• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

запасні частини (крім двигунів) до автомобілів іноземних виробників

в оголошенні "лот" мається на увазі "найменування"

Завершена

3 484 137.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 420.69 UAH
Період оскарження: 05.03.2024 23:38 - 29.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 723b0cf53de84323b97eb257027d33b8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-014828-a.b2
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.04.2024 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.05.2024 11:26
Дата виконання рішення Замовником: 10.05.2024 22:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення про визначення переможця скасовано
Автор: ФОП "ЧЕРНІКОВА ОЛЬГА ІГОРІВНА", Ольга Чернікова +380507289097 tk.office1@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 840d32e4c9994d5f9be68caca12d2ddb
Заголовок пункту скарги: рішення про визначення переможцем
Опис заперечення: Протокол б/н від 08.04.2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Надання недостовірної інформації
Тип порушення: Надання недостовірної інформації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку 4 до тендерної документації: Форма тендерної пропозиції заповнюється Учасником та надається у складі тендерної пропозиції.
У складі тендерної пропозиції надано заповнену тендерну пропозицію (файл: Додаток 4 .pdf), в якій в позиції 34 вказано: Щітки склоочисника BOSCH, Німеччина VP00450+VP00650 60 компл.
Проте, компанія BOSCH не виробляє щітки склоочисника за каталожним номером VP00450+VP00650 чи за каталожним номером VP00450 або VP00650. На підтвердження надаємо відповідь б/н від 10.04.2024 року.
Таким чином, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА» зазначило у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів та тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала бути вихилена Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 5ee88e64830947a8a6a978ca48ffae98
Заголовок пункту скарги: рішення про визначення переможцем
Опис заперечення: Протокол б/н від 08.04.2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до додатку 4 до тендерної документації: Форма тендерної пропозиції заповнюється Учасником та надається у складі тендерної пропозиції.
У складі тендерної пропозиції надано заповнену тендерну пропозицію (файл: Додаток 4 .pdf), в якій в позиції 34 вказано: Щітки склоочисника BOSCH, Німеччина VP00450+VP00650 60 компл.
Проте, компанія BOSCH не виробляє щітки склоочисника за каталожним номером VP00450+VP00650 чи за каталожним номером VP00450 або VP00650. На підтвердження надаємо відповідь б/н від 10.04.2024 року.
Таким чином, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА» зазначило у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів та тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та мала бути вихилена Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: f05ed743694241759837b255f37f8d7c
Заголовок пункту скарги: рішення про визначення переможцем торгів
Опис заперечення: Протокол б/н від 08.04.2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до п.2 розділу 3 тендерної документації: У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією (оригіна-лом) відповідного документа банку-гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) уповноваженої особи банку-гаранта на підпис відповідного документу.
У складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію №1067-24Г від 01.04.2024 року (файл: BG 1067 (зміни 1).pd), яка підписана Уповноваженою особою Заступник начальника Управління індивідуального фінансування та документарних операцій Департаменту корпоративного бізнесу АТ «РВС БАНК» КЕП Оксаною Олексіївною Ніколаєнко.
У складі тендерної пропозиції також надано довіреність №45 від 14.03.2024 року (файл: Dovirenist Nikalaenko.pdf), яка підписана Головою правління АТ «РВС Банк» Л.В.Мовчан. Вказана довіреність не містить накладений кваліфікований електронний підпис голови правління АТ «РВС Банк» Л.В.Мовчан.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА» містить невідповідності передбачені п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол б/н від 08.04.2024 року.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників.
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив моє право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА», що в свою чергу призвело до порушення моїх майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що я є Учасником відповідної процедури та реально претендую на визнання моєї пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того я є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі моєї пропозиції.

3. Відповідно до пп.12 п.2 розділу 5 тендерної документації: Учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми (врахуванням вважається факт подання в складі тендерної пропозиції листа, що учасник ознайомлений з даним нормами і їх не порушує):
— постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
— постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
— Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII.
А також враховувати, що в Україні Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/ Республіка Білорусь/ Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
У складі тендерної пропозиції не надано лист, що учасник враховує, що в Україні Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/ Республіка Білорусь/ Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/ Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА» містить невідповідності передбачені п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.

Відповідно до п.1.1. додатку 1 до тендерної документації учасникам потрібно надати: документальне підтвердження досвіду виконання (виконаних) аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів), первинні документи, що підтверджують поставку аналогічних товарів та лист-відгук від замовника (замовників) таких договорів (договору) щодо належного виконання (виконаного) з боку Учасника зобов’язань за цим(и) договором (ами).* Аналогічним договором є виконаний договір (договори), у якому (яких) предметом договору є поставка аналогічних предмету закупівлі товарів.
- надати не менше 1 копії договору в повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору);
- надати позитивний відгук (або рекомендаційний лист, тощо) від замовника згідно аналогічного договору, інформацію та договір про виконання якого надано у складі тендерної пропозиції, щодо виконання учасником умов такого договору, що має бути складений на фірмовому бланку Замовника (за наявності), датований, завірений підписом уповноваженої посадової особи Замовника та містити інформацію про реквізити відповідного аналогічного договору, щодо виконання якого надається зазначений відгук – номер (за наявності) аналогічного договору та дата його укладення. (*позитивним відгуком в розумінні Замовника – є відгук зміст якого підтверджує відсутність обґрунтованих претензій, позовів, щодо порушення учасником умов договору/ів).
У складі тендерної пропозиції не надано первинні документи, що підтверджують поставку аналогічних товарів.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ "НОВАТОН УКРАЇНА» містить невідповідності передбачені п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: be4ac5a6e4294cabaf622d863cbc22ce
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-014828-a.a1
Назва: скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 20.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2024 17:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2024 13:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: до тендерної документації внесено відповідні зміни
Автор: ФОП "Жабинець Віктор Петрович", Віктор Жабинець +380673287076 vz17vz@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 2e6625ccabc74d578b9e87d9dde6a872
Заголовок пункту скарги: пункт у проекті договору
Опис заперечення: Відповідно до п.3.1. додатку 3 до тендерної документації: Постачальник здійснює поставку Товару протягом всього строку дії цього Договору, але не пізніше 26 грудня 2024 року згідно заявок Покупця на протязі двох годин з дати отримання заявки від Покупця, в тому числі у вихідні та святкові дні. Товар повинен бути упакований з нанесенням на ній назви, артикула (коду)/ каталожного номеру, голографічних стрічок. Товар відвантажується в упаковці, що повинна захищати його від ушкоджень під час перевезення, а також під час вантажно-розвантажувальних робіт.
Відповідно до п. 4.2.4. додатку 3 до тендерної документації: Вимагати від Постачальника безоплатної заміни поставленого Товару (партії Товару), що не відповідає умовам за якістю в передбаченому порядку та встановлений термін не більше 2 (двох) годин, така заміна відбувається у строки, визначені цим Договором.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови договору
Тип порушення: Інші умови договору
Опис суті пункту скарги: Варто зазначити, що предметом закупівлі є запасні частини до автомобілів, які налічують понад 500 різник позиції. Доставлення протягом такого короткого проміжку часу (дві години з моменту отримання заявки) товару з такого широкого асортименту товару є фізично неможливим, адже буде потребувати резервацію вказаного асортименту у повній кількості одразу після підписання договору та додатково утримання великого штату працівників, основним завданням якого буде очікування заявок замовника 24/7 від дати підписання договору до 26.12.2024 року та за деякими рідкими випадками поставка товару до замовника.
Поставка товару із такого широко асортименту вимагає набагато більшої кількості робочих днів для формування замовлення у постачальників та їх доставку до Замовника. Бажаним був би строк у 10 (десять) робочих днів.
Скаржник взмозі виконати поставку поставити якісний товар, що є предметом закупівлі, проте вкрай обмежені строки поставки позбавляють Скаржника взяти участь у даній закупівлі.
Вважаю, що вимоги про короткі строки поставки та заміну неякісного товару носять корупційні ризики та розраховані на учасників торгів з якими буде заздалегідь погоджено товар, що буде вказаний у заявці до моменту надсилання заявки постачальнику за договором, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Окремо варто зазначити, що дорога до замовника буде складати біліше 2-х годин, при умові наявності товару на складі та наявності вільного транспортного засобу.
До скарги надаємо проект договору, що міститься у додатку 3 до тендерної документації із виділенням вказаного пункту, про який йшлось вище.
Окремо повідомляю, що ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 року не міститься умов, що визначають кількість часу для виконання поставки товару за договором після отримання заявки Замовника (надаємо до скарги).
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом її зміни.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: d5201b35e0c44e4ea6604d4d0decd03e
Заголовок пункту скарги: вимога у проекті договору
Опис заперечення: Відповідно до п.3.7. додатку 3 до тендерної документації: За порушення термінів відвантаження Товару, Постачальник зобов’язаний сплатити Покупцю штраф у розмірі 10% від ціни Договору.
Відповідно до п.5.2.1. додатку 3 до тендерної документації: За несвоєчасну поставку Товару або поставки не в повному обсязі, заявленому Покупцем, Постачальник сплачує Покупцю неустойку в розмірі 0,5 % від суми несвоєчасно поставленого Товару за кожний день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який нараховується неустойка, від суми недопоставленого Товару за кожен день затримки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Істотні умови договору
Тип порушення: Істотні умови договору
Опис суті пункту скарги: Скаржнику вдається вкрай непропорційною відповідальністю постачальника, у випадку порушення 2-х годинного проміжку доставки товару до Замовника штраф у розмірі 10% від ціни Договору, яка може складати 3484137,00 гривень.
Може трапитись випадок, коли постачальнику буде сформована заявка на поставку товару на 85 гривень, при цьому штраф за порушення термінів поставки буде складати майже 350 тисяч гривень. Проектом договору не визначена також мінімальний поріг суми заявки Замовника.
До скарги надаємо проект договору, що міститься у додатку 3 до тендерної документації із виділенням вказаного пункту, про який йшлось вище.
При цьому, в договорі відсутня будь-яка відповідальність Замовника за порушення умов договору.
Окремо повідомляю, що ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 року не міститься умов, що визначають обов’язкові санкції за невиконання умов договору, що можуть бути застосовані до постачальника за договором та їх розмір (надаємо до скарги).
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом її зміни.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: d71aec38511b4a30894397bcde4fc86e
Заголовок пункту скарги: вимога в проекті договору
Опис заперечення: Відповідно до п.7.5. додатку 3 до тендерної документації: Кожна зі Сторін цього договору також має право розірвати договір в односторонньому порядку, письмово попередивши про це іншу Сторону договору не пізніше, ніж за 30 днів до дня розірвання договору в односторонньому порядку.
Відповідно до п.4.2.1. додатку 3 до тендерної документації: Достроково в односторонньому порядку розірвати цей Договір, шляхом надсилання Постачальнику листа-повідомлення за 3 (три) календарні дні до дати його розірвання у разі невиконання зобов'язань Постачальником;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови договору
Тип порушення: Інші умови договору
Опис суті пункту скарги: Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Умови чинного законодавства передбачають розірвання договору в односторонньому порядку, якщо це передбачено в договорі.
Варто наголосити, що тендерна документація не містить визначення та переліку підстав невиконання або неналежного виконання договору, що в майбутньому з незалежних від учасника обставин буде підставою для розірвання договору Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Аналогічної позиції дотримується Комісія АМКУ у рішенні №899-р/пк-пз від 16.01.2024 року.
До скарги надаємо проект договору, що міститься у додатку 3 до тендерної документації із виділенням вказаного пункту, про який йшлось вище.
Окремо повідомляю, що ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 року не міститься умов, що визначають можливість одностороннього розірвання договору, що обов’язково має міститься у проекті договору у складі тендерної документації (надаємо до скарги).
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом її зміни.
Висловлюю своє бажання бути присутнім на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації