-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (Епінефрин/Epinephrine; Амікацин/Amikacin; Амоксицилін, клавуланат/Amoxicillin and enzyme inhibitor; Метамізол натрію/Metamizole sodium; Аміодарон/Amiodarone; Атропін/Atropine; Повідон-йод/Povidone-iodine; Верапаміл/Verapamil; Гентаміцин/Gentamicin; Гепарин натрію/ Heparin; Дексаметазон/Dexamethasone; Дигоксин/Digoxin; Диклофенак/Diclofenac; Допамін/Dopamine; Дротаверин/Drotaverine; Еналаприлу малеат/Enalapril; Теофіліну моногідрат/Theophylline; Ізосорбід (динітрат або мононітрат)/Isosorbide dinitrate; Декскетопрофен/ Dexketoprofen; Левофлоксацин/Levofloxacin; Лідокаїн/Lidocaine; Магнію сульфат/Magnesium sulfate; Меропенем/Meropenem; Метоклопрамід/Metoclopramide; Натрію тіосульфат/Thiosulfate; Омепразол/Omeprazole; Ондансетрон/Ondansetron; Ондансетрон/Ondansetron; Преднізолон/Prednisolone; Етанол/Ethanol; Тіопентал натрію/ Thiopental; Левофлоксацин/Levofloxacin; Фуросемід/Furosemide; Цефотаксим/Cefotaxime; Цефтазидим/Ceftazidime; Цефтриаксон/Ceftriaxone; Цефтазидим/Ceftazidime)
Завершена
900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 20.00 UAH
мін. крок: 0% або 20.00 UAH
Період оскарження:
21.05.2018 14:40 - 02.06.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Запит на зміни
Номер:
c470f714da8444e891188bce6252a6b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-05-21-001803-a.a1
Назва:
Запит на зміни
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію, повідомляємо, що визначення Замовником предмету закупівлі одним лотом (37 найменувань) є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), а саме: недискримінації учасників конкурсних торгів та добросовісної конкуренція серед учасників.
Так, в один предмет закупівлі об’єднані товари різних виробників – як іноземних так і вітчизняних, тоді як вітчизняні виробник потенційно можуть прийняти участь у торгах самостійно, що призводить до обмеження конкуренції та унеможливлює створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, унеможливлює запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері, розвитку добросовісної конкуренції та здешевлення предмету закупівлі.
Крім того, потенційні учасники, які бажають прийняти участь в торгах і мають дешевші від всіх інших потенційних учасників торгів тендерні пропозиції на декілька медичних вироби, не мають можливості запропонувати один чи декілька позицій медичних виробів з всього переліку, що є загальним предметом закупівлі, оскільки він не поділений на лоти.
Отже, коли деякі медичні вироби об’єднані в один предмет закупівлі без розподілу їх на лоти, за обставин, що хоча б один виріб може бути поставлений лише одним виробником, то виробники або дистриб’ютори інших товарів, що входять до предмету закупівлі, не зможуть взяти участь у торгах, не маючи змоги запропонувати Замовнику одночасно всі позиції тендерної документації. Дії Замовника є свідомим обмеженням кола потенційних учасників та конкуренції, чим зменшується економія бюджетних коштів.
Зазначене свідчить, що документація конкурсних торгів викладена у такий спосіб, який не дає можливості Скаржнику брати участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку фармацевтичної продукції.
Товари, що становлять предмет закупівлі Замовника для уникнення дискримінації та збільшення конкуренції необхідно поділити на лоти, при цьому кожне найменування буде закуплено окремо одне від одного та буде представлено різними виробниками/дистриб’юторами, що забезпечить втілення принципу добросовісної конкуренції серед учасників, І лише так буде досягнута основна мета державного регулювання у сфері публічних закупівель - максимальна економія та ефективність використання державних коштів.
Аналогічних висновків дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у рішенні № 823-Р/ПК-СК ВІД від 16.08.2012 р., яким зобов'язала ОКЗ "База спеціального медичного постачання" Головного управління охорони здоров'я Дніпропетровської облдержадміністрації внести зміни до документації конкурсних торгів процедури закупівлі – "24.42.1 Препарати лікарські "інсулін – 34 найменування" за державні кошти [оголошення № 245881, опубліковане в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 16 липня 2012 року № 85 (687)], зазначені в мотивувальній частині цього рішення.
Таким чином, дії Замовника щодо визначення предмета закупівлі без його поділу на лоти порушують вимоги статті 3, частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою про усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме:
- Внести зміни до тендерної документації шляхом поділу предмета закупівлі на окремі лоти, що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.
В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до статті 18 Закону з метою поділу предмета закупівлі на лоти.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 29.05.2018 10:35
Дата подачі:
25.05.2018 09:59
Вирішення:
Відповідно до розділу ІІ «Визначення предмета закупівлі товарів і послуг» Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17 березня 2016 року № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.
Таким чином, замовник має право, але не зобов’язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) відповідно до норм чинного законодавства України.
Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі за принципом одне найменування – один лот буде вимагати укладання не одного договору із одним переможцем, а з кожним із переможців по кожному найменуванню (лоту) та кожному лікувальному закладу, а це 37 (тридцять сім) позицій за двома установами, що в свою чергу ускладнить доставку ліків пацієнтам та лікарні з огляду на необхідність узгоджувати умови та графіки їх передачі від декількох (та здебільшого різних) постачальників Замовнику.
Враховуючи вищенаведене, з метою вчасного отримання якісного товару на економічно вигідних умовах Замовником було прийнято рішення щодо проведення даної процедури в цілому, без поділу предмету закупівлі на окремі лоти.
Статус вимоги:
Не задоволено