• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гіпохлорит натрію марки А 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини

Завершена

462 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 310.00 UAH
Період оскарження: 05.03.2024 16:32 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: cd30a78f43b740b889b8a592cf4b585f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-012956-a.b2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.03.2024 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2024 12:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 квітня 2024 №6076-р/пк-пз рішення про визначення ТОВ «ГІДРОХІМ» переможцем процедури закупівлі UA-2024-03-05-012956-a скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 4e6dcfc1b6f84573b3d62ee016d0cc76
Заголовок пункту скарги: Замовник визнав переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ» тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації. У складі тендерної пропозиції ТОВ «ГІДРОХІМ» відсутній сертифікат системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015.
Опис заперечення: 1. Відповідно до пункту 3.4. Додатку 2 до Тендерної документації для підтвердження якості Товару Учасник повинен надати в електронному вигляді: «Для підтвердження застосування заходів із захисту довкілля під час життєвого циклу товару надається копія сертифікату системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015».
Однак у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГІДРОХІМ» відсутній сертифікат системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015.
Отже тендерна пропозиція ТОВ «ГІДРОХІМ» не відповідає вимогам тендерної документації, та повинна бути відхилена, однак в супереч вимогам тендерної документації ТОВ «ГІДРОХІМ» було визнано переможцем у процедурі закупівлі.
При цьому, також слід звернути увагу на те, що 09.03.2024 р., учасником ТОВ «СПЕЦХІМЛОГІСТИК», Код ЄДРПОУ:41385107 в електронній системі закупівель було опубліковано вимогу, відповідно до якої він просив виключити з умов тендерної документації вимоги щодо надання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015.
Однак зазначена вимога Замовником задоволена не була, оскільки Замовник вважає, що: «вимога про надання сертифікатів ISO відповідає вимогам законодавства України та не може бути дискримінаційною з огляду на наявність законодавчого обов’язку їх наявності».
Таким чином Замовник відхиляючи вимогу ТОВ «СПЕЦХІМЛОГІСТИК» на полягає на тому що наявність сертифікату системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015 є необхідною та обов’язковою, а визнаючи переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», яке не надало в складі своєї тендерної пропозиції сертифікату системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015, висловлює прямо протилежну думку.

Виходячи із вищезазначеного, вважаємо, що Замовник, визнаючи переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників), , принцип участі у процедурах закупівель на рівних умовах, які визначено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції зі змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 21 березня 2023 р. № 253 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 12.05.2023 № 471: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, прийнявши рішення про визнання переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», при невідповідності його тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги чинного в Україні законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 2 п. 44 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених зазначеними нормами законодавства підстав).
Враховуючи викладене вище, рішення Замовника визнання переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 3.4. Додатку 2 до Тендерної документації для підтвердження якості Товару Учасник повинен надати в електронному вигляді: «Для підтвердження застосування заходів із захисту довкілля під час життєвого циклу товару надається копія сертифікату системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015».
Однак у складі тендерної пропозиції ТОВ «ГІДРОХІМ» відсутній сертифікат системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015.
Отже тендерна пропозиція ТОВ «ГІДРОХІМ» не відповідає вимогам тендерної документації, та повинна бути відхилена, однак в супереч вимогам тендерної документації ТОВ «ГІДРОХІМ» було визнано переможцем у процедурі закупівлі.
При цьому, також слід звернути увагу на те, що 09.03.2024 р., учасником ТОВ «СПЕЦХІМЛОГІСТИК», Код ЄДРПОУ:41385107 в електронній системі закупівель було опубліковано вимогу, відповідно до якої він просив виключити з умов тендерної документації вимоги щодо надання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015.
Однак зазначена вимога Замовником задоволена не була, оскільки Замовник вважає, що: «вимога про надання сертифікатів ISO відповідає вимогам законодавства України та не може бути дискримінаційною з огляду на наявність законодавчого обов’язку їх наявності».
Таким чином Замовник відхиляючи вимогу ТОВ «СПЕЦХІМЛОГІСТИК» на полягає на тому що наявність сертифікату системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015 є необхідною та обов’язковою, а визнаючи переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», яке не надало в складі своєї тендерної пропозиції сертифікату системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015, висловлює прямо протилежну думку.

Виходячи із вищезазначеного, вважаємо, що Замовник, визнаючи переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників), , принцип участі у процедурах закупівель на рівних умовах, які визначено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Як вбачається з наведених вище обставин, Замовником допущені порушення процедури закупівлі, а саме:
- ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- пп. 2 п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 в редакції зі змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 21 березня 2023 р. № 253 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 12.05.2023 № 471: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
- ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: порушення принципів об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі (в тому числі на стадії розгляду тендерних пропозицій учасників); недискримінації учасників та рівного ставлення до них; участі у процедурах закупівель на рівних умовах.
Таким чином, прийнявши рішення про визнання переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», при невідповідності його тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації, Замовник порушив вимоги чинного в Україні законодавства у сфері публічних закупівель, а також права та інтереси ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ», як учасника Закупівлі, щодо участі всіх учасників на рівних умовах (обов’язковість вимог законодавства і вимог ТД для всіх без виключення учасників), об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій (обов’язковість виконання Замовником вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 2 п. 44 Особливостей щодо відхилення тендерної пропозиції учасника за наявності встановлених зазначеними нормами законодавства підстав).
Враховуючи викладене вище, рішення Замовника визнання переможцем ТОВ «ГІДРОХІМ», тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням вимог ст.ст. 5, 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Відхилено

зміни до тендерної документації та виключення дискримінаційних вимог

Номер: e2cb395cf94a4aae8a073d9ad488a79a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-012956-a.a1
Назва: зміни до тендерної документації та виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний замовнику! В додатоку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 код: 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (Гіпохлорит натрію марка А) передбачено що Для підтвердження якості Товару Учасник повинен надати в електронному вигляді наступні документи: - 3.3. Копія сертифікату ISO 9001:2015 згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015. - 3.4. Для підтвердження застосування заходів із захисту довкілля під час життєвого циклу товару надається копія сертифікату системи екологічного менеджменту виробника товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015. Жодним нормативно-правовим актом України не встановлено обов’язок проходити сертифікацію згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Тому, вимога про надання учасниками документального підтвердження стосовно сертифікації ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 є законодавчо не обґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до учасників. Допущено порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню як до нашого підприємства так і до інших учасників. Позбавлять наше підприємство можливості взяти участь у Закупівлі. Також порушують права та інтереси Учасників пов’язані з участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно пункту - 3.6. Гіпохлорит натрію має відповідати вимогам ДСТУ/ТУ та/або Євронорми EN 901:2013 та повинен бути зареєстрований у регламенті REACH (для підтвердження надати копію декларації про відповідність із вказаним реєстраційним номером товару), що є предметом закупівлі (Зазначена вимога стосовно регламенту REACH стосується лише товару виготовленого у відповідності до стандарту EN 901:2013) та/або Технічним умовам виробника. Виробництво гіпохлорит натрію, наразі здійснюється відповідно до ТУ виробника, які затверджуються у встановленому порядку. Щодо системи REACH. Яким чином можна зареєструвати гіпохлорит натрію в регламенті Європейського Союзу REACH і при цьому отримати і надати вам “декларацію про відповідність із вказаним номером товару”??? Хто видає таку декларацію? Регламент — це документ на підставі якого проводиться реєстрація небезпечних хімічних речовин в системі відповідно до регламенту REACH. При цьому, Регламент, націлений на регулювання виробництва, надання на ринку і використання хімічних речовин та хімічної продукції в зоні Європейського Союзу. Правила REACH щодо доступу до інформації включають відкритий для громадськості доступ до інформації через інтернет, поточну систему запитів інформації та специфічні правила щодо захисту конфіденційної бізнес інформації. Яким чином наявність декларацій про відповідність із вказаним реєстраційним номером товару забезпечить якість закуповуваного товару Замовником? Чи не якість, в першу чергу, повинна цікавити вас як Замовника, а не співпадіння номерів? Тобто, якщо учасник є постачальником гіпохлорит натрію з ЄС, він зобов'язаний зареєструвати свій товар в зазначеній системі. Якщо товар вітчизняного виробництва, то він має відповідати вимогам ТУ виробника такого товару. В наявній тендерній документації Вами прописані умови, що унеможливлюють однозначне тлумачення (п. 3.6 додатку 2 тендерної документації) документації є дискримінаційними по відношенню як до нашого підприємства так і до інших учасників. Позбавлять Учасників однозначного тлумачення вказаних вимог та є дискримінаційними. Також порушують права та інтереси Учасників пов’язані з участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги щодо надання сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та виключити дискримінаційну вимогу - п.3.6 додатку 2 до тендерної документації в частині реєстрації у регламенті REACH (для підтвердження надати копію декларації про відповідність із вказаним реєстраційним номером товару), що є предметом закупівлі (Зазначена вимога стосовно регламенту REACH стосується лише товару виготовленого у відповідності до стандарту EN 901:2013) та/або Технічним умовам виробника.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Відповідно до ч. 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями може зазначатися інша інформація. Українська система стандартизації, на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, протягом 2014-2015 років зазнала реформування. Зокрема, був прийнятий Закон України «Про стандартизацію», який установив правові та організаційні засади стандартизації в Україні, створивши передумови наближення національної системи стандартизації до міжнародних і європейських норм та правил. Національним органом стандартизації є Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості». Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 203 в п. 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» та ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», гармонізовані з міжнародними нормативними документами, з наданням чинності з 01 липня 2016 року. Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26 грудня 2019 року № 502 «Про прийняття та скасування національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2021 року. Отже, вимога про надання сертифікатів ISO відповідає вимогам законодавства України та не може бути дискримінаційною з огляду на наявність законодавчого обов’язку їх наявності. Тендерна документація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Замовник визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі. Всі потенційні учасники торгів, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Окрім того, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців (резидентів або не резидентів України), в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Вимога щодо підтвердження якості предмету закупівлі встановлена не для того, щоб перешкодити учаснику взяти участь у процедурі закупівлі, а з огляду на особливості майбутнього використання предмету закупівлі – підготовка води в системі централізованого водопостачання. Оскільки Замовник здійснює свою діяльність у сфері водопостачання і виключно на замовнику лежить відповідальність за дотримання усіх вимог Технологічного регламенту, використання відповідних реагентів для підготовки питної води та виконання усіх інших вимог ДСаНПІН № 4.4.171-10. Саме цим обґрунтовуються вимоги замовника в тендерній документації, адже поставка гіпохлориту натрію марки А повинна відбуватись згідно вимогам законодавства для забезпечення безперебійного постачання питною водою належної якості мешканців міста. Стосовно пункту - 3.6. «Гіпохлорит натрію має відповідати вимогам ДСТУ/ТУ та/або Євронорми EN 901:2013 та повинен бути зареєстрований у регламенті REACH (для підтвердження надати копію декларації про відповідність із вказаним реєстраційним номером товару), що є предметом закупівлі (Зазначена вимога стосовно регламенту REACH стосується лише товару виготовленого у відповідності до стандарту EN 901:2013) та/або Технічним умовам виробника.» Тут чітко написано, що реєстрація у регламенті REACH стосується лише товару виготовленого у відповідності до стандарту EN 901:2013 Виходячи із змісту умови ТД (а саме п.3.6 додатку 2 до тендерної документації), вбачається, що Замовник не вимагає обов'язкової для всіх потенційних учасників реєстрації предмета закупівлі відповідно до регламенту REACH з наданням копії декларації про відповідність із вказаним реєстраційним номером товару. Зазначені умови вимагають відповідності предмету Закупівлі тим технічним нормативним документам, згідно з якими виробляється пропонований потенційним учасником товар. Виробництво гіпохлориту натрію (його на території Європейського Союзу регламентується технічні, якісні та кількісні характеристики) регламентуються Євронормою (стандартом) EN 901:2013. Регламент REACH є Регламентом (ЄС) № 1907/2006 Європейського Парламенту та Ради ЄС від 18.12.2006 р., що стосується правил реєстрації, оцінки, санкціонування і обмеження хімічних речовин. Дія Регламенту розповсюджується на виробників та імпортерів хімічної продукції, зареєстрованих в країнах, які входять до Європейського Союзу, та на хімічну продукцію, яка виробляється в ЄС або ввозиться (імпортується) на територію ЄС. Хімічна продукція, яка вводиться в цивільний обіг на території ЄС (виробляється або ввозиться для вільного використання) згідно з регламентом REACH повинна бути зареєстрована в реєстрі Європейського Хімічного Агентства (ЕСНА). Тому в разі якщо виробником предмету закупівлі є країна-член Європейського союзу гіпохлорит натрію такого виробника, як хімічна речовина, повинен бути зареєстрований в реєстрі Європейського Хімічного Агентства (ЕСНА) з присвоєнням реєстраційного номеру, що підтверджується відповідним документом. А технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі виробника-члена ЄС повинні відповідати вимогам Євронорми EN 901:2013. Вітчизняні виробники гіпохлориту натрію здійснюють його виробництво на підставі технічних умов, затверджених у відповідності до законодавства країни. Тому в разі якщо виробник предмету закупівлі застосовує при виробництві гіпохлориту натрію затверджені ним в установленому порядку технічні умови, пропонований потенційним учасником товар повинен відповідати вимогам зазначених технічних умов. Таким чином, вимоги тендерної документації щодо відповідності предмету закупівлі тим нормативним технічним документам, відповідно до яких здійснюється їх виробництво, є повністю обґрунтованими та не можуть бути визнані дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено