• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція водопровідних мереж по вулицях: Чорновола, Кармелюка, Зоряна, Свободи, Данила Нечая,Івана Франка, Івана Богуна, Ювілейна, Чорногорянська, Шевченка, Космонавтів, Гайдамацька, Стеценка, Леонтовича, Гоголя, Набережна в смт. Тиврів Вінницького району Вінницької області

Торги відмінено

5 969 830.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 59 698.30 UAH
Період оскарження: 08.03.2024 10:53 - 14.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем учасника ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС"

Номер: 219ae421c1504e9a8a599ce77ee891fa
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-08-002456-a.c3
Назва: СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем учасника ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС"
Скарга:
СКАРГА про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного визначення переможцем учасника ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС"
Дата розгляду скарги: 09.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2024 17:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.05.2024 14:04
Дата виконання рішення Замовником: 28.05.2024 17:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380966405014 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 6375b11865dc4e1daae1739cb371d6de
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається: «Ціна пропозиції Учасника закупівлі (договірна ціна) встановлюється твердою та повинна бути розрахована і сформована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями та інших діючих нормативно-кошторисних документів. Учасник закупівлі надає договірну ціну встановленої форми, пояснювальну записку, відомість ресурсів, локальний кошторис та інші розрахунки відповідно до включених витрат, які є складовими Договірної ціни».
Опис заперечення: Відповідно до п. 5.2. Настанови:
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Відповідно до Додатку 30 Настанови встановлено Форму договірної ціни, згідно якої необхідно зазначати відповідно до якого нормативного документу Договірна ціна була виконана, зразок якої надаємо нижче у форматі скрін-шоту:

Переможцем у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну, яка не відповідає зазначеним вимогам, оскільки не містить інформації, згідно з яким нормативним документом вона була виконана, що підтверджується наступним скрін-шотом:





Таким чином надана договірна ціна ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не відповідає формі, встановленій Настановою, а також не підтверджує, що вона розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, що не відповідає встановленим в тендерній документації вимогам.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.

Додатково повідомляємо, що по даному пункту Рішенням АМКУ №6231-р/пк-пз від 08.04.2024 було встановлено про наявність підстав у Замовника для відхилення пропозиції переможця ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС", на підтвердження чого надаємо скрін-шот з рішення:


Враховуючи вище викладене, Замовник повинен був відхилити пропозицію ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС", так як пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Тобто вбачається що замовник свідомо проігнорував і не виконав рішення Комісії. Уповноважена особа Замовника, просто нівелює рішення Комісії, котре являється загальнообов’язковим до виконання.
Просимо зобов’язати Замовника виконати рішення Антимонопольного комітету України, та відхилити пропозицію ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5.2. Настанови:
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Відповідно до Додатку 30 Настанови встановлено Форму договірної ціни, згідно якої необхідно зазначати відповідно до якого нормативного документу Договірна ціна була виконана, зразок якої надаємо нижче у форматі скрін-шоту:

Переможцем у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну, яка не відповідає зазначеним вимогам, оскільки не містить інформації, згідно з яким нормативним документом вона була виконана, що підтверджується наступним скрін-шотом:





Таким чином надана договірна ціна ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не відповідає формі, встановленій Настановою, а також не підтверджує, що вона розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, що не відповідає встановленим в тендерній документації вимогам.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.

Додатково повідомляємо, що по даному пункту Рішенням АМКУ №6231-р/пк-пз від 08.04.2024 було встановлено про наявність підстав у Замовника для відхилення пропозиції переможця ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС", на підтвердження чого надаємо скрін-шот з рішення:


Враховуючи вище викладене, Замовник повинен був відхилити пропозицію ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС", так як пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Тобто вбачається що замовник свідомо проігнорував і не виконав рішення Комісії. Уповноважена особа Замовника, просто нівелює рішення Комісії, котре являється загальнообов’язковим до виконання.
Просимо зобов’язати Замовника виконати рішення Антимонопольного комітету України, та відхилити пропозицію ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 95cdf5bb3b6941ddb3c92824ab6999e2
Заголовок пункту скарги: 2. Відповідно до пункту 2 таблиці пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «…У складі тендерної пропозиції надаються чинні на кінцеву дату подання тендерної пропозиції: сертифікат, що виданий учаснику процедури закупівлі (або його субпідряднику) ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги». А також скановану копію з оригінала документа в кольоровому вигляді сертифікат внутрішнього аудитора системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018, що виданий учаснику процедури закупівлі (або його субпідряднику)».
Опис заперечення: Переможцем ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не дотримано даної вимоги, а саме:
1) надано скан-копію виданого субпідряднику Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК-ГАРАНТ» Сертифікату на систему управління якістю стосовно відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (файл Сертифікат аудитора Яцуков.pdf додаємо до скарги як доказ), що суперечить вимогам тендерної документації, так як Замовник вимагав надання саме сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги»;
Стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 та стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 НЕ є тотожними та взаємно виключними, так як обидва стандарти на даний час є діючими, і не можуть замінювати один одного, на підтвердження чого надаємо посилання у відкритих джерелах:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941);
- ДСТУ ISO 9001:2015 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=64013).
ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не оскаржував дана вимогу тендерної документації, і належного підтвердження даної вимоги в складі пропозиції не надав. Так як вище зазначені сертифікати регулюють зовсім різні нормативно правові документи, вважаємо, що сертифікат який надав Переможець НЕ відповідає вимозі тендерної документації!
2) надано скан-копію Сертифікату внутрішнього аудитора Яцукова Євгенія Геннадійовича, який виданий на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ISO 19001, та підтверджує, що вищезгадана особа може виконувати функції внутрішнього аудитора, відповідно до вимог ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018.
Дане формулювання суперечить вимогам тендерної документації, адже вимогами тендерної документації вимагалось надання саме Сертифікату внутрішнього аудитора системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Тобто, по-перше, Замовником чітко вимагався Сертифікат внутрішнього аудитора «системи управління якістю», а переможцем надано сертифікат «системи менеджменту», що суперечить вимозі Замовника!
По-друге: Замовник чітко вимагає щоб сертифікат відповідав вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018, а сертифікат наданий Переможцем відповідає вимогам ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018, що в свою чергу суперечить вимозі Замовника, так як дані сертифікати відповідають різним стандартам та регулюються різними нормативно правовими документами.

На підставі вище викладеного, вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.

Додатково повідомляємо, що по даному пункту Рішенням АМКУ №6231-р/пк-пз від 08.04.2024 було встановлено про наявні невідповідності в документах Пропозиції ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС", визначених пунктом 43 Особливостей, на підтвердження чого надаємо скрін-шот з рішення:


Враховуючи вище викладене, Замовник повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель для ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

Тобто вбачається що замовник свідомо проігнорував і не виконав рішення Комісії. Уповноважена особа Замовника, просто нівелює рішення Комісії, котре являється загальнообов’язковим до виконання.
Просимо зобов’язати Замовника виконати рішення Антимонопольного комітету України, по відношенню до пропозиції ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".

Окрім того звертаємо увагу, що 24.04.2024 р. Замовником було визначено переможця процедури закупівлі Протоколом від 21.03.2024 р. Відповідно до п 49 Особливостей:
Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»:
1. Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Таким чином оприлюднивши 24.04.2024 р. рішення, яке було прийняте 21.03.2024 р. Замовник грубо порушив положення Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Переможцем ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не дотримано даної вимоги, а саме:
1) надано скан-копію виданого субпідряднику Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК-ГАРАНТ» Сертифікату на систему управління якістю стосовно відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (файл Сертифікат аудитора Яцуков.pdf додаємо до скарги як доказ), що суперечить вимогам тендерної документації, так як Замовник вимагав надання саме сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги»;
Стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 та стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 НЕ є тотожними та взаємно виключними, так як обидва стандарти на даний час є діючими, і не можуть замінювати один одного, на підтвердження чого надаємо посилання у відкритих джерелах:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941);
- ДСТУ ISO 9001:2015 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=64013).
ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не оскаржував дана вимогу тендерної документації, і належного підтвердження даної вимоги в складі пропозиції не надав. Так як вище зазначені сертифікати регулюють зовсім різні нормативно правові документи, вважаємо, що сертифікат який надав Переможець НЕ відповідає вимозі тендерної документації!
2) надано скан-копію Сертифікату внутрішнього аудитора Яцукова Євгенія Геннадійовича, який виданий на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ISO 19001, та підтверджує, що вищезгадана особа може виконувати функції внутрішнього аудитора, відповідно до вимог ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018.
Дане формулювання суперечить вимогам тендерної документації, адже вимогами тендерної документації вимагалось надання саме Сертифікату внутрішнього аудитора системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Тобто, по-перше, Замовником чітко вимагався Сертифікат внутрішнього аудитора «системи управління якістю», а переможцем надано сертифікат «системи менеджменту», що суперечить вимозі Замовника!
По-друге: Замовник чітко вимагає щоб сертифікат відповідав вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018, а сертифікат наданий Переможцем відповідає вимогам ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018, що в свою чергу суперечить вимозі Замовника, так як дані сертифікати відповідають різним стандартам та регулюються різними нормативно правовими документами.

На підставі вище викладеного, вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.

Додатково повідомляємо, що по даному пункту Рішенням АМКУ №6231-р/пк-пз від 08.04.2024 було встановлено про наявні невідповідності в документах Пропозиції ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС", визначених пунктом 43 Особливостей, на підтвердження чого надаємо скрін-шот з рішення:


Враховуючи вище викладене, Замовник повинен був розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель для ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

Тобто вбачається що замовник свідомо проігнорував і не виконав рішення Комісії. Уповноважена особа Замовника, просто нівелює рішення Комісії, котре являється загальнообов’язковим до виконання.
Просимо зобов’язати Замовника виконати рішення Антимонопольного комітету України, по відношенню до пропозиції ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".

Окрім того звертаємо увагу, що 24.04.2024 р. Замовником було визначено переможця процедури закупівлі Протоколом від 21.03.2024 р. Відповідно до п 49 Особливостей:
Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»:
1. Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Таким чином оприлюднивши 24.04.2024 р. рішення, яке було прийняте 21.03.2024 р. Замовник грубо порушив положення Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимагаємо анулювати рішення про визначення переможця

Номер: d4a79cf37a924e808d90ebc87e766899
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-08-002456-a.b2
Назва: Вимагаємо анулювати рішення про визначення переможця
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємо увагу, що незважаючи не підтвердження виконання рішення АМКУ та анулювання рішення про визначення переможця, Вами в подальшому було здійснено дії, які суперечать суті рішення АМКУ, а саме повторно визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "НЕМИРІВ ВОД-СЕРВІС". При цьому при вивченні рішення АМКУ було виявлено, що Замовник повинен був відхилити пропозицію ТОВ "НЕМИРІВ ВОД-СЕРВІС". Таким чином для уникнення повторної скарги, а також штрафних санкцій за невиконання рішень АМКУ вимагаємо анулювати повторне рішення про визначення переможцем ТОВ "НЕМИРІВ ВОД-СЕРВІС"
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VII рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. У свою чергу, за частиною 23 статті 18 Закону рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель. Замовник не погодився з рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6231-р/пк-пз від 08.04.2024 року та звернувся до суду. Законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено зупинення дій замовника щодо проведення закупівлі, коли йде оскарження рішення Комісії, яке стосується цієї закупівлі. Враховуючи викладене, під час оскарження скаржником рішення Комісії до суду, замовник продовжує проведення закупівлі враховуючи норми та строки конкретного етапу, на якому умовно зупинився замовник. Докази звернення до суду додаються.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника про визначення переможцем ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".

Номер: 622a6b02061744f690c0961c7b60d02b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-08-002456-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника про визначення переможцем ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".
Скарга:
Скаржник не погоджується з визначенням переможцем процедури закупівлі ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС".
Дата розгляду скарги: 08.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.03.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.04.2024 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до ч.23 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.23 квітня 2024 року замовником оскаржено рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6231-р/пк-пз від 08.04.2024 року до суду.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380966405014 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Номер: a3554a26500f49c8bfd875089e675836
Заголовок пункту скарги: Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається: «Ціна пропозиції Учасника закупівлі (договірна ціна) встановлюється твердою та повинна бути розрахована і сформована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями та інших діючих нормативно-кошторисних документів. Учасник закупівлі надає договірну ціну встановленої форми, пояснювальну записку, відомість ресурсів, локальний кошторис та інші розрахунки відповідно до включених витрат, які є складовими Договірної ціни».
Опис заперечення: Відповідно до 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова):

Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником.

У відповідно до положень п. 5.1 Настанови Замовником в складі тендерної документації було оприлюднено:
- Відомість обсягів робіт (Додаток № 2 до тендерної документації), оприлюдено 08.03.2024 р;
- Підсумкову відомість ресурсів, оприлюднено 12.03.2024 р.

Відповідно до 5.1. Настанови:
ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.

Пунктом 5.10. Настанови встановлено, що :
поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція повинна по часу формуватись після оприлюднення тендерної документації.

Переможцем у складі тендерної пропозиції, яка була подана 17.03.2024 р., надано кошторисну документацію (файл 9 Договірна ціна з додатками.pdf, додається до скарги як доказ), а саме документ «Договірна ціна» (сторінки 2-5 файлу «9 Договірна ціна з додатками.pdf»), яка складена в поточних цінах станом на 18 грудня 2023 р.

Таким чином, Договірна ціна Переможця складена в поточних цінах станом на дату (18.12.2023 р.), що передує даті оприлюднення замовником тендерної документації (08.03.2024 р.-12.03.2024 р.). Договірна ціна, надана Переможцем, і, відповідно, поточні ціни договірної ціни, передують даті публікації відомості обсягів робіт, відомості ресурсів до неї, які необхідні для розрахунку ціни пропозиції.
Отже, поточні ціни на матеріальні ресурси прийняті не на підставі обгрунтованої ціни матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції, яка була оформлена на веб-порталі Уповноваженого органу 17.03.2024 р. шляхом завантаження документів пропозиції та накладанням кваліфікованим електронним підписом (КЕП) згідно вимог тендерної документації. Таке складання цін суперечить вимогам Настанови і, відповідно, вимогам тендерної документації.


Додатково повідомляємо, що відповідно до п. 5.1. Настанови:
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до п. 5.13 Настанови:
Загальновиробничі витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови.
Таким чином у складі пропозиції Переможця загальновиробничі витрати повинні обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалась в підрядній організації за 2022 рік (оскільки кошторис складено в 2023 р.). При цьому зважаючи на те, що закупівля була оприлюднена в 2024 р., відповідно до вимог Настанови загальновиробничі витрати повинні обчислюватись виходячи зі структури цих витрат, яка склалась в підрядній організації за 2023 рік. Розрахунок ціни пропозиції Переможця не відповідає вимогам Настанови і, відповідно, вимогам тендерної документації.

Скаржник вважає, що пропозиція Переможця не відповідає умовам технічного завдання та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова):

Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником.

У відповідно до положень п. 5.1 Настанови Замовником в складі тендерної документації було оприлюднено:
- Відомість обсягів робіт (Додаток № 2 до тендерної документації), оприлюдено 08.03.2024 р;
- Підсумкову відомість ресурсів, оприлюднено 12.03.2024 р.

Відповідно до 5.1. Настанови:
ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.

Пунктом 5.10. Настанови встановлено, що :
поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Таким чином тендерна пропозиція повинна по часу формуватись після оприлюднення тендерної документації.

Переможцем у складі тендерної пропозиції, яка була подана 17.03.2024 р., надано кошторисну документацію (файл 9 Договірна ціна з додатками.pdf, додається до скарги як доказ), а саме документ «Договірна ціна» (сторінки 2-5 файлу «9 Договірна ціна з додатками.pdf»), яка складена в поточних цінах станом на 18 грудня 2023 р.

Таким чином, Договірна ціна Переможця складена в поточних цінах станом на дату (18.12.2023 р.), що передує даті оприлюднення замовником тендерної документації (08.03.2024 р.-12.03.2024 р.). Договірна ціна, надана Переможцем, і, відповідно, поточні ціни договірної ціни, передують даті публікації відомості обсягів робіт, відомості ресурсів до неї, які необхідні для розрахунку ціни пропозиції.
Отже, поточні ціни на матеріальні ресурси прийняті не на підставі обгрунтованої ціни матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції, яка була оформлена на веб-порталі Уповноваженого органу 17.03.2024 р. шляхом завантаження документів пропозиції та накладанням кваліфікованим електронним підписом (КЕП) згідно вимог тендерної документації. Таке складання цін суперечить вимогам Настанови і, відповідно, вимогам тендерної документації.


Додатково повідомляємо, що відповідно до п. 5.1. Настанови:
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Відповідно до п. 5.13 Настанови:
Загальновиробничі витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 цієї Настанови.
Таким чином у складі пропозиції Переможця загальновиробничі витрати повинні обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалась в підрядній організації за 2022 рік (оскільки кошторис складено в 2023 р.). При цьому зважаючи на те, що закупівля була оприлюднена в 2024 р., відповідно до вимог Настанови загальновиробничі витрати повинні обчислюватись виходячи зі структури цих витрат, яка склалась в підрядній організації за 2023 рік. Розрахунок ціни пропозиції Переможця не відповідає вимогам Настанови і, відповідно, вимогам тендерної документації.

Скаржник вважає, що пропозиція Переможця не відповідає умовам технічного завдання та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: b9245c9671014e35907869a44aa27869
Заголовок пункту скарги: 2. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається: «Ціна пропозиції Учасника закупівлі (договірна ціна) встановлюється твердою та повинна бути розрахована і сформована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями та інших діючих нормативно-кошторисних документів. Учасник закупівлі надає договірну ціну встановленої форми, пояснювальну записку, відомість ресурсів, локальний кошторис та інші розрахунки відповідно до включених витрат, які є складовими Договірної ціни».
Опис заперечення: Відповідно до 5.3. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова):
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.

Переможцем у складі тендерної пропозиції надано кошторисну документацію (файл 9 Договірна ціна з додатками.pdf, додається до скарги як доказ), а саме документ «Пояснювальна записка» (сторінка 1 файлу «9 Договірна ціна з додатками.pdf»), яка складена в поточних цінах станом на 18 грудня 2023 р., з урахуванням середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,33 люд. год. та розряді робіт 3,8).
В ціні тендерної пропозиції Переможця (договірній ціні), а саме в "Пояснювальній записці" врахована середньомісячна норма тривалості робочого часу в розмірі 173,33 люд. год., що є помилкою, з огляду на те, що на момент подання пропозиції Переможця, а саме 17.03.2024 року, середньомісячна норма тривалості робочого часу була встановлена в розмірі – 170,25 люд. год., відповідно до Указу Президента України від 13.02.2024 № 49/2024 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 14 лютого 2024 року строком на 90 діб, у зв’язку з чим, норма тривалості робочого часу станом на березень становить – 170,25 людино годин.
Середньомісячна норма тривалості робочого часу встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу, та під час дії воєнного стану змінюється кожні три місяці.
Тобто, пропозиція Переможця не відповідає Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», чим порушує вимоги Замовника.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до 5.3. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова):
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.

Переможцем у складі тендерної пропозиції надано кошторисну документацію (файл 9 Договірна ціна з додатками.pdf, додається до скарги як доказ), а саме документ «Пояснювальна записка» (сторінка 1 файлу «9 Договірна ціна з додатками.pdf»), яка складена в поточних цінах станом на 18 грудня 2023 р., з урахуванням середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної зайнятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,33 люд. год. та розряді робіт 3,8).
В ціні тендерної пропозиції Переможця (договірній ціні), а саме в "Пояснювальній записці" врахована середньомісячна норма тривалості робочого часу в розмірі 173,33 люд. год., що є помилкою, з огляду на те, що на момент подання пропозиції Переможця, а саме 17.03.2024 року, середньомісячна норма тривалості робочого часу була встановлена в розмірі – 170,25 люд. год., відповідно до Указу Президента України від 13.02.2024 № 49/2024 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 14 лютого 2024 року строком на 90 діб, у зв’язку з чим, норма тривалості робочого часу станом на березень становить – 170,25 людино годин.
Середньомісячна норма тривалості робочого часу встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу, та під час дії воєнного стану змінюється кожні три місяці.
Тобто, пропозиція Переможця не відповідає Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», чим порушує вимоги Замовника.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 3a17e9e548b54a1ca91254da8efcf371
Заголовок пункту скарги: 3. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається: «Ціна пропозиції Учасника закупівлі (договірна ціна) встановлюється твердою та повинна бути розрахована і сформована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями та інших діючих нормативно-кошторисних документів. Учасник закупівлі надає договірну ціну встановленої форми, пояснювальну записку, відомість ресурсів, локальний кошторис та інші розрахунки відповідно до включених витрат, які є складовими Договірної ціни».
Опис заперечення: Відповідно до п. 5.2. Настанови:
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Відповідно до Додатку 30 Настанови встановлено Форму договірної ціни, згідно якої необхідно зазначати відповідно до якого нормативного документу Договірна ціна була виконана, зразок якої надаємо нижче у форматі скрін-шоту:
Переможцем у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну, яка не відповідає зазначеним вимогам, оскільки не містить інформації, згідно з яким нормативним документом вона була виконана, що підтверджується наступним скрін-шотом:
Таким чином надана договірна ціна ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не відповідає формі, встановленій Настановою, а також не підтверджує, що вона розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, що не відповідає встановленим в тендерній документації вимогам.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
В якості доказів додаємо: аналогічне РІШЕННЯ № 15543-р/пк-пз від 29.09.2023 (п. 3).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5.2. Настанови:
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Відповідно до Додатку 30 Настанови встановлено Форму договірної ціни, згідно якої необхідно зазначати відповідно до якого нормативного документу Договірна ціна була виконана, зразок якої надаємо нижче у форматі скрін-шоту:
Переможцем у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну, яка не відповідає зазначеним вимогам, оскільки не містить інформації, згідно з яким нормативним документом вона була виконана, що підтверджується наступним скрін-шотом:
Таким чином надана договірна ціна ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не відповідає формі, встановленій Настановою, а також не підтверджує, що вона розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, що не відповідає встановленим в тендерній документації вимогам.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
В якості доказів додаємо: аналогічне РІШЕННЯ № 15543-р/пк-пз від 29.09.2023 (п. 3).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 08098c0a25034d08b96619888634c310
Заголовок пункту скарги: 4. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації вимагається: «Ціна пропозиції Учасника закупівлі (договірна ціна) встановлюється твердою та повинна бути розрахована і сформована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 з усіма змінами і доповненнями та інших діючих нормативно-кошторисних документів. Учасник закупівлі надає договірну ціну встановленої форми, пояснювальну записку, відомість ресурсів, локальний кошторис та інші розрахунки відповідно до включених витрат, які є складовими Договірної ціни».
Опис заперечення: Учасником ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" на виконання даної вимоги надано кошторисні розрахунки (файл 9 Договірна ціна з додатками.pdf, додається до скарги як доказ), яка НЕ ВІДПОВІДАЄ зазначеним вимогам, а саме Підсумкова відомість ресурсів (сторінки 9-19 файлу «9 Договірна ціна з додатками.pdf») не відповідає Пiдсумковій вiдомості ресурсів, яку оприлюднив Замовник.

Надаємо порівняльну таблицю показників згідно Підсумкової відомості ресурсів тендерної документації та показників згідно кошторисної документації Переможця:
Таким чином, у складі пропозиції Переможця наявні суттєві невідповідності технічному завданню, окремі машини та механізми не застосовуються, а також наявні суттєві відхилення в переліку та кількості будівельних матеріалів, виробів, комплектів та устаткування. Такі невідповідності порушують технологію виконання робіт, а також несуть суттєвий вплив на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та призводять до її спотворення.
Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає умовам технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Учасником ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" на виконання даної вимоги надано кошторисні розрахунки (файл 9 Договірна ціна з додатками.pdf, додається до скарги як доказ), яка НЕ ВІДПОВІДАЄ зазначеним вимогам, а саме Підсумкова відомість ресурсів (сторінки 9-19 файлу «9 Договірна ціна з додатками.pdf») не відповідає Пiдсумковій вiдомості ресурсів, яку оприлюднив Замовник.

Надаємо порівняльну таблицю показників згідно Підсумкової відомості ресурсів тендерної документації та показників згідно кошторисної документації Переможця:
Таким чином, у складі пропозиції Переможця наявні суттєві невідповідності технічному завданню, окремі машини та механізми не застосовуються, а також наявні суттєві відхилення в переліку та кількості будівельних матеріалів, виробів, комплектів та устаткування. Такі невідповідності порушують технологію виконання робіт, а також несуть суттєвий вплив на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та призводять до її спотворення.
Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає умовам технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації) та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинна бути відхилена.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 9ebb1d5c3c724a2fa47020f1d85f1f27
Заголовок пункту скарги: 5. Відповідно до п.1 розділу 3 тендерної документації вимагається: «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації».
Опис заперечення: Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», встановлено у пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації.

5.1. Відповідно до підпункту 1.1. таблиці пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вимагається надати:
«Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування».
Перелік необхідних будівельних машин і механізмів, які є необхідними для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, зазначено Замовником у Підсумковій відомості ресурсів (файл 238_ДЦ_ПВР.pdf, додається до скарги як доказ) яка була оприлюднена як додаток до тендерної документації.

На виконання вимоги Переможцем надано:
- Довідку № 7 від 15 березня 2024 року про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у якій відсутня інформація про наявність у Переможця будівельних машин і механізмів, що вимагаються Замовником згідно Підсумкової відомості ресурсів, а саме відсутні:
- Бульдозери, потужність 59, 96 кВт [80 к.с.],
- Автогрейдери середнього типу, потужність 99, 121 кВт [135 к.с.],
- Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8,13 т,
- Машини поливально-мийні, місткість 6000 л,
- Установки гідравлічні для труб, довжина продавлювання до 20 м (працює від пересувної електростанції),
- Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій.

Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», встановлено у пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації.

5.1. Відповідно до підпункту 1.1. таблиці пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» вимагається надати:
«Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння / користування».
Перелік необхідних будівельних машин і механізмів, які є необхідними для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, зазначено Замовником у Підсумковій відомості ресурсів (файл 238_ДЦ_ПВР.pdf, додається до скарги як доказ) яка була оприлюднена як додаток до тендерної документації.

На виконання вимоги Переможцем надано:
- Довідку № 7 від 15 березня 2024 року про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у якій відсутня інформація про наявність у Переможця будівельних машин і механізмів, що вимагаються Замовником згідно Підсумкової відомості ресурсів, а саме відсутні:
- Бульдозери, потужність 59, 96 кВт [80 к.с.],
- Автогрейдери середнього типу, потужність 99, 121 кВт [135 к.с.],
- Котки дорожні самохідні вібраційні гладковальцеві, маса 8,13 т,
- Машини поливально-мийні, місткість 6000 л,
- Установки гідравлічні для труб, довжина продавлювання до 20 м (працює від пересувної електростанції),
- Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій.

Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 9e9bffd729f644918b6f9287e9d1c324
Заголовок пункту скарги: 5.2. Відповідно до підпунктів 2.1.-2.2. таблиці пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» вимагається надати: «Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1. … Обов’язково підтвердити наявність фахівців вказаних у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання у складі тендерної пропозиції копії трудових книжок (першої сторінки та сторінки з відміткою про прийняття до підприємства учасника на відповідну посаду), або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю на працівників, зазначених у Довідці».
Опис заперечення: На виконання вимоги Переможцем надано Довідку № 8 від 15 березня 2024 року (файл 2 Довідка про наявність працівників. pdf, додається до скарги як доказ) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій посади не співпадають з посадами, зазначеними у цивільно-правових договорах щодо працівників:
1) Фащевський Віталій Трохимович – у довідці зазначено посаду «монтажник технологічних трубопроводів», натомість відповідно до цивільно-правового договору № 11 від 15.03.2024 р. наданого у складі пропозиції, передбачається «виконання слюсарно-монтажних робіт», (як доказ до скарги надаємо файл 2.3 Цивільно правові договора. pdf,).
2) Черній Анатолій Григорович – у довідці зазначено посаду «електрозварник ручного зварювання», натомість відповідно до цивільно-правового договору № 12 від 15.03.2024 р. наданого у складі пропозиції, передбачається «зварювання сталевих трубопроводів та металоконструкцій», (як доказ до скарги надаємо файл 2.3 Цивільно правові договора. pdf).

Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям, так як кваліфікація працівників зазначена у довідці не відповідає кваліфікації зазначеній у цивільно-правових договорах, що прямо суперечить вимозі Замовника. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: На виконання вимоги Переможцем надано Довідку № 8 від 15 березня 2024 року (файл 2 Довідка про наявність працівників. pdf, додається до скарги як доказ) про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, у якій посади не співпадають з посадами, зазначеними у цивільно-правових договорах щодо працівників:
1) Фащевський Віталій Трохимович – у довідці зазначено посаду «монтажник технологічних трубопроводів», натомість відповідно до цивільно-правового договору № 11 від 15.03.2024 р. наданого у складі пропозиції, передбачається «виконання слюсарно-монтажних робіт», (як доказ до скарги надаємо файл 2.3 Цивільно правові договора. pdf,).
2) Черній Анатолій Григорович – у довідці зазначено посаду «електрозварник ручного зварювання», натомість відповідно до цивільно-правового договору № 12 від 15.03.2024 р. наданого у складі пропозиції, передбачається «зварювання сталевих трубопроводів та металоконструкцій», (як доказ до скарги надаємо файл 2.3 Цивільно правові договора. pdf).

Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям, так як кваліфікація працівників зазначена у довідці не відповідає кваліфікації зазначеній у цивільно-правових договорах, що прямо суперечить вимозі Замовника. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: dadbd4f4bfdc477497c58e328ca14a14
Заголовок пункту скарги: 5.3. Відповідно до підпункту 2.2. таблиці пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «Крім того Учасник надає: дійсне посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці працівників робочих професій видане працівникам Учасника та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з питань охорони праці».
Опис заперечення: У складі пропозиції Переможця відсутні посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці працівників та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з питань охорони праці наступних працівників:
- Фащевський Віталій Трохимович;
- Черній Анатолій Григорович;
- Мудрак Олександр Васильович;
- Гриненко Валерій Іванович;
- Семененко Костянтин Миколайович;
- Акользін Олександр Дмитрович.

Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: У складі пропозиції Переможця відсутні посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці працівників та протокол/витяг з протоколу про перевірку знань з питань охорони праці наступних працівників:
- Фащевський Віталій Трохимович;
- Черній Анатолій Григорович;
- Мудрак Олександр Васильович;
- Гриненко Валерій Іванович;
- Семененко Костянтин Миколайович;
- Акользін Олександр Дмитрович.

Вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: d11e15692bad4b469c01cdad8f638156
Заголовок пункту скарги: 6. Відповідно до пункту 2 таблиці пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «…У складі тендерної пропозиції надаються чинні на кінцеву дату подання тендерної пропозиції: сертифікат, що виданий учаснику процедури закупівлі (або його субпідряднику) ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги». А також скановану копію з оригінала документа в кольоровому вигляді сертифікат внутрішнього аудитора системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018, що виданий учаснику процедури закупівлі (або його субпідряднику)».
Опис заперечення: Переможцем ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не дотримано даної вимоги, а саме:
1) надано скан-копію виданого субпідряднику Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК-ГАРАНТ» Сертифікату на систему управління якістю стосовно відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (файл Сертифікат аудитора Яцуков.pdf додаємо до скарги як доказ), що суперечить вимогам тендерної документації, так як Замовник вимагав надання саме сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги»;
Стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 та стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 НЕ є тотожними та взаємно виключними, так як обидва стандарти на даний час є діючими, і не можуть замінювати один одного, на підтвердження чого надаємо посилання у відкритих джерелах:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941);
- ДСТУ ISO 9001:2015 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=64013).
ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не оскаржував дана вимогу тендерної документації, і належного підтвердження даної вимоги в складі пропозиції не надав. Так як вище зазначені сертифікати регулюють зовсім різні нормативно правові документи, вважаємо, що сертифікат який надав Переможець НЕ відповідає вимозі тендерної документації!
2) надано скан-копію Сертифікату внутрішнього аудитора Яцукова Євгенія Геннадійовича, який виданий на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ISO 19001, та підтверджує, що вищезгадана особа може виконувати функції внутрішнього аудитора, відповідно до вимог ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018.
Дане формулювання суперечить вимогам тендерної документації, адже вимогами тендерної документації вимагалось надання саме Сертифікату внутрішнього аудитора системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Тобто, по-перше, Замовником чітко вимагався Сертифікат внутрішнього аудитора «системи управління якістю», а переможцем надано сертифікат «системи менеджменту», що суперечить вимозі Замовника!
По-друге: Замовник чітко вимагає щоб сертифікат відповідав вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018, а сертифікат наданий Переможцем відповідає вимогам ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018, що в свою чергу суперечить вимозі Замовника, так як дані сертифікати відповідають різним стандартам та регулюються різними нормативно правовими документами.

На підставі вище викладеного, вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Переможцем ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не дотримано даної вимоги, а саме:
1) надано скан-копію виданого субпідряднику Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖК-ГАРАНТ» Сертифікату на систему управління якістю стосовно відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (файл Сертифікат аудитора Яцуков.pdf додаємо до скарги як доказ), що суперечить вимогам тендерної документації, так як Замовник вимагав надання саме сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Система управляння якістю. Вимоги»;
Стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 та стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 НЕ є тотожними та взаємно виключними, так як обидва стандарти на даний час є діючими, і не можуть замінювати один одного, на підтвердження чого надаємо посилання у відкритих джерелах:
- ДСТУ EN ISO 9001:2018 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941);
- ДСТУ ISO 9001:2015 (https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=64013).
ТОВ "Немирів ВОД-СЕРВІС" не оскаржував дана вимогу тендерної документації, і належного підтвердження даної вимоги в складі пропозиції не надав. Так як вище зазначені сертифікати регулюють зовсім різні нормативно правові документи, вважаємо, що сертифікат який надав Переможець НЕ відповідає вимозі тендерної документації!
2) надано скан-копію Сертифікату внутрішнього аудитора Яцукова Євгенія Геннадійовича, який виданий на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ISO 19001, та підтверджує, що вищезгадана особа може виконувати функції внутрішнього аудитора, відповідно до вимог ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018.
Дане формулювання суперечить вимогам тендерної документації, адже вимогами тендерної документації вимагалось надання саме Сертифікату внутрішнього аудитора системи управління якістю згідно з вимогами ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018.
Тобто, по-перше, Замовником чітко вимагався Сертифікат внутрішнього аудитора «системи управління якістю», а переможцем надано сертифікат «системи менеджменту», що суперечить вимозі Замовника!
По-друге: Замовник чітко вимагає щоб сертифікат відповідав вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 ДСТУ EN ISO 9001:2018, а сертифікат наданий Переможцем відповідає вимогам ISO 9001:2015, EN ISO 9001:2018, що в свою чергу суперечить вимозі Замовника, так як дані сертифікати відповідають різним стандартам та регулюються різними нормативно правовими документами.

На підставі вище викладеного, вважаємо, що пропозиція Переможця не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям. Не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник порушив положення п. 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір