• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Овочі та фрукти (Капуста пізньостигла, капуста ранньостигла, буряк столовий, морква, цибуля, помідори, огірки, яблука, банани, гарбуз)

Завершена

530 231.55 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 651.16 UAH
Період оскарження: 07.03.2024 10:55 - 12.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: ef293b30d22a4f858db0df12111f6551
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-07-003275-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Згідно додатку
Дата розгляду скарги: 10.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2024 17:57
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 15.04.2024 14:54
Автор: ФОП Волошина Н. О., Волошина Наталія Олександрівна +380984609938 voloshynnatalia381@gmail.com

Пункт скарги

Номер: e2609a3c25c24d55bf49167e9b4c03f2
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Опис заперечення: Пункт 44 Особливостей 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 СКАРЖНИК: ФОП Волошина Н. О. код ЄДРПОУ: 2756721803 адреса: 19300, Україна, Черкаська область, Лисянка, Вулиця Чкалова 37 тел.: +380984609938 ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ВІДДІЛ ОСВІТИ ЛИСЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ Вихідний №: 29-03/16/32-10-0500 Дата: від 29.03.2024 року С К А Р Г А щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі: № у ЦБД: UA-2024-03-07-003275-a № ЛОТу (назва): --- Найменування Замовника: ВІДДІЛ ОСВІТИ ЛИСЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі по тексту - Замовник) Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями» Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме: НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ ФОП Волошина Н. О. (далі по тексту – Скаржник) За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником: НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ 56.doc.asice 25.03.2024 21:03 Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне: № ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА 1. Пункт 44 Особливостей 1178 Замовник торгів вирішив відхилити тендерну пропозицію скаржника, проте зробив це без надання будь-якої аргументації в системі електронних закупівель, що суперечить встановленим процедурам. Зокрема, в пункті 44 Особливостей чітко вказано, що замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію, надаючи при цьому аргументацію свого рішення у системі електронних закупівель. Ця вимога слугує забезпеченню прозорості та об'єктивності у процесі торгів, дозволяючи всім учасникам зрозуміти причини відхилення їхніх пропозицій та, за потреби, внести необхідні корективи для майбутньої участі. Ненадання аргументації при відхиленні тендерної пропозиції не тільки порушує встановлені правила та норми проведення електронних торгів, але й підриває довіру до процесу з боку учасників. Аргументоване рішення дозволяє учасникам отримати зворотний зв'язок та покращити свої пропозиції в майбутньому, тим самим підвищуючи якість та конкурентоспроможність своїх заявок. Без такої прозорості та відкритості процес відбору може здатися упередженим або несправедливим, що може призвести до зниження інтересу та участі кваліфікованих постачальників у майбутніх торгах. Також, цей підхід сприяє підвищенню загальної якості тендерних процедур, оскільки змушує замовників торгів детально аналізувати кожну пропозицію, враховуючи її переваги та недоліки, і обґрунтовувати свої рішення, що робить процес відбору більш справедливим та об'єктивним. У такий спосіб забезпечується ефективне використання бюджетних коштів та вибір найкращого постачальника за результатами торгів, що відповідає інтересам замовника та всього суспільства. В той же час Замовник торгів завантажив в систему файл «56.doc.asice». Файл з розширенням .asice зазвичай асоціюється з "асоційованими контейнерами підпису" (ASiC-E). ASiC-E є форматом файлу, який використовується для цифрового підпису та/або шифрування файлів. Ці файли часто використовуються в контексті електронних рахунків-фактур та інших систем електронного документообігу, де важливі автентичність, цілісність та конфіденційність. Проте при перевірці файлу на сайті «https://czo.gov.ua/verify» виявлено, що даний файл пошкоджений че не вірний формат, а саме: виникла помилка при перевірці файлів. Виникла помилка при розборі чи формуванні даних (пошкоджені дані чи невірний формат)(33). Отже, Замовником, не виконано вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178 щодо публікації протоколу відхилення з причинами відхилення пропозиції Скаржника. Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації. Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір. Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників. При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси. Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю. Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме: - принцип добросовісної конкуренції; - принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси. ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду. 2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією. 4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі. ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ): 1. --- (відсутні) З ПОВАГОЮ, ДИРЕКТОР КЕП
Опис суті пункту скарги: ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФОП Волошина Н. О.
код ЄДРПОУ: 2756721803
адреса: 19300, Україна, Черкаська область, Лисянка, Вулиця Чкалова 37
тел.: +380984609938


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: ВІДДІЛ ОСВІТИ ЛИСЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ



Вихідний №: 29-03/16/32-10-0500
Дата: від 29.03.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-03-07-003275-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: ВІДДІЛ ОСВІТИ ЛИСЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ФОП Волошина Н. О. (далі по тексту – Скаржник)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:
НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

56.doc.asice 25.03.2024 21:03
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Пункт 44 Особливостей 1178
Замовник торгів вирішив відхилити тендерну пропозицію скаржника, проте зробив це без надання будь-якої аргументації в системі електронних закупівель, що суперечить встановленим процедурам. Зокрема, в пункті 44 Особливостей чітко вказано, що замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію, надаючи при цьому аргументацію свого рішення у системі електронних закупівель. Ця вимога слугує забезпеченню прозорості та об'єктивності у процесі торгів, дозволяючи всім учасникам зрозуміти причини відхилення їхніх пропозицій та, за потреби, внести необхідні корективи для майбутньої участі.
Ненадання аргументації при відхиленні тендерної пропозиції не тільки порушує встановлені правила та норми проведення електронних торгів, але й підриває довіру до процесу з боку учасників. Аргументоване рішення дозволяє учасникам отримати зворотний зв'язок та покращити свої пропозиції в майбутньому, тим самим підвищуючи якість та конкурентоспроможність своїх заявок. Без такої прозорості та відкритості процес відбору може здатися упередженим або несправедливим, що може призвести до зниження інтересу та участі кваліфікованих постачальників у майбутніх торгах.
Також, цей підхід сприяє підвищенню загальної якості тендерних процедур, оскільки змушує замовників торгів детально аналізувати кожну пропозицію, враховуючи її переваги та недоліки, і обґрунтовувати свої рішення, що робить процес відбору більш справедливим та об'єктивним. У такий спосіб забезпечується ефективне використання бюджетних коштів та вибір найкращого постачальника за результатами торгів, що відповідає інтересам замовника та всього суспільства.

В той же час Замовник торгів завантажив в систему файл «56.doc.asice».

Файл з розширенням .asice зазвичай асоціюється з "асоційованими контейнерами підпису" (ASiC-E). ASiC-E є форматом файлу, який використовується для цифрового підпису та/або шифрування файлів. Ці файли часто використовуються в контексті електронних рахунків-фактур та інших систем електронного документообігу, де важливі автентичність, цілісність та конфіденційність.

Проте при перевірці файлу на сайті «https://czo.gov.ua/verify» виявлено, що даний файл пошкоджений че не вірний формат, а саме: виникла помилка при перевірці файлів. Виникла помилка при розборі чи формуванні даних (пошкоджені дані чи невірний формат)(33).




Отже, Замовником, не виконано вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178 щодо публікації протоколу відхилення з причинами відхилення пропозиції Скаржника.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. --- (відсутні)




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)