-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Риба морожена
Завершена
290 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
Період оскарження:
11.03.2024 12:41 - 16.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на неправомірне визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Білоус Ніна Євтухівна
Номер:
e66b5c5b0af04102ad21cae00bb6abc0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-005187-a.a2
Назва:
СКАРГА на неправомірне визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Білоус Ніна Євтухівна
Скарга:
Предмет закупівлі: Риба морожена (код ДК 021:2015 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м`ясо риби морожені)
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-11-005187-a
Підстава оскарження: неправомірне визначення переможцем процедури закупівлі ФОП Білоус Ніна Євтухівна
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА_Владден_риба морожена_НК.pdf 28.04.2024 10:29
- sign.p7s 28.04.2024 10:34
- Рішення від 30.04.2024 №7585.pdf 30.04.2024 16:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.05.2024 №8182.pdf 09.05.2024 12:45
- Рішення від 08.05.2024 №8182.pdf 13.05.2024 18:21
- Інформація замовника 02.05.2024 09:01
- Інформація замовника 02.05.2024 09:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.04.2024 10:37
Дата розгляду скарги:
08.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.04.2024 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
13.05.2024 18:21
Пункт скарги
Номер:
42e4e5d417cf456da78387a38b436c3d
Заголовок пункту скарги:
23.04.2024 року Замовником було прийнято рішення про визначення ФОП Білоус Ніна Євтухівна переможцем закупівлі, що підтверджено протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 113 від 23.04.2024 року. Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «Владден», не погоджуємось з даним рішенням Замовника, оскільки, після детального вивчення пропозиції поданої Учасником-переможцем, нами були виявлені наступні невідповідності тендерної пропозиції останнього:
Опис заперечення:
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
1. Відповідно до пункту 1 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником (відповідно до вимог частини 7 цього розділу та Додатку №4).
Відповідно до пункту 6 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно Додатку №4 цієї тендерної документації.
Додаток 4 Документації містить Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі "Риба морожена" (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені), зокрема:
Якщо Учасник не є виробником продукції, то надати копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2024 року.
На виконання даної вимоги Учасник завантажив в електрону систему закупівель (надалі - ЕСЗ) договір поставки від 11.05.2023 р. № І-25, укладений з Товариство з обмеженою відповідальністю - фірма "Шторм" (файл «договір поставки з постачальником.pdf»), відповідно до п. 5.1. якого:
«Цей договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами та діє до 31 грудня 2023 року включно, а в частині договірних зобов`язань, що існують на момент припинення дії Договору – до повного їх виконання. Якщо, після закінчення строку дії цього Договору, фактичні відносини між Сторонами щодо його предмету тривають, окрім боргових зобов`язань, цей Договір є таким, що укладений на невизначений строк і може бути розірваний за вимогою однієї із Сторін в порядку, передбаченому п. 5.3. Договору».
Окрім того Учасник завантажив в ЕСЗ товаро-транспортні накладні (файл «Приходні накладні.pdf»):
- від 05.12.2023 р. № ШТ00009М59;
- від 03.10.2023 р. № ШТ000077274.
За таких обставин, враховуючи договір поставки, що завершив свою дію 31 грудня 2023 р. та товаро-транспортні накладні, що підтверджують факт поставки товару у 2023 р., Учасник не надав копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2024 року.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 44 Особливостей.
За таких обставин ТП Учасника повинна була бути відхилена на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не відхиливши пропозицію Учасника, порушив вимоги п. 44 Особливостей та ч. 2 п. 1 ст. 31 Закону.
2. Відповідно до пункту 1 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, Документально підтвердженої інформації про відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Перелік кваліфікаційних критеріїв зазначений у частині 5 цього розділу тендерної документації та Додатку №2.
Відповідно до пункту 5 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено кваліфікаційні критерії:
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до тендерної документації.
Додаток 2 Документації містить Кваліфікаційні критерії для учасників тендеру. Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 16 Закону.
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі.
Аналогічним вважається Договір з постачання товару, який є предметом закупівлі.
Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати:
- договір (-и), зазначений(-ні) в довідці;
- документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю);
- або ж позитивний лист-відгук щодо постачання товару від контрагента завірений підписом та печаткою (у разі її використання), з яким було укладено аналогічний договір. У відгуку повинно бути зазначено вихідний номер та дата видачі листа-відгуку, номер та дата укладеного договору, предмет договору, сума договору, обсяги поставки, строк дії договору та інформація щодо належного виконання договору.
Замовником в ЕСЗ 22 квітня 2024 р. було опубліковано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту (п. 1):
«1. Учасником порушено вимоги п.1 додатку №2 Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії для учасників тендеру», а саме: - У складі тендерної пропозиції відповідно до п.1 додатку №2 Тендерної документації на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасником надається Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі. Аналогічним вважається Договір з постачання товару, який є предметом закупівлі. Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати: - договір (-и), зазначений(-ні) в довідці; - документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю); - або ж позитивний лист-відгук щодо постачання товару від контрагента завірений підписом та печаткою (у разі її використання), з яким було укладено аналогічний договір. У відгуку повинно бути зазначено вихідний номер та дата видачі листа-відгуку, номер та дата укладеного договору, предмет договору, сума договору, обсяги поставки, строк дії договору та інформація щодо належного виконання договору. У складі тендерної пропозиції учасника наявні документи (файли «Аналогічний виконаний договір 2023.pdf», «Видаткові накладні Районо.pdf»), які документально підтверджують виконання аналогічного договору №535 від 22.09.2023. Однак, в довідці як підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано договір номер 163, підписаний 2 травня 2023 року з Відділом освіти Жашківської міської ради Черкаської області. На усунення порушення даної вимоги Учасник повинен надати - договір та документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, або ж позитивний лист-відгук щодо постачання товару, зазначеного у довідці щодо виконання аналогічного договору від 13.03.2024 №21, або довідку про виконання аналогічного договору, наданого в пропозиції учасника.»
На виконання даної вимоги Учасник завантажив в ЕСЗ оновлену Довідку щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка про викон.аналог.договору.pdf»), в якій вказав на виконання Договору № 535 від 22.09.2023 р., що міститься у складі пропозиції.
У складі пропозиції Учасника міститься файл "Видаткові накладні Районо.pdf", в якому містяться видаткові накладні: № 1-99956939 від 01.12.2023, № 1-99956937 від 04.12.2023, № 1-99955520 від 09.10.2023, № 1-99955561 від 10.10.2023, № 1-99956003 від 01.11.2023, однак в жодній з них відсутнє посилання на договір № 535 від 22.09.2023 р.
Таким чином Учасник після опублікування Замовником вимоги про усунення невідповідностей не надав документів, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору зазначеному в довідці.
Відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 44 Особливостей.
За таких обставин ТП Учасника повинна була бути відхилена на підставі абз. 4 п.п. 1 п. 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не відхиливши пропозицію Учасника, порушив вимоги п. 44 Особливостей та ч. 1 п. 1 ст. 31 Закону.
3. Додаток 4 Документації містить Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі "Риба морожена" (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені).
Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.
Замовником в ЕСЗ 22 квітня 2024 р. було опубліковано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту (п. 2):
«2. Учасником порушено вимоги Додатку №4 Тендерної документації, а саме: - Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві. В складі тендерної пропозиції учасником подано АКТ від 09.12.2020 № 12 складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин ФОП Білоус Н.Є., виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (файл "акт НАССР.pdf"), однак даний документ не підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. На усунення порушення даної вимоги Учасник повинен надати документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.»
На виконання даної вимоги Учасник завантажив в ЕСЗ Сертифікат відповідності від 05.01.2024 р. (файл «Сертифікат НАССР.pdf»), згідно якого посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів ФОП Білоус Н.Є. відповідає вимогам НАССР згідно з чинними в Україні нормативними документами.
Слід відзначити, що в завантаженому в ЕСЗ Переможцем документі не зазначено (тим паче чітко) про впровадження системи НАССР на підприємстві.
Таким чином Учасник після опублікування Замовником вимоги про усунення невідповідностей не надав документу, що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві.
Відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 44 Особливостей.
За таких обставин ТП Учасника повинна була бути відхилена на підставі абз. 4 п.п. 1 п. 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не відхиливши пропозицію Учасника, порушив вимоги п. 44 Особливостей та ч. 1 п. 1 ст. 31 Закону.
Пропозиція Учасника, заважаючи на наведені вище порушення вимог тендерної документації підлягає відхиленню.
Підсумовуючи наведене, рішення про визнання переможцем прийняте з грубим порушенням Закону та з порушенням принципів закупівель, зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників.
На підставі зазначеного вище, пропозиція ФОП Білоус Ніна Євтухівна підлягає відхиленню, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Визнавши переможцем та не відхиливши пропозицію ФОП Білоус Ніна Євтухівна Замовником порушено права та інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Владден».
Відповідно до п. 59 Особливостей Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, при цьому в даній процедурі закупівлі повідомлення про намір укласти договір було оприлюднено 23 квітня 2024 року.
1. Відповідно до пункту 1 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, Інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником (відповідно до вимог частини 7 цього розділу та Додатку №4).
Відповідно до пункту 6 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, згідно Додатку №4 цієї тендерної документації.
Додаток 4 Документації містить Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі "Риба морожена" (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені), зокрема:
Якщо Учасник не є виробником продукції, то надати копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2024 року.
На виконання даної вимоги Учасник завантажив в електрону систему закупівель (надалі - ЕСЗ) договір поставки від 11.05.2023 р. № І-25, укладений з Товариство з обмеженою відповідальністю - фірма "Шторм" (файл «договір поставки з постачальником.pdf»), відповідно до п. 5.1. якого:
«Цей договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами та діє до 31 грудня 2023 року включно, а в частині договірних зобов`язань, що існують на момент припинення дії Договору – до повного їх виконання. Якщо, після закінчення строку дії цього Договору, фактичні відносини між Сторонами щодо його предмету тривають, окрім боргових зобов`язань, цей Договір є таким, що укладений на невизначений строк і може бути розірваний за вимогою однієї із Сторін в порядку, передбаченому п. 5.3. Договору».
Окрім того Учасник завантажив в ЕСЗ товаро-транспортні накладні (файл «Приходні накладні.pdf»):
- від 05.12.2023 р. № ШТ00009М59;
- від 03.10.2023 р. № ШТ000077274.
За таких обставин, враховуючи договір поставки, що завершив свою дію 31 грудня 2023 р. та товаро-транспортні накладні, що підтверджують факт поставки товару у 2023 р., Учасник не надав копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2024 року.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 44 Особливостей.
За таких обставин ТП Учасника повинна була бути відхилена на підставі абз. 2 п.п. 2 п. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не відхиливши пропозицію Учасника, порушив вимоги п. 44 Особливостей та ч. 2 п. 1 ст. 31 Закону.
2. Відповідно до пункту 1 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, Документально підтвердженої інформації про відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону. Перелік кваліфікаційних критеріїв зазначений у частині 5 цього розділу тендерної документації та Додатку №2.
Відповідно до пункту 5 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації відповідно до статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено кваліфікаційні критерії:
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Інформація про спосіб їх підтвердження викладені у Додатку № 2 до тендерної документації.
Додаток 2 Документації містить Кваліфікаційні критерії для учасників тендеру. Перелік документів для підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 16 Закону.
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі.
Аналогічним вважається Договір з постачання товару, який є предметом закупівлі.
Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати:
- договір (-и), зазначений(-ні) в довідці;
- документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю);
- або ж позитивний лист-відгук щодо постачання товару від контрагента завірений підписом та печаткою (у разі її використання), з яким було укладено аналогічний договір. У відгуку повинно бути зазначено вихідний номер та дата видачі листа-відгуку, номер та дата укладеного договору, предмет договору, сума договору, обсяги поставки, строк дії договору та інформація щодо належного виконання договору.
Замовником в ЕСЗ 22 квітня 2024 р. було опубліковано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту (п. 1):
«1. Учасником порушено вимоги п.1 додатку №2 Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії для учасників тендеру», а саме: - У складі тендерної пропозиції відповідно до п.1 додатку №2 Тендерної документації на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасником надається Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі. Аналогічним вважається Договір з постачання товару, який є предметом закупівлі. Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати: - договір (-и), зазначений(-ні) в довідці; - документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю); - або ж позитивний лист-відгук щодо постачання товару від контрагента завірений підписом та печаткою (у разі її використання), з яким було укладено аналогічний договір. У відгуку повинно бути зазначено вихідний номер та дата видачі листа-відгуку, номер та дата укладеного договору, предмет договору, сума договору, обсяги поставки, строк дії договору та інформація щодо належного виконання договору. У складі тендерної пропозиції учасника наявні документи (файли «Аналогічний виконаний договір 2023.pdf», «Видаткові накладні Районо.pdf»), які документально підтверджують виконання аналогічного договору №535 від 22.09.2023. Однак, в довідці як підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано договір номер 163, підписаний 2 травня 2023 року з Відділом освіти Жашківської міської ради Черкаської області. На усунення порушення даної вимоги Учасник повинен надати - договір та документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, або ж позитивний лист-відгук щодо постачання товару, зазначеного у довідці щодо виконання аналогічного договору від 13.03.2024 №21, або довідку про виконання аналогічного договору, наданого в пропозиції учасника.»
На виконання даної вимоги Учасник завантажив в ЕСЗ оновлену Довідку щодо виконання аналогічного договору (файл «Довідка про викон.аналог.договору.pdf»), в якій вказав на виконання Договору № 535 від 22.09.2023 р., що міститься у складі пропозиції.
У складі пропозиції Учасника міститься файл "Видаткові накладні Районо.pdf", в якому містяться видаткові накладні: № 1-99956939 від 01.12.2023, № 1-99956937 від 04.12.2023, № 1-99955520 від 09.10.2023, № 1-99955561 від 10.10.2023, № 1-99956003 від 01.11.2023, однак в жодній з них відсутнє посилання на договір № 535 від 22.09.2023 р.
Таким чином Учасник після опублікування Замовником вимоги про усунення невідповідностей не надав документів, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору зазначеному в довідці.
Відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 44 Особливостей.
За таких обставин ТП Учасника повинна була бути відхилена на підставі абз. 4 п.п. 1 п. 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не відхиливши пропозицію Учасника, порушив вимоги п. 44 Особливостей та ч. 1 п. 1 ст. 31 Закону.
3. Додаток 4 Документації містить Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмету закупівлі "Риба морожена" (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені).
Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.
Замовником в ЕСЗ 22 квітня 2024 р. було опубліковано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту (п. 2):
«2. Учасником порушено вимоги Додатку №4 Тендерної документації, а саме: - Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві. В складі тендерної пропозиції учасником подано АКТ від 09.12.2020 № 12 складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин ФОП Білоус Н.Є., виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (файл "акт НАССР.pdf"), однак даний документ не підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. На усунення порушення даної вимоги Учасник повинен надати документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві.»
На виконання даної вимоги Учасник завантажив в ЕСЗ Сертифікат відповідності від 05.01.2024 р. (файл «Сертифікат НАССР.pdf»), згідно якого посвідчується, що система управління безпечністю харчових продуктів ФОП Білоус Н.Є. відповідає вимогам НАССР згідно з чинними в Україні нормативними документами.
Слід відзначити, що в завантаженому в ЕСЗ Переможцем документі не зазначено (тим паче чітко) про впровадження системи НАССР на підприємстві.
Таким чином Учасник після опублікування Замовником вимоги про усунення невідповідностей не надав документу, що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві.
Відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 44 Особливостей.
За таких обставин ТП Учасника повинна була бути відхилена на підставі абз. 4 п.п. 1 п. 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник, не відхиливши пропозицію Учасника, порушив вимоги п. 44 Особливостей та ч. 1 п. 1 ст. 31 Закону.
Пропозиція Учасника, заважаючи на наведені вище порушення вимог тендерної документації підлягає відхиленню.
Підсумовуючи наведене, рішення про визнання переможцем прийняте з грубим порушенням Закону та з порушенням принципів закупівель, зокрема об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників.
На підставі зазначеного вище, пропозиція ФОП Білоус Ніна Євтухівна підлягає відхиленню, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Визнавши переможцем та не відхиливши пропозицію ФОП Білоус Ніна Євтухівна Замовником порушено права та інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «Владден».
Відповідно до п. 59 Особливостей Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, при цьому в даній процедурі закупівлі повідомлення про намір укласти договір було оприлюднено 23 квітня 2024 року.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Тип порушення:
Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти зазначену скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення переможцем закупівлі ФОП Білоус Ніна Євтухівна, повідомлення про намір укласти договір з якою оприлюднено 23 квітня 2024 року. Всі документи, що підтверджують все викладене у скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у публічному доступі на сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-11-005187-a.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Номер:
7f877767adf74bd58df05e39d4e6a6e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-11-005187-a.a1
Назва:
С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Скарга:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відповідності тендерної пропозиції Переможця ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА
Додаток 4 Тендерної документації:
«Якщо Учасник не є виробником продукції, то надати копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2024 року»(цитата). Відповідно до визначень тендерної документації (Загальні положення, п.4.1) назва предмета закупівлі «Риба морожена» (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені)
В контексті визначень тендерної документації, де в розділі "Загальні положення", пункті 4.1, чітко вказано, що предметом закупівлі є "Риба морожена" з кодом ДК 021:2015 - 15220000-6, що охоплює рибу, рибне філе та інше м'ясо риби морожені, виникає необхідність надання доказів відповідності товарів цій категорії. Учасник торгів надав у складі своєї пропозиції Договір поставки від фірми "Шторм", дата та номер якого не вдається розібрати, в якому йдеться про постачання морозива, заморожених продуктів та напівфабрикатів, а також кондитерських виробів.
Однак, згаданий договір не відповідає основній вимозі тендеру, яка стосується постачання саме риби мороженої, її філе та іншого м'яса риби. Це свідчить про те, що учасник не зміг або не надав документального підтвердження своїх зв'язків з виробником або постачальником конкретної продукції, яка є предметом закупівлі. Відсутність такого підтвердження ставить під сумнів здатність учасника забезпечити постачання товару, що відповідає встановленим критеріям, та може свідчити про неуважне ставлення до вимог тендерної документації.
Для підтвердження відповідності зазначеній вимозі Учасником в складі пропозиції надано Договір поставки №(не розбірливо) від 11.05.2023 із ТОВ – фірма «Шторм», предметом якого є постачання наступного товару: морозиво, заморожені продукти та напівфабрикати, кондитерські вироби.
Точна відповідність товарів, що пропонуються учасниками торгів, до предмета закупівлі є критично важливою, оскільки забезпечує справедливу конкуренцію та відповідність закупівлі цілям та потребам замовника. Також це забезпечує прозорість та ефективність використання коштів, що витрачаються на закупівлі, гарантуючи, що отримана продукція відповідає очікуванням та вимогам. У результаті, ненадання відповідних документів, які б підтверджували здатність учасника виконати контракт згідно з визначеними параметрами, може призвести до його відхилення з подальшого розгляду.
Тобто, Учасник документально не підтвердив відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі а саме Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені.
Додаток 4 Тендерної документації:
«Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві»(цитата). У складі тендерної пропозиції, яку подав переможець торгів, фізична особа підприємець Білоус Н.Є., виявилася відсутня будь-яка документація, видана незалежним органом, що б підтверджувала впровадження на підприємстві системи безпечності харчових продуктів НАССР (Система аналізу ризиків і критичних контрольних точок). Впровадження та сертифікація системи НАССР є важливим критерієм для багатьох замовників у сфері харчової промисловості, оскільки це гарантує, що продукція виробляється, обробляється, пакується та зберігається згідно з високими стандартами безпеки та гігієни.
Наявність документів, які підтверджують впровадження системи НАССР, не лише демонструє відповідність підприємства загальноприйнятим стандартам безпеки продуктів харчування, але й підвищує довіру замовників та споживачів до якості продукції. Це особливо актуально у контексті харчової промисловості, де ризики, пов’язані з безпечністю харчових продуктів, можуть мати серйозні наслідки для здоров'я людей.
Відсутність підтвердження впровадження НАССР у пропозиції переможця торгів може викликати занепокоєння щодо дотримання необхідних стандартів безпеки на підприємстві та якості продукції, яку він пропонує. Таке ігнорування вимог може свідчити про потенційні ризики для замовника, пов'язані з неможливістю гарантувати безпеку та якість продукції, що постачається. Отже, наявність сертифіката НАССР або відповідних документів, що підтверджують впровадження системи на підприємстві, є ключовим аспектом, який сприяє забезпеченню високої якості продукції та довіри з боку замовників та кінцевих споживачів.
В складі пропозиції Переможця відсутній будь-який документ виданий незалежним органом в якому було б чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві Учасника ФОП Білоус Н.Є.
Додаток 2 Тендерної документації: Учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати, інформацію викладену нижче:
«Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі.
…
Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати:
- договір (-и), зазначений(-ні) в довідці;
- документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю);»(цитата). В складі пропозиції Учасником наданий документ вих.№21 від 13.03.2024 “Довідка щодо виконання аналогічного договору” в якому на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасником зазначений Договір №163 від 02 травня 2023 року із Відділ освіти Жашківської міської ради Черкаської області.
Учасник тендеру подав у складі своєї пропозиції документ під вихідним номером 21 від 13 березня 2024 року, який називається "Довідка щодо виконання аналогічного договору". У цій довідці як підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано договір номер 163, підписаний 2 травня 2023 року з Відділом освіти Жашківської міської ради Черкаської області. Однак, незважаючи на вказівку цього договору в довідці, сам документ не було додано до тендерної пропозиції, що суперечить вимогам тендерної документації. Таке неподання критичного документа ставить під сумнів здатність учасника дотримуватись встановлених замовником критеріїв і правил.
До тендерної пропозиції також були додані видаткові накладні, номери яких варіюються від 1-99956939 від 1 грудня 2023 року до 1-99956003 від 1 листопада 2023 року, видані Відділом освіти Жашківської міської ради. Однак, жодна з цих накладних не містить підтвердження факту поставки аналогічного товару згідно з договором №163, зазначеним у довідці, що також викликає питання щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником.
Відсутність в пропозиції критичних документів, які б беззаперечно підтверджували досвід учасника у виконанні аналогічних договорів, ускладнює процес перевірки його кваліфікації та компетенції для виконання поточного замовлення. Це, в свою чергу, підкреслює важливість детального та відповідального підходу до формування тендерної пропозиції, включаючи необхідність додання всіх документів, що підтверджують дотримання вимог замовника. Такий підхід не лише демонструє професійність та серйозність намірів учасника, але й сприяє підвищенню його шансів на успішну участь у тендері.
На відміну від вимог ТД, Учасником в складі тендерної пропозиції не наданий договір №163 від 02.06.2023, зазначений в довідці.
Також, Учасником в складі тендерної пропозиції надані Видаткові накладні №№ 1-99956939 від 01.12.2023, 1-99956937 від 04.12.2023, 1-99955520 від 09.10.2023, 1-99955561 від 10.10.2023, 1-99956003 від 01.11.2023 всі із Відділ освіти Жашківської м\ради жодною із яких не підтверджується факт поставки аналогічного товару, по договору №163 від 02.06.2023 зазначеному в довідці.
Тобто, складом наданих в пропозиції документів Учасник не підтвердив відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію.
Таким чином, з урахуванням викладених вище в п.п.1-3 недоліків Учасник закупівлі ФОП Білоус Н.Є.:
- не надав інформацію та документи про технічні та якісні характеристики запропонованого предмета закупівлі, які вимагалися тендерною документацією;
- не підтвердив відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 29.03.2024 13:26
- sign.p7s 29.03.2024 13:29
- Рішення від 01.04.2024 № 5736 .pdf 01.04.2024 17:45
- інформація про перенесення розгляду скарги від 09.04.2024 № 531.pdf 09.04.2024 18:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.04.2024 № 6784.pdf 17.04.2024 13:42
- Рішення від 16.04.2024 № 6784.pdf 19.04.2024 12:43
- Інформація замовника 03.04.2024 10:01
- Інформація замовника 03.04.2024 10:01
- Додаткова інформація 03.04.2024 10:27
- Додаткова інформація 03.04.2024 10:28
- Аналогічне рішення 03.04.2024 10:28
- Протокол 19.04.2024 15:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.03.2024 13:32
Дата розгляду скарги:
09.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.04.2024 17:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.04.2024 12:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Колегії №6784-р/пк-пз від 16.04.2024, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", уповноваженою особою вирішено скасувати рішення про визначення ФОП Білоус Ніна Євтухівна переможцем за процедурою закупівлі — «Риба морожена» (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-11-005187-a
Пункт скарги
Номер:
c34a28b327984911a5d166ab0aafceeb
Заголовок пункту скарги:
тендерна пропозиція Переможця підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" та Статті 45 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування у зв’язку з її невідповідністю умовам тендерної документації.
Опис заперечення:
Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у визначенні тендерної пропозиції Переможця такою, що відповідає вимогам тендерної документації, в той час як вона не відповідає умовам тендерної документації, призводить до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.
ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА
Додаток 4 Тендерної документації:
«Якщо Учасник не є виробником продукції, то надати копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2024 року»(цитата). Відповідно до визначень тендерної документації (Загальні положення, п.4.1) назва предмета закупівлі «Риба морожена» (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені)
В контексті визначень тендерної документації, де в розділі "Загальні положення", пункті 4.1, чітко вказано, що предметом закупівлі є "Риба морожена" з кодом ДК 021:2015 - 15220000-6, що охоплює рибу, рибне філе та інше м'ясо риби морожені, виникає необхідність надання доказів відповідності товарів цій категорії. Учасник торгів надав у складі своєї пропозиції Договір поставки від фірми "Шторм", дата та номер якого не вдається розібрати, в якому йдеться про постачання морозива, заморожених продуктів та напівфабрикатів, а також кондитерських виробів.
Однак, згаданий договір не відповідає основній вимозі тендеру, яка стосується постачання саме риби мороженої, її філе та іншого м'яса риби. Це свідчить про те, що учасник не зміг або не надав документального підтвердження своїх зв'язків з виробником або постачальником конкретної продукції, яка є предметом закупівлі. Відсутність такого підтвердження ставить під сумнів здатність учасника забезпечити постачання товару, що відповідає встановленим критеріям, та може свідчити про неуважне ставлення до вимог тендерної документації.
Для підтвердження відповідності зазначеній вимозі Учасником в складі пропозиції надано Договір поставки №(не розбірливо) від 11.05.2023 із ТОВ – фірма «Шторм», предметом якого є постачання наступного товару: морозиво, заморожені продукти та напівфабрикати, кондитерські вироби.
Точна відповідність товарів, що пропонуються учасниками торгів, до предмета закупівлі є критично важливою, оскільки забезпечує справедливу конкуренцію та відповідність закупівлі цілям та потребам замовника. Також це забезпечує прозорість та ефективність використання коштів, що витрачаються на закупівлі, гарантуючи, що отримана продукція відповідає очікуванням та вимогам. У результаті, ненадання відповідних документів, які б підтверджували здатність учасника виконати контракт згідно з визначеними параметрами, може призвести до його відхилення з подальшого розгляду.
Тобто, Учасник документально не підтвердив відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі а саме Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені.
Додаток 4 Тендерної документації:
«Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві»(цитата). У складі тендерної пропозиції, яку подав переможець торгів, фізична особа підприємець Білоус Н.Є., виявилася відсутня будь-яка документація, видана незалежним органом, що б підтверджувала впровадження на підприємстві системи безпечності харчових продуктів НАССР (Система аналізу ризиків і критичних контрольних точок). Впровадження та сертифікація системи НАССР є важливим критерієм для багатьох замовників у сфері харчової промисловості, оскільки це гарантує, що продукція виробляється, обробляється, пакується та зберігається згідно з високими стандартами безпеки та гігієни.
Наявність документів, які підтверджують впровадження системи НАССР, не лише демонструє відповідність підприємства загальноприйнятим стандартам безпеки продуктів харчування, але й підвищує довіру замовників та споживачів до якості продукції. Це особливо актуально у контексті харчової промисловості, де ризики, пов’язані з безпечністю харчових продуктів, можуть мати серйозні наслідки для здоров'я людей.
Відсутність підтвердження впровадження НАССР у пропозиції переможця торгів може викликати занепокоєння щодо дотримання необхідних стандартів безпеки на підприємстві та якості продукції, яку він пропонує. Таке ігнорування вимог може свідчити про потенційні ризики для замовника, пов'язані з неможливістю гарантувати безпеку та якість продукції, що постачається. Отже, наявність сертифіката НАССР або відповідних документів, що підтверджують впровадження системи на підприємстві, є ключовим аспектом, який сприяє забезпеченню високої якості продукції та довіри з боку замовників та кінцевих споживачів.
В складі пропозиції Переможця відсутній будь-який документ виданий незалежним органом в якому було б чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві Учасника ФОП Білоус Н.Є.
Додаток 2 Тендерної документації: Учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати, інформацію викладену нижче:
«Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі.
…
Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати:
- договір (-и), зазначений(-ні) в довідці;
- документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю);»(цитата). В складі пропозиції Учасником наданий документ вих.№21 від 13.03.2024 “Довідка щодо виконання аналогічного договору” в якому на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасником зазначений Договір №163 від 02 травня 2023 року із Відділ освіти Жашківської міської ради Черкаської області.
Учасник тендеру подав у складі своєї пропозиції документ під вихідним номером 21 від 13 березня 2024 року, який називається "Довідка щодо виконання аналогічного договору". У цій довідці як підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано договір номер 163, підписаний 2 травня 2023 року з Відділом освіти Жашківської міської ради Черкаської області. Однак, незважаючи на вказівку цього договору в довідці, сам документ не було додано до тендерної пропозиції, що суперечить вимогам тендерної документації. Таке неподання критичного документа ставить під сумнів здатність учасника дотримуватись встановлених замовником критеріїв і правил.
До тендерної пропозиції також були додані видаткові накладні, номери яких варіюються від 1-99956939 від 1 грудня 2023 року до 1-99956003 від 1 листопада 2023 року, видані Відділом освіти Жашківської міської ради. Однак, жодна з цих накладних не містить підтвердження факту поставки аналогічного товару згідно з договором №163, зазначеним у довідці, що також викликає питання щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником.
Відсутність в пропозиції критичних документів, які б беззаперечно підтверджували досвід учасника у виконанні аналогічних договорів, ускладнює процес перевірки його кваліфікації та компетенції для виконання поточного замовлення. Це, в свою чергу, підкреслює важливість детального та відповідального підходу до формування тендерної пропозиції, включаючи необхідність додання всіх документів, що підтверджують дотримання вимог замовника. Такий підхід не лише демонструє професійність та серйозність намірів учасника, але й сприяє підвищенню його шансів на успішну участь у тендері.
На відміну від вимог ТД, Учасником в складі тендерної пропозиції не наданий договір №163 від 02.06.2023, зазначений в довідці.
Також, Учасником в складі тендерної пропозиції надані Видаткові накладні №№ 1-99956939 від 01.12.2023, 1-99956937 від 04.12.2023, 1-99955520 від 09.10.2023, 1-99955561 від 10.10.2023, 1-99956003 від 01.11.2023 всі із Відділ освіти Жашківської м\ради жодною із яких не підтверджується факт поставки аналогічного товару, по договору №163 від 02.06.2023 зазначеному в довідці.
Тобто, складом наданих в пропозиції документів Учасник не підтвердив відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію.
Таким чином, з урахуванням викладених вище в п.п.1-3 недоліків Учасник закупівлі ФОП Білоус Н.Є.:
- не надав інформацію та документи про технічні та якісні характеристики запропонованого предмета закупівлі, які вимагалися тендерною документацією;
- не підтвердив відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Додаток 4 Тендерної документації:
«Якщо Учасник не є виробником продукції, то надати копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2024 року»(цитата). Відповідно до визначень тендерної документації (Загальні положення, п.4.1) назва предмета закупівлі «Риба морожена» (код ДК 021:2015- 15220000-6 (Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені)
В контексті визначень тендерної документації, де в розділі "Загальні положення", пункті 4.1, чітко вказано, що предметом закупівлі є "Риба морожена" з кодом ДК 021:2015 - 15220000-6, що охоплює рибу, рибне філе та інше м'ясо риби морожені, виникає необхідність надання доказів відповідності товарів цій категорії. Учасник торгів надав у складі своєї пропозиції Договір поставки від фірми "Шторм", дата та номер якого не вдається розібрати, в якому йдеться про постачання морозива, заморожених продуктів та напівфабрикатів, а також кондитерських виробів.
Однак, згаданий договір не відповідає основній вимозі тендеру, яка стосується постачання саме риби мороженої, її філе та іншого м'яса риби. Це свідчить про те, що учасник не зміг або не надав документального підтвердження своїх зв'язків з виробником або постачальником конкретної продукції, яка є предметом закупівлі. Відсутність такого підтвердження ставить під сумнів здатність учасника забезпечити постачання товару, що відповідає встановленим критеріям, та може свідчити про неуважне ставлення до вимог тендерної документації.
Для підтвердження відповідності зазначеній вимозі Учасником в складі пропозиції надано Договір поставки №(не розбірливо) від 11.05.2023 із ТОВ – фірма «Шторм», предметом якого є постачання наступного товару: морозиво, заморожені продукти та напівфабрикати, кондитерські вироби.
Точна відповідність товарів, що пропонуються учасниками торгів, до предмета закупівлі є критично важливою, оскільки забезпечує справедливу конкуренцію та відповідність закупівлі цілям та потребам замовника. Також це забезпечує прозорість та ефективність використання коштів, що витрачаються на закупівлі, гарантуючи, що отримана продукція відповідає очікуванням та вимогам. У результаті, ненадання відповідних документів, які б підтверджували здатність учасника виконати контракт згідно з визначеними параметрами, може призвести до його відхилення з подальшого розгляду.
Тобто, Учасник документально не підтвердив відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі а саме Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені.
Додаток 4 Тендерної документації:
«Учасники закупівель повинні надати в складі своєї пропозиції документ що підтверджує впровадження системи НАССР на підприємстві. Таким документом може бути сертифікат, акт перевірки Держпродспоживслужби чи інший документ виданий незалежним органом в якому чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві»(цитата). У складі тендерної пропозиції, яку подав переможець торгів, фізична особа підприємець Білоус Н.Є., виявилася відсутня будь-яка документація, видана незалежним органом, що б підтверджувала впровадження на підприємстві системи безпечності харчових продуктів НАССР (Система аналізу ризиків і критичних контрольних точок). Впровадження та сертифікація системи НАССР є важливим критерієм для багатьох замовників у сфері харчової промисловості, оскільки це гарантує, що продукція виробляється, обробляється, пакується та зберігається згідно з високими стандартами безпеки та гігієни.
Наявність документів, які підтверджують впровадження системи НАССР, не лише демонструє відповідність підприємства загальноприйнятим стандартам безпеки продуктів харчування, але й підвищує довіру замовників та споживачів до якості продукції. Це особливо актуально у контексті харчової промисловості, де ризики, пов’язані з безпечністю харчових продуктів, можуть мати серйозні наслідки для здоров'я людей.
Відсутність підтвердження впровадження НАССР у пропозиції переможця торгів може викликати занепокоєння щодо дотримання необхідних стандартів безпеки на підприємстві та якості продукції, яку він пропонує. Таке ігнорування вимог може свідчити про потенційні ризики для замовника, пов'язані з неможливістю гарантувати безпеку та якість продукції, що постачається. Отже, наявність сертифіката НАССР або відповідних документів, що підтверджують впровадження системи на підприємстві, є ключовим аспектом, який сприяє забезпеченню високої якості продукції та довіри з боку замовників та кінцевих споживачів.
В складі пропозиції Переможця відсутній будь-який документ виданий незалежним органом в якому було б чітко зазначено про впровадження системи НАССР на підприємстві Учасника ФОП Білоус Н.Є.
Додаток 2 Тендерної документації: Учасник на виконання вимог статті 16 Закону повинен надати, інформацію викладену нижче:
«Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічного договору або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі, в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі.
…
Також Учаснику в складі своєї тендерної пропозиції необхідно надати:
- договір (-и), зазначений(-ні) в довідці;
- документи, що підтверджують факт поставки аналогічного товару, по договору(-ам) зазначеному(-их) в довідці (копії видаткових накладних та/або актів приймання-передачі товару) (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю);»(цитата). В складі пропозиції Учасником наданий документ вих.№21 від 13.03.2024 “Довідка щодо виконання аналогічного договору” в якому на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасником зазначений Договір №163 від 02 травня 2023 року із Відділ освіти Жашківської міської ради Черкаської області.
Учасник тендеру подав у складі своєї пропозиції документ під вихідним номером 21 від 13 березня 2024 року, який називається "Довідка щодо виконання аналогічного договору". У цій довідці як підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору вказано договір номер 163, підписаний 2 травня 2023 року з Відділом освіти Жашківської міської ради Черкаської області. Однак, незважаючи на вказівку цього договору в довідці, сам документ не було додано до тендерної пропозиції, що суперечить вимогам тендерної документації. Таке неподання критичного документа ставить під сумнів здатність учасника дотримуватись встановлених замовником критеріїв і правил.
До тендерної пропозиції також були додані видаткові накладні, номери яких варіюються від 1-99956939 від 1 грудня 2023 року до 1-99956003 від 1 листопада 2023 року, видані Відділом освіти Жашківської міської ради. Однак, жодна з цих накладних не містить підтвердження факту поставки аналогічного товару згідно з договором №163, зазначеним у довідці, що також викликає питання щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником.
Відсутність в пропозиції критичних документів, які б беззаперечно підтверджували досвід учасника у виконанні аналогічних договорів, ускладнює процес перевірки його кваліфікації та компетенції для виконання поточного замовлення. Це, в свою чергу, підкреслює важливість детального та відповідального підходу до формування тендерної пропозиції, включаючи необхідність додання всіх документів, що підтверджують дотримання вимог замовника. Такий підхід не лише демонструє професійність та серйозність намірів учасника, але й сприяє підвищенню його шансів на успішну участь у тендері.
На відміну від вимог ТД, Учасником в складі тендерної пропозиції не наданий договір №163 від 02.06.2023, зазначений в довідці.
Також, Учасником в складі тендерної пропозиції надані Видаткові накладні №№ 1-99956939 від 01.12.2023, 1-99956937 від 04.12.2023, 1-99955520 від 09.10.2023, 1-99955561 від 10.10.2023, 1-99956003 від 01.11.2023 всі із Відділ освіти Жашківської м\ради жодною із яких не підтверджується факт поставки аналогічного товару, по договору №163 від 02.06.2023 зазначеному в довідці.
Тобто, складом наданих в пропозиції документів Учасник не підтвердив відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію.
Таким чином, з урахуванням викладених вище в п.п.1-3 недоліків Учасник закупівлі ФОП Білоус Н.Є.:
- не надав інформацію та документи про технічні та якісні характеристики запропонованого предмета закупівлі, які вимагалися тендерною документацією;
- не підтвердив відповідність встановленому Замовником кваліфікаційному критерію наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується не відхилення тендерної пропозиції Учасника і визнання його Переможцем процедури закупівлі. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відповідність тендерної пропозиції Переможця всім умовам, встановленим тендерною документацією і визнання його Переможцем процедури закупівлі.