• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об'єкту

Завершена

581 303.52 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 906.52 UAH
Період оскарження: 07.03.2024 18:48 - 13.03.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

встановлення дискримінаційних вимог

Номер: e85be8d002294f9f9d9e6018eb92de36
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-07-012497-a.a2
Назва: встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.03.2024 17:03
Автор: ТОВ "ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ", Володимир Обломєй +380503990443 tov_cerber_zahusty@ukr.net

Пункт скарги

Номер: fd31677dc5a94de98934050a4b4d7034
Заголовок пункту скарги: Назва заперечення: встановлення дискримінаційних вимог: 1. Наявність власного вагончику для виставлення поста охорони; 2. Монтаж системи охоронної сигналізації та відеоспостереження; 3. Гарантія проходження успішного технічного нагляду за ДСУТ ISO 9001:2015; 4. Наявність апаратного комплексу для відеонагляду та наявність статусу авторизованої компанії; 5. Фахівець з організації заходів охорони; 6. Монтаж системи охоронної сигналізації, підключити іх та кнопку тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснювати технічне обслуговування та реагування на тривожні виклики мобільними групами. 7. Предмету договору ≠ предмету закупівлі.
Опис заперечення: Опис заперечення
1. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 10 Додатку 3 тендерної документації (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) (сторінка 30) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 від 11.березня 2024 р. № 4Андрієвським Іваном Владиславовичем): «Здійснювати на Об'єкті пропускний режим, контролювати ввезення (вивезення), внесення (винесення) товарно-матеріальних цінностей на територію (з території) Об'єкта, що охороняється, на підставі документів, що визначені Замовником і порядку та вимог, передбачених Інструкцією по охороні Об'єкта, для чого Переможець зобов’язаний за власний рахунок у місячний термін встановити на Об’єкті пост охорони типу «Вагончик» про що в тендерній пропозиції учасник повинен надати гарантійний лист та підтвердити наявність такого поста охорони відповідною видатковою накладною».
2. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 15 та 17 Додатку 3 тендерної документації (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) (сторінка 31) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 від 11.березня 2024 р. № 4 Андрієвським Іваном Владиславовичем):
пункт.15: Проводити обслуговування та забезпечення роботи технічних засобів охорони об′єкта та «тривожної кнопки».

пункт 17: «Переможець зобов′язаний за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення
договору) здійснити встановлення засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах
замовника; встановлення засобів відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів, зазначених у Таблиці 2 цього Додатку, з можливістю забезпечення передачі відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, що дозволяє здійснювати віддалений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, безперервного запису та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних, кнопок тривожного виклику та підключити їх до централізованого пульта нагляду, забезпечити їх подальше технічне обслуговування (ремонт) та реагування на тривожні виклики мобільними групами.
3. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 1.1 опису деталізації, спосіб підтвердження (1.наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг) Додатку 3 тендерної документації (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) (сторінка 31) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 від 11.березня 2024 р. № 4 Андрієвським Іваном Владиславовичем): 1.1 Учасник повинен мати сертифікат, який підтверджує, що система менеджменту якістю Учасника (стосовно надання послуг, які є предметом закупівлі) відповідає ДСТУ ISО 9001:2015. Для підтвердження учасник повинен надати зазначений сертифікат в тендерній пропозиції, а також гарантувати успішне проходження технічного нагляду за сертифікованою системою за плановим графіком, надавши відповідний лист від органу сертифікації, що видав даний сертифікат.
4. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 1.2-1,4. опису деталізації, спосіб підтвердження (1.наявність дієвої системи управління та контролю якості надання послуг) Додатку 3 тендерної документації (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) (сторінка 31-33) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 від 11.березня 2024 р. № 4 Андрієвським Іваном Владиславовичем):
1.2 Учасник повинен мати апаратно-програмний комплекс, що дозволяє здійснювати віддалений відеоконтроль за постами охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, отримання відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, безперервного запису та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних.
Для підтвердження надати Довідку у довільній формі за підписом уповноваженої особи та завірену печаткою підприємства* про наявність апаратно-програмного комплексу, що дозволяє здійснювати віддалений відеоконтроль за постом охорони в режимі реального часу через мережу Інтернет, отримання відеопотоку до апаратно-програмного комплексу, безперервного запису та зберігання відеоматеріалів на електронні носії даних;
1.3 Учасник повинен мати систему (апаратно-програмний комплекс), яка дозволяє здійснювати контроль проходження маршруту обстеження об’єкта (визначених контрольних точок маршруту) охоронником. Дана система (апаратно-програмний комплекс) повинна мати наступні функції:
- програмування графіку обстеження об’єкта;
- можливість встановлення не менше 10 контрольних точок маршруту;
- звукове та візуальне нагадування охороннику про необхідність здійснення обстеження об’єкта та проходження конкретних точок маршруту;
- формування та надсилання на власний пункт централізованого спостереження Учасника повідомлень про здійснення/не здійснення обстеження як всього маршруту так і його окремих контрольних точок;
- наявність тривожної кнопки для можливості відправлення сигналу тривоги з будь-якої точки маршруту обстеження об’єкта;
- автоматичне ведення електронного журналу реєстрації подій (повідомлень про здійснення/не здійснення обстеження (як всього маршруту так і окремих контрольних точок) та повідомлень про спрацювання тривожної кнопки), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
- можливість формування звіту про здійснення обстеження об’єкту за конкретний період та надання такого звіту Замовнику за його окремим запитом.
Для підтвердження наявності та використання системи (апаратно-програмного комплексу), яка дозволяє здійснювати контроль проходження маршруту (контрольних точок маршруту) охоронником, Учасник повинен надати:
- опис системи (апаратно-програмного комплексу) із обов’язковим зазначенням її можливостей, складових частин та алгоритм (опис або схему) роботи;
- перелік всіх складових частини системи, що розміщуються на об’єкті з їх фотографіями.
1.4. Учасник повинен бути авторизованою охоронною компанією та мати можливість кваліфіковано обслуговувати системи охоронної бездротової сигналізації з такими функціями:
- можливість поновлення, керування і налаштування з будь-якої точки світу за допомогою хмарного сервера;
- використання трьох незалежних каналів зв’язку; робота без WI-FI і кабелю при швидкості GPRS 0.5 кбіт/сек; перевірка стану пристроїв від з інтервалом від 12 секунд;
- передача серії фото в разі тривоги та виклик патруля охоронної компанії в разі тривоги; можливість підключення до 100 пристроїв; можливість створення до 25 груп; можливість керування системою через додаток до смартфонів на iOS I Android або через браузер.
На підтвердження можливості постачання та обслуговування запропонованого обладнання Учасник у складі пропозиції надає: лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації, в якому зазначено, що Учасник має право на поставку, монтаж та налаштування запропонованого обладнання. Працівник Учасника, який буде займатись встановленням та обслуговуванням систем охоронної сигналізації, повинен мати сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової сигналізації. Учасник також може залучити таку авторизовану компанію на умовах субпідряду. В цьому випадку він повинен надати в тендерній пропозиції копію відповідного договору субпідряду, дійсного на весь період дії договору про закупівлю, та сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової сигналізації на працівника компанії-субпідрядника.
5. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 2,. опису деталізації, спосіб підтвердження (1. 2. Вимоги до організації охорони під час позаштатних ситуацій) Додатку 3 тендерної документації (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) (сторінка 33) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 від 11.березня 2024 р. № 4 Андрієвським Іваном Владиславовичем): «Учасник повинен мати кадрові, технічні та організаційні можливості для забезпечення охорони об’єкта під час нештатних ситуацій. В тому числі, мати фахівця з організації заходів, який відповідає встановленим вимогам п. 14 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960, а саме, вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на командних посадах стройових частин та навчальних закладів Збройних Сил, на посадах середнього та старшого начальницького складу правоохоронних органів, військових формувань, утворених відповідно до законів, та відомчої воєнізованої охорони.
Для підтвердження надати в складі пропозиції:
1) Документи, що підтверджують наявність в штаті учасника фахівця з організації заходів охорони – диплом про отримання вищої освіти та копію з оригіналу трудової книжки;
6. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно опису деталізації, спосіб підтвердження (3.Забезпечення постів охорони системою охоронної сигналізації та кнопкою виклику групи швидкого реагування) Додатку 3 тендерної документації (інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) (сторінка 33) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 від 11.березня 2024 р. № 4 Андрієвським Іваном Владиславовичем): «Учасник, протягом місяця з моменту укладення договору на охорону, за власні кошти повинен встановити системи охоронної сигналізації, підключити іх та кнопку тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснювати технічне обслуговування та реагування на тривожні виклики мобільними групами.
Для підтвердження надати:
- гарантійний лист щодо зобов’язання встановлення систем охоронної сигналізації, підключення іх та кнопки тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснення технічного обслуговування та реагування на тривожні виклики мобільними групами;
Учасник повинен надати інформацію на працівника (працівників) учасника, який/які буде виконувати встановлення та технічне обслуговування кнопки тривожного виклику. Працівник повинен бутив штаті підприємства Учасника (надата копії повідомлень про прийняття на роботу з квитанціями про прийняття ДПС України.) або бути залученим на умовах договору ЦПХ з наданням його копії або бути в штаті підприємства, з яким укладений договір субпідряду на встановлення та технічне обслуговування систем охоронної сигналізації та мати посвідчення щодо проходження ним навчання та перевірки знань з правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98, з правил експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1-1.07-01, з правил будови електроустановок НПАОП 40.1-1.32-01.
7. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п.1.1. Додатку 7 тендерної документації (проєкт договору) (сторінка 1) (тендерна документація затверджена Рішенням уповноваженої особи Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 від 11.березня 2024 р. № 4 Андрієвським Іваном Владиславовичем): «1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ: 1.1. . Предметом даного договору є надання Виконавцем послуг цілодобової фізичної охорона з використанням службових собак, встановлення, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації.».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. НАЯВНІСТЬ ВЛАСНОГО ВАГОНЧИКУ ДЛЯ ВИСТАВЛЕННЯ ПОСТА ОХОРОНИ. Така вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників.
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи, що жодним чином не відносяться до предмету закупівлі.

Замовник закуповує охоронні послуги, а наявність та встановлення вагончику для поста охорони мала б бути проведена окремою процедурою публічної закупівлею за наступним ДК:
1. Код ДК: 45213400-7 Улаштування службових приміщень;
2. Код ДК: 44211000-2 Збірні споруди;
3. Код ДК 021:2015: 70330000-3 Послуги з управління нерухомістю, надавані на платній основі чи на договірних засадах (оренда, наприклад);
4. ДК 021:2015 – 44211100-3 — Модульні та переносні споруди (Модульне приміщення).

Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).
Тобто, Замовник вимагає додатково поставку товару, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до предмету проведення процедури публічної закупівлі за ДК 021:2015 - 79710000-4 «Охоронні послуги».
Окрім того, п. 5.1.2 Розділ 5 проєкту договору Додатку 7 Документації передбачено виключний обов’язок Замвоника: забабезпечити Виконавцю (Скаржника) умовами, необхідними для надання послуг, сприяння щодо належного виконання фахівцями Виконавця обов’язків за цим Договором.
Даною вимогою Замовник покладає даний обов’язок на Скаржника, що призводить до непередбачуваних витрат.
2. МОНТАЖ СИСТЕМИ ОХОРОННОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ ТА ВІДЕОСПОСТЕРЕЖЕННЯ.
Така вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи, що жодним чином не відносяться до предмету закупівлі.

Замовник закуповує охоронні послуги, а система відеоспостереження мала б бути проведена або через виведення закупівлю в лот закупівлю, або взагалі окремою публічної закупівлею за наступним ДК:
1. Код ДК 021:2015 - 51310000-8 Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури;
2. Код ДК 021:2015 - 3232330 0-6 Відеообладнання;

Також не зрозумілий перкелік обладання Де план-схема у такому випадку їх розміщення. Чи це вже має бути розробка проєкто-кошторисної документації за ДК 021:2015: 71242000-6 — Підготовка проектів та ескізів, оцінювання витрат чи ДК 021:2015 71320000-7 - Послуги з інженерного проектування.
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).

Щодо охоронних систем, то передбачається також інші ДК:
1. Код ДК 021:2015 - 31625000-3 - Пристрої охоронної та пожежної сигналізації;
2. Код ДК 021:2015 - 31625300-6 - Системи охоронної сигналізації;
3. Код ДК 021:2015 - 35121000-8 - Охоронне обладнання;
4. Код ДК 021:2015 - 45312200-9 - Встановлення систем охоронної сигналізації.

Тобто, Замовник вимагає проведення робіт, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 17909 від 08.11.2023 р. та № 4205 від 06.03.2024 р.(процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-23-007345-a та UA-2024-02-21-013180-a).
Колегія постановила (17909): «Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації [в частині "Для якісного забезпечення відеонагляду та якісного надання послуг за даними торгами Учасник повинен встановити на об’єктах охорони нічне освітлення території ринку (площі 1,2,3,4,5,6). До моменту підписання угоди Учасник повинен показати Замовнику змонтоване нічне освітлення на території об’єктів охорони, продемонструвати його у роботі, про що Учасник повинен надати гарантійний лист у складі пропозиції"] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Колегія постановила (4205): »Враховуючи вище наведене, вимоги передбачені Документацією, зокрема, обслуговування охоронної сигналізації, з можливістю відеоспостереження на кожному з постів; Встановлення за рахунок учасника охоронної бездротової сигналізації на об’єктах замовника з подальшим наданням обладнання в оренду; за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення договору) здійснити встановлення засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах замовника; встановлення засобів відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів не узгоджуються з кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — "Охоронні послуги".
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».


3. ГАРАНТІЯ ПРООХОДЕННЯ УСПІШНОГО ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ ЗА ДСТУ ISО 9001:2015. Скаржник не може погодитися зі встановлення даної вимоги так як вона – є штучною перепоною для участі тих, хто, наприклад, має вже проводжений технічний нагляд і отримав відповідний звіт.
Скаржник підтверджує проходження сертифікаційної програми за ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги» у 2023 році. Дата видачі сертифікату: 16.01.2023 р.
Відповідно до даного сертифікату, контроль відповідної сертифікованої системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом технічного нагляду, обсяг, порядок, періодичність і процедури якого встановлюються органом сертифікації (ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»»). Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження.
Так, 15 січня 2024 року Скаржник пройшов технічний нагляд за сертифікованою системою управління якістю щодо надання послуг та отримав звіт. Відповідно до звіту, жодні невідповідності ч зауваження – не були виявлені. .Цілі аудиту досягнуті. Сфера акредитація прийнятна.
Наступний технічний нагляд пройде через 1 (один) календарний рік, тобто не раніше 16 січня 2025 року, а відповідно вже після закінчення терміну надання послуг Замовнику.
Перевірити чинність сертифікату та звіту можна в Реєстрі ОС за номером телефону (048)-723-00-99.
Оскільки, технічний нагляд має за мету проведення багаторівневої комплексної перевірки підприємства на відповідність всім вимогам, то ані Скаржник, ані ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»» не може гарантувати успішне проходження технічного нагляду, що пройде у 2025 році. Від незалежних від Скаржника обставин або ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»», технічний нагляд за результатом перевірки може бути як успішно пройдений, так і ні.
Встановивши дану вимогу, Замовником не враховано, що Скаржник вже і так може мати наглядовий технічний нагляд, і жодні документи йому не потрібні. Попередня гарантія про успішне проходження нагляду може бути розцінена у подальшому як недостовірна інформація, а відтак і буде підставою для відхилення.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 4205 від 06.03.2024 р.(процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-21-013180-a).
Колегія постановила (4205): «Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбачено необхідності надання вище зазначених документів.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив зазначені вище вимоги діючого законодавства.

4. НАЯВНІСТЬ АПАРАТНОГО КОМПЛЕКСУ ДЛЯ ВІДЕОНАГЛЯДУ ТА НАЯВНІСТЬ СТАТУСУ АВТОРИЗОВАНОЇ КОМПАНІЇ.

Дана вимога є дискримінаційною, оскільки гарантійний лист, який вимагається Замовником не має зовсім ніякої юридичної сили. Незрозуміло для чого Замовнику даний лист, оскільки юридичну відповідальність перед Замовником буде нести саме Скаржник, а не виробник. Також є незрозумілим, навіщо Учаснику брати гарантійний лист у виробника, якщо відповідне обладнання вже може бути придбаним і знаходитись у власностіСкаржника. Також, крім виробника, поставити обладнання може дистриб'ютор. Крім того, Виробник не зобов'язаний надавати такий документ, а наше підприємство ніяких важелів впливу на виробника не має і примусити надавати якісь документи не може. Також хочемо зазначити, що предметом закупівлі – є «послуги з охорони території», тобто основним предметом даної закупівлі є не поставка і монтаж охоронної бездротової сигналізації з обслуговуванням, а фізична охорона, тож вважаємо вимога щодо надання гарантійного листа від виробника систем охоронної бездротової сигналізації є необґрунтована і така що обмежує потенційне коло учасників, адже у виробників немає зобов’язання надавати будь-які листи.
Додатково зауважуємо, що зробивши пошук інформації в мережі Інтернет, робимо висновок, що придбати обладнання систем охоронної бездротової сигналізації можливо в багатьох місцях. Наприклад:
1. https://ktc.ua/goods/komplekt_signalizaciyi_ajax_starterkit_white.html?_ac=gsmhmrv&utm_content=19222392654&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2KitBhCIARIsAPPMEhJVCd7pAiKke2lhnAU2M3nq9s937y9S-lMQFHvZdj1CGkKLZwmnkwQaApqmEALw_wcB






1. https://secur.ua/signalizatsii/gsm-signalizatsii/bezprovodnye-gsm-sygnalizatsii/komplekt-oxoronnoyi-signalizaciyi-ajax-starterkit-cam-white-ajax-8987?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pmax_ajax_feedru_kyiv&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2KitBhCIARIsAPPMEhJcRZpC6GjowD2E9zLFGQTlRobCCoVPPfAKd2zmbylP85YjLk7RUNoaAmP4EALw_wcB





1. https://pipl.ua/hikvision-ds-pwa32-nkg-868-mhz?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA2KitBhCIARIsAPPMEhKKZEKPX8Pgh4Gj3Reh_CroLXirPAfTF-Vo-LOgQ61R5lLHbkH078YaAugeEALw_wcB






Як вбачається з вищеописаного, обладнання не є дефіцитним, тому кожен учасник має право купити зазначене обладнання. Що стосується монтажу, то учасники вправі здійснити його самостійно або за допомогою відповідної профільної компанії на правах субпідрядника.



У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Замовник обмежує участь потенційних учасників через те, зо він зазначає не про конструкцію.
Позиція виходить з того, що на ринку системи охорони є безліч пристроїв різної конструкції. Охоронна система може бути за такою класифікацією як дротова, так і бездротова.
Варіанти бездротової сигналізації вищезазначено, а дротові також можна переглянути за наступним посиланням: https://secur.ua/signalizatsii/gsm-signalizatsii/provodnye-gsm-signalizatsii
Таким видами є Satel, Оріон, Дунай тощо.

Зокрема, аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 10218-р від 04.10.2018 р.: «Виконати зазначену умову Документації зможуть суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі».

Працівник, який буде займатись встановленням та обслуговуванням систем охоронної сигналізації, не зобов’язаний мати сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової/дротової сигналізації, а також може бути не у штаті працівника, а залучений за договором ЦПД або у ролі субпідрядника/співвиконавця.

Замовник не закуповує поставку і монтаж охоронної бездротової сигналізації, дана процедура проводиться на закупівлю охоронних послуг за кодом ДК 7971. По-друге, не всі виробники надають сертифікати про успішне проходження курсу.

Дана обставина ставить учасників, зокрема Скаржника, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають хоча і не повинні мати лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації, в якому зазначено, що Учасник має право на поставку, монтаж та налаштування запропонованого обладнання.
Ця вимога взагалі не стосується предмету закупівлі та має бути виключена з Документації.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 4205 від 06.03.2024 р.(процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-21-013180-a).
Колегія постановила (4205): «Враховуючи вище наведене, а також інформацію, зазначену в пункті 3 мотивувальної частини рішення, вимоги передбачені Документацією, зокрема, лист від виробника систем охоронної бездротової сигналізації, в якому зазначено, що Учасник має право на поставку, монтаж та налаштування запропонованого обладнання. Працівник Учасника, який буде займатись встановленням та обслуговуванням систем охоронної сигналізації, повинен мати сертифікат про успішне проходження курсу від виробника систем охоронної бездротової сигналізації не узгоджуються з кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — "Охоронні послуги".
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.


5. ФАХІВЕЦЬ З ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАХОДІВ ОХОРОНИ. Дана вимога дискримінує Скаржника через невідповідність нормативно-правовим актам, що регулюють питання охоронної діяльності.
Так, Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (надалі – Закон про охорону) та Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) передбачають обов’язкову наявність фахівця з організації заходів.
Веб посилання на Закон про охорону: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4616-17#Text
Веб посилання на Ліцензійні умови: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2015-%D0%BF#Text .
Абзацом 8 п. 1 ч. 1 Закону про охорону встановлено, фахівець з організації заходів охорони - керівник суб'єкта охоронної діяльності або його заступник, начальник філії, іншого відокремленого структурного підрозділу або його заступник, до посадових обов'язків якого належать організація та проведення заходів охорони, контроль за виконанням персоналом охорони покладених на нього обов'язків.
Частина 2 ст. 11 Закону про охорону передбачено, що фахівець з організації заходів охорони та працівники, задіяні до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні відповідати вимогам частини першої цієї статті, мати рівень освіти, визначений ліцензійними умовами, затвердженими Кабінетом Міністрів України, і в установлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, терміни та порядку підвищувати рівень кваліфікації.
Відповідно до Ліцензійних умов встановлюються наступні кадрові вимоги (пункт 14):
14. До штату суб’єкта охоронної діяльності, його філії, іншого відокремленого підрозділу повинен входити фахівець (фахівці) з організації заходів охорони.
Вимога, визначена абзацом першим цього пункту, не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які відповідають вимогам, визначеним абзацом п’ятим, шостим чи сьомим цього пункту.
Під час прийняття на роботу фахівець (фахівці) з організації заходів охорони подає (подають) документи, перелічені у пункті 17 цих Ліцензійних умов.
Зазначений фахівець повинен мати один з таких освітніх та (або) кваліфікаційних рівнів:
вищу освіту і стаж роботи не менше трьох років на посадах офіцерського складу в оперативних і слідчих підрозділах органів внутрішніх справ, міліції охорони, СБУ або стаж не менше трьох років на командних посадах стройових частин та навчальних закладів Збройних Сил, на посадах середнього та старшого начальницького складу правоохоронних органів, військових формувань, утворених відповідно до законів, та відомчої воєнізованої охорони;
вищу освіту і стаж роботи на керівних посадах (директора, заступника директора, керівника філії, іншого відокремленого підрозділу) суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років або стаж не менше трьох років на посадах, відповідальних за напрям охорони;
вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років.
Замовник посилається на дані Ліцензійні умови в частині вимоги про фахівця з організації заходів охорони, але не зазначає всі вимоги, що встановлені
Скаржник має фахівця з заходів охорони (директор Обломєй Володимир Миколайович, що працює за сумісництвом). Відповідно пункту 1.1 до Наказу. Міністерства праці України «Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників» № 58 від 29.07.93 р., на осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи. Саме тому, у трудовій книжці відсутній запис про прийняття.
Директор Обломєй Володимир Миколайович як фахівець з організації заходів охорони повністю відповідає кадровим вимогам (має вищу юридичну освіту і стаж роботи за спеціальністю в суб’єкта охоронної діяльності не менше трьох років).
Тобто, директор Скаржника як фахівець з організації заходів охорони відповідає 2 (другому) кваліфікаційному критерію, що не зазначений в Документації Замовника (в тому числі і третій критерій не зазначений). За таких умов, Скаржник не зможе взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки фахівець з заходів охорони не відповідає вимогам Документації, бо Замовник не зазначив всі кваліфікаційні критерії, що передбачені Законом про охорону та Ліцензійними умовами,


6. Монтаж системи охоронної сигналізації, підключити іх та кнопку тривожного виклику на постах охорони до власного централізованого пульта охорони (моніторингової станції), здійснювати технічне обслуговування та реагування на тривожні виклики мобільними групами. Скаржник повторно надає аргуметацію, що вже була зазначена в 4 (четвертому пункті):

ЩОДО МОНТАЖУ ОХОРОННОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ ТА ВІДЕОСПОСТЕРЕЖЕННЯ:

Така вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Мета Закону про закупівлі та Особливостей полягає у запобіганні проявам корупції у сфері публічних закупівель, а ст. 5 Закону про закупівлі прямо передбачає принципи на яких ґрунтується принципи їх здійснення: ч. 6 - запобігання корупційним діям і зловживанням.
Фактично, Замовник вимагає від Скаржника виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи, що жодним чином не відносяться до предмету закупівлі.

Замовник закуповує охоронні послуги, а монтаж системи охорони з обслуговуванням не стосується предмета закупівлі та мала б бути проведена окремою публічної закупівлею за наступним ДК:
Як наслідок, маємо не відповідність Наказу МЕРТ «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:20072» від 23.12.2015 № 1749 (надалі – Класифікатор ДК) (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1749731-15#Text).

Щодо охоронних систем, то передбачається також інші ДК:
7. Код ДК 021:2015 - 31625000-3 - Пристрої охоронної та пожежної сигналізації;
8. Код ДК 021:2015 - 31625300-6 - Системи охоронної сигналізації;
9. Код ДК 021:2015 - 35121000-8 - Охоронне обладнання;
10. Код ДК 021:2015 - 45312200-9 - Встановлення систем охоронної сигналізації.

Тобто, Замовник вимагає проведення робіт, що підпадають під інший код класифікатору та не має жодного відношення до надання охоронних послуг за ДК 021:2015:79710000-4 Охоронні послуги.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 17909 від 08.11.2023 р. та № 4205 від 06.03.2024 р.(процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-23-007345-a та UA-2024-02-21-013180-a).
Колегія постановила (17909): «Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації [в частині "Для якісного забезпечення відеонагляду та якісного надання послуг за даними торгами Учасник повинен встановити на об’єктах охорони нічне освітлення території ринку (площі 1,2,3,4,5,6). До моменту підписання угоди Учасник повинен показати Замовнику змонтоване нічне освітлення на території об’єктів охорони, продемонструвати його у роботі, про що Учасник повинен надати гарантійний лист у складі пропозиції"] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Колегія постановила (4205): »Враховуючи вище наведене, вимоги передбачені Документацією, зокрема, обслуговування охоронної сигналізації, з можливістю відеоспостереження на кожному з постів; Встановлення за рахунок учасника охоронної бездротової сигналізації на об’єктах замовника з подальшим наданням обладнання в оренду; за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення договору) здійснити встановлення засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах замовника; встановлення засобів відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів не узгоджуються з кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — "Охоронні послуги".
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».




ЩОДО ПРОХОДЖЕННЯ НАВЧАННЯ

Так як проведення монтажних робіт з подальшим обслуговуванням не відноситься до предмету закупівлі, то зазначаємо про те, що вимога про наявність працівника, який буде здійснювати монтаж та обслуговування (у штаті/ЦПХ/субпідряд) – дискримінація.
Відповідно до Закону про охорону та Ліцензійних умов, Скаржник не зобов’язаний мати такого працівника, бо кадрові вимоги даних нормативних документів містять вимоги виключно до персоналу охорони та фахівця з заходів охорони. Тим паче, проходження ними навчання та перевірки знань з правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98, з правил експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1-1.07-01, з правил будови електроустановок НПАОП 40.1-1.32-01 – не передбачене.
Таке навчання проходять працівники, які виконують роботи в електроустановках:
• Наказ Міністерство праці та соціальної політики України (комітет по нагляду за охороною праці) «Про затвердження Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» № 4 від 09.01.98 передбачає, що вимоги цих правил поширюються на працівників, що обслуговують діючі електроустановки споживачів напругою до 220 кВ включно і є обов'язковими для всіх споживачів та виробників електроенергії, незалежно від їх відомчої належності і форм власності на засоби виробництва (пункт 1.1.1)
Дотримання вимог цих Правил є обов'язковим у разі виконання робіт з монтажу, налагодження, ремонту, реконструкції та експлуатації електроустановок електричних станцій, електричних і теплових мереж, електричної частини пристроїв ТАВ, ЗДТК, районних ткотелень, енергоремонтних та інших підприємств. Вимоги цих Правил слід враховувати під час проектування та обслуговування електроустановок.
Веб посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0011-98#Text

Стаття 14 Закону про охорону передбачає, що персонал охорони навчається, проходить підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації в навчальних закладах різних форм власності. Представники центрального органу виконавчої влади у сфері охоронної діяльності можуть залучатися до складу кваліфікаційних комісій професійно-технічних навчальних закладів, які готують фахівців у сфері охоронної діяльності. Підготовка персоналу охорони 1-3 розряду може також здійснюватися суб'єктами охоронної діяльності.
Отже, дана вимога дискримінує Скаржника, бо проведення монтажних робіт з подальшим обслуговуванням не відповідає предмету закупівлі, а відтак – проходження навчання теж є дискримінацією та не стосується надання охоронних послуг.


7. ПРЕДМЕТУ ДОГОВОРУ ≠ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ. Аналіз Рішень Колегій № 17909 від 08.11.2023 р. та № 4205 від 06.03.2024 р.(процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-10-23-007345-a та UA-2024-02-21-013180-a) свідчить про те, що встановлення, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації та відеобладнання – є дискримінаційним підходом до учасників, у тому числі і Скаржника:
Колегія постановила (17909): «Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації [в частині "Для якісного забезпечення відеонагляду та якісного надання послуг за даними торгами Учасник повинен встановити на об’єктах охорони нічне освітлення території ринку (площі 1,2,3,4,5,6). До моменту підписання угоди Учасник повинен показати Замовнику змонтоване нічне освітлення на території об’єктів охорони, продемонструвати його у роботі, про що Учасник повинен надати гарантійний лист у складі пропозиції"] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Колегія постановила (4205): »Враховуючи вище наведене, вимоги передбачені Документацією, зокрема, обслуговування охоронної сигналізації, з можливістю відеоспостереження на кожному з постів; Встановлення за рахунок учасника охоронної бездротової сигналізації на об’єктах замовника з подальшим наданням обладнання в оренду; за власний рахунок (у місячний термін із дня укладення договору) здійснити встановлення засобів систем охоронної сигналізації на об’єктах замовника; встановлення засобів відеоспостереження (за необхідності) на кожному з постів не узгоджуються з кодом ДК 021:2015: 79710000-4 — "Охоронні послуги".
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».


За таких умов, щоб уникнути невідповідності скасування (відміни) торгів через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, вимагаємо Замовника змінити предмет договору на той, що зазначений у предметі закипілі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення порушення щодо дискримінаціі учасників

Номер: fd454a29a61d4007a08d5ed2290add64
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-07-012497-a.a1
Назва: Вимога про усунення порушення щодо дискримінаціі учасників
Вимога:
Вимоги про усунення порушення Дискримінаційна вимога Доброго дня! Шановний Замовнику, звертаємось до Вас з наступною вимогою. 1. В п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)*№ передбачено: 3.1. Довідка подається Учасником за формою, наведеною в Таблиці 1 (Додатку №1). до Документації за підписом уповноваженої особи та завіряється печаткою підприємства*. У довідці обов’язково зазначається інформація щодо фактично виконаних зобов’язань за договором(ами) надання послуг(и). На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) Учасник має надати: - не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору) - Вид охорони: цілодобова фізична охорона з використанням службової собаки; В примітці до п.3 Додатку 1 до Тендерної документації зазначено: « *Аналогічним договором є договір, щодо надання послуг з охорони об’єктів (Вид охорони: цілодобова фізична охорона з використанням службової собаки; Вид охорони: моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації, спостереження тривожної сигналізації та кнопки тривожного виклику на об’єктах замовника (або окремо в кожному договорі, або одночасно в одному договорі). В Розділі І Додатку 3 до Тендерної документації передбачено зокрема Вид охорони: цілодобова фізична охорона з використанням службової собаки; В п.12 Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації передбачено «Кожного дня цілодобово проводити патрулювання території не рідше 1 разу на годину з використанням собак.». В Додатку 7 до Тендерної документації передбачено в п.1.1. Проекту договору 1.1. Предметом даного договору є надання Виконавцем послуг цілодобової фізичної охорона з використанням службових собак, встановлення, моніторинг та обслуговування охоронної сигналізації. Використання службових собак регламентовано ст.17 Закону України "Про охоронну діяльність". Cтаттею17 частиною 1 Закону України "Про охоронну діяльність" визначено, що персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт, винятково для виявлення: 1) проникнень (спроб проникнень) на об'єкти, що охороняються; 2) осіб, які незаконно перебувають на об'єктах, що охороняються. Cтаттею17 частиною 2 Закону України "Про охоронну діяльність" визначено, що забороняється використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях. При цьому собаки мають бути на повідку та стосовно них мають дотримуватися установлені ветеринарні правила. Cтаттею17 частиною 3 Закону України "Про охоронну діяльність" визначено, що на закритих територіях, де відсутні люди, дозволяється тримати собак без прив'язі, якщо на видних місцях розміщені чіткі та розбірливі попереджувальні написи про охорону об'єкта за допомогою службових собак. При цьому за ними повинен забезпечуватися постійний контроль з боку персоналу охорони. Таким чином, законодавчо визначені випадки використання собак при наданні охоронних послуг. Крім того, в разі використання собак при наданні послуг, згідно з вимогами Тендерної документації, необхідно залучення цілодобово крім охоронника ще і «провідника собаки» для здійснення патрулювання території не рідше 1 разу на годину, що суперечить принципу здійснення закупівель та недискриминації учасників, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема «максимальної економії, ефективністості та пропорційністі». Вважаємо вимоги встановлені до аналогічного договору «Вид охорони: цілодобова фізична охорона з використанням службової собаки;» дискримінаційними, оскільки це штучно звужує перелік потенційних учасників до мінімуму, чим має негативний вплив на конкуренцію на ринку охоронних послуг. Вважаємо дискримінаційною зазначені Вами вимоги: 1. В п.3.1. до аналогічного договору «На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) Учасник має надати: - не менше 1 договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма додатками та змінами, які є невід’ємною частиною такого договору) - Вид охорони: цілодобова фізична охорона з використанням службової собаки;» 2. В примітці до п.3 Додатку 1 до Тендерної документації зазначено: « *Аналогічним договором є договір, щодо надання послуг з охорони об’єктів (Вид охорони: цілодобова фізична охорона з використанням службової собаки 3. В Розділі І Додатку 3 до Тендерної документації передбачено зокрема Вид охорони: цілодобова фізична охорона з використанням службової собаки; 4. В п.12 Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації передбачено 12. Кожного дня цілодобово проводити патрулювання території не рідше 1 разу на годину з використанням собак. 5. В Додатку 7 до Тендерної документації передбачено в п.1.1. Проекту договору 1.1. Предметом даного договору є надання Виконавцем послуг цілодобової фізичної охорона з використанням службових собак. 2. Відповідно до п.2.3. Додатку 1 до Тендерної документації зазначена вимога про те, що: «Працівники Учасника, які будуть задіяні при охороні об’єктів Замовника, повинні бути застраховані на момент подання тендерних пропозицій від подій, внаслідок яких може бути заподіяна шкода їх життю, здоров’ю та працездатності, в тому числі від поранень та травм, заподіяних третьою особою. На підтвердження цього факту надати копію відповідного договору на усіх працівників, які будуть задіяні при охороні об’єктів Замовника (вказані у довідці 2.1.) Договір страхування повинен бути чинним на весь період дії договору охорони.». Відповідно до Закону України «Про страхування» страхування - правовідносини щодо захисту страхових інтересів фізичних та юридичних осіб (страховий захист) при страхуванні ризиків, пов’язаних з життям, здоров’ям, працездатністю та пенсійним забезпеченням, з володінням, користуванням і розпорядженням майном, з відшкодуванням страхувальником заподіяної ним шкоди особі або її майну, а також шкоди, заподіяної юридичній особі, у разі настання страхових випадків, визначених договором страхування, за рахунок коштів фондів, що формуються шляхом сплати страхувальниками страхових премій (платежів, внесків), доходів від розміщення коштів таких фондів та інших доходів страховика, отриманих згідно із законодавством. Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про страхування» визначені класи страхування, зокрема до класів страхування іншого, ніж страхування життя, належать: 1) клас 1 - страхування від нещасного випадку (у тому числі на випадок виробничої травми та професійного захворювання); до класів страхування життя - 1) клас 19 - страхування життя (інше, ніж передбачено класами 20, 21, 22, 23); 2) клас 20 - страхування життя до шлюбу та до народження дитини. Відповідно до ч.3 ст.4 Закону України «Про страхування» визначено, що Перелік ризиків у межах класів страхування, характеристики та класифікаційні ознаки класів страхування, ризиків у межах класів страхування, а також особливості здійснення діяльності із страхування та укладання договорів за класами страхування визначаються спеціальними законами з регулювання ринку страхування та нормативно-правовими актами Регулятора. Відповідно до ч.3 ст.2. Закону України «Про страхування» передбачено, що Страховикам забороняється здійснювати діяльність за класом страхування 21 за класом страхування 22, якщо це прямо не передбачено спеціальним законом з регулювання страхування за цим класом. Відповідно до Постанови правління НБУ від 25.12.2023 № 182 «Про затвердження Положення про характеристики та класифікаційні ознаки класів страхування, особливості здійснення діяльності зі страхування та укладання договорів за класами страхування» визначені характеристики та класифікаційні ознаки класів страхування. Згідно з Постановою правління НБУ від 25.12.2023 № 182, страхування здоровя та життя відносяться до різних класві страхування при цьому клас 1 - страхування від нещасного випадку (у тому числі на випадок виробничої травми та професійного захворювання) передбачає ризик у межах класу страхування - страхування від нещасного випадку, уключаючи страхування на випадок виробничої травми та професійного захворювання. Крім того, 1) клас 19 - страхування життя (інше, ніж передбачено класами 20, 21, 22, 23) ризик у межах класу страхування - страхування життя застрахованої особи. Клас страхування 19 характеризується наявністю принаймні одного з таких основних ризиків, що передбачається у договорі страхування:1) дожиття застрахованої особи до визначеного договором віку такої особи; 2) дожиття застрахованої особи до визначеної договором дати; 3) смерть застрахованої особи. Клас страхування 19 може передбачати страхування допоміжних ризиків, пов’язаних із життям, здоров’ям та/або працездатністю застрахованої особи, на умовах, визначених Законом та цим Положенням, виключно з основними ризиками, передбаченими в пункті 101 глави 21 розділу VI цього Положення. Відповідно до пп.9 п.2 Постанови правління НБУ від 25.12.2023 № 182 визначено, що нещасний випадок - раптова, випадкова, обмежена в часі, непередбачувана та незалежна від волі застрахованої особи та/або іншої особи, визначеної договором страхування, подія, що відбулася внаслідок зовнішнього впливу та призвела до заподіяння шкоди життю, здоров’ю та/або працездатності застрахованої особи та/або іншої особи, визначеної договором страхування; Таким чином, відповідно до вищевикладеного, вимоги п.2.3. Додатку 1 до Тендерної документації в частині встановлення вимог щодо страхування працівників «… від подій, внаслідок яких може бути заподіяна шкода їх життю, здоров’ю та працездатності, в тому числі від поранень та травм, заподіяних третьою особою» суперечить чинному законодавству та є дискримінаційною, оскільки штучно звужує перелік потенційних учасників до мінімуму, чим має негативний вплив на конкуренцію на ринку охоронних послуг. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З огляду на норми Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України "Про охоронну діяльність" дані вимоги є дискримінаційним та такими, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність і внести зміни.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ВІДПОВІДЬ: Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників. Замовником чітко зазначено, що предметом закупівлі є охорона об’єкту. На підставі Закону України «Про охоронну діяльність» Замовником прописані вимоги та права суб'єкта охоронної діяльності, а також враховані інші норми чинного законодавства. З приводу вимоги скаржника стосовно дискримінаційного виду охорони Замовника, а саме: «цілодобова фізична охорона з використанням службових собак» вважаємо безпідставною. Звертаємо увагу, статтею 6 Закону України «Про охоронну діяльність» передбачено, що охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення таких заходів: 1) використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування, службових собак; 2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони; 3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється; 4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони.» Тобто, Замовник, спираючись на чине законодавство ніяк не порушив норм права, та не обмежив коло потенційних учасників. Дана вимога Замовника не є дискримінаційною. Замовником встановлено що «Працівники Учасника, які будуть задіяні при охороні об’єктів Замовника, повинні бути застраховані на момент подання тендерних пропозицій від подій, внаслідок яких може бути заподіяна шкода їх життю, здоров’ю та працездатності, в тому числі від поранень та травм, заподіяних третьою особою.» Скаржник вказує, що дана норма є дискримінаційною. Замовником встановлені єдині вимоги з охорони праці для всіх підприємств та суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності та видів діяльності та враховані вимоги Законодавства про охорону праці, що складається з «Кодексу законів про працю України,» Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності"» та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Дана норма базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. До виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи. Усі працівники згідно із законом підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. В разі настання нещасного випадку на виробництві з працівником, що застраховані мають соціальний захист та повне відшкодування шкоди особам, які потерпіли від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Умови трудового договору не можуть містити положень, що суперечать законам та іншим нормативно-правовим актам з охорони праці. Полтавське комунальне автотранспортне підприємство належить до організації, що виконує роботи підвищеної небезпеки. Тому Замовником і передбачена дана норма. Отже вимога Замовника є обґрунтованою та не містить обмежувальне коло осіб і не є дискримінаційною.
Статус вимоги: Відхилено