• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Яйця курячі

Завершена

1 701 720.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 508.60 UAH
Період оскарження: 06.03.2024 16:05 - 12.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: 9c1b2512e72b4fc08e13e134ce0926bc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-06-011494-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Ковал 97»
Дата розгляду скарги: 22.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.04.2024 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.04.2024 11:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.04.2024 року № 7105-р/пк-пз Замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КОВАЛ 97» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ФУДГРАНД» переможцем процедури закупівлі — «Яйця курячі», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-06-011494-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОВАЛ 97", Романов Тарас 380633790669 dontehex@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 8b98b2bd95164b78bea1d6c4f6e7625d
Заголовок пункту скарги: Замовником неправомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Ковал 97»
Опис заперечення: Замовником неправомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Ковал 97»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: Згідно з Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №171 від 10 квітня 2024 року тендерну пропозицію ТОВ «Ковал 97» відхилено з наступних підстав:
«У складі тендерної пропозиції учасника міститься, зокрема, файл «sign», за результатами перевірки якого на веб-порталі Центрального засвідчувального органу, було встановлено наступне:
Електронна печатка
ТОВ "КОВАЛ 97"
П.І.Б.
Країна
Україна
Організація (установа)
ТОВ "КОВАЛ 97"
Код ЄДРПОУ
42593602
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача)
22:41:34 14.03.2024
Сертифікат виданий
КНЕДП ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер
0F8AE20700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа
Незахищений
Алгоритм підпису
ДСТУ 4145
Тип підпису
Удосконалений
Тип контейнера
Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису
З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат
Кваліфікований
Враховуючи наведене, на тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Ковал 97» (код ЄДРПОУ – 42593602) накладено саме електронну печатку та не накладено удосконалений електронний підпис (УЕП) або кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Ковал 97» (код ЄДРПОУ – 42593602) не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та повинна бути відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей».

Також, у своєму протоколі відхилення Уповноважена особа посилається на рішення АМКУ №22660-р/пк-пз від 08.12.2020 року; №16019-р/пк-пз від 25.08.2020 року; №17439-р/пк-пз від 16.09.2020 року; №25008-р/пк-пз від 04.11.2021 року.

Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника. Вважаємо, що дії та рішення Замовника є незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника з огляду на наступне:

Відповідно до умов п.43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (з усіма змінами) (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Отже, після того як замовник виявив невідповідність щодо електронного підпису, він зобов’язаний надати учаснику можливість впродовж 24 годин виправити її. Адже електронний підпис не належить ані до забезпечення ТП, ані до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.

Практика АМКУ, на яку посилається Уповноважена особа є не актуальною на сьогоднішній день, оскільки законодавство, що регулює сферу публічних закупівель неодноразово зазнавало змін.
Практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України свідчить про те, що накладання електронного підпису підпадає під «24 години на виправлення». У Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України №6781-р/пк-пз від 17.11.2022 року (по закупівлі №UA-2022-10-21-010656-a) вказано: «тендерна пропозиція зазначеного учасника не містить саме кваліфікованого електронного підпису. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, визначені пунктом 40 Особливостей. Враховуючи викладене, замовник, не виявивши невідповідності в наведених вище документах та не надавши учаснику можливості виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону».
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ в рішенні №17320-р/пк-пз від 30.10.2023 року по закупівлі №UA-2023-10-05-010233-a.
Позиція, щодо надання учаснику можливість впродовж 24 годин виправити накладений ним електронний цифровий підпис, наявна також в Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у наданих консультаціях з питань публічних закупівель:
«Своєю чергою, при застосуванні механізму 24 годин на усунення невідповідностей згідно з нормою частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі має виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у його тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель так, щоб такі виправлення відповідали вимогам, встановленим в тендерній документації, у тому числі в частині, що стосується накладення КЕП».

Якщо учасник процедури закупівлі наклав на свою тендерну пропозицію електронну печатку, тоді як замовник у тендерній документації вимагав КЕП/УЕП, то замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідність протягом 24 годин.
Замовником не було надано можливості Скаржнику виправити виявлені невідповідності. Наголошуємо на тому, що пропозиція Скаржника визначена як найбільш економічно
вигідна. Таким чином замовник економить кошти.
Також, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №171 від 10 квітня 2024 року інших невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника не виявлено.
Враховуючи викладене, Замовник виявивши невідповідність та не надавши можливості її виправити, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Замовник порушив наші права, застосувавши дискримінаційний та упереджений підхід до оцінки тендерної пропозиції, визначивши нашу тендерну пропозицію як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.

Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника, вважає дії Замовника неправомірними, такими що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушені права та законні інтереси Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є реальним претендентом на перемогу у цих відкритих торгах та претендує на укладення договору з Замовником. Проте, через порушення процедури закупівлі Замовником, що призвело до неправомірного визначення переможцем іншого учасника, Скаржник позбавлений права на укладання Договору із Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника