• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. І. Виговського, 32» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація).

Завершена

5 117 965.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 589.82 UAH
Період оскарження: 06.03.2024 16:15 - 13.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Оскарження рішення Замовника про визнання тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ".

Номер: 6dbdf2b707c94b41bd4a17625558c2c8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-06-011375-a.b1
Назва: Оскарження рішення Замовника про визнання тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ".
Скарга:
Оскарження рішення Замовника про визнанням ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ" переможцем, всупереч тому, що тендерна пропозиція такого учасника не відповідає умовам тендерної документації, а саме: пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2024 17:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.04.2024 14:33
Автор: ТОВ ЕКОНОМБУД-ЛВ, Лега Василь Григорович +380960095900 ekonombud@meta.ua

Пункт скарги

Номер: c0b147ec9605446a866f9ab035386011
Заголовок пункту скарги: Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
Опис заперечення: Порушення Замовником п. 43 Особливостей та не надання Переможцю повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. З аналізу тендерної пропозиції Переможця випливають численні невідповідності, які підлягають виправлення протягом 24 годин. Проте, всупереч положенням п. 43 Особливостей Замовником одразу було визнано учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ" переможцем закупівлі та проігноровано обов’язок надати даному учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, які мають місце у тендерній пропозиції Переможця.
Тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та має бути відхилена на підставі частини 2 пункту 44 Особливостей, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Не надання замовником учаснику переможцю 24 годин на виправлення невідповідностей, що виявленні у його тендерній пропозицій. Не відхилення тендерної пропозиція Переможця, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Опис суті пункту скарги: Щодо порушення Замовником п. 43 Особливостей та не надання Переможцю повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, законодавством чітко встановлено обов’язок Замовника у разі виявлення в тендерній пропозиції учасника невідповідності в інформації та/або документах,що подані ним у тендерній пропозиції (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції) надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
З аналізу тендерної пропозиції Переможця випливають численні невідповідності, які підлягають виправлення протягом 24 годин. Проте, всупереч положенням п. 43 Особливостей Замовником одразу було визнано учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ" переможцем закупівлі та проігноровано обов’язок надати даному учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, які мають місце у тендерній пропозиції Переможця.
Невідповідності, що містять тендерної пропозиція Переможця:
1) щодо не підтвердження Переможцем наявності повного обсягу повноважень для укладення договору про закупівлю.
За організаційно-правовою формою юридична особа "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ" є товариством з обмеженою відповідальністю, а отже на дане товариство поширюються норми Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”
Відповідно до ч.1 ст. 44 Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю” Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини).
У складі тендерної пропозиції Переможця надано Статут, що затверджений рішення ТОВ "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ" № 01/11 від 08.11.2021 р.., який не містить положення щодо надання згоди уповноваженого на те органом товариства на вчинення значного правочину.
У такому разі застосовуються положення ч. 2 ст. 44 Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”, де зокрема передбачено, щорішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства.
Проте, у складі тендерної пропозиції Переможця не надано рішення загальних зборів товариства на згоду вчинення значного правочину, або документа, який підтверджує що вартість правочину не перевищує 50% чистих активів за останній звітний період, що свідчить про не підтвердження Переможцем наявності повного обсягу повноважень для вчинення значного господарського зобов’язання (правочину).
2) щодо невідповідності тендерної пропозиції Переможця кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці.
У складі тендерної пропозиції Переможця подано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника № 4 від 13.03.2024 року.
На підтвердження права володіння обладнанням, що зазначено у даній довідці Переможцем надано видаткову накладну № 04/05/22 до договору № 5 від 25 квітня 2022 року, у якій не зазначено дату її складення.
Видаткова накладна служить основним первинним документом, який виданий постачальником та підтверджує передачу товарно-матеріальних цінностей від нього до покупця.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:назву документа (форми); дату складання;назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Оскільки надана у складі тендерної пропозиції Переможця видаткова накладна № 04/05/22 є первинним документом, вона обов’язково повинна була містити такий реквізит як дату її складання, оскільки це передбачено ч. 2 ст. 9 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”.
Відсутність дати складання видаткової накладної № 04/05/22 свідчить про те, що дана видаткова накладне складена неналежним чином, а отже, Переможець документально не підтвердив наявність у нього право власності на майно, що зазначене ним у довідці № 4 від 13.03.2024 року, оскільки подані у складі тендерної пропозиції Переможця документи, складені не у відповідності до чинного законодавства.
Щодо невідповідності пропозиції Переможця технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, що вимагається Замовником процедури закупівлі в тендерній документації.
Відповідно до розділу “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхіднихдокументів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме: інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Додаток № 3до тендерної документації містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі: «Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. І. Виговського, 32» (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація).
Додаток № 3Документації містить, зокрема:
Локальний кошторис 02-01-01 на внутрішні загальнобудівельні роботи:
- Роздiл 1. Демонтажні роботи
- Роздiл 2. Перегородки
Роздiл 3. Прорізи
- Роздiл 4. Оздоблення стін
- Роздiл 5. Оздоблення стель
-Роздiл 6. ПідлогиРоздiл 7. Навантаження та вивіз будівельного сміття
Локальний кошторис 02-01-02 на зовнішніх загальнобудівельні роботи (сходи, пандус...):
- Роздiл 1. Демонтажні роботи
- Роздiл 2. Оздоблення сходів і пандуса
-Роздiл 3. Майданчик для візків
- Роздiл 4. Фасад
- Роздiл 5. Інші витрати
Локальний кошторис 02-01-03 на водопровід та каналізації:
- Роздiл 1. Демонтажні роботи
- Роздiл 2. В1
- Роздiл 3. ----Т3
- Роздiл 4. К1
Локальний кошторис 02-01-04 на система опалення та кондиціонування:
-Роздiл 1. Демонтажні роботи
- Роздiл 2. Будiвельнi роботи
- Роздiл 3. Опалення
- Роздiл 4. Кондиціонування
Локальний кошторис 02-01-05 на електромонтажні роботи:
- Роздiл 1. Щитове обладнання
- Роздiл 2. Прокладання кабелів
- Роздiл 3. Світлотехнічне обладнання
-Роздiл 4. Вимикачі, розетки
Локальний кошторис 02-01-06 на пожежна сигналізація:
-Роздiл 1. Пусконалагоджувальні роботи
Локальний кошторис 02-01-07 на відеонагляд:
- Роздiл 1. Монтажні роботи
- Роздiл 2. Пусконалогоджувальні роботи
Локальний кошторис 02-01-08 на охоронна сигналізація:
- Роздiл 1. Монтажні роботи
-Роздiл 2. Пусконалагоджувальні роботи
У складі тендерної пропозиції Переможцянадано лише довідку № 1 від 12.03.2024 року, яка дублю додаток № 3, проте дана довідка не підтверджує надання Переможцем інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що ним пропонуються.
Крім того, при підготовці тендерної пропозиції учасники мають керуватися чинним законодавством України та застосовувати норми, які є імперативними.
Так, при визначені ціни тендерної пропозиції учасник повинен керуватися Кошторисними нормами України. Настанова з визначення вартості будівництва. З урахуванням Змін № 1, № 2, № 3, № 4, що затвердженні Наказом від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві” (надалі- Настанова) .
У Настанові зокрема передбачено, що вона є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором
Оскільки джерелом фінансування згідно плану закупівлі UA-P-2024-03-06-013926-a є місцевий бюджет, тобто бюджетні кошти, застосування положень Настанови є обов’язковим.
Відповідно до підрозділу "Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" розділу V "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" Настанови, а саме п. 5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. У разі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівель з використанням укрупнених показників вартості робіт пункти 5.3 – 5.30 та 5.33 цієї Настанови не застосовуються.
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) окремим розділом враховуються також кошти на покриття витрат, пов’язаних з придбанням та доставкою на об’єкт будівництва устаткування, меблів та інвентарю, забезпечення яким покладається на учасника процедури закупівлі (підрядника)
У п. 5.2. Настанови передбачено, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Таким чином, на підтвердження того, що ціна Переможця відповідає вимогам Настанови, Переможець повинен був надати договірну ціну, яка зокрема мала би включати: прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Проте, Переможцем не надано у складі тендерної пропозиції договірну ціну, що є прямим порушення положень Настанови, і тим самим Переможцем не підтверджено вартість будівельних робіт.
Отже, Тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та має бути відхилена на підставі частини 2 пункту 44 Особливостей, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене вище, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення Переможця процедури закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи наведену вище інформацію наявні підстави для задоволення Скарги. Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію Переможця, не звернув увагу на помилки та відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив цю пропозицію переможцем, хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно законодавства про публічні закупівлі, але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛЬВІВСЬКИЙ АКЦЕНТ", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір