• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо учасником-резидентом, повинні бути складені українською мовою. Детальна інформація зазначена в пункті 7 Розділу 1 тендерної документації

Торги відмінено

1 347 992.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 739.96 UAH
Період оскарження: 05.03.2024 18:04 - 21.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційна вимога. Невиконання рішення Комісії.

Номер: 55b5b596cde84509a3b84e14391e9aaf
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-014068-a.a3
Назва: Дискримінаційна вимога. Невиконання рішення Комісії.
Скарга:
Дискримінаційна вимога. Невиконання рішення Комісії.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2024 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2024 14:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії виконано, недоліки усунуто
Автор: ТОВ Охорона Мастерс Сервіс, Босий Микола Олексійович +380676261130 ohoronamasterservis@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 12dd485d08f749b28b152a58986a686d
Заголовок пункту скарги: Сфера діяльності у сертифікатах. Невиконання рішення Комісії
Опис заперечення: Відповідно до п. 16 Додатку 8 зі змінами 1_скарга а.b2 __Іші докумени, що вимагаються Замовником до тендерної документації встановлено вимогу надати:
«Учасник на підтвердження відповідності вимогам технічного завдання надає наступні документи:
• Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги» стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, чи інший аналогічний сертифікат. Сертифікат повинен бути дійсний на дату подання пропозиції.
• Сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою
праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції
• Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції.
• Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання, ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції.
• Сертифікат на процеси інжинірингу пожежної безпеки ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі, дійсний на дату подання пропозиції.
• Сертифікат на ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012,IDT) ІНЖИНІРИНГ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ. ОЦІНЮВАННЯ ПОЖЕЖНОГО РИЗИКУ. Частина 1. Загальні положення”, дійсний на дату подання.
• Сертифікат на ДСТУ 8828:2019 „ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ», дійсний на дату подання».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Тип порушення: Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне: Щодо сфери акредитації: ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС» має в наявності Сертифікати: - ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги»; - ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»; - ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; - ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»; - ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», які дослівно не містять вираз стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі. Довідково, предметом даної закупівлі є – «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро» або класифікатор ДК 021:2015 (CPV) - 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації. Тобто, прописана вимога Замовником передбачає, що сфера діяльності сертифікату повинна містити вираз – або улаштування СПС або встановлення системи пожежної сигналізації. Сертифікати Скаржника містять такі види діяльності як: надання послуг з електромонтажних та інших будівельно монтажних робіт, електромонтажних робіт та послуг з монтажу системи пожежної та охоронної сигналізації, та КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи, які надають право нам як учаснику виконувати роботи та надавати послуги вказані Замовником в технічному завданні! (як доказ до скарги надаємо вище перелічені сертифікати). Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що конкретизація у тендерній документації Замовника вимоги про «стосовно сфери пов’язаною з предметом цієї закупівлі» є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання та підлягає приведенню у відповідність до вимог діючого законодавства України. Та хочемо звернути увагу Комісії, що документи, які підтверджують відповідність Учасника вимогам технічного завдання є кошторисна документація, а не сертифікати ДСТУ ISO. Також повідомляємо що в Рішенні Комісії №5109-р/пк-пз від 20.03.2024 вказано «Слід зазначити, що ліцензійними умовами для виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень не передбачено наявності в суб'єкта господарювання наведених сертифікатів, у тому числі в сфері монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації. Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив зазначені вище вимоги діючого законодавства». Тобто вбачається що замовник свідомо проігнорував і не виконав рішення Комісії, а лише перефразував вимоги та змінив нумерацію вимоги (було у редакції від 07.03.2024 року п. 17 Додатку 8 до ТД, стало у редакції зі змінами від 29.03.2024 року – п. 16 Додатку 8 зі змінами 1_скарга а.b2 __Іші докумени, що вимагаються Замовником до тендерної документації, залишивши оскаржувані дискримінаційні вимоги. Уповноважена особа Замовника, просто нівелює рішення Комісії, котре являється загальнообов’язковим до виконання. Просимо: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу з тендерної документації. Доказ: Доказ 1 - Сертифікати ISO 9001,14001,45001, Доказ 1- Сертифікати ISO 23932, 28000
Опис суті пункту скарги: Внести зміни до тендерної документації
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: e1bc92f42b54487fb0da8ebd9aed9039
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога
Опис заперечення: Відповідно до п. 16 Додатку 8 зі змінами 1_скарга а.b2 __Іші докумени, що вимагаються Замовником до тендерної документації встановлено вимогу надати:
«Учасник на підтвердження відповідності вимогам технічного завдання надає наступні документи:
• Сертифікат на ДСТУ 8828:2019 «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ», дійсний на дату подання».

Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною для нас як потенційного Учасника даної процедури закупівлі.
Стандарт ДСТУ 8828:2019 має назву «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. Загальні положення», і цей стандарт установлює загальні вимоги щодо пожежної безпеки об’єктів захисту різного призначення.
Цей стандарт застосовується до:
— системи запобігання пожежі;
— комплексу протипожежного захисту;
— системи управління пожежною безпекою об’єкта.
Відповідно до Розділу 3 ДСТУ встановлено: ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ Нижче подано терміни, вжиті в цьому стандарті, та визначення позначених ними понять.
3.1 об’єкт захисту Споруда, будівля, приміщення, технологічна установка, процес, транспортний засіб, виріб або їх сукупність, а також населений пункт, що потребують застосування засобів та способів для запобігання виникнення, розвитку та ліквідації пожежі. До складу об’єкта захисту входить і людина
3.2 індивідуальний пожежний ризик Кількісна характеристика можливості реалізації пожежної небезпеки, яка може привести до загибелі людини в результаті впливу небезпечних чинників пожежі
3.3 рівень пожежної безпеки Кількісна оцінка збитків, яких запобігли при імовірній пожежі
3.4 комплекс протипожежного захисту Сукупність технічних засобів на об’єкті (систем протипожежного захисту, систем внутрішнього та зовнішнього протипожежного водопроводу, первинних засобів пожежогасіння, засобів індивідуального захисту та рятування людей) та заходів щодо забезпечення евакуації людей, обмеження поширення пожежі, обслуговування об’єкта захисту пожежно-рятувальними підрозділами, безпеки пожежно-рятувальних підрозділів, що призначені для захисту людей, матеріальних цінностей та довкілля від впливу пожежі
3.5 система управління пожежною безпекою об’єкта захисту Сукупність заходів суб’єкта управління з обстеження, аналізу й оцінки стану пожежної безпеки об’єкту захисту, прийняття, організації та контролю виконання управлінських рішень для забезпечення пожежної безпеки об’єкта захисту.
3.6 система запобігання пожежі Сукупність засобів та організаційних заходів, призначених для створювання умов, за яких ймовірність виникнення пожежі не перевищує унормоване допустиме значення.
3.7 пожежна безпека, горіння, піроліз, полум’я, пожежна небезпека, пожежа, небезпечний чинник пожежі, горюче середовище, первинний засіб пожежогасіння, запалювання, загоряння, займання, самозаймання, самонагрівання, тління, спалах, леткі продукти згоряння, дим, горюча речовина, займиста речовина, горюче середовище, горючість, займистість, джерело запалювання, протипожежна техніка, вогнегасна речовина, флегматизатор, пожежна небезпека об’єкта, вогнезахист, вогнестійкість, протипожежна перешкода, протипожежний клапан, пожежний ліфт, зовнішня пожежна драбина, пожежна профілактика Згідно з ДСТУ 2272.
3.8 індивідуальні засоби захисту та рятування людей, колективні засоби захисту та рятування людей Згідно з ДБН В.1.1-7.м.
Згідно з Розділом 5 ДСТУ 8828:2019 встановлено загальні положення, які передбачають: 5.1. Пожежна безпека об’єкта захисту повинна забезпечуватися системою запобігання пожежі, комплексом протипожежного захисту та системою управління пожежною безпекою об’єкта. Пожежна безпека об’єкта характеризується рівнем пожежної безпеки людей (запобігання впливу на них небезпечних чинників пожежі) та/або матеріальних цінностей, а також економічним ефектом витрат на її забезпечення, і повинна виконувати одну з таких задач:
— мінімізувати ймовірність виникнення пожежі;
— забезпечувати пожежну безпеку людей;
— забезпечувати пожежну безпеку матеріальних цінностей;
— забезпечувати пожежну безпеку людей і матеріальних цінностей одночасно.
Відповідно до п.5.2 Розділу 5 ДСТУ 8828:2019 встановлено, що саме є Небезпечними чинниками пожежі є:
— полум’я та іскри;
— підвищена температура оточуючого середовища;
— токсичні продукти згоряння і термічного розкладання;
— дим;
— знижена концентрація кисню.
До вторинних проявів небезпечних чинників пожежі відносяться:
— уламки, частини зруйнованих апаратів, агрегатів, установок, конструкцій будівель і споруд;
— радіоактивні та токсичні речовини і матеріали, що вийшли із зруйнованих апаратів та установок;
— електричний струм, що виник в результаті винесення високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів;
— небезпечні чинники вибуху (ударна хвиля, полум’я, уламки конструкцій, обладнання, комунікацій будівель і споруд, шкідливі речовини, що вивільнились в наслідок вибуху), який виник в наслідок пожежі;
— негативні наслідки, обумовлені застосуванням вогнегасних речовин.
Виходячи із вищезазначеного можливо зробити висновок, що даний стандарт ДСТУ 8828:2019 відноситься виключно до об՚єкту та дій, які необхідно зробити Замовнику (в цьому випадку – це Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ) протипожежного захисту. Та стандарт ДСТУ 8828:2019 «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. Загальні положення» немає абсолютно ніякого відношення до суб՚єктів господарювання, які надають послуги з протипожежного захисту. Адже даний стандарт описує дії Замовника, які необхідно зробити для недопущення виникнення пожежі на об՚єкті .

Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро». Відповідно до положень технічного завдання закупівлі (викладено в Додатку № 4 до тендерної документації) здійснюється закупівля капітального ремонту систем пожежної сигналізації.

Таким чином технічне завдання не містить послуг, які визначають норми та правила, які допомагають запобігти пожежам, забезпечити безпеку людей під час пожежі та зменшити її наслідки. Замовник не закуповує такі послуги, тому вимоги управління пожежною безпекою об’єкта захисту не передбачені закупівлею.
З урахуванням вищевикладеного Замовник не має права вимагати документи, які не обумовлені технічним завданням даної закупівлі. Встановивши таку вимогу, Замовник дискримінує і обмежує права Скаржника приймати участь. Скаржник не повинен виконувати роботи щодо надання послуг, які визначають норми та правила, які допомагають запобігти пожежам, забезпечити безпеку людей під час пожежі та зменшити її наслідки у відповідності до технічного завдання.
Скаржник має ліцензію, отриману у відповідності до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852, а тому має усі законні права виконувати роботи, передбачені технічним завданням.
Проте Скаржник не може прийняти участь у даній процедурі, хоча має ліцензію на виконання робіт / надання послуг протипожежного призначення та здатен виконувати роботи, передбачені технічним завданням, оскільки не має та не повинен мати сертифікату ДСТУ 8828:2019 «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. Загальні положення». Встановлена вимога є дискримінаційною для Скаржника та необгрунтованою і завищеною з урахуванням технічного завдання.
Просимо: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу з тендерної документації.
Доказ: 1. Копія Наказу ДСНС № 625 від 04.11.2019 р. про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС». 2. ДСТУ 8828:2019
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною для нас як потенційного Учасника даної процедури закупівлі. Стандарт ДСТУ 8828:2019 має назву «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. Загальні положення», і цей стандарт установлює загальні вимоги щодо пожежної безпеки об’єктів захисту різного призначення. Цей стандарт застосовується до: — системи запобігання пожежі; — комплексу протипожежного захисту; — системи управління пожежною безпекою об’єкта. Відповідно до Розділу 3 ДСТУ встановлено: ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ Нижче подано терміни, вжиті в цьому стандарті, та визначення позначених ними понять. 3.1 об’єкт захисту Споруда, будівля, приміщення, технологічна установка, процес, транспортний засіб, виріб або їх сукупність, а також населений пункт, що потребують застосування засобів та способів для запобігання виникнення, розвитку та ліквідації пожежі. До складу об’єкта захисту входить і людина 3.2 індивідуальний пожежний ризик Кількісна характеристика можливості реалізації пожежної небезпеки, яка може привести до загибелі людини в результаті впливу небезпечних чинників пожежі 3.3 рівень пожежної безпеки Кількісна оцінка збитків, яких запобігли при імовірній пожежі 3.4 комплекс протипожежного захисту Сукупність технічних засобів на об’єкті (систем протипожежного захисту, систем внутрішнього та зовнішнього протипожежного водопроводу, первинних засобів пожежогасіння, засобів індивідуального захисту та рятування людей) та заходів щодо забезпечення евакуації людей, обмеження поширення пожежі, обслуговування об’єкта захисту пожежно-рятувальними підрозділами, безпеки пожежно-рятувальних підрозділів, що призначені для захисту людей, матеріальних цінностей та довкілля від впливу пожежі 3.5 система управління пожежною безпекою об’єкта захисту Сукупність заходів суб’єкта управління з обстеження, аналізу й оцінки стану пожежної безпеки об’єкту захисту, прийняття, організації та контролю виконання управлінських рішень для забезпечення пожежної безпеки об’єкта захисту. 3.6 система запобігання пожежі Сукупність засобів та організаційних заходів, призначених для створювання умов, за яких ймовірність виникнення пожежі не перевищує унормоване допустиме значення. 3.7 пожежна безпека, горіння, піроліз, полум’я, пожежна небезпека, пожежа, небезпечний чинник пожежі, горюче середовище, первинний засіб пожежогасіння, запалювання, загоряння, займання, самозаймання, самонагрівання, тління, спалах, леткі продукти згоряння, дим, горюча речовина, займиста речовина, горюче середовище, горючість, займистість, джерело запалювання, протипожежна техніка, вогнегасна речовина, флегматизатор, пожежна небезпека об’єкта, вогнезахист, вогнестійкість, протипожежна перешкода, протипожежний клапан, пожежний ліфт, зовнішня пожежна драбина, пожежна профілактика Згідно з ДСТУ 2272. 3.8 індивідуальні засоби захисту та рятування людей, колективні засоби захисту та рятування людей Згідно з ДБН В.1.1-7.м. Згідно з Розділом 5 ДСТУ 8828:2019 встановлено загальні положення, які передбачають: 5.1. Пожежна безпека об’єкта захисту повинна забезпечуватися системою запобігання пожежі, комплексом протипожежного захисту та системою управління пожежною безпекою об’єкта. Пожежна безпека об’єкта характеризується рівнем пожежної безпеки людей (запобігання впливу на них небезпечних чинників пожежі) та/або матеріальних цінностей, а також економічним ефектом витрат на її забезпечення, і повинна виконувати одну з таких задач: — мінімізувати ймовірність виникнення пожежі; — забезпечувати пожежну безпеку людей; — забезпечувати пожежну безпеку матеріальних цінностей; — забезпечувати пожежну безпеку людей і матеріальних цінностей одночасно. Відповідно до п.5.2 Розділу 5 ДСТУ 8828:2019 встановлено, що саме є Небезпечними чинниками пожежі є: — полум’я та іскри; — підвищена температура оточуючого середовища; — токсичні продукти згоряння і термічного розкладання; — дим; — знижена концентрація кисню. До вторинних проявів небезпечних чинників пожежі відносяться: — уламки, частини зруйнованих апаратів, агрегатів, установок, конструкцій будівель і споруд; — радіоактивні та токсичні речовини і матеріали, що вийшли із зруйнованих апаратів та установок; — електричний струм, що виник в результаті винесення високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів; — небезпечні чинники вибуху (ударна хвиля, полум’я, уламки конструкцій, обладнання, комунікацій будівель і споруд, шкідливі речовини, що вивільнились в наслідок вибуху), який виник в наслідок пожежі; — негативні наслідки, обумовлені застосуванням вогнегасних речовин. Виходячи із вищезазначеного можливо зробити висновок, що даний стандарт ДСТУ 8828:2019 відноситься виключно до об՚єкту та дій, які необхідно зробити Замовнику (в цьому випадку – це Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ) протипожежного захисту. Та стандарт ДСТУ 8828:2019 «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. Загальні положення» немає абсолютно ніякого відношення до суб՚єктів господарювання, які надають послуги з протипожежного захисту. Адже даний стандарт описує дії Замовника, які необхідно зробити для недопущення виникнення пожежі на об՚єкті . Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро». Відповідно до положень технічного завдання закупівлі (викладено в Додатку № 4 до тендерної документації) здійснюється закупівля капітального ремонту систем пожежної сигналізації. Таким чином технічне завдання не містить послуг, які визначають норми та правила, які допомагають запобігти пожежам, забезпечити безпеку людей під час пожежі та зменшити її наслідки. Замовник не закуповує такі послуги, тому вимоги управління пожежною безпекою об’єкта захисту не передбачені закупівлею. З урахуванням вищевикладеного Замовник не має права вимагати документи, які не обумовлені технічним завданням даної закупівлі. Встановивши таку вимогу, Замовник дискримінує і обмежує права Скаржника приймати участь. Скаржник не повинен виконувати роботи щодо надання послуг, які визначають норми та правила, які допомагають запобігти пожежам, забезпечити безпеку людей під час пожежі та зменшити її наслідки у відповідності до технічного завдання. Скаржник має ліцензію, отриману у відповідності до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852, а тому має усі законні права виконувати роботи, передбачені технічним завданням. Проте Скаржник не може прийняти участь у даній процедурі, хоча має ліцензію на виконання робіт / надання послуг протипожежного призначення та здатен виконувати роботи, передбачені технічним завданням, оскільки не має та не повинен мати сертифікату ДСТУ 8828:2019 «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА. Загальні положення». Встановлена вимога є дискримінаційною для Скаржника та необгрунтованою і завищеною з урахуванням технічного завдання. Просимо: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу з тендерної документації. Доказ: 1. Копія Наказу ДСНС № 625 від 04.11.2019 р. про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС». 2. ДСТУ 8828:2019
Опис суті пункту скарги: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу з тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: abc43e84ba0d43589fd65cce3f423ed9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-014068-a.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2024 18:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2024 15:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни за Рішенням № 5109-р/пк-пз від 20.03.2024 внесено.
Автор: ТОВ Охорона Мастерс Сервіс, Босий Микола Олексійович +380676261130 ohoronamasterservis@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 39cfc22d5df843c58ed43e151261fc49
Заголовок пункту скарги: Щодо працівників
Опис заперечення: Відповідно до п.п. 2.1. п. 2 Додатку 3 до тендерної документації вимагається:
«. . .електромонтера з ремонту та монтажу кабельних ліній не нижче 3-го розряду, надати відповідний документ кваліфікації працівника (свідоцтво, тощо)»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Відповідно до п.13 ч.1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015р. (далі – Закон № 222-VIII) ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України (Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджені постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852 про (далі – Ліцензійні умови)). Тобто, основним документом, який регулює сферу протипожежних послуг є вищезазначена Постанова № 852. Беручи до уваги предмет закупівлі в даному випадку щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід як Замовник, так і учасники зобов’язані керуватися пунктами 14-15 підрозділу «Кадрові вимоги» розділу «Вимоги щодо виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень» Ліцензійних умов, де передбачена обов’язкова наявність: 1. керівника робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень та 2. виконавців робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, а саме: -електромонтер охоронно-пожежної сигналізації та/або електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування та/або електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку та/або монтажник радіоелектронної апаратури та приладів – не нижче 3-го розряду; -налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування та/або налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики – не нижче 4-го розряду. При цьому, абзацом четвертим пункту 15 Ліцензійних умов кількість виконавців таких робіт повинна становити не менше двох осіб. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано технічне завдання, норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, а саме щодо: «Наявність електромонтера з ремонту та монтажу кабельних ліній не нижче 3-го розряду», що суперечить нормам Ліцензійних умов, оскільки вони не передбачають обов’язкової наявності саме за даним предметом закупівлі електромонтера з ремонту та монтажу кабельних ліній не нижче 3-го розряду. ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС» є потенційним учасником даної закупівлі, має кваліфікованих працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання даного виду робіт/послуг. Для нас, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, оскільки, ми маємо керівника робіт, 1 монтажника радіоелектронної апаратури та приладів й 1 налагоджувальника контрольно-вимірювальних приладів та автомаки, так як це і вимагається ліцензійними умовами. Як доказ надаємо скан-копії диплому про здобуття вищої освіти керівником робіт, посвідчення та диплом про присвоєння кваліфікації відповідних працівників. Для надання послуг/виконання робіт за даним предметом закупівлі, згідно Постанови, повинні залучатися – керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, електромонтер охоронно-пожежної сигналізації та/або електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, та/або монтажник радіоелектронної апаратури та приладів – не нижче 3-го розряду та налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування, та/або налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики – не нижче 4-го розряду. Залучення до виконання робіт/надання послуг за даним предметом закупівлі електромонтера з ремонту та монтажу кабельних ліній не нижче 3-го розряду не передбачено Постаною. Виходячи із вищесказаного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації в частині п.п. 2.1. п. 2 Додатку 3 до тендерної документації, опублікувавши вимогу в редакції: «Наявність кваліфікованого персоналу: - Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”; - стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років, на підтвердження надати копію диплому. - електромонтер охоронно-пожежної сигналізації або електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання або електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку або монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду. - налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду». Документальне підтвердження/докази: - Постанова 852 - Доказ 1 - Завір копія освіта з дод Лисиця; - Доказ 1 - Кваліфік виконавці робіт – працівники
Опис суті пункту скарги: Документальне підтвердження/докази:
- Постанова 852
- Доказ 1 - Завір копія освіта з дод Лисиця;
- Доказ 1 - Кваліфік виконавці робіт – працівники.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 9ca0e0ea0ae3403ebc452c587e4910a0
Заголовок пункту скарги: Неузгодження з ліцензійними умовами
Опис заперечення: Відповідно до п.п. 2 п. 1 Додатку 4 до тендерної документації та згідно п. 8 Додатку 8 до тенедерн6ої документації встановлено вимогу: «У складі пропозиції Учасник повинен надати довідку у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі наявності), про наявність на підприємстві Учасника пульта пожежного спостерігання».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Встановлення даного формулювання, щодо наявності на підприємстві Учасника пульта пожежного спостерігання не узгоджується з чинним законодавством. Адже предметом даної закупівлі є «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро » код за ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи». Для надання послуг за даним предметом закупівлі суб՚єкти господарювання керуються п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення», в якому затверджено Технологічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази: «Ліцензіат зобов’язаний забезпечити наявність: приладів для вимірювання сили електричного струму, опору, напруги, захисного заземлення (амперметр, вольтметр, омметр, мегомметр, тестер); пристрою для проведення перевірки системи пожежної сигналізації (імітатор тепла та диму); необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників». Таким чином для надання послуг за предметом закупівлі ніякий пульт пожежного спостерігання не використовується. Встановлення формулювання щодо обов՚язкового зазначення в Довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази – транспортних засобів, підйомників, техніки, є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. Та може призвести до відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Виходячи із вищесказаного, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель Замовник повинен внести зміни до тендерної документації в цьому підпункті, шляхом викладання в новій редакції з відповідністю до чинного законодавства України. Документальне підтвердження/докази: - Постанова 852
Опис суті пункту скарги: - Постанова 852
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: cc504bb579a54eb0a21fddaf468ced4e
Заголовок пункту скарги: Щодо дозвільних документів
Опис заперечення: Відповідно до п. 14 Додатку 8 до тендерної документації вимагається: «Дозвіл або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, у якій повинна бути підтверджена відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці – монтаж, демонтаж, налагодження ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - обладнання, що працює під тиском»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що не узгоджується з технічним завданням даної закупівлі. Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро» код за ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи». Згідно технічного завдання, яке викладено в Додатку 4 до тендерної документації визначено Необхідний перелік робіт та об’єми: Серед видів робіт: 1. Система пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу: 1 КМ10-667- 2 Блок базовий на 20 променів приймально- контрольного пускового концентратора ПС шт 1 2 КМ10-172- 4 Плата додаткова, що установлюється на готовому місці стояка шт 1 3 КМ11-96-1 Установлення знiмних та висувних блокiв [модулiв, комiрок, ТЄЗiв], маса до 5 кг. шт 3 4 КМ10-669- 3 Блок живлення і контролю ультразвуковий шт 1 5 КМ8-125-1 Акумулятор лужний одноелементний, ємкість 10 А.год шт 4 6 КМ10-668- 2 Сповіщувач ПС автоматичний димовий фотоелектричний, радіоізотопний, світловий у нормальному виконанні шт 246 7 КМ10-668- 1 Сповіщувач ПС автоматичний тепловий електроконтактний, магнітоконтактний у нормальному виконанні шт 4 8 КМ10-309- 3 Кнопка, установлювана на пультах і панелях шт 21 9 КМ10-349- 6 Монтаж табло сигнального студійного або коридорного шт 1 10 КБ21-17-12 Монтаж сигнальних ліхтарів з надписом "вхід", "вихід", "в'їзд", "під'їзд" і т.п. 100шт 0,25 11 КМ10-385- 7 Апаратура настінна шт 1 12 КМ10-386- 7 Гучномовець або звукова колонка у приміщенні шт 121 13 Кабель з мідними жилами, вогнестійкий КОРкH FRHF FE180/E30 1х2х0,8 м 605 14 КМ8-526-1 Вимикач автоматичний [автомат] одно- ,дво-, триполюсний, що установлюється на конструкції на стіні або колоні, струм до 25 А шт 1 15 Корпус монтажний 2-mod з кришкою, IP20 шт 1 16 Автоматичний вимикач ВА-2001 1р 10А шт 1 17 КР17-11-1 Монтаж світильників для люмінесцентних ламп, які встановлюються на штирах, кількість ламп 1 шт 100шт 0,01 18 Світильник із аварійним блоком живлення REL601 шт 1 19 КМ8-401-1 Кабель дво-, чотирижильний перерізом жили до 16 мм2, що прокладається з кріпленням накладними скобами 100 м 11,45 20 Кабель з мідними жилами, вогнестійкий КОРкH FRHF FE180/E30 1х2х0,8 м 1145 21 КМ8-412-2 Провід перший одножильний або багатожиль-ний у загальному обплетенні у прокладених трубах або металорукавах, сумарний переріз до 6 мм2 100 м 0,3 22 Силовий мідний кабель вогнестійкий КОРкHс FRHF FE180/Eк30 3х1,5 м 30 23 КМ8-402-1 Кабель дво-, чотирижильний, що прокладаєть-ся по установлених конструкціях і лотках у приміщеннях з нормальним середовищем, переріз однієї жили до 10 мм2 100 м 6,67 24 КМ8-399-1 Провід, що прокладається у коробах, сумарний переріз до 6 мм2 100 м 21,83 25 Кабель сигналізації КОВВнг 1х2х0,8 м 2850 26 Однолапкова скоба, 6 мм вогнестійка Е30 тип 1015 E30 шт 5250 27 КМ8-411-1 Рукав металевий, зовнішній діаметр до 48 мм 100 м 0,3 28 Металорукав оцинкований РЗ-Ц-Х-18 м 30 29 Скоба СММ-20 шт 90 30 КБ21-12-2 Прокладання коробів пластикових 100м 11,1 31 Кабель-канал 20х10 LHD 20X10_HD м 686,8 32 Кабель-канал 40х20 LHD 40X20_HD м 434,3 33 Труба гладка жорстка ПВХ d25 мм 63925 м 98 34 Шуруп гіпсокартонний двозахідний 3,5х35 401 353 540 шт 9524 35 Дюбель 6х30 92 106 шт 9524 Технічним завданням не передбачено необхідності монтажу, демонтажу, налагодження ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - обладнання, що працює під тиском. Скаржник має в наявності дозвільні документи для виконання робіт підвищеної небезпеки, які передбачені технічним завданням (декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, зокрема: - роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; - Верхолазні роботи ,Промисловий альпінізм, - Зварювальні роботи, Газополум’яні роботи, Напла очні роботи, Паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я. Але Скаржник не має і не повинен мати для виконання робіт, передбачених технічним завданням даної закупівлі, дозвільного документу на виконання робіт підвищеної небезпеки щодо монтажу, демонтажу, налагодження ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - обладнання, що працює під тиском. Проте через наявність вимоги в тендерній документації щодо необхідності надати дозволу або декларації щодо виду робіт підвищеної небезпеки, який не передбачається до виконання, Скаржник не може прийняти участь в даній закупівлі, що є дискримінаційним для Скаржника. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності Дозвілу або деклараціі відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, у якій повинна бути підтверджена відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці – монтаж, демонтаж, налагодження ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - обладнання, що працює під тиском. Документальне підтвердження/докази: - Доказ 3 - Декларація 2023 - 1,3 ОМС; - Доказ 3 - Додаток 4 _Технічне завдання_10 корп.
Опис суті пункту скарги: - Доказ 3 - Декларація 2023 - 1,3 ОМС
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3769cabe5f8540cea23b21b8778236c7
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікатів
Опис заперечення: У п. 17 Додатку 8 до тендерної документації було встановлено вимоги надати:
«Учасник на підтвердження відповідності вимогам технічного завдання надає наступні документи:
• Сертифікат на систему управління якістю, яким посвідчується, що система управління якістю стосовно надання охоронних послуг, обслуговування систем безпеки, проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування пожежної сигналізації, які здійснює Учасник відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), дійсний на дату подання пропозиції. Сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності який акредитований Національним агентством з акредитації України.
• Сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці, яким підтверджується, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) у сфері проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації, дійсний на дату подання. Сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агентством з акредитації України.
• Сертифікат на систему екологічного управління, яким підтверджується, що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) у сфері проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації, дійсний на дату подання. Сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агентством з акредитації України.
• Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання, яким підтверджується, що система управління безпекою ланцюга постачання Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) у сфері проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації, дійсний на дату подання.
• Сертифікат на процеси інжинірингу пожежної безпеки, яким підтверджується, що процеси інжинірингу пожежної безпеки Учасника відповідають вимогам ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) у сфері проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації, дійсний на дату подання».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Ми, як Скаржник, вважаємо дану вимогу неправомірною, з огляду на наступне: 1. Щодо сфери акредитації: ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС» має в наявності Сертифікати: - ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги»; - ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»; - ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; - ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»; - ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи». які дослівно не містять визаз стосовно надання охоронних послуг, обслуговування систем безпеки, проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування пожежної сигналізації та проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації, проте містять такі види діяльності як: надання послуг з електромонтажних та інших будівельно монтажних робіт, електромонтажних робіт та послуг з монтажу системи пожежної та охоронної сигналізації, та КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи, які надають право нам як учаснику виконувати роботи та надавати послуги вказані Замовником в технічному завданні! (як доказ до скарги надаємо вище перелічені сертифікати). Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що конкретизація у тендерній документації Замовника вимоги про «стосовно надання охоронних послуг, обслуговування систем безпеки, проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування пожежної сигналізації та проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації» є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання та підлягає приведенню у відповідність до вимог діючого законодавства України. Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу п. 17 Додатку 8 до тендерної документації, про те, що сертифікати ДСТУ ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 23932:2018повинен бути зі сферою сертифікації: надання охоронних послуг, обслуговування систем безпеки, проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування пожежної сигналізації та проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації. Щодо назви сертифікату ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT): Наше підприємство має ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги», який дослівно не відповідає вимозі Замовника, проте підтверджує наявність системи управління якоті на підприємстві, як того вимагає Замовник, відповідно дані сертифікати є аналогічними та тотожними!! (як доказ до скарги надаємо Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що конкретизація у тендерній документації Замовником вимоги саме про сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури відкритих торгів з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання та підлягає приведенню у відповідність до вимог діючого законодавства України. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Тому просимо Колегію зобов’язати Замовника викласти дану вимогу в наступній редакції: «Учасники надають Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), дійсний на дату подання пропозиції. Сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності який акредитований Національним агентством з акредитації України», або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю. Вимоги», чи інший аналогічний сертифікат».
Опис суті пункту скарги: Сертифікати ISO
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3036ec2529d649169ae4171df97b3839
Заголовок пункту скарги: Щодо сертифікату ISO
Опис заперечення: Відповідно до п. 17 Додатку 8 до тендерної документації було встановлено вимогу надати:
«Сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», дійсний на дату подання».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною для нас як потенційного Учасника даної процедури закупівлі. Стандарт ДСТУ 8965:2019 має назву «Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», а його застосовувати повинні суб’єкти управління пожежною безпекою об’єкта захисту, органи виконавчої влади, які здійснюють нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки; суб’єкти господарювання, які здійснюють страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яку може бути заподіяно третім особам та їхньому майну; інші юридичні особи, залучені до системи управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Цей стандарт застосовний до: — організаційної структури системи управління пожежною безпекою об’єкта захисту; — функціювання системи управління пожежною безпекою об’єкта захисту; — управлінських заходів щодо виконання технічних вимог, передбачених системою запобігання пожежі та забезпечення протипожежного режиму об’єкта захисту; — управлінських заходів щодо виконання технічних вимог, передбачених комплексом протипожежного захисту. Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро». Відповідно до положень технічного завдання закупівлі (викладено в Додатку № 4 до тендерної документації) здійснюється закупівля капітального ремонту систем пожежної сигналізації. Таким чином технічне завдання не містить послуг з управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Замовник не закуповує такі послуги, тому вимоги управління пожежною безпекою об’єкта захисту не передбачені закупівлею. З урахуванням вищевикладеного Замовник не має права вимагати документи, які не обумовлені технічним завданням даної закупівлі. Встановивши таку вимогу, Замовник дискримінує і обмежує права Скаржника приймати участь. Скаржник не повинен виконувати роботи щодо управління пожежною безпекою об’єкта захисту у відповідності до технічного завдання. Скаржник має ліцензію, отриману у відповідності до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постанови КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852, а тому має усі законні права виконувати роботи, передбачені технічним завданням. Проте Скаржник не може прийняти участь у даній процедурі, хоча має ліцензію на виконання робіт / надання послуг протипожежного призначення та здатен виконувати роботи, передбачені технічним завданням, оскільки не має та не повинен мати сертифікату ДСТУ 8965:2019. Встановлена вимога є дискримінаційною для Скаржника та необгрунтованою і завищеною з урахуванням технічного завдання. Просимо: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу з тендерної документації. Доказ: Копія Наказу ДСНС № 625 від 04.11.2019 р. про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС».
Опис суті пункту скарги: Копія Наказу ДСНС № 625 від 04.11.2019 р. про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 1f647c340502463698af60c57c9206a4
Заголовок пункту скарги: Ліцензійний комплекс
Опис заперечення: Відповідно до п. 19 Додатку 8 до тендерної документації було встановлено вимогу надати: «Надати копію ліцензії, дійсну на весь термін робіт, на використання програми ПК АВК-5 «Автоматизований випуск кошторисно-ресурсної документації» у власному виробництві, без права передачі третім особам».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною для нас як потенційного Учасника даної процедури закупівлі. Скаржник має можливість розробки кошторисів для складання ціни тендерної пропозиції, але при цьому він користується програмним комплексом, відмінним від АВК-5 – «Будівельні технології – Кошторис». Даний програмний комплекс є взаємосумісним з АВК-5, належить до рекомендованих програмних комплексів з визначення вартості будівництва, та не є гіршим чи обмеженим у порівнянні з АВК-5. При цьому Скаржник не має саме «Ліцензії» на право використання програмного комплексу, але має «Ліцензійну картку» на право використання програмної продукції, а тому не може прийняти участь у даній закупівлі. Встановлена дискримінаційна вимога порушує права Скаржника як учасника даної закупівлі, оскільки надасть Замовнику можливість неправомірного відхилення пропозиції Скаржника. Про що Замовником було попереджено у тендерній документації: «У разі невідповідності інформації, зазначеної у вищевказаних документах нормам Настанови з визначення вартості будівництва та технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 2 до тендерної документації, пропозиція буде відхилена Замовником згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей». Просимо: зобов’язати Замовника виключити встановлену вимогу щодо надання документів підтверджуючих наявності саме Ліцензії на право використання програмного комплексу, в якому розроблено кошторис. Доказ: Ліцензійна картка, видана Скаржнику, з підтвердженням легальності користування та отримання Скаржником права на використання програмної продукції «Будівельні Технології – Кошторис».
Опис суті пункту скарги: Ліцензійна картка, видана Скаржнику, з підтвердженням легальності користування та отримання Скаржником права на використання програмної продукції «Будівельні Технології – Кошторис».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 2faad1c599f44e12a8663323b53f5288
Заголовок пункту скарги: Щодо працівників
Опис заперечення: Відповідно до п. 19 Додатку 8 до тендерної документації було встановлено вимогу надати: «Учасник повинен на інженера - проектувальника в частині кошторисної документації надати копію сертифікату щодо проходження курсу: «Складання кошторисів в галузі будівництва. Визначення вартості проектно-вишукувальних робіт» з проходженням курсу не раніше 2023 року»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною для нас як потенційного Учасника даної процедури закупівлі. Предметом даної закупівлі є «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро». Відповідно до п.п. 1.1. п. 1 Додатку 4 до тендерної документації зазначено: «Передбачені цією тендерною документацією та цим додатком, роботи повинні відповідати вимогам законодавства України. ДСТУ. проектній документації та договору тощо, а матеріальні ресурси, що використовуються для їх надання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проектній документації, договору тощо». Та згідно п.п. 1.1. п. 1 Проєкту договору (Додаток 7 до тендерної документації встановлено: «Замовник доручає, а Підрядник забезпечує відповідно до проектно-кошторисної документації та умов Договору виконання робіт на предмет закупівлі – Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро код за ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи (далі – Роботи). 1.2. Склад та обсяги Робіт, що доручаються до виконання Підряднику, визначені на підставі проектно-кошторисної документації та можуть бути переглянуті в процесі виконання Робіт у разі внесення змін до проектно-кошторисної документації. В цьому випадку Сторони укладають відповідну додаткову угоду до цього Договору». Таким чином можливо зробити висновок, що Замовник має розроблену проектно-кошторисну документацію. Адже умовами технічного завдання (Додаток 4 до тендерної документації) не передбачено розробка проектно-кошторисної документації щодо закупівлі «Капітальний ремонт корпусу №10 (літ. К-3) - улаштування СПС Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ по пр. Гагаріна, 26 в м. Дніпро код за ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи». Встановлення вимоги щодо надання сертифікату на інженера - проектувальника в частині кошторисної документації щодо проходження курсу: «Складання кошторисів в галузі будівництва. Визначення вартості проектно-вишукувальних робіт» з проходженням курсу не раніше 2023 року, є дискримінаційним та таким, що обмежує коло потенційних Учасників даної закупівлі. Адже для якісного виконання робіт та складання кошторисної документації достатньо наявність інженера-проектувальника в частині складання кошторисної документації. Та додаткових знань, які вимагає Замовник - Визначення вартості проектно-вишукувальних робіт, від інженера-проектувальника в частині складання кошторисної документації не потрібно. Довідково інформуємо, що Проектно-вишукувальні роботи – це комплекс інженерних дій та вимірювань, спрямованих на отримання точних геодезичних та топографічних даних місцевості, де планується будівництво об’єкта. Ці роботи містять в собі визначення рельєфу, розміщення комунікаційних мереж, межі земельної ділянки та інші параметри, що є важливими для подальшого проектування та будівництва. Звертаємо увагу Комісії, що даний предмет закупівлі (Технічне завдання) не містить виконання робіт, де необхідно було б використовувати знання та визначати вартість проектно-вишукувальних робіт інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. Виходячи із вищесказаного, виникає питання – чому Замовник вимагає сертифікат інженера-проектувальника саме за таким напрямком «Складання кошторисів в галузі будівництва. Визначення вартості проектно-вишукувальних робіт» з проходженням курсу не раніше 2023 року? Адже Технічним завданням не передбачено визначення вартості проектно-вишукувальних робіт. Та для якісного складання кошторисів щодо даного предмету закупівлі абсолютно немає різниці, за яким напрямом отримав сертифікат інженер-проектувальник в частині складання кошторисної документації та в якому році даний сертифікат було отримано. Це у 2020 чи 2021 чи 2022 чи 2023 чи 2024 роках. Встановлення вимоги, щодо надання сертифікату інженера-проектувальника саме за таким напрямком «Складання кошторисів в галузі будівництва. Визначення вартості проектно-вишукувальних робіт» з проходженням курсу не раніше 2023 року, Замовник знехтував чинне законодавство України, в тому числі п. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Відновідно до ст. 17 закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV та п. 15 Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» від 23.05.2011 № 554: строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років. ТОВ «ОХОРОНА МАСТЕРС СЕРВІС» має сертифікованого інженера-проектувальника – Акіменко Лариса Володимирівна, сертифікат Серія АР № 020295, отриманий згідно з рішенням Атестаційної архітектурно-будівельної комісії від 28.12.2022 року, яка пройшла професійну атестацію, що підтверджує її відповідність кваліфікаційним вимогам у сфері діяльності, пов՚язаних із створенням об՚єктів архітектури. Професійну спеціалізацію, необхідний рівень кваліфікації і знань. Роботи (послуги), пов՚язані із створенням об՚єктів архітектури, спроможність виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом: інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. Але взяти участь в даній закупівлі не можемо, адже замовником встановлено дискримінаційну вимогу щодо надання надати копії сертифікату інженера - проектувальника в частині кошторисної документації щодо проходження курсу: «Складання кошторисів в галузі будівництва. Визначення вартості проектно-вишукувальних робіт» з проходженням курсу не раніше 2023 року. Виходячи із вищесказаного, просимо внеси зміни до п. 19 Додатку 8 до тендерної документації та опублікувати вимогу в наступній редакції: «Учасник повинен на інженера - проектувальника в частині кошторисної документації надати копію сертифікату»
Опис суті пункту скарги: Сертифікат та інше Акіменко
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 86b36947b2e448c1b7bc4e7ef3758140
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-014068-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2024 16:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2024 13:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни за Рішенням № 5073-р/пк-пз від 20.03.2024 внесено.
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 6d0fed0b997744948cd4becaa11ec65d
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога, як міститься у Додатку 8 п. 14 Тендерної документації
Опис заперечення: У додатку 8 п. 14 Тендерної документації встановлена вимога до учасників Інші документи, що вимагаються Замовником «Дозвіл або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, у якій повинна бути підтверджена відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці – монтаж, демонтаж, налагодження ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки - обладнання, що працює під тиском».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Опис суті пункту скарги: Вважаємо вимогу що Учасники мають надати Дозвіл//декларацію дискримінаційною та взагалі необгрунтованою і безпідставною.
По-перше, ліцензійними умовами Постанови КМУ №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» від 23 листопада 2016 року (зі змінами) (далі – Ліцензійні умови) чітко вказаний перелік послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню:
1. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4. Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).

ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали Декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 на провадження Згідно даної декларації (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні)
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники)

Тобто, дана Декларація підтверджує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» має Ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, і може виконувати роботи передбачені умовами даної закупівлі, але ми не можемо прийняти участь у цій закупівлі так як у нас немає Дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці щодо робіт щодо застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхловінілових і бакелітових матеріалів; монтаж та демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування,реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки».
Повторно зазначаємо, що Ліцензійними умовами не передбачена наявність в організацій Дозволу/Декларації, яка вказана в Тендерній документації. Так як дана вимога суперечить Ліцензійним умовам.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 56906d72350f458e858d19b874e5ecff
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога , як міститься у Додатку 8 п. 17 Тендерної документації
Опис заперечення: У додатку 8 п. 17 Тендерної документації встановлена вимога до учасників надати в складі пропозиції «Учасник на підтвердження відповідності вимогам технічного завдання надає наступні документи:
• Сертифікат на систему управління якістю, яким посвідчується, що система управління якістю стосовно надання охоронних послуг, обслуговування систем безпеки, проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування пожежної сигналізації, які здійснює Учасник відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), дійсний на дату подання пропозиції. Сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності який акредитований Національним агентством з акредитації України.
• Сертифікат на систему управління охороною здоров'я та безпекою праці, яким підтверджується, що система управління охороною здоров'я та безпекою праці Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) у сфері проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації, дійсний на дату подання. Сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агентством з акредитації України.
• Сертифікат на систему екологічного управління, яким підтверджується, що система екологічного управління Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) у сфері проектування, монтажу, пуско-налагоджування, технічного обслуговування, ремонту систем пожежної сигналізації, дійсний на дату подання. Сертифікат має бути виданий органом з оцінки відповідності, який акредитований Національним агентством з акредитації України….»

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо того, що Сертифікати видані органом сертифікації, акредитованим Національним агенством з акредитації України є дискримінаційною, так як наше підприємство має Сертифікати та Звіти про проходження сертифікаційного аудиту:
- сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги»
- сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»
- сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» - видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим в НААУ або органом стандартизації, метрології та сертифікації, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив та не є органом стандартизації, метрології та сертифікації. ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» є оргном сертифікації, який здійснює свою господарську діяльність відповідно Статуту.
Дані сертифікати, видані ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не є акредитованим Національним агенством з акредитації України, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації.
ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив.
Так як ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» не проходив добровільну акредитацію та не має дійсний атестат акредитації виданий НААУ чи інші підтверджуючі документи що має право здійснювати акредитацію таких органів сертифікації, тому ТОВ «ТОП ФАЄР» також не може виконати дану дискримінаційну вимогу документації.
Тому вимога того, що сертифікати повинні бути видані органом сертифікації, акредитованим Національним агенством з акредитації України є дискримінаційною по відношенні до ТОВ «ТОП ФАЄР».
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти лише той суб’єкт господарювання, котрий пройшов сертифікацію лише в певному органі, вимоги до якого вказав замовник в документації, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, котрі проходили сертифікацію в іншому органі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: fdc96c7679fa4fb0ab3e7fda3e5d858c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо наявності на підприємстві інженера-проектувальника в частині кошторисної документації: - у додатку 8 п. 20 Тендерної документації; - у додатку 3 п. 2.1.5 Тендерної документації; - у додатку 3 п.2.1. Тендерної документації
Опис заперечення: У додатку 8 п. 20 Тендерної документації встановлена вимога до учасників надати в складі пропозиції «Учасник повинен на інженера - проектувальника в частині кошторисної документації надати копію сертифікату щодо проходження курсу: «Складання кошторисів в галузі будівництва. Визначення вартості проектно- вишукувальних робіт» з проходженням курсу не раніше 2023 року». В додатку 3 п. 2.1.5 встановлена вимога «В числі працівників підприємства Учасника повинен бути сертифікований інженер-проектувальник у частині кошторисної документації. Надати скан-копію кваліфікаційного сертифікату (дійсного на дату подання документів завірену печаткою та підписом інженера-проектувальника).» В додатку 3 п.2.1. встановлена вимога надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, а саме на: «інженер-проектувальник в частині кошторисної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Дані умови документації є дискримінаційною та такими, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Предметом даної закупівлі є послуги протипожежного призначення- електромонтажні роботи.
Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…»

Згідно п.14,15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
«Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити НЕ МЕНШЕ ДВОХ ОСІБ.»

Тобто законодавством чітко встановлено що для виконання робіт передбачених даною закупівлею необхідно мати Керівника робіт та двох виконавців. Інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації для виконання робіт згідно даної закупівлі законодавством НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
ТОВ «ТОП ФАЄР» на даний час не має Інженера - кошторисника/ інженера – проектувальника з кошторисної документації, та не може виконати дані умови закупівлі та надати копію сертифікату щодо проходження курсу: «Складання кошторисів в галузі будівництва та документи про працевлаштування інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та сертифікат інженера-проектувальника в частині кошторисної документації чи зазначити його в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти, ті суб’єкти господарювання що зможуть виконати вище зазначену дискримінаційну вимогу. Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»

Та дана умова документації не узгоджується з Ліцензійними умовами
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації