• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

«Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)»

Завершена

495 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 475.00 UAH
Період оскарження: 05.03.2024 16:36 - 28.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 506e8d8f54694bdb9711453e21c9df46
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-013041-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника ВІДДІЛ ОСВІТИ НОВОГУЙВИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЖИТОМИРСЬКОГО РАЙОНУ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-05-013041-a за предметом закупівлі: «Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)».
Дата розгляду скарги: 20.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2024 17:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.03.2024 13:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуто, внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 9ddd1bdb7df6481697c84ca9339c6bcb
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога в частині надання Сертифікатами відповідності та паспортами якості які видані на Учасника закупівлі.
Опис заперечення: Відповідно до п. 2 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі «Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)»:
«2. Якість предмета закупівлі повинна відповідати діючим в Україні на момент його закупівлі Державним стандартам і підтверджуватися Сертифікатами відповідності та паспортами якості які видані на Учасника закупівлі. »

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Дискримінаційні умови у ТД
Опис суті пункту скарги: Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності та паспортів на паливо (Дизельне паливо та Бензин А95) виданих на Учасника закупівлі – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на Дизельне паливо видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасникам, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Паспорт якості на відповідність ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на Дизельне паливо видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасники, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності та паспортів, виданих на ім’я учасника – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів.
Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару. При цьому такі документи, що підтверджують якість Товару, видані не на ім’я учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: b18be3a8469a4cd9b06edef6f5a5bafd
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога в частині надання ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю
Опис заперечення: Відповідно до п. 4 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі «Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)»:
«4. З метою підвищення відповідності вимогам стандарту ISO під час здійснення господарської діяльності Учасник повинен надати сертифікати, а саме:
• ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Дискримінаційні умови у ТД
Опис суті пункту скарги: Замовником встановлена дискримінаційна умова щодо надання на підтвердження впровадження Системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації – а саме ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю».
На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо впровадження Системи управління якістю, Скаржник може надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (Додаток № 2 до скарги).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 13350c2cfbdc4043a4c6152ddbc411f4
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога в частині надання талонів номіналом 5 л.
Опис заперечення: Відповідно до п. 5 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі «Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)»:
«. Бензин А-95 (в скретч-картках/талонах) та Дизельне паливо (в скретч-картках/талонах) повинні:
• бути номіналом 5, 10, 20 літрів»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: дискримінаційні умови у ТД
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути САМЕ номіналом 5 л., 10 л. та 20 л. - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які не являються емітентами талонів та не можуть встановлювати вимоги до номіналу талонів, емітованих Партнером. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів та при цьому мають затверджений номінал талонів 5, 10, 20 літрів .
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону та затверджений номінал.
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
На виконання потреб замовника, плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів на АЗС партнерів АЗС «БРСМ-нафта».
Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 3 до скарги).
За умовами Договору:
п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Отже, зазначені вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), емітованих власником мережі БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
На підтвердження вищезазначеної дискримінаційної умови надаємо зразки талонів АЗС БРСМ-нафта, які емітовані нашим партнером (Додаток 4 до скарги).На підтвердження вищезазначеної дискримінаційної умови надаємо зразки талонів АЗС БРСМ-нафта, які емітовані нашим партнером, номіналом 10 л. та 20 л. на Бензин А-95 та 10 л. та 20 л. на Дизельне паливо (Додаток 4). Зазначена мережа АЗС не має затверджених талонів номіналом 5 л.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 56cef6b222d04266a09a719ca0bcd59b
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога в частині наявності у учасника власних/орендованих АЗС
Опис заперечення: Відповідно до п. 3 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі «Бензин А-95, Дизельне паливо (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти)»:
«3. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій), АЗС із зазначенням адреси місцезнаходження на території м. Житомира та Житомирського району. Найблища АЗС повинна бути розташована не більше 5 кілометрів від фактичного місця розташування замовника.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: дискримінаційні умови у ТД
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників наявність у Учасника власних або орендованих АЗС (автозаправних станцій) на відстані не більше 5 кілометрів від фактичного місця розташування замовника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у власності/оренді на відстані не більше 5 кілометрів від фактичного місця розташування замовника.
В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності/оренді - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».

Оскільки Замовник вимагає від учасників наявність Найблищої АЗС повинна бути розташована не більше 5 кілометрів від фактичного місця розташування замовника., – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу БРСМ-нафта.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 3 до скарги).
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. В порядку та на умовах, визначених цим Договором, продавець зобов’язується передати Покупцю бланки-дозоли та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов’язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання Покупцем паливно-мастильних матеріалів.
Відповідно до п. 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, серійний/порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк- дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця.
Відповідно до п. 2.1.5 Вiдпyск ПММ Покупцевi, його представникам (особам, у яких наявнi вiдповiднi бланки-дозволи) здiйснюеться тiльки пiсля передачi бланкiв-дозволiв оператору АЗС Продавця. Наявнiсть бланку-дозволу у особио що звертаеться до оператора АЗС Пролавця є пiдтвердженням повноважень такої особи на отримання ПММ.
Відповідно до п. 3.4.1. Покупець має право отримувати в порядку та на умовах, що передбачені цим Договором бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки ПММ автотранспорту контрагентів Покупця на АЗС.
На виконання п. 56 Особливостей надаємо Зразки талонів, емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта у вкладені (Додаток № 4).

Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, зазначені АЗС не є у праві власності/оренді Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації