-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 2
Нафта і дистиляти (бензин та дизельне паливо)
Завершена
169 974.09
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 48.12 UAH
мін. крок: 0% або 48.12 UAH
Період оскарження:
11.03.2024 13:03 - 10.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
9591b61d13cd4a099d9d1ec1a7572ee3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-005625-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Державний навчальний заклад "Нововолинський центр професійно-технічної освіти" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за ДК 021:2015 – 09130000 – 9 – Нафта і дистиляти (Предмет закупівлі поділяється на лоти Лот № 1 - бензин (2916 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки), Лот № 2 - дизельне паливо (175 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-11-005625-a, зокрема:
1. Привести тендерну документацію у відповідність до пунктів 44 Особливостей;
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуального права власності;
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо постачання палива Бензин А-95 з вмістом біоетанолу Е5 та на підтвердження наданя сертифікат відповідності, паспорт якості та декларації про відповідність Бензину А-95 вимогам ДСТУ 7687:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927», в частині вимог до Бензину А-95 з показником Е5 (вмісту біоетанолу).
Пов'язані документи:
Учасник
- 95 УКРНАФТА_watermark (6).pdf 21.03.2024 16:25
- Договір УКРНАФТА ІФС (3).pdf 21.03.2024 16:25
- Скарга_від_21_03_2024_на_умови_документації_замовника_ДНЗ Нововолинський центр професійно-технічної освіти.pdf 21.03.2024 16:25
- Скарга_від_21_03_2024_на_умови_документації_замовника_UA-2024-03-11-005625-a.docx 21.03.2024 16:25
- ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МЕРЕЖІ АЗС UKRNAFTA (2).pdf 21.03.2024 16:25
- sign.p7s 21.03.2024 16:27
- Рішення від 25.03.2024 № 5280.pdf 25.03.2024 17:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.04.2024 № 5906.pdf 03.04.2024 14:16
- Рішення від 02.04.2024 № 5906.pdf 05.04.2024 13:29
- Протоко про внесення змін до тендерної документації.docx 26.03.2024 14:04
- ІНФОРМАЦІЯ про внесення змін у тендерну документацію згідно скарги.pdf 26.03.2024 14:04
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.pdf 26.03.2024 14:04
- ІНФОРМАЦІЯ про внесення змін у тендерну документацію згідно скарги.docx 26.03.2024 14:04
- Протоко про внесення змін до тендерної документації.pdf 26.03.2024 14:05
- ПЕРЕЛІК ЗМІН.docx 26.03.2024 14:05
- Лист пояснення до АМКУ.pdf 27.03.2024 14:14
- Тендерна документація (нафта і дистиляти) РЕДАКЦІЯ.docx 27.03.2024 14:14
- Тендерна документація (нафта і дистиляти) РЕДАКЦІЯ.pdf 27.03.2024 14:14
- Тендерна документація (нафта і дистиляти) РЕДАКЦІЯ.pdf 08.04.2024 11:52
- ПЕРЕЛІК ЗМІН (13.04).pdf 08.04.2024 11:52
- Протоко 169-Н про внесення змін до тендерної документації.pdf 08.04.2024 11:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.03.2024 17:15
Дата розгляду скарги:
02.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2024 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.04.2024 13:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Прийняти до уваги зауваження в рішенні АМКУ № 5280-р/пк-пз від 25.03.2024 та внести необхідні правки до тендерної документації.
Пункт скарги
Номер:
85d646bd82a44c3db829273d7f7a9464
Заголовок пункту скарги:
1. Привести тендерну документацію у відповідність до пунктів 44 Особливостей;
Опис заперечення:
Замовником 11.03.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію Затверджену Рішенням Уповноваженої особи Протоколом № 147-Н від 11.03.2024 року. В пункті 3 розділу Оцінка тендерної пропозиції документації тендерної документації Замовником встановлено підстави відхилення пропозицій учасників, які не узгоджуються з чинною редакцією Постанови № 1178 станом на дату оголошення та публікацію закупівлі про проведення відкритих торгів з Особливостями:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону;
є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.»
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону;
є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Встановлення суперечливої вимоги тендернрої документації не у відповдіності до п. 44 Особливостей
Опис суті пункту скарги:
Процитовані вище підстави відхилення пропозиції учасника не узгоджуються з чинним законодавством з питань публічних закупівель, зокрема не відповідають положенням в частині абзацу 8 частини 1 пункту 44 Особливостей, де визначено:
«44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
{Абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 в редакції Постанови КМ № 131 від 09.02.2024}
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.»
Таким чином, Замовник повинен привести тендерну документацію в частині підстав відхилення пропозицій учасників/переможців до положень пунктів 44 Особливостей.
«44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
{Абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 в редакції Постанови КМ № 131 від 09.02.2024}
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.»
Таким чином, Замовник повинен привести тендерну документацію в частині підстав відхилення пропозицій учасників/переможців до положень пунктів 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
п. 44 Особливостей у чинній редакції станом на дату оголошення процедури закупівлі
-
Опис доказу:
п. 44 Особливостей у чинній редакції станом на дату оголошення процедури закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Скарга_від_21_03_2024_на_умови_документації_замовника_ДНЗ Нововолинський центр професійно-технічної освіти.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Державний навчальний заклад "Нововолинський центр професійно-технічної освіти" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за ДК 021:2015 – 09130000 – 9 – Нафта і дистиляти (Предмет закупівлі поділяється на лоти Лот № 1 - бензин (2916 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки), Лот № 2 - дизельне паливо (175 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-11-005625-a, зокрема: 1. Привести тендерну документацію у відповідність до пунктів 44 Особливостей;
Номер:
69709c782ea7447d92c8308a8ea9b05c
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуального права власності;
Опис заперечення:
2.1. В абзаці 7 п. 4 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають у наявності ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуального права власності.
«У складі пропозиції надає документ, що підтверджує право використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних талоних, смарт - картах відповідно до чинного законодавства.»
«У складі пропозиції надає документ, що підтверджує право використання Учасником найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних талоних, смарт - картах відповідно до чинного законодавства.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційної вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних довірчих документах (талонах, смарт-катах) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та смарт-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Укрнафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та смарт-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Укрнафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих мережею АЗС Укрнафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
партнерський договір № Т-1090/23 від 25.12.2023 р.
-
Опис доказу:
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Укрнафта за наступними адресами:
-
Повʼязаний документ:
Договір УКРНАФТА ІФС (3).pdf
-
-
Назва доказу:
зразки талонів емітовані мережею АЗС Укрнафта надаємо у вкладенні до цієї Скарги
-
Опис доказу:
зразки талонів емітовані мережею АЗС Укрнафта надаємо у вкладенні до цієї Скарги
-
Повʼязаний документ:
ЗРАЗКИ ТАЛОНІВ МЕРЕЖІ АЗС UKRNAFTA (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Державний навчальний заклад "Нововолинський центр професійно-технічної освіти" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за ДК 021:2015 – 09130000 – 9 – Нафта і дистиляти (Предмет закупівлі поділяється на лоти Лот № 1 - бензин (2916 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки), Лот № 2 - дизельне паливо (175 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-11-005625-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасника ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуального права власності;
Номер:
390882b6f96847499a8ed8897c10dd9e
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо постачання палива Бензин А-95 з вмістом біоетанолу Е5 та на підтвердження наданя сертифікат відповідності, паспорт якості та декларації про відповідність Бензину А-95 вимогам ДСТУ 7687:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927», в частині вимог до Бензину А-95 з показником Е5 (вмісту біоетанолу).
Опис заперечення:
2.2. В абзацу 2-5 п. 4 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть поставити паливо Бензин А-95 з вмістом біоетанолу Е5 та на підтвердження можуть надати сертифікат відповідності, паспорт якості та декларації про відповідність Бензину А-95 вимогам ДСТУ 7687:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927», чинної на момент розкриття тендерної пропозиції.
«Для підтвердження інформації Учасник надає:
- Копію сертифікату відповідності бензину А-95 Євро5-Е5, Дизельне паливо вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 (бензин автомобільний ЄВРО), вимогам «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», чинного на момент розкриття тендерної пропозиції. Якщо виробників декілька, то документ повинен бути наданий на товар кожного виробника;
- Копію паспорту якості бензину А-95 Євро5-Е5, Дизельне паливо вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 на відповідність вимогам ДСТУ 7687:2015 (бензин автомобільний) останньої партії палива, що перебуває в обігу. Якщо виробників декілька, то документ повинен бути наданий на товар кожного виробника;
- Копію Декларації про відповідність бензину А-95 Євро5-Е5, Дизельне паливо вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927», чинної на момент розкриття тендерної пропозиції.»
«Для підтвердження інформації Учасник надає:
- Копію сертифікату відповідності бензину А-95 Євро5-Е5, Дизельне паливо вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 (бензин автомобільний ЄВРО), вимогам «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», чинного на момент розкриття тендерної пропозиції. Якщо виробників декілька, то документ повинен бути наданий на товар кожного виробника;
- Копію паспорту якості бензину А-95 Євро5-Е5, Дизельне паливо вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 на відповідність вимогам ДСТУ 7687:2015 (бензин автомобільний) останньої партії палива, що перебуває в обігу. Якщо виробників декілька, то документ повинен бути наданий на товар кожного виробника;
- Копію Декларації про відповідність бензину А-95 Євро5-Е5, Дизельне паливо вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927», чинної на момент розкриття тендерної пропозиції.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Встановлення дискримінаційних вимог тендерної документації всупереч п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги:
Замовник встановив обмежувальну дискримінаційну умови щодо наявності у учасників сертифікату відповідності, паспорту якості та декларацію про відповідність на Бензин А-95 Євро5-Е5.
У Додатку № 1 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 визначені ВИМОГИ щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива,
1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
Згідно статті 3 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 наведено визначення біоетанолу – це спирт етиловий зневоджений, виготовлений з біомаси або спирту етилового - сирцю для використання як біопалива.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо постачання учасника палива з вмістом біоетанолу – Е5. Скаржник може запропонувати постачання палива з вмістом біоетанолу – Е0.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності, паспорту якості та декларацію про відповідність на Бензин А-95 Євро5-Е5, з вмістом біоетанолу Е5 – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які постачають паливо з вмістом біоетанолу Е5. Скаржник, як Постачальник палива з вмістом біоетанолу Е0 не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, при тому, що може надати сертифікат відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність на бензин автомобільний А-95-Євро-Е0, на відповдіність вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927».
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу на той факт, що національним стандартом до Бензину А-95 передбачено декілька характристик автомобільного бензину:
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є Бензин А-95 та Дизельне паливо.
пунктом 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Скаржник має укладений партнерський договір компанією емітентом талонів та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережі АЗС "УКРНАФТА". На АЗС відповдіної мережі наявний вид Бензину А-95 з вмістом біоетанолу Е0 згідно наявних сертифікатів відповідності, паспортів якості та декларації про відповідність у відповдіності до встановлених показників національних стандартів, а отже наявний факт встановлення обмеження конкуренції та димскримінаційних умов тендерної документації.
У Додатку № 1 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 визначені ВИМОГИ щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива,
1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
Згідно статті 3 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927 наведено визначення біоетанолу – це спирт етиловий зневоджений, виготовлений з біомаси або спирту етилового - сирцю для використання як біопалива.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо постачання учасника палива з вмістом біоетанолу – Е5. Скаржник може запропонувати постачання палива з вмістом біоетанолу – Е0.
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності, паспорту якості та декларацію про відповідність на Бензин А-95 Євро5-Е5, з вмістом біоетанолу Е5 – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які постачають паливо з вмістом біоетанолу Е5. Скаржник, як Постачальник палива з вмістом біоетанолу Е0 не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, при тому, що може надати сертифікат відповідності, паспорт якості та декларацію про відповідність на бензин автомобільний А-95-Євро-Е0, на відповдіність вимогам ДСТУ 7687:2015, 7688:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927».
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу на той факт, що національним стандартом до Бензину А-95 передбачено декілька характристик автомобільного бензину:
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є Бензин А-95 та Дизельне паливо.
пунктом 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Скаржник має укладений партнерський договір компанією емітентом талонів та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережі АЗС "УКРНАФТА". На АЗС відповдіної мережі наявний вид Бензину А-95 з вмістом біоетанолу Е0 згідно наявних сертифікатів відповідності, паспортів якості та декларації про відповідність у відповдіності до встановлених показників національних стандартів, а отже наявний факт встановлення обмеження конкуренції та димскримінаційних умов тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності + паспорт якості + декларація про відповідність на Бензин А95
-
Опис доказу:
Скаржник може, зокрема, надати Замовнику сертифікати відповідності, які видані на ім’я виробника палива, зокрема ПАТ «УКРТАТНАФТА», копії яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги: Додаток 3: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21 терміном дії з 06.08.2021 по 22.04.2024 щодо продукції бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307
-
Повʼязаний документ:
95 УКРНАФТА_watermark (6).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір № Т-1090/23 від 25.12.2023 р
-
Опис доказу:
: Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто з АЗС Укрнафта, зразки талонів яких надаємо у вкладенні до цієї Скарги
-
Повʼязаний документ:
Договір УКРНАФТА ІФС (3).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Державний навчальний заклад "Нововолинський центр професійно-технічної освіти" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за ДК 021:2015 – 09130000 – 9 – Нафта і дистиляти (Предмет закупівлі поділяється на лоти Лот № 1 - бензин (2916 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки), Лот № 2 - дизельне паливо (175 л; талони пластикові, паперові або паливні скретч-картки)), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-11-005625-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо постачання палива Бензин А-95 з вмістом біоетанолу Е5 та на підтвердження наданя сертифікат відповідності, паспорт якості та декларації про відповідність Бензину А-95 вимогам ДСТУ 7687:2015 до вимог «Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого Постановою КМУ від 01.08.2013 р. № 927», в частині вимог до Бензину А-95 з показником Е5 (вмісту біоетанолу).