-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати (Центрифуга лабораторна)
Завершена
2 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 000.00 UAH
Період оскарження:
25.04.2018 17:39 - 07.05.2018 00:00
Скарга
Розгляд припинено
С К А Р Г А на дії Замовника щодо встановлення дискримінаційних та незаконних вимог в тендерній документації щодо закупівлі
Номер:
34c09b5f4d384a66b9bf51213d95a6eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-04-25-001507-b.b1
Назва:
С К А Р Г А на дії Замовника щодо встановлення дискримінаційних та незаконних вимог в тендерній документації щодо закупівлі
Скарга:
С К А Р Г А
на дії Замовника щодо встановлення дискримінаційних та незаконних вимог в тендерній документації щодо закупівлі «Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати (Центрифуга лабораторна)» (UA-2018-04-25-001507-b )
Замовник – Департамент охорони здоров'я Одеської міської ради (надалі - Замовник) проводить процедуру відкритих торгів щодо закупівлі «Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати (Центрифуга лабораторна)» (UA-2018-04-25-001507-b).
25.04.2018 року Замовником було оприлюднено тендерну документацію, що затверджена рішенням тендерного комітету від 25.04.2018 року № 25/04/18-4, в якій встановлено дискримінаційні та такі, що суперечать вимогам діючого законодавства вимоги, а саме:
1) додаток 3 тендерної документації у таблиці 1 містить вимоги щодо надання учасниками процедури закупівлі інформації, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а саме:
- інформація в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника про те, що службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;
- інформація в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника про те, що учасник не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура;
- інформація в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника про те, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань наявна інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
Враховуючи вищенаведене, тендерна документація складена з порушенням абзацу три частини три ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі - Закон).
2) згідно з оголошенням про проведення торгів Замовником визначено строк поставки - «01 червня 2018 — 31 грудня 2018». При цьому в тендерній документації у п.4.4 розділу 1 та п.5.1 проекту договору цей строк визначено – «протягом 2018 року». Тобто Замовником встановлюються різні істотні умови закупівлі у одній закупівлі.
3) Згідно з наведеним проектом договору Замовником здійснюється закупівлі в інтересах третьої особи, яка не вказана в тендерній документації, а просто йменується як «Отримувач». Діючим Законом не передбачено проведення таких закупівель за винятком закупівель за рамковими угодами, якою вказана закупівля UA-2018-04-25-001507-b не є.
4) Ознайомившись с Технічними вимогами Тендерної документації ми виявили, що вимоги до предмету закупівлі прописані під конкретного виробника — ANDREAS HETTICH GmbH, Германия, який має свого дистриб’ютора в Україні — компанію ТОВ “ЛЕДУМ”.
Замовник прописав вимоги у Тендерній документації таким чином, щоб прийняти участь у закупівлі було можливо тільки з центрифугою виробництва ANDREAS HETTICH GmbH, тому конкуренція відсутня.
Це порушує принципи конкуренції та недискримінації Учасників, які визначені ст. 3, п.4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Необхідно звернути увагу, що вимоги, які обмежують конкуренцію, не є визначальними для центрифугування контейнерів для крові. На ринку присутні центрифуги ще декількох виробників які є більш економічні, функціонально кращі та не поступаються якістю, а саме: Sigma Laborzentrifugen GmbH (Німеччина) та Thermo Fisher Scientific (Німеччина).
4.1 Згідно Додатку 4 до Тендерної документації: «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі: «Код за ДК 021:2015: 42930000-4 Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати (Центрифуга лабораторна)» Замовник торгів вимагає до постачання центрифугу з розміщенням на підлозі та наявності 4-х стаканів по 2000 мл кожен.
Звертаємо Вашу увагу, що у двох інших виробників в асортименті наявні центрифуги лише з 4-я стаканами по 800-1000 літрів для центрифугування від 4-х до 8-ми контейнерів з кров’ю. І це не найкращі варіанти з асортименту виробників. Для виконання поставлених задач, а саме центрифугування контейнерів з кров’ю, можна використовувати і центрифуги кращі ніж вимагає Замовник торгів та з більшим запасом виробничої потужності (для 12 контейнерів), при цьому залишаючи можливість центрифугувати мінімум 4-ри контейнера з кров’ю.
4.2 Щодо вимоги максимальної ваги центрифуги. В Вимогах Замовника торгів (п.21) вимагається, що максимальна вага центрифуги не повинна перевищувати 380 кг. Проте, така вимога обмежує конкуренцію та дискримінує інших учасників ринку, а саме тих у кого є центрифуги з вагою від 420 кг до 495 кг. На ринку присутні центрифуги вагою більш ніж 380 кг в двох виробників, а саме Sigma Laborzentrifugen GmbH та Thermo Fisher Scientific. До речі вага центрифуги напряму залежить з її безпекою. Чим вище вага тим кращий захист чаши (ємкість де обертаються ротор і стакани) центрифуги, тобто чаша має більшу товщину та має вищий броне захист
4.3 В вимогах Замовника (п.24 Таблиці відповідності вимогам) зазначено, що споживана потужність повинна бути не менше 9,7 кВт.
Тобто, Держава вже на протязі останніх 3-х років впроваджує енерго-заощаджувальні технології та вимагає від населення економити електроенергію, а бюджетна установа, за державні кошти, планує до закупівлі свідомо дорогого у використанні обладнання з високим коефіцієнтом потужності та витрат на електроенергію.
Необхідно звернути увагу, що вимоги щодо мінімальної потужності, які обмежують конкуренцію, не є визначальними для центрифугування контейнерів для крові. А навпаки показують що при виробництві використовуються застарілі технології.
На ринку присутні центрифуги які є більш економічні, а саме: Sigma Laborzentrifugen GmbH (Німеччина) та Thermo Fisher Scientific (Німеччина).
Тому, вищезазначеними діями Замовник порушує не тільки Закон, Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 року № 680, а і права та законні інтереси учасників торгів.
Керуючись ст.ст. 3, 16, 18, 22, 28, 30, 36 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу щодо закупівлі «Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати (Центрифуга лабораторна)» (UA-2018-04-25-001507-b) до розгляду.
2. Призупинити процедуру закупівлі (UA-2018-04-25-001507-b)
3. Зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію щодо закупівлі код за ДК 021:2015: 42930000-4 Центрифуги, вальцювальні машини чи торгові автомати (Центрифуга лабораторна).
Додатки:
1. Платіжне доручення
2. Копія виписки з інструкцій (каталогу) на центрифугу ANDREAS HETTICH GmbH (дві сторінки)
3. Копія виписки з інструкцій (каталогу) на центрифугу Sigma Laborzentrifugen GmbH (чотири сторінки)
4. Копія виписки з інструкцій (каталогу) на центрифугу Thermo Fisher Scientific (дві сторінки)
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ Редмед 04.05.2018 12:05
- Додаток ANDREAS HETTICH Gmb стр.1-2 04.05.2018 12:05
- Додаток Sigma Laborzentrifugen GmbH стр. 1-4 04.05.2018 12:05
- Додаток Thermo Fisher Scientifi стр.1-2 04.05.2018 12:05
- Скан-копія платіжного доручення 04.05.2018 12:05
- Рішення від 07.05.2018 № 4299.pdf 08.05.2018 14:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.05.2018 12:05
Опис причини скасування:
Відсутність можливості постачання еквівалентного товару, який вимагає Замовник. В зв’язку з чим для нас не є актуальним участь у цьому тендері.
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.05.2018 13:39
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
08.05.2018 14:41