-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з заправки та відновлення картриджів
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 500.00 UAH
Період оскарження:
05.03.2024 15:44 - 10.03.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога!
Номер:
6ab554b916934f90979bceec86e3eb28
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-05-011435-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога!
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику. Проаналізувавши Тендерну документацію, нами було виявлено вимоги, що суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, а саме забезпеченню ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Так в тендерній документації по закупівлі UA-2024-03-05-011435-a за предметом Послуги з заправки та відновлення картриджів пунктом 3 Додатку 5 до Тендерної документації передбачена наступна вимога «3.Копія атестату виробництва, виданого органом сертифікації, який дійсний на момент розкриття пропозицій, та підтверджує, що стан виробництва з заправки та відновлення картриджів, забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва та відповідає вимогам законодавства України, та діючих нормативних документів.».
Атестація суб’єктів господарювання проводиться центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства. Зазначаємо, що на даний час, проведення робіт з атестації виробництв, є обов’язковим тільки для тих виробництв, діяльність який відповідає вимогам Закону України від 19 грудня 1995 року No 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Вимоги до атестації виробництв щодо інших сфер діяльності, не є законодавчо врегульовані на даний час. Проведення атестації виробництв носить добровільний характер. Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні для надання послуг, що є предметом закупівлі не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, незважаючи на те, що предметом закупівлі є послуги, а не товар, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть якісно надати послуги з заправки та відновлення картриджів, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих. Зверніть також увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів чи надавати послуги шляхом використання відповідних товарів. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва» та «зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються витратні матеріали (картриджі тонерні, фотобарабани, чіпи та магнітні вали), надається засвідчена виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.» Таким чином, оскільки предметом закупівлі є послуги, а не товари, а тому вимога Тендерної документації щодо надання атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів, значно обмежує коло учасників Торгів лише виробниками відповідних витратних матеріалів та комплектуючих. Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити з Тендерної документації вимоги, викладені в п. 3 Додатку 5 до Тендерної документації по закупівлі UA-2024-03-05-011435-a
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.03.2024 11:59
Вирішення:
Тендерна документація сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію, а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Також, відповідно до статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку надання послуг (послуги).
При цьому, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними послуги за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик послуги Замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
На підставі чого, Замовником у тендерній документації (Додатку 5) було зазначено, що на підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам до предмета закупівлі, Учасником у складі тендерної пропозиції надається копія атестату виробництва, виданого органом сертифікації, який дійсний на момент розкриття пропозицій, та підтверджує, що стан виробництва з заправки та відновлення картриджів, забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва та відповідає вимогам законодавства України, та діючих нормативних документів, що є предметом даної закупівлі.
Таким чином, Замовник правомірно включив до тендерної документації вищезазначену вимогу.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник відхиляє вимогу ФОП «ТИМОШЕВСЬКИЙ ІГОР ВАСИЛЬОВИЧ".
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.03.2024 10:00