• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Морква, цибуля ріпчаста, буряк столовий, томати, огірки, яблука, капуста, виноград, черешня, персики, абрикоси, полуниця (код ДК 021:2015: 03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи)

Торги відмінено

752 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 760.00 UAH
Період оскарження: 11.03.2024 12:22 - 16.03.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 0383b0a7fa604968bdc6ce3866eac090
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-11-004842-a.b2
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
11.03.2024 року ВИНОГРАДІВСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ ІНТЕРНАТ (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про закупівлю: UA-2024-03-11-004842-a, процедура закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є: Морква, цибуля ріпчаста, буряк столовий, томати, огірки, яблука, капуста, виноград, черешня, персики, абрикоси, полуниця (код ДК 021:2015: 03220000-9: Овочі, фрукти та горіхи). Маю намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з умовами тендерної документації, я, Фізична особа-підприємець Сімєнкова Ірина Вікторівна (далі - Скаржник), виявила в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та не дають мені можливості прийняти участь у відповідній закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.03.2024 16:44
Автор: ФОП Сімєнкова Ірина Вікторівна, Сімєнкова Ірина Вікторівна +380679887147 Simenkov7@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 5f656e971de2494aa3be0cf6b3028b97
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови
Опис заперечення: Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (Додаток 2) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) (Додаток 3), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.

Вважаю, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:

«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

В обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи зазначаю наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Відповідно пп. 13 п.2 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА та ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у відповідності до п.47 Особливостей Додатку 1 до тендерної документації переможець надає довідку, погодженої замовником в період звернення за роз’ясненнями по даній закупівлі, в довільній формі про те, що між ним і замовником не було укладено договору про закупівлю за яким переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору або Переможець процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці 14 пункті 47 Особливостей, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Ця умова Документації є дискримінаційною по відношенню до учасників та порушує права учасників пов'язані з участю у процедурі закупівлі, в тому числі Скаржника з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі довідку з інформацією про наявність чи відсутність негативного досвіду співпраці необхідно підписати у представника Замовника. За таких умов Замовник може не погодитися підписати довідку або уникати її підписання, що, на думку Скаржника, в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення Пропозиції уже переможця. Надання такої довідки, в принципі, не може мати іншої мети, ніж недопущення перможця до тендеру через відсутність підпису представника Замовника на ній. Адже Замовник і так може прийняти рішення про відмову переможцю процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити Пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, керуючись абз.14 п.47 Особливостей. Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть надати підписану представником Замовника довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений.
Опис суті пункту скарги: Відповідно пп. 13 п.2 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА та ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у відповідності до п.47 Особливостей Додатку 1 до тендерної документації переможець надає довідку, погодженої замовником в період звернення за роз’ясненнями по даній закупівлі, в довільній формі про те, що між ним і замовником не було укладено договору про закупівлю за яким переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору
або
Переможець процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці 14 пункті 47 Особливостей, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Ця умова Документації є дискримінаційною по відношенню до учасників та порушує права учасників пов'язані з участю у процедурі закупівлі, в тому числі Скаржника з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі довідку з інформацією про наявність чи відсутність негативного досвіду співпраці необхідно підписати у представника Замовника. За таких умов Замовник може не погодитися підписати довідку або уникати її підписання, що, на думку Скаржника, в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення Пропозиції уже переможця.
Надання такої довідки, в принципі, не може мати іншої мети, ніж недопущення перможця до тендеру через відсутність підпису представника Замовника на ній. Адже Замовник і так може прийняти рішення про відмову переможцю процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити Пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, керуючись абз.14 п.47 Особливостей.
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть надати підписану представником Замовника довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників, адже участь в даній закупівлі зможе взяти обмежене коло учасників, а можливо і один конкретно визначений.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги.

Номер: bfff3a65c34d4381946ba04a10e3151b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-11-004842-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги.
Вимога:
Шановний Замовнику! В п.13 Додатку №2 до Тендерної документації Вами зазнечено наступне: «Учасник у складі пропозиції надає копії або оригінали Експертних висновків або Протоколів випробувань, стосовно буряка столового, моркви, капусти, цибулі ріпчастої, огірків, томатів, видані на ім’я учасника або виробника стосовно показників радіонуклідів, видані не раніше 2023 року.» Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною і явно обмежує і звужує кількість можливих Учасників ( можливо навіть до одного конкретного Учасника, в якого вже наявні такі документи), так як постає питання: «Навіщо Вам результати дослідження овочів, а особливо томатів та огірків, які були вирощені в 2023 році і вже, скоріш за все, використані? Можливо, краще все ж при поставці надавати такі документи на овочі, які постачатимуться? Просимо Вас переглянути даний пункт Вашої тендерної документації і внести відповідні зміни, враховуючи, що відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (Додаток 2) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) (Додаток 3), Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановник Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення Щодо Вашого питання повідомляємо наступне: Повідомляємо Вам, що при формуванні вимог та умов тендерної документації Замовник керувався чинним законодавством України у сфері публічних закупівель. Тому, згідно пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи вищевказані положення, Замовник має право встановлювати вимоги, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Так, відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України №368 від 13.05.2013 року Про затвердження Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах» харчові продукти та/або інгредієнти не можуть перебувати в обігу, якщо вони містять забруднюючі речовини, а забруднююча речовина, це будь – яка речовина, що ставить під загрозу безпечність та придатність харчового продукту з перевищенням максимальних рівнів зазначених у Додатку вище вказаного Наказу. Замовник вбачає доцільним вимагати дану вимогу для підтвердження контролю якості продуктів харчування, та вважає, що дана вимога не є дискримінаційною чи такою, що обмежує коло потенційних учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.03.2024 00:03