумові за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Місце поставки: м. Запоріжжя, вул. Володимира Грищенка, 23
Транспортні витрати: витрати по доставці товару на місце призначення та розвантаженню включені в ціну товару
Органiзацiйнi положення
- Строк поставки: до 31.07.2024 року
- Поставка здійснюється від 1 одиниці товару згідно поданих заявок Замовником, на протязі 3-х робочих днів з моменту отримання заявки.
- Товар повинен мати відповідне заводське маркування, яке має повністю відповідати технічним характеристикам оригінального товару.
- Пропозиції мають подаватися у повному обсязі та за повної номенклатури. Часткові (неповні) пропозиції до розгляду не допускаються.
- Товар має бути новим, виробництва 2023-2024 року.
- Учасники закупівлі повинні дотримуватись державного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги”.
Для забезпечення якості товару Учасники зобов’язані впровадити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги”.
Для підтвердження впровадження системи менеджменту якості учасник повинен надати чинний на момент подання пропозиції і протягом дії Договору сертифікат, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату та сфери акредитації Органу з сертифікації підписану представником НААУ.
Також, для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації. Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»».
Замовник, для якісного та своєчасного надання послуг та виконання робіт повинен відстежувати ефективність та безпечність ланцюгу постачання. На підтвердження цього необхідно надати у складі тендерної пропозиції сертифікат що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009, стосовно оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Для підтвердження впровадження системи управління на підприємстві необхідно надати звіт про первинний та інші необхідні аудити, за стандартом на відповідність якому проведено аудит ДСТУ ISO 28001:2009.
- У разi настання гарантійного випадку, Постачальник повинен мати змогу замiни товару в термін не бiльше десяти робочих днів.
Скаржник зазначає:
Тендерна документація містить імперативну вимогу: «- Строк поставки: до 31.07.2024 року; - Поставка здійснюється від 1 одиниці товару згідно поданих заявок Замовником, на протязі 3-х робочих днів з моменту отримання заявки; - Товар повинен мати відповідне заводське маркування, яке має повністю відповідати технічним характеристикам оригінального товару; - У разi настання гарантійного випадку, Постачальник повинен мати змогу замiни товару в термін не бiльше десяти робочих днів.».
Учасник ТОВ "ТРЕЙДЗАПЧАСТИНА" не підтвердив жодним чином вказані вимоги абзаців 1, 2, 3, 5 та 11 Розділу «Органiзацiйнi положення» Додатку 3 тендерної документації, а саме їх виконання, чи дотримання.
Файл наданий учасником ТОВ "ТРЕЙДЗАПЧАСТИНА" «25. Технічна специфікація.pdf» в складі пропозиції надано в редакції Замовника і тому не є підтвердженням вказаних вимог Додатку 3, а лише ознайомлення з ними Учасника. Враховуючи наведене, в складі Пропозиції Переможця відсутня інформація про підтвердження технічних характеристик запропонованого товару
Скаржник вважає потрібним зазначити додаткову важливу інформацію як документальний доказ, а саме аналогічне рішення АМКУ №11742-р/пк-пз від 31.07.2023 та саме аналогічне рішення АМКУ № 3174-р/пк-пз від 20.02.2024.
Окрім того, Скаржник зазначає, що Індекс навантаження, швидкості зазначені учасником ТОВ "ТРЕЙДЗАПЧАСТИНА" в документі 25. Технічна специфікація.pdf» не співпадають із Індекс навантаження, швидкості, що зазначені в документі «4. Тендерна пропозиція.pdf»
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню, відповідно Рішення 1 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції Переможця; добросовісної конкуренції; правомірного ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення 1 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
…
- Інформація та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог, встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.»
Згідно пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку № 3 до цієї тендерної документації.»
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації визначені в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
В свою чергу Додаток 3 містить наступні вимоги до Учасників:
Додаток № 3
до тендерної документації
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі
Предмет закупівлі: Шини гумові; код– 34350000-5 Шини гумові за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Місце поставки: м. Запоріжжя, вул. Володимира Грищенка, 23
Транспортні витрати: витрати по доставці товару на місце призначення та розвантаженню включені в ціну товару
Органiзацiйнi положення
- Строк поставки: до 31.07.2024 року
- Поставка здійснюється від 1 одиниці товару згідно поданих заявок Замовником, на протязі 3-х робочих днів з моменту отримання заявки.
- Товар повинен мати відповідне заводське маркування, яке має повністю відповідати технічним характеристикам оригінального товару.
- Пропозиції мають подаватися у повному обсязі та за повної номенклатури. Часткові (неповні) пропозиції до розгляду не допускаються.
- Товар має бути новим, виробництва 2023-2024 року.
- Учасники закупівлі повинні дотримуватись державного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги”.
Для забезпечення якості товару Учасники зобов’язані впровадити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги”.
Для підтвердження впровадження системи менеджменту якості учасник повинен надати чинний на момент подання пропозиції і протягом дії Договору сертифікат, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату та сфери акредитації Органу з сертифікації підписану представником НААУ.
Також, для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації. Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»».
Замовник, для якісного та своєчасного надання послуг та виконання робіт повинен відстежувати ефективність та безпечність ланцюгу постачання. На підтвердження цього необхідно надати у складі тендерної пропозиції сертифікат що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009, стосовно оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Для підтвердження впровадження системи управління на підприємстві необхідно надати звіт про первинний та інші необхідні аудити, за стандартом на відповідність якому проведено аудит ДСТУ ISO 28001:2009.
- У разi настання гарантійного випадку, Постачальник повинен мати змогу замiни товару в термін не бiльше десяти робочих днів.
Скаржник зазначає:
Тендерна документація містить імперативну вимогу: «- Строк поставки: до 31.07.2024 року; - Поставка здійснюється від 1 одиниці товару згідно поданих заявок Замовником, на протязі 3-х робочих днів з моменту отримання заявки; - Товар повинен мати відповідне заводське маркування, яке має повністю відповідати технічним характеристикам оригінального товару; - У разi настання гарантійного випадку, Постачальник повинен мати змогу замiни товару в термін не бiльше десяти робочих днів.».
Учасник ТОВ "ТРЕЙДЗАПЧАСТИНА" не підтвердив жодним чином вказані вимоги абзаців 1, 2, 3, 5 та 11 Розділу «Органiзацiйнi положення» Додатку 3 тендерної документації, а саме їх виконання, чи дотримання.
Файл наданий учасником ТОВ "ТРЕЙДЗАПЧАСТИНА" «25. Технічна специфікація.pdf» в складі пропозиції надано в редакції Замовника і тому не є підтвердженням вказаних вимог Додатку 3, а лише ознайомлення з ними Учасника. Враховуючи наведене, в складі Пропозиції Переможця відсутня інформація про підтвердження технічних характеристик запропонованого товару
Скаржник вважає потрібним зазначити додаткову важливу інформацію як документальний доказ, а саме аналогічне рішення АМКУ №11742-р/пк-пз від 31.07.2023 та саме аналогічне рішення АМКУ № 3174-р/пк-пз від 20.02.2024.
Окрім того, Скаржник зазначає, що Індекс навантаження, швидкості зазначені учасником ТОВ "ТРЕЙДЗАПЧАСТИНА" в документі 25. Технічна специфікація.pdf» не співпадають із Індекс навантаження, швидкості, що зазначені в документі «4. Тендерна пропозиція.pdf»
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню, відповідно Рішення 1 порушує право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель; об’єктивного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції Переможця; добросовісної конкуренції; правомірного ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Тобто Рішення 1 підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в т.ч. принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати Рішення - ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 98 від 20.06.2024 року.
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на тендерну документацію (Замовник безпідставно не укладає договір про закупівлю)
Номер:
fb48e4c74caa4c13bb5641e73f8da5c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-011630-a.a3
Назва:
Скарга на тендерну документацію (Замовник безпідставно не укладає договір про закупівлю)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист щодо укладення договору.pdf 03.06.2024 23:35
- ПР №77 від 30.05.2024.pdf 03.06.2024 23:35
- 16 Гарантійний лист.pdf 03.06.2024 23:35
- Договір КП ЕЛУАШ UA-2024-03-11-011630-a (підписаний зі сторони учасника).pdf 03.06.2024 23:35
- Квитанція та опис відправлення.pdf 03.06.2024 23:35
- СКАРГА ЕЛУАШ UA-2024-03-11-011630-a.pdf.p7s.zip 03.06.2024 23:35
- Гарантія виконання_договору.pdf 03.06.2024 23:35
- sign.p7s 03.06.2024 23:36
- Рішення від 05.06.2024 № 9828.pdf 05.06.2024 15:36
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.06.2024 № 10430.pdf 18.06.2024 12:50
- Рішення від 17.06.2024 № 10430.pdf 20.06.2024 12:26
- Screenshot_про отримання.jpg 07.06.2024 15:11
- Опис до відправлення.pdf 07.06.2024 15:11
- Договір (34350000-5 Шини гумові)з ФОП Фельчин С.О..pdf 07.06.2024 15:11
- Лист від 20.05.2021 № 561.pdf 07.06.2024 15:11
- Пояснення по суті скарги від 07.06.2024 №647.docx 07.06.2024 15:11
- Пояснення по суті скарги від 07.06.2024 №647.pdf 07.06.2024 15:11
- Скріншот з електронної адреси про відправлення.pdf 07.06.2024 15:11
- Фіскальний чек, накладна.pdf 07.06.2024 15:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.06.2024 23:43
Дата розгляду скарги:
17.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.06.2024 15:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.06.2024 12:26
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8937c46b2a524d1cb70df380ba80d164
Заголовок пункту скарги:
Скарга на тендерну документацію (Замовник безпідставно не укладає договір про закупівлю)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
30.05.2024р. Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізична-особа підприємець Фельчин Сергій Олександрович ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 77 від 30.05.2024 року на підставі: Згідно з підпунктом 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Щодо підстав відхилення вказаних в протоколі відхилення (ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 77 від 30.05.2024 року) зазначаю, що Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Рішенням уповноваженої особи від 14.05.2024, відповідно до Протокольного рішення № 70, визначено Скаржника було визначено переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Пунктом 49 Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Враховуючи вище вказану норму Особливостей кінцева дата підписання договору – 29.05.2024 року.
Скаржником 22.05.2024 року було відправлено Замовнику підписаний договір про закупівлю, у відповідності до проекту договору замовника - ДОДАТОК 4 до тендерної документації разом із Листом щодо укладення договору, Банківською гарантією №3010-24 від 16 травня 2024 року з додатками та документами, що підтверджують повноваження щодо укладення договору. До того ж Скаржником на підтвердження вище вказаних фактів 22.05.2024 року на майданчику закупівель було завантажено вище вказаний договір відповідно до тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі разом із Листом щодо укладення договору та Банківською гарантією №53010-24 від 16 травня 2024 року з додатками (документи, що підтверджують повноваження щодо укладення договору були завантажені 17.05.2024 року), накладна з “Укарпошта” №2103101489699 з описом вкладення та підписано ЕЦП Скаржника, документи додаються до скарги, як документальний доказ.
Скаржником підписано договір поставки по закупівлі - Шини гумові; код – 34350000-5 Шини гумові за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника в строки передбачені нормами чинного законодавства, а саме 22.05.2024 року.
На зазначене Замовником в протоколі відхилення: «
» Скаржник зазначає, що в тендерній документації відсутня зазначена вище вимога, в редакції, яку наводить Замовник в ПРОТОКОЛЬНОМУ РІШЕННІ № 77 від 30.05.2024 року. Тобто Замовник навмисно змінює зміст вимоги для незаконного відхилення небажаних учасників.
Натомість, в дійсності, відповідно до ч. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна документація містить вимогу в наступній редакції:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
…
- Гарантійний лист
(повне найменування фізичної особи-підприємця або юридичної особи)
«Даним листом зобов’язуюсь у випадку акцепту моєї тендерної пропозиції та автоматичного оприлюднення електронною системою публічних закупівель Prozorro повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення тендерної процедури, ідентифікатор закупівлі __________ змінити загальну суму в бік зменшення на 20% відносно моєї остаточної тендерної пропозиції, що відображена у протоколі розкриття тендерних пропозицій, з метою компенсації витрат Замовника, що виникають при здійсненні закупівлі у фізичних осіб або юридичних осіб, що не є платниками ПДВ (відсутність можливості формування податкового кредиту призводить до збільшення податкового навантаження, оскільки різниця ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету, збільшується»).»
На виконання вище зазначеної вимоги тендерної документації Скаржником надано Гарантійний лист, Вих. № 16/1 від 19.03.2024 (файл – «16 Гарантійний лист.pdf») наступного змісту:
Таким чином, Скаржником повністю виконано вище зазначену вимогу тендерної документації.
Окрім того, Скаржник зазначає, що договірні відносини, що виникають за результатами проведення відкритих торгів регулюються не тільки Цивільним та Господарським Кодексами України, а й спеціальним Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Так, зокрема ч. 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Аналогічна вимога передбачена п. 18 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Сума тендерної пропозиції Скаржника за результатами аукціону відповідає обсягу товарів, кратності упаковки та має два знака після коми, у зв’язку із чим відсутня потреба в здійсненні перерахунку ціни. Окрім того, здійснення перерахунку ціни в бік зменшення зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі являється правом Учасників відкритих торгів, а не обов’язком, та здійснюється на розсуд Учасників.
Виходячи з вище викладеного, тендерна документація хоч і містить вимогу щодо надання гарантійного листа встановленого Замовником змісту: «Гарантійний лист
(повне найменування фізичної особи-підприємця або юридичної особи)
«Даним листом зобов’язуюсь у випадку акцепту моєї тендерної пропозиції та автоматичного оприлюднення електронною системою публічних закупівель Prozorro повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення тендерної процедури, ідентифікатор закупівлі __________ змінити загальну суму в бік зменшення на 20% відносно моєї остаточної тендерної пропозиції, що відображена у протоколі розкриття тендерних пропозицій, з метою компенсації витрат Замовника, що виникають при здійсненні закупівлі у фізичних осіб або юридичних осіб, що не є платниками ПДВ (відсутність можливості формування податкового кредиту призводить до збільшення податкового навантаження, оскільки різниця ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету, збільшується»).», однак тендерна документація не містить умов, вимог, чи прописаної процедури, які б зобов’язували учасників не платників ПДВ зменшувати ціну договору за результатами торгів на 20%.
Окрім того, такі вимоги суперечить вимогам ч. 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 18 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у зв’язку із чим є незаконними, оскільки, відповідно до ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права, тобто умови тендерної документації не можуть бути вищими за Закон, чи суперечити йому.
Отже, направивши в паперовому вигляді 22.05.2024 року 2 примірника Договору про закупівлю, у відповідності до проекту договору замовника - ДОДАТОК 4 до тендерної документації разом із Листом щодо укладення договору, Банківською гарантією №3010-24 від 16 травня 2024 року з додатками та документами, що підтверджують повноваження щодо укладення договору та завантаживши їх в електронну систему закупівель Скаржником повністю виконано вище зазначені вимоги тендерної документації та надано Договір із гарантією в передбачені законодавством та тендерною документацією строки.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника, окрім того Замовник спотворює зміст вимог тендерної документації та зазначає недостовірну інформацію.
Щодо підстав відхилення вказаних в протоколі відхилення (ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 77 від 30.05.2024 року) зазначаю, що Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Рішенням уповноваженої особи від 14.05.2024, відповідно до Протокольного рішення № 70, визначено Скаржника було визначено переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Пунктом 49 Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» передбачено: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Враховуючи вище вказану норму Особливостей кінцева дата підписання договору – 29.05.2024 року.
Скаржником 22.05.2024 року було відправлено Замовнику підписаний договір про закупівлю, у відповідності до проекту договору замовника - ДОДАТОК 4 до тендерної документації разом із Листом щодо укладення договору, Банківською гарантією №3010-24 від 16 травня 2024 року з додатками та документами, що підтверджують повноваження щодо укладення договору. До того ж Скаржником на підтвердження вище вказаних фактів 22.05.2024 року на майданчику закупівель було завантажено вище вказаний договір відповідно до тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі разом із Листом щодо укладення договору та Банківською гарантією №53010-24 від 16 травня 2024 року з додатками (документи, що підтверджують повноваження щодо укладення договору були завантажені 17.05.2024 року), накладна з “Укарпошта” №2103101489699 з описом вкладення та підписано ЕЦП Скаржника, документи додаються до скарги, як документальний доказ.
Скаржником підписано договір поставки по закупівлі - Шини гумові; код – 34350000-5 Шини гумові за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника в строки передбачені нормами чинного законодавства, а саме 22.05.2024 року.
На зазначене Замовником в протоколі відхилення: «
» Скаржник зазначає, що в тендерній документації відсутня зазначена вище вимога, в редакції, яку наводить Замовник в ПРОТОКОЛЬНОМУ РІШЕННІ № 77 від 30.05.2024 року. Тобто Замовник навмисно змінює зміст вимоги для незаконного відхилення небажаних учасників.
Натомість, в дійсності, відповідно до ч. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна документація містить вимогу в наступній редакції:
«Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
…
- Гарантійний лист
(повне найменування фізичної особи-підприємця або юридичної особи)
«Даним листом зобов’язуюсь у випадку акцепту моєї тендерної пропозиції та автоматичного оприлюднення електронною системою публічних закупівель Prozorro повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення тендерної процедури, ідентифікатор закупівлі __________ змінити загальну суму в бік зменшення на 20% відносно моєї остаточної тендерної пропозиції, що відображена у протоколі розкриття тендерних пропозицій, з метою компенсації витрат Замовника, що виникають при здійсненні закупівлі у фізичних осіб або юридичних осіб, що не є платниками ПДВ (відсутність можливості формування податкового кредиту призводить до збільшення податкового навантаження, оскільки різниця ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету, збільшується»).»
На виконання вище зазначеної вимоги тендерної документації Скаржником надано Гарантійний лист, Вих. № 16/1 від 19.03.2024 (файл – «16 Гарантійний лист.pdf») наступного змісту:
Таким чином, Скаржником повністю виконано вище зазначену вимогу тендерної документації.
Окрім того, Скаржник зазначає, що договірні відносини, що виникають за результатами проведення відкритих торгів регулюються не тільки Цивільним та Господарським Кодексами України, а й спеціальним Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Так, зокрема ч. 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Аналогічна вимога передбачена п. 18 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Сума тендерної пропозиції Скаржника за результатами аукціону відповідає обсягу товарів, кратності упаковки та має два знака після коми, у зв’язку із чим відсутня потреба в здійсненні перерахунку ціни. Окрім того, здійснення перерахунку ціни в бік зменшення зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі являється правом Учасників відкритих торгів, а не обов’язком, та здійснюється на розсуд Учасників.
Виходячи з вище викладеного, тендерна документація хоч і містить вимогу щодо надання гарантійного листа встановленого Замовником змісту: «Гарантійний лист
(повне найменування фізичної особи-підприємця або юридичної особи)
«Даним листом зобов’язуюсь у випадку акцепту моєї тендерної пропозиції та автоматичного оприлюднення електронною системою публічних закупівель Prozorro повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення тендерної процедури, ідентифікатор закупівлі __________ змінити загальну суму в бік зменшення на 20% відносно моєї остаточної тендерної пропозиції, що відображена у протоколі розкриття тендерних пропозицій, з метою компенсації витрат Замовника, що виникають при здійсненні закупівлі у фізичних осіб або юридичних осіб, що не є платниками ПДВ (відсутність можливості формування податкового кредиту призводить до збільшення податкового навантаження, оскільки різниця ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету, збільшується»).», однак тендерна документація не містить умов, вимог, чи прописаної процедури, які б зобов’язували учасників не платників ПДВ зменшувати ціну договору за результатами торгів на 20%.
Окрім того, такі вимоги суперечить вимогам ч. 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 18 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у зв’язку із чим є незаконними, оскільки, відповідно до ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права, тобто умови тендерної документації не можуть бути вищими за Закон, чи суперечити йому.
Отже, направивши в паперовому вигляді 22.05.2024 року 2 примірника Договору про закупівлю, у відповідності до проекту договору замовника - ДОДАТОК 4 до тендерної документації разом із Листом щодо укладення договору, Банківською гарантією №3010-24 від 16 травня 2024 року з додатками та документами, що підтверджують повноваження щодо укладення договору та завантаживши їх в електронну систему закупівель Скаржником повністю виконано вище зазначені вимоги тендерної документації та надано Договір із гарантією в передбачені законодавством та тендерною документацією строки.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника, окрім того Замовник спотворює зміст вимог тендерної документації та зазначає недостовірну інформацію.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ФОП Фельчин Сергій Олександрович зазначене у ПРОТОКОЛЬНОМУ РІШЕННІ № 77 від 30.05.2024 року
Скарга
Виконана замовником
КЕП
На тендерну документацію
Номер:
01ee1febef8f443d88d161615d3b4dbd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-011630-a.b2
Назва:
На тендерну документацію
Скарга:
Скарга
На неправомірні дії та рішення Замовника публічних закупівель, які порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Учасник
- 18 Технічна пропозиція.pdf 23.04.2024 22:45
- рішення від 11.04.2024 №6492.pdf 23.04.2024 22:45
- ПР №63 від 18.04.2024.pdf 23.04.2024 22:45
- 19 Тендерна пропозиція.pdf 23.04.2024 22:45
- Оригінал Декларації постачальника про відповідність ДСТУ ISOIEC 17050-12006.pdf 23.04.2024 22:45
- СКАРГА.pdf.p7s.zip 23.04.2024 22:45
- sign.p7s 23.04.2024 22:47
- Рішення від 25.04.2024 № 7368.pdf 25.04.2024 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.05.2024 № 7845.pdf 03.05.2024 15:34
- Рішення від 02.05.2024 № 7845.pdf 06.05.2024 12:57
- Пояснен. по суті скарги (29.04.2024).docx 29.04.2024 11:49
- Пояснення по суті скарги (29.04.2024).pdf 29.04.2024 11:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.04.2024 22:51
Дата розгляду скарги:
02.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.04.2024 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.05.2024 12:57
Дата виконання рішення Замовником:
07.05.2024 10:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7845-р/пк-пз від 02.05.2024 року виконано. Рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Фельчин Сергій Олександрович скасовано та повернуто до розгляду.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7794d3be112f4bc09df492cedd54aa05
Заголовок пункту скарги:
Інші вимоги документації
Опис заперечення:
Інші вимоги документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржником при подачі пропозиції надано документ вих№18/1 від 19.03.2024 року, який міститься у файлі «18 Технічна пропозиція.pdf»:
в якому вказані всі технічні характеристики запропонованого товару з гідно вимог Додатку 3 до тендерної документації!
Також в складі тендерної пропозиції міститься документ вих.№19/1 від 19.03.2024 року, якиц міститься у файлі «19 Тендерна пропозиція.pdf»:
Тендерна пропозиція надана по формі Додатку 5 у відповідності з вимогами тендерної документації.
Скаржником в документі вих№18/1 від 19.03.2024 року, який міститься у файлі «18 Технічна пропозиція.pdf» надано всі технічні характеристики запропонованого товару. Документ наданий на вимогу абзацу 4 Організаційних положень Додатку 3 : - Пропозиції мають подаватися у повному обсязі та за повної номенклатури. Часткові (неповні) пропозиції до розгляду не допускаються.
Крім того тендерна документація не містить визначення що саме являється повною номенклатурою. Тендерна документація не містить визначення, що повна нуменклатура це інформація щодо індексу навантаження, індексу швидкості шин. Замовник на власний розсуд доповнює умови тендерної документації та незаконно відхиляє пропозицію Скаржника.
Наданий документ вих№18/1 від 19.03.2024 року містить назву саме технічна ПРОПОЗИЦІЯ. Хоча Замовник в протоколі відхилення робить посилання на пропозицію та не розглядає її як пропозицію.
Обидва документи надані на вимогу тендерної документації надати саме пропозицію. Тендерна документація не містить вимоги про надання пропозиції цінової і технічної в одному документі.
На підтвердження якості в складі тендерної пропозиції також надано декларацію постачальника про відповідність, яка міститься у файлі «Оригінал Декларації постачальника про відповідність ДСТУ ISOIEC 17050-12006.pdf»:
В наданому документі також зазначені всі технічні характеристики , які вимагались Додатком 3 тендерної документації.
Замовник просто ігнорує надані на вимогу документи Скаржника та самостійно доповнює вимоги тендерної документації. Вже вдруге Замовник незаконно з видуманих підстав відхиляє пропозицію Скаржника, надаю доказ - рішення від 11.04.2024 №6492.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником в (ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №63 від 18.04.2024р. підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
в якому вказані всі технічні характеристики запропонованого товару з гідно вимог Додатку 3 до тендерної документації!
Також в складі тендерної пропозиції міститься документ вих.№19/1 від 19.03.2024 року, якиц міститься у файлі «19 Тендерна пропозиція.pdf»:
Тендерна пропозиція надана по формі Додатку 5 у відповідності з вимогами тендерної документації.
Скаржником в документі вих№18/1 від 19.03.2024 року, який міститься у файлі «18 Технічна пропозиція.pdf» надано всі технічні характеристики запропонованого товару. Документ наданий на вимогу абзацу 4 Організаційних положень Додатку 3 : - Пропозиції мають подаватися у повному обсязі та за повної номенклатури. Часткові (неповні) пропозиції до розгляду не допускаються.
Крім того тендерна документація не містить визначення що саме являється повною номенклатурою. Тендерна документація не містить визначення, що повна нуменклатура це інформація щодо індексу навантаження, індексу швидкості шин. Замовник на власний розсуд доповнює умови тендерної документації та незаконно відхиляє пропозицію Скаржника.
Наданий документ вих№18/1 від 19.03.2024 року містить назву саме технічна ПРОПОЗИЦІЯ. Хоча Замовник в протоколі відхилення робить посилання на пропозицію та не розглядає її як пропозицію.
Обидва документи надані на вимогу тендерної документації надати саме пропозицію. Тендерна документація не містить вимоги про надання пропозиції цінової і технічної в одному документі.
На підтвердження якості в складі тендерної пропозиції також надано декларацію постачальника про відповідність, яка міститься у файлі «Оригінал Декларації постачальника про відповідність ДСТУ ISOIEC 17050-12006.pdf»:
В наданому документі також зазначені всі технічні характеристики , які вимагались Додатком 3 тендерної документації.
Замовник просто ігнорує надані на вимогу документи Скаржника та самостійно доповнює вимоги тендерної документації. Вже вдруге Замовник незаконно з видуманих підстав відхиляє пропозицію Скаржника, надаю доказ - рішення від 11.04.2024 №6492.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником в (ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №63 від 18.04.2024р. підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ФОП Фельчина Сергія Олександровича зазначене у ПРОТОКОЛІ №63 від 18.04.2024р. щодо прийняття рішення Уповноваженою особою.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
На тендерну документацію
Номер:
1f08183e0874450782b20fe79d335a5f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-011630-a.c1
Назва:
На тендерну документацію
Скарга:
Скарга
На неправомірні дії та рішення Замовника публічних закупівель, які порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 07.11.2023 № 17863.pdf 01.04.2024 23:33
- ПР №48 від 27.03.2024.pdf 01.04.2024 23:33
- ООВ_ФАКТУМ_ЦОВ_ТОВ_лист_1047і_Фельчин_ФОП271023_IMG_0001.pdf 01.04.2024 23:33
- Запит до органу сертифікації_ФОП Фельчин.pdf 01.04.2024 23:33
- Скарга Елуаш.pdf.p7s.zip 01.04.2024 23:33
- ISO.rar 01.04.2024 23:33
- sign.p7s 01.04.2024 23:34
- рішення від 03.04.2024 №5946.pdf 03.04.2024 15:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.04.2024 №6492.pdf 12.04.2024 15:03
- рішення від 11.04.2024 №6492.pdf 16.04.2024 13:47
- 05.04.2024 Пояснення по суті скарги.pdf 05.04.2024 13:27
- 05.04.2024 Пояснен. по суті скарги.docx 05.04.2024 13:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.04.2024 23:37
Дата розгляду скарги:
11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.04.2024 15:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.04.2024 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6492-р/пк-пз від 11.04.2024 року виконано.
Рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Фельчин Сергій Олександрович скасовано та повернуто до розгляду.
Рішення про визначення переможцем учасника ТОВ "Трейдзапчастина" скасовано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cf66649f484746a19107c7a729816d20
Заголовок пункту скарги:
Незаконне відхилення пропозиції учасника
Опис заперечення:
Незаконне відхилення пропозиції учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю прийняте рішення неправомірним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування неправомірно встановлених підстав відхилення тендерної пропозиція Скаржника:
Додаток № 3 до тендерної документації містить вимогу:
Для забезпечення якості товару Учасники зобов’язані впровадити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги”.
Для підтвердження впровадження системи менеджменту якості учасник повинен надати чинний на момент подання пропозиції і протягом дії Договору сертифікат, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату та сфери акредитації Органу з сертифікації підписану представником НААУ.
Також, для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації. Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»».
Замовник, для якісного та своєчасного надання послуг та виконання робіт повинен відстежувати ефективність та безпечність ланцюгу постачання. На підтвердження цього необхідно надати у складі тендерної пропозиції сертифікат що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009, стосовно оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Для підтвердження впровадження системи управління на підприємстві необхідно надати звіт про первинний та інші необхідні аудити, за стандартом на відповідність якому проведено аудит ДСТУ ISO 28001:2009.
Скаржником при подачі пропозиції надано Ліцензійні угоди з органом сертифікації. Надані в архіві ISO.
По своїй правовій природі це ідентичні документи, які регулюють умови відповідальності (взяті на себе зобов’язання) сертифікаційного органу й замовника.
Хочу звернути увагу Органу оскарження на те, що аналогічна ситуація вже розглядалась колегією Антимонопольного комітету за скаргою UA-2023-10-05-011901-a.a1 з чим же замовником.
При оскарженні попереднього рішення мною було направлено запит про надання додаткового роз’яснення до уповноваженого органу ТОВ "ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ" ФАКТУМ ".
27.10.2023 року мною отримано відповідь від уповноваженого органу ТОВ "ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ" ФАКТУМ " фактичний доказ вище викладених обставин:
На підтвердження незаконності відхилення моєї тендерної пропозиції надаю аналогічне рішення за таких самих обставин та з аналогічними причинами відхилення:
На підставі вищенаведеного СКАРЖНИК наголошує, що Документація не містила окремих вимог до порядку оформлення звіту про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, а також до порядку оформлення сертифікаційної угоди.
Крім того в дійсності, якщо порушення є, а його не має - додатково Замовником порушено пункт 43 Особливостей. Вимога: «сертифікаційна угода з органом по сертифікації, в якій передбачені звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів» не містить вимоги про надання технічних характеристик предмету закупівлі. Виправлення вказаних Замовником недоліків не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником порушено п.43 Особливостей та не надано можливості виправити невідповідності.
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником в (ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №48 від 27.03.2024р. підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Далі надаю обґрунтування неправомірно встановлених підстав відхилення тендерної пропозиція Скаржника:
Додаток № 3 до тендерної документації містить вимогу:
Для забезпечення якості товару Учасники зобов’язані впровадити на підприємстві систему менеджменту якості згідно стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги”.
Для підтвердження впровадження системи менеджменту якості учасник повинен надати чинний на момент подання пропозиції і протягом дії Договору сертифікат, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України у відповідній сфері акредитації. Для підтвердження наявності акредитації та відповідної сфери акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції копію Атестату та сфери акредитації Органу з сертифікації підписану представником НААУ.
Також, для підтвердження факту впровадження системи менеджменту на підприємстві Учасника, він повинен додати у тендерну пропозицію звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації. Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, а також мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, про що надається сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»».
Замовник, для якісного та своєчасного надання послуг та виконання робіт повинен відстежувати ефективність та безпечність ланцюгу постачання. На підтвердження цього необхідно надати у складі тендерної пропозиції сертифікат що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання Учасника вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009, стосовно оптової торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Для підтвердження впровадження системи управління на підприємстві необхідно надати звіт про первинний та інші необхідні аудити, за стандартом на відповідність якому проведено аудит ДСТУ ISO 28001:2009.
Скаржником при подачі пропозиції надано Ліцензійні угоди з органом сертифікації. Надані в архіві ISO.
По своїй правовій природі це ідентичні документи, які регулюють умови відповідальності (взяті на себе зобов’язання) сертифікаційного органу й замовника.
Хочу звернути увагу Органу оскарження на те, що аналогічна ситуація вже розглядалась колегією Антимонопольного комітету за скаргою UA-2023-10-05-011901-a.a1 з чим же замовником.
При оскарженні попереднього рішення мною було направлено запит про надання додаткового роз’яснення до уповноваженого органу ТОВ "ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ" ФАКТУМ ".
27.10.2023 року мною отримано відповідь від уповноваженого органу ТОВ "ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ" ФАКТУМ " фактичний доказ вище викладених обставин:
На підтвердження незаконності відхилення моєї тендерної пропозиції надаю аналогічне рішення за таких самих обставин та з аналогічними причинами відхилення:
На підставі вищенаведеного СКАРЖНИК наголошує, що Документація не містила окремих вимог до порядку оформлення звіту про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів, а також до порядку оформлення сертифікаційної угоди.
Крім того в дійсності, якщо порушення є, а його не має - додатково Замовником порушено пункт 43 Особливостей. Вимога: «сертифікаційна угода з органом по сертифікації, в якій передбачені звіт про проходження сертифікаційного та інших необхідних аудитів» не містить вимоги про надання технічних характеристик предмету закупівлі. Виправлення вказаних Замовником недоліків не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником порушено п.43 Особливостей та не надано можливості виправити невідповідності.
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником в (ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) №48 від 27.03.2024р. підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Скаржника - ФОП Фельчина Сергія Олександровича зазначене у ПРОТОКОЛІ №48 від 27.03.2024р. щодо прийняття рішення Уповноваженою особою.