• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з поводження з великогабаритними, будівельними, рослинними відходами та відходами деревини

загальний

Завершена

400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 08.03.2024 13:06 - 28.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: b11891a201ba49418da43940e22fb2d2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-08-005005-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Згідно додатку
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.03.2024 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2024 16:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації
Автор: ФОП РУДЕНКО НАТАЛІЯ СЕРГІЇВНА, Наталія Руденко 380509829715 2981119408@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5aad9f495e83488590dcc4c1572a9733
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог
Опис заперечення: на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФІЗИЧНА ОСОБА -ПІДПРИЄМЕЦЬ РУДЕНКО НАТАЛІЯ СЕРГІЇВНА
код ЄДРПОУ: 2981119408
адреса: 08293, Київська область, м. Буча, вул. Григорія Верьовки, буд. 1;
поштова адреса: а/с 63, м. Київ, 04209,
тел.: (067) 366-22-04

ЗАМОВНИК ТОРГІВ: НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ "КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМЕНІ ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО"



Вихідний №: 13-03/13/01-10-0500
Дата: від 13.03.2024 року



С К А Р Г А
на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації



Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-03-08-005005-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ "КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМЕНІ ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Наша компанія хоче взяти участь в даній процедурі закупівлі, проте тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, які не дають змоги нам взяти участь в ній.

Назва сторін по скарзі Назва далі по тексту скарги

ФІЗИЧНА ОСОБА -ПІДПРИЄМЕЦЬ
РУДЕНКО НАТАЛІЯ СЕРГІЇВНА (далі – Учасник, Скаржник)
НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ "КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ ІМЕНІ ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО" (далі – Замовник торгів)

Замовник торгів на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» оголосив про проведення процедури закупівлі в електронній системі ProZorro.

Скаржник не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту - Документація), як такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі.

Уважно вивчивши Документацію, вважаємо її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав (встановлення замовником дискримінаційних умов в оголошені про проведення закупівлі)
Дискримінаційна вимога тендерної документації, що оскаржується Обґрунтування наявності порушень прав учасника з наведенням законодавчих норм


Пункт 1.2 Додатку № 3 Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності контейнери типу «Скіпліфт», а саме:

«1.2. Виконавець самостійно надає свої або орендовані металеві контейнери ємністю 8-12 м³ (системи «скіпліфт») в кількості 4 шт.»(цитата).

Скаржник не має в наявності даних контейнері, має лише контейнери системи «Мультиліфт» які також вимагаються згідно вимог тендерної документації.

В нас не має контейнерів типу «Скіпліфт», які вимагаються за умовами тендерної документації, але володіємо контейнерами системи «Мультиліфт» ємністю 15-40 куб.м. у кількості 5 одиниці. Останні також вимагаються в тендерній документації як прийнятний варіант для участі у закупівлі. Ця обставина викликає певне непорозуміння, адже наявність у скаржника контейнерів системи «Мультиліфт» теоретично мала б дозволити йому взяти участь у тендері на рівних засадах з іншими учасниками. Однак, видається, що скаржник вважає вимоги до конкретного типу контейнерів (системи «скіпліфт») неправомірною перешкодою, що обмежує його можливості для участі в тендері. У цьому контексті, важливо зазначити, що згідно з принципами чесної конкуренції та недискримінації, встановленими Законом України «Про публічні закупівлі», всі учасники мають мати рівні можливості для участі у процедурі закупівлі, а тендерні вимоги повинні бути об'єктивними та виправданими із точки зору предмету закупівлі.

В той же час згідно вимог пункту 2.5 Додатку № 3 встановлена наступна вимога, а саме:

«Інформацію щодо наявності власного або орендованого спеціалізованого автотранспорту, оснащеного вантажно-розвантажним гідрообладнанням з гаковим захватним пристроєм вантажопідйомністю не менше 7 тонн для вивозу будівельних відходів з контейнерів 20-40 м3, у кількості не менше 2 одиниць. Підтвердженням інформації є: копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, копії протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів, копії договорів оренди (для орендованого автотранспорту), а також фото вказаних спеціально-обладнаних транспортних засобів зі встановленим обладнанням, на фото повинно бути чітко видно реєстраційний номер ТЗ. Транспортні засоби мають бути наявні виключно у Учасника на момент подання тендерної пропозиції та до кінця надання послуг»(цитата).

Таким чином Замовник встановив кваліфікаційний критерій наявність матеріально технічної бази, а саме наявність спеціалізованого автотранспорту які підіймають контейнери лише системи «Мультиліфт».

Замовником було встановлено конкретний кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасників тендеру матеріально-технічної бази, зокрема, необхідність наявності автомобілів, що можуть підіймати контейнери виключно системи «Мультиліфт» ємністю 15-40 куб.м.

Хоча Замовник торгів в пункті 3 Додатку № 3 надав обґрунтування того навіщо йому такі контейнери (системи «скіпліфт»), проте жодного доказу надано не було також відсутні прямі кваліфікаційні критерії які підтверджували те що дані контейнери буде чим перевозити, так як Замовник не вимагає автомобілі для перевезення цих контейнерів.

Попри те, що у пункті 3 Додатку № 3 до тендерної документації замовником було надане обґрунтування потреби в таких контейнерах «Скіпліфт», жодних доказів або документального підтвердження цієї потреби замовник не надав. Водночас, серед кваліфікаційних критеріїв відсутні вимоги, які б безпосередньо вказували на необхідність забезпечення транспортними засобами для перевезення цих контейнерів, що ставить під сумнів можливість ефективного використання зазначеної системи контейнерів без відповідних транспортних засобів. Така ситуація потенційно може свідчити про недостатню прозорість вимог тендерної документації та відсутність чітких критеріїв щодо обрання системи збору сміття, що в свою чергу може обмежувати участь потенційних учасників тендеру, які могли б запропонувати альтернативні рішення, здатні ефективно задовольнити потреби замовника.

Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.

Данні вимоги Замовника обмежують права учасника прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.

На підставі аргументації вище, просимо виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації, викладену Додаток № 3 до Тендерної документації «1.2. Виконавець самостійно надає свої або орендовані металеві контейнери ємністю 8-12 м³ (системи «скіпліфт») в кількості 4 шт.»(цитата) та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.

Враховуючи вищевикладене, просимо виключити зазначену вимогу тендерної документації та надати можливість конкурувати в аукціоні нашому підприємству.


Документація Замовника містить вимоги що суперечать принципам здійснення закупівель визначених Законом.

Відповідно до Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та повинна містити інформацію відповідно до законодавства. Вимоги, встановлені в документації визивають протиріччя між вимогами Замовника та вимогами чинного законодавства.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:
- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:


1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Виключити вимогу тендерної документації зазначену в пункті 1 обґрунтування даної скарги, пункті 1.2 Додатку № 3 до Тендерної документації, шляхом унесення відповідних змін.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):

1. Технічний паспорт на автомобілі для перевезення контейнерів «Мультиліфт»;
2. Договорі оренди щодо наявності контейнерів «Мультиліфт».

З ПОВАГОЮ
ДИРЕКТОР
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації