• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги із вивезення твердих побутових відходів (ТПВ) та послуги із вивезення будівельних відходів – 2 найменування

Закупівля проводиться згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» та ПКМУ №1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами

Завершена

542 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 710.00 UAH
Період оскарження: 06.03.2024 12:45 - 11.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 56e3fa93632c422daae40923275b83d9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-06-006084-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Згідно додатку
Дата розгляду скарги: 09.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.03.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.04.2024 11:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скарга задоволена
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЗІНЧЕНКО ОКСАНА ВІКТОРІВНА, Зінченко Оксана 380500865564 OKSANA22531@UKR.NET

Пункт скарги

Номер: a6ca0b874b904f0988f207ce4a9d84f5
Заголовок пункту скарги: щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгівщодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів
Опис заперечення: Додаток № 2Додаток № 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: іДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЗІНЧЕНКО ОКСАНА ВІКТОРІВНА
код ЄДРПОУ: 3031405602
адреса: М. Буча, вул. Красовських сімʼї, буд. 16-л/2
тел.: 380500865564


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: Державна установа "Інститут нейрохірургії ім. акад. А.П.Ромоданова НАМН України"

Вихідний №: 27-03/12/13-10-0500
Дата: від 27.03.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-03-06-006084-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: Державна установа "Інститут нейрохірургії ім. акад. А.П.Ромоданова НАМН України" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЗІНЧЕНКО ОКСАНА ВІКТОРІВНА (далі по тексту – Скаржник)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:

НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

Протокол УО про відхилення ТП, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам.docx 22.03.2024 14:09
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Додаток № 2
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржзника з наступних підстав, а саме:

«п.8. Щодо підтвердження технічного потенціалу Учасника, що:
а) автомобілі повинні бути власністю Учасника або орендовані, чи в лізингу, чи по договору про надання послуг автомобілем на весь період надання послуг. Учасник повинен надати копії, діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника:
Учасник не надав діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника.
На підтвердження наявності сміттєвоза з задньою загрузкою та на кожен автомобіль Учасник не надав фото, на якому видно номерний знак та його тип (тип завантаження)


п.5. На підтвердження технічного потенціалу Учасника:
а) що автомобілі повинні бути власністю Учасника або орендовані, чи в лізингу, чи по договору про надання послуг автомобілем на весь період надання послуг. Учасник повинен надати копії технічних паспортів на автомобілі, діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника,
Учасник не надав діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника.
На підтвердження наявності сміттєвоза з задньою загрузкою та на кожен автомобіль Учасник не надав фото, на якому видно номерний знак та його тип (тип завантаження)»(цитата).

Хочемо прямо зазначити, що дані порушення відносяться до підтвердження кваліфікаційного критерію наявність матеріально технічної бази.

Якби замовник торгів дійсно дотримувався положень Особливостей № 1178, він би обов'язково надав учаснику 24 години на виправлення помилок, як це прямо вказано у пункті 43 цих особливостей. Згідно з цим пунктом, у випадку виявлення невідповідностей у наданій учасником тендерної пропозиції інформації чи документах, замовник має публікувати в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення, при цьому термін для виправлення не може бути коротшим за два робочі дні до закінчення періоду розгляду пропозицій. Така процедура надає учасникам можливість усунути виявлені недоліки та забезпечити відповідність своїх пропозицій умовам тендеру, тим самим підтримуючи принципи чесної конкуренції та рівного ставлення до всіх учасників процесу закупівлі. Відсутність такого повідомлення від замовника не лише свідчить про недотримання норм Особливостей № 1178, але й ставить під сумнів легітимність процедури відхилення тендерних пропозицій на основі виявлених невідповідностей.
Згідно з особливостями, визначеними у пункті 43 документа 1178, замовник торгів повинен був надати учасникам 24 години на виправлення помилок, що стосуються кваліфікаційних критеріїв. Це правило було встановлено для забезпечення того, щоб усі учасники, які могли допустити невеликі помилки або пропуски в своїх документах, мали можливість їх виправити, зберігаючи при цьому можливість участі в торгах. Важливість цього положення полягає у створенні більш справедливих та рівних умов для всіх учасників, уникненні виключення потенційно кваліфікованих постачальників лише через технічні помилки, а також у забезпеченні вибору найкращої пропозиції для замовника.
Ця норма відображає розуміння того, що в процесі подання документів можуть виникати різноманітні помилки, які не завжди відображають професійність або кваліфікацію учасника. Надання часу на виправлення таких помилок демонструє гнучкий підхід замовника до процесу кваліфікації, спрямований на максимізацію конкуренції та забезпечення участі найширшого кола кандидатів. Таким чином, замовник виявляє інтерес не лише до формального дотримання правил, але й до залучення учасників, здатних надати високоякісні товари чи послуги.
Водночас, дотримання цього положення забезпечує прозорість і чесність тендерного процесу, оскільки усі учасники мають однакові можливості для коригування своїх пропозицій відповідно до встановлених критеріїв. Це створює основу для довіри між учасниками та замовником, а також між самим замовником та суспільством, демонструючи відкритість та справедливість у виборі постачальників.
Таким чином Замовник торгів мав надати 24 години на виправлення помилок а не відхиляти пропозицію Скаржника.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. --- (відсутні)




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП
іДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
адреса: 03035, м. Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

СКАРЖНИК: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЗІНЧЕНКО ОКСАНА ВІКТОРІВНА
код ЄДРПОУ: 3031405602
адреса: М. Буча, вул. Красовських сімʼї, буд. 16-л/2
тел.: 380500865564


ЗАМОВНИК ТОРГІВ: Державна установа "Інститут нейрохірургії ім. акад. А.П.Ромоданова НАМН України"

Вихідний №: 27-03/12/13-10-0500
Дата: від 27.03.2024 року




С К А Р Г А
щодо неправомірного рішення, дії чи бездіяльності Замовника торгів


Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі:

№ у ЦБД: UA-2024-03-06-006084-a
№ ЛОТу (назва): ---

Найменування Замовника: Державна установа "Інститут нейрохірургії ім. акад. А.П.Ромоданова НАМН України" (далі по тексту - Замовник)

Розпочато процедуру аукціону: «відкриті торги з особливостями»

Код за Єдиним закупівельним словником (предмет закупівлі): 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Відповідно до інформації з електронної системи закупівель «https://prozorro.gov.ua/» до даної закупівлі, сторона(и) за даною скаргою подали пропозицію(ї) на участь в аукціоні, а саме:

НАЗВА УЧАСНИКА(ІВ) АУКЦІОНУ НАЗВА ДАЛІ ПО ТЕКСТУ СКАРГИ

ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ЗІНЧЕНКО ОКСАНА ВІКТОРІВНА (далі по тексту – Скаржник)
За результатами цінового аукціону Замовник здійснив оцінку пропозиції Скаржника на предмет відповідності її умовам тендерної документації. Як свідчить Протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений Замовником:

НАЗВА ФАЙЛУ ПРОТОКОЛУ, РІШЕННЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ ДАТА РОЗМІЩЕННЯ ПРОТОКОЛУ В СИСТЕМІ

Протокол УО про відхилення ТП, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам.docx 22.03.2024 14:09
Тендерна пропозиція Скаржника відхилена Замовником внаслідок нібито невідповідності її умовам тендерної документації, Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, зважаючи, зокрема, на наступне:
№ ПОРУШЕНО ПУНКТ/ЧАСТИНУ/РОЗДІЛ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ОБҐРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА

1. Додаток № 2
Замовник торгів відхилив пропозицію Скаржзника з наступних підстав, а саме:

«п.8. Щодо підтвердження технічного потенціалу Учасника, що:
а) автомобілі повинні бути власністю Учасника або орендовані, чи в лізингу, чи по договору про надання послуг автомобілем на весь період надання послуг. Учасник повинен надати копії, діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника:
Учасник не надав діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника.
На підтвердження наявності сміттєвоза з задньою загрузкою та на кожен автомобіль Учасник не надав фото, на якому видно номерний знак та його тип (тип завантаження)


п.5. На підтвердження технічного потенціалу Учасника:
а) що автомобілі повинні бути власністю Учасника або орендовані, чи в лізингу, чи по договору про надання послуг автомобілем на весь період надання послуг. Учасник повинен надати копії технічних паспортів на автомобілі, діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника,
Учасник не надав діючий технічний огляд на кожне авто, які пропонуються у пропозиції процедури закупівлі Учасника.
На підтвердження наявності сміттєвоза з задньою загрузкою та на кожен автомобіль Учасник не надав фото, на якому видно номерний знак та його тип (тип завантаження)»(цитата).

Хочемо прямо зазначити, що дані порушення відносяться до підтвердження кваліфікаційного критерію наявність матеріально технічної бази.

Якби замовник торгів дійсно дотримувався положень Особливостей № 1178, він би обов'язково надав учаснику 24 години на виправлення помилок, як це прямо вказано у пункті 43 цих особливостей. Згідно з цим пунктом, у випадку виявлення невідповідностей у наданій учасником тендерної пропозиції інформації чи документах, замовник має публікувати в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про їх усунення, при цьому термін для виправлення не може бути коротшим за два робочі дні до закінчення періоду розгляду пропозицій. Така процедура надає учасникам можливість усунути виявлені недоліки та забезпечити відповідність своїх пропозицій умовам тендеру, тим самим підтримуючи принципи чесної конкуренції та рівного ставлення до всіх учасників процесу закупівлі. Відсутність такого повідомлення від замовника не лише свідчить про недотримання норм Особливостей № 1178, але й ставить під сумнів легітимність процедури відхилення тендерних пропозицій на основі виявлених невідповідностей.
Згідно з особливостями, визначеними у пункті 43 документа 1178, замовник торгів повинен був надати учасникам 24 години на виправлення помилок, що стосуються кваліфікаційних критеріїв. Це правило було встановлено для забезпечення того, щоб усі учасники, які могли допустити невеликі помилки або пропуски в своїх документах, мали можливість їх виправити, зберігаючи при цьому можливість участі в торгах. Важливість цього положення полягає у створенні більш справедливих та рівних умов для всіх учасників, уникненні виключення потенційно кваліфікованих постачальників лише через технічні помилки, а також у забезпеченні вибору найкращої пропозиції для замовника.
Ця норма відображає розуміння того, що в процесі подання документів можуть виникати різноманітні помилки, які не завжди відображають професійність або кваліфікацію учасника. Надання часу на виправлення таких помилок демонструє гнучкий підхід замовника до процесу кваліфікації, спрямований на максимізацію конкуренції та забезпечення участі найширшого кола кандидатів. Таким чином, замовник виявляє інтерес не лише до формального дотримання правил, але й до залучення учасників, здатних надати високоякісні товари чи послуги.
Водночас, дотримання цього положення забезпечує прозорість і чесність тендерного процесу, оскільки усі учасники мають однакові можливості для коригування своїх пропозицій відповідно до встановлених критеріїв. Це створює основу для довіри між учасниками та замовником, а також між самим замовником та суспільством, демонструючи відкритість та справедливість у виборі постачальників.
Таким чином Замовник торгів мав надати 24 години на виправлення помилок а не відхиляти пропозицію Скаржника.

Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника не підлягала відхиленню на підставі ЗУ "Про публічні закупівлі" у зв’язку з її відповідністю всім умовам тендерної документації.

Зважаючи на викладене вище, Замовник повинен був прийняти рішення про відповідність тендерної пропозицій Скаржника всім умовам тендерної документації і оприлюднити повідомлення про намір укласти договір.
Замість цього, всупереч вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" і умовам власної тендерної документації Замовник прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Отже, протиправні дії Замовника полягають у дискримінаційному підході до розгляду тендерних пропозицій учасників аукціону, відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, яка відповідає всім умовам тендерної документації, що призвело до спотворення результатів аукціону і дискримінації учасників.
При цьому, протиправні дії Замовника, що полягають у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника, при відповідності його тендерної пропозиції всім вимогам тендерної документації, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем цього аукціону, чим порушенні наші права та інтереси.
Відповідно до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, майновий інтерес у вигляді винагороди за результатами виконання договору про закупівлю.
Також заявляємо про бажання бути присутніми на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наслідком зазначеного вище стало недотримання Замовником 3 з 6 принципів здійснення закупівель, закріплених у Законі України «Про публічні закупівлі», а саме:

- принцип добросовісної конкуренції;
- принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси.



ВИХОДЯЧИ З ВИКЛАДЕНОГО, НА ПІДСТАВІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ" СКАРЖНИК ЗВЕРТАЄТЬСЯ З ПРОХАННЯМ ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ:



1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов'язати уповноважену особу Замовника скасувати рішення про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника умовам, встановленим тендерною документацією.
4. Зобов’язати уповноважену особу Замовника повторно здійснити оцінку тендерної пропозиції Скаржника на предмет відповідності умовам тендерної документації після усунення порушень процедури закупівлі.


ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (ДОКАЗИ):


1. --- (відсутні)




З ПОВАГОЮ,
ДИРЕКТОР КЕП
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)