-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання
Завершена
556 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 780.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 780.00 UAH
Період оскарження:
07.03.2024 10:16 - 14.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога на дискримінаційні умови
Номер:
84b8dd34ebd34e0c9f0f378132ff6168
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-07-002169-a.a1
Назва:
Вимога на дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний замовнику, умовами документації до закупівлі передбачено надання Учасниками у складі пропозиції:
1) Копія сертифікату на систему управління якістю про його відповідність (учасника) вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», чинний на момент подання тендерної пропозиції та впродовж дії потенційного договору, який виданий акредитованим органом сертифікації, або, в якості аналогу, політику у сфері якості учасника чи інша інтегрована політика у сфері управління якістю.
2) Копія сертифікату на систему управління щодо протидії корупції про його відповідність (учасника) вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», чинний на момент подання тендерної пропозиції та впродовж дії потенційного договору, який виданий акредитованим органом сертифікації.
3) Копія сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання про його відповідність (учасника) вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», чинний на момент подання тендерної пропозиції та впродовж дії потенційного договору, який виданий акредитованим органом сертифікації. (далі- сертифікати).
Вважаємо, що дана вимога щодо надання цих сертифікатів є незаконною, необгунтованою, та такою що призводить до дискримінації як нас потенціального Учасника.
- по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікатів Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають таких сертифікатів, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ їх отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такі Сертифікати. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності тих чи інших сертифікатів в учасників і заздалегідь їх отримати.
Крім того для отримання таких Сертифікатів (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання таких Сертифікатів не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікатів прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація та документи, які може вимагати Замовники повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікатів, що вимагаються цією тендерною доментацією не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що вимагання вказаних документів не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі.
Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації.
Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації - щодо надання у складі ТП Учасниками:
1) Копія сертифікату на систему управління якістю про його відповідність (учасника) вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», чинний на момент подання тендерної пропозиції та впродовж дії потенційного договору, який виданий акредитованим органом сертифікації, або, в якості аналогу, політику у сфері якості учасника чи інша інтегрована політика у сфері управління якістю.
2) Копія сертифікату на систему управління щодо протидії корупції про його відповідність (учасника) вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», чинний на момент подання тендерної пропозиції та впродовж дії потенційного договору, який виданий акредитованим органом сертифікації.
3) Копія сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання про його відповідність (учасника) вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», чинний на момент подання тендерної пропозиції та впродовж дії потенційного договору, який виданий акредитованим органом сертифікації, ------ як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є дискримінаційною для учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.03.2024 13:34
Вирішення:
Доброго дня!
Повідомляємо, що вимога, зазначена в Додатку №2 тендерної документації по закупівлі «Регулювальне, запобіжне, сигнальне та освітлювальне обладнання», щодо надання сертифікатів є законною та жодним чином не призводить до дискримінації потенційних Учасників процедури закупівлі. А саме: частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати, а також не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Статус вимоги:
Відхилено