• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Готова до вживання їжа (продуктові набори)

Завершена

818 310.55 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 091.55 UAH
Період оскарження: 06.03.2024 22:32 - 11.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на відхилення пропозиції переможця аукціону.

Номер: 3578c0ca4c324d5ea5487287e4cb85e6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-06-014108-a.c1
Назва: Скарга на відхилення пропозиції переможця аукціону.
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2024 17:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.04.2024 15:30
Автор: ТОВ "ПРЕМІУМ СЕРВІСЕЗ", Олексій Александров +380500227255 sales@premiumses.com

Пункт скарги

Номер: 0f4fc1f8a5184059ad9614fa72e9db97
Заголовок пункту скарги: Замовником відхилено пропозицію переможця аукціону з посиланням на невиконання вимоги про усунення невідповідностей.
Опис заперечення: 20.03.2024 о 00:15 року в електронній системі закупівель Головним управлінням Національної поліції у місті Києві («Замовник») за електронною закупівлею зареєстрованою за № UA-2024-03-06-014108-а. («Закупівля») розміщено файл «Протокол 107.pdf» («Протокол»), згідно якого Товариство з обмеженою відповідальністю «Преміум Сервісез» («Переможець»), який подав найнижчу цінову пропозицію, відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Причиною відхилення найнижчої цінової пропозиції, за версією Замовника, стало невиправлення переможцем невідповідностей у поданій тендерній пропозиції. Замовник стверджує « Згідно підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.» Висновок Замовника є передчасним, необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам нормативних документів, а рішення Замовника, оформлене Протоколом, підлягає скасуванню
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Тендерної Документації(ТД), а саме Розділ 5.2 Інша інформація «Інші умови тендерної документації:
2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.»

Предметом закупівлі є Продукти харчування та сушені продукти різні (Модульне харчування у реторт-пакетах для тимчасово затриманих осіб) (ДК 021:2015 - 15890000-3).
Законодавчі вимоги щодо безпеки продуктів харчування встановлено Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР, від 23.12.1997, з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Закон). Обов’язки оператора ринку (як це поняття визначено Законом) перелічено в ст. 20 Закону, яка не покладає на оператора ринку(потенційного учасника закупівлі ) жодних обов’язків з проведення сертифікації систем управління якості. Натомість, тендерна документація в Додатку №3 містить вимогу до учасника подати:
- Сертифікат, яким посвідчується, що систем управління безпечністю харчових продуктів відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) системи управління безпечністю харчових продуктів.- Сертифікат, яким посвідчується, що система управління якістю відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) системи управління якістю.
Щодо сертифікату відповідності на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) та пропозицій сертифікату відповідності на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ EN ISO 9001:2018 як зазначалось вище, законодавство України не містить вимоги щодо наявності у оператора ринку сертифікованих систем управління згідно з описаним в тендерній документації вимогами. Натомість, Закон передбачає, що оператор ринку зобов’язаний мати постійно діючі процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (ст. 21 Закону). При чому, ч. 7 ст. 21 Закону передбачено, сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою.
З огляду на наведене вище, з урахуванням того, що законодавство України не містить вимог щодо наявності сертифікатів, які вимагаються згідно з тендерною документацією ТОВ «Прреміум Сервісез» не подав дані документи у складі тендерної пропозиції.
В той же час переможець у складі тендерної пропозиції подав документ «Довідка щодо сертифікатів Черк.docx.p7s» в якому зазначив законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів , спираючись на Тендерну Документацію, а саме Розділ 5.2 Інша інформація «Інші умови тендерної документації: «2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.»
Незважаючи на це 16.03.24, 00:22 по даній закупівлі в електронній системі закупівель Замовником було подано вимогу(додається файл Вимога.PNG) згідно якої: «Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями: - Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань або будь-який інший документ датою видачі не раніше дати оголошення закупівлі, що містить повну інформацію про кінцевих бенефіціарів учасника, у тому числі якщо засновником учасника є інша юридична особа; - сертифікат, яким посвідчується, що систем управління безпечністю харчових продуктів відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) системи управління безпечністю харчових продуктів, сертифікат, яким посвідчується, що система управління якістю відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) системи управління якістю.», яка за версією замовника не виконана в частині подання: - сертифікат, яким посвідчується, що систем управління безпечністю харчових продуктів відповідає ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT) системи управління безпечністю харчових продуктів, сертифікат, яким посвідчується, що система управління якістю відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) системи управління якістю.

Враховуючи те , що переможець у складі тендерної пропозиції подав документ «Довідка щодо сертифікатів Черк.docx.p7s», в якому зазначив законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів, а також у відповідь на вимогу замовника подав додатково документ « Відповідь на вимогу черк.docx.p7s», не можна вважати, що переможець не не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності. Тобто пропозиція переможця не може бути відхилена замовником на цій підставі.

Враховуючи вищенаведене та спираючись на Вимоги Тендерної Документації(ТД), а саме а саме Розділ 5.2 Інша інформація «Інші умови тендерної документації: «4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції НЕ може бути підставою для її ВІДХИЛЕННЯ замовником.» Відхиливши пропозицію переможця замовник порушив положення складеної ним тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника