-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Завершена
3 651 264.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 512.64 UAH
мін. крок: 1% або 36 512.64 UAH
Період оскарження:
06.03.2024 10:23 - 12.03.2024 11:00
Вимога
Відхилено
Щодо технычних вимог до предмету закупівлі
Номер:
bad82b9e9bda4d33a50fea81957aa340
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-06-002310-a.b1
Назва:
Щодо технычних вимог до предмету закупівлі
Вимога:
Шановний замовнику.
Відповідно до пунктів 2 та 5 додатку № 3 учасник повинен надати:
- Сканований оригінал(и) в кольоровому вигляді (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника, дійсний(і) на момент подання пропозицій. Зазначений сертифікат(и) повинен(і) бути діючим(и) до кінцевого терміну постачання харчових продуктів. У разі, якщо строк його(їх) дії менше терміну постачання харчових продуктів, Учасник надає сканований оригінал гарантійного листа щодо отримання нового сертифікату(-ів) з терміном його дії до кінцевого терміну постачання харчових продуктів.
- Сканований оригінал(и) в кольоровому вигляді (або нотаріально завірену копію) сертифікату (сертифікатів) на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника, дійсний(і) на момент подання пропозицій. Зазначений сертифікат(и) повинен(і) бути діючим(и) до кінцевого терміну постачання харчових продуктів. У разі, якщо строк його(їх) дії менше терміну постачання харчових продуктів, Учасник надає сканований оригінал гарантійного листа щодо отримання нового сертифікату(-ів) з терміном його дії до кінцевого терміну постачання харчових продуктів.
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у публічних закупівлях не є однозначним. Так, законодавство України не встановлює заборону здійснювати сертифікацію підприємств міжнародними організаціями, а також не встановлює зобов`язань акредитації міжнародних організацій в Національному агентстві з акредитації України.
Основна вимога до органів сертифікації - відповідність органу сертифікації вимогам відповідного стандарту CASCO (ISO 17021- на системи менеджменту, ISO 17065 - на продукцію, ISO 17020 - органи інспектування, ISO 22000 на систему управління безпечністю харчових продуктів тощо). Для перевірки такої відповідності органу сертифікації проводиться незалежне оцінювання компетенції. Оцінювання здійснюється різними способами. Найбільш поширеними є отримання акредитації та/або нотифікації, які носять добровільний характер.
В Україні діє Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», в якому однозначно вказано, що акредитація в Україні носить добровільний характер. Акредитація в НААУ носить характер підтвердження технічної компетенції.
Ми плануємо взяти участь у відповідній закупівлі, і в нас є відповідні сертифікати, які видані компанію, що не акредитована Національним агентством з акредитації України, водночас працює за стандартами ISO/IEC 17021 и ISO 19011 та є членом міжнародних оганів Іnternational Accreditation Forum Inc та ISO - International Organization for Standardization.
Національне агентство з акредитації України на своєму офіційному вебсайті зазначає, що: «IAF є всесвітньою мережею органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності.
Для виробників продукції та постачальників послуг – IAF MLA є можливістю відмежувати себе від конкурентів, що виробляють неякісну продукцію та надають неякісні послуги.
Споживачі набувають впевненості в товарах та послугах, які мають знак відповідності або супроводжуються сертифікатом відповідності. IAF MLA забезпечує, що такі товари та послуги відповідають вимогам стандартів щодо якості та безпечності, незалежно від того, де вони були вироблені або надані.
З огляду на те, що Європейська кооперація з акредитації (ЕА) є визнаним з боку IAF регіональним органом співробітництва, документи IAF, використання яких було схвалено відповідними резолюціями Генеральної Асамблеї ЕА, є обов’язковими до впровадження як НААУ, так і ООВ, що отримали акредитацію НААУ» (https://naau.org.ua/41-spivrobitnitstvo-z-iaf).
Отже, вимога тендерної документації щодо необхідності надання вищезазначених сертифікатів, виданих акредитованою Національним агентством з акредитації України установою є необґрунтованою, надмірною та дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають таких сертифікатів.
Виходячи з наведеного, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати наведені вище сертифікати, видані саме органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання у тому числі нашої компанії .
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині визначення у тендерній документації наведених вище технічних та якісних вимог до товару порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в частині виключення вимоги про те, що сертифікати на систему управління якістю ДСТУ ISO 22000:2019 та ДСТУ ISO 14001:2015 повинні бути видані органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.03.2024 17:26
Вирішення:
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Водночас у статті 1 Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі — Закон про акредитацію) зазначено, що акредитація органів з оцінки відповідності (далі — акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Оцінка - процес оцінювання компетентності органу з оцінки відповідності у визначеній сфері акредитації, що здійснюється національним органом України з акредитації на основі визначених стандартів та / або інших нормативних документів. Закон про акредитацію регулює відносини, пов’язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності.
Застосування вимог до екологічних характеристик товарів, послуг чи робіт у технічних специфікаціях документації конкурентних торгів передбачено статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з Законом, у разі встановлення екологічних чи інших характеристик до предмету закупівлі, замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Екологічною характеристикою продукції є та, що пов’язана з впливом на довкілля і здоров'ям людини на одній або декількох стадіях життєвого циклу.
Отже, вимога щодо сертифіката, виданого органом з оцінки відповідності, акредитованим НААУ, або рівноправного до акредитації оцінювання органу з оцінки відповідності, які підтверджують його відповідність усім вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17065 та ДСТУ ISO 14024, не є дискримінаційною або незаконною.
Статус вимоги:
Відхилено