• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів

Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 50112000-3 Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів

Завершена

496 435.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 482.18 UAH
Період оскарження: 05.03.2024 13:25 - 24.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На умови тендера

Номер: 2067b80ee05d4156b7f76e02563f2196
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-006415-a.a1
Назва: На умови тендера
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.03.2024 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.03.2024 10:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуто Замовником шляхом внесення змін в Документацію.
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380971532292 peugeot.parts2000@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 613471638cc8491fae455b985d323aa7
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційни умови
Опис заперечення: 1. Відповідно до п. 1.1. ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
« 1.1. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:

- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме лист-погодження з Додатком №1 до тендерної документації або підписаний Додаток №1 до тендерної документації;»
Відповідно до умов Додатку №1 «Технічне завдання/Інформація про необхідні технічні. якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» від учасників вимагається:
«Для скорочення послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту, СТО повинна бути розміщена на території міста Ладижин, Гайсинського району, Вінницької області.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників наявність на СТО на території міста Ладижин, Гайсинського району, Вінницької області, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, які мають СТО в інших районах Вінницької області або в місці Вінниця, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація Замовника не містить обґрунтування необхідності наявності СТО саме на території міста Ладижин для надання послуг, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, адже учасники можуть забезпечити за свій рахунок доставку автотраспорту Замовника в інші райони Вінницької області або міста Вінниця, чим скорочується необхідність замовлення додаткових послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того, дана умова ніяк не впливає на можливість надання послуг, згідно зазначених Замовником технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, евакуатор, який здатен доставити автотранспорт Замовника до місця ремонту за власний рахунок Скаржника, чим скорочується для Замовника необхідність залучення послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. Таким чином, Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі. Зазначені доводи підтверджуються наступними документами: Договір оренди нерухомого майна № 01/12 від 01.12.2023 року, що міститься у файлі – «Договір оренди СТО_м.Вінниця.pdf» та Договір з надання послуг з перевезення вантажів №01/23 від 15.12.2023 року, що міститься у файлі – «Договір евакуатор.pdf»
Отже, вимога Замовника щодо наявності на СТО саме на території міста Ладижин, Гайсинського району, Вінницької області, носить дискримінаційний характер по відношенню Скаржника та до тих Учасників, які мають СТО в інших районах Вінницької області або в місці Вінниця, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок, або компенсувати Замовнику затрати на доставку автомобілів до СТО учасників та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо необхідності мати СТО саме на території міста Ладижин, Гайсинського району, Вінницької області, шляхом внесення змін до тендерної документації.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/12 від 01.12.2023 року, що міститься у файлі – «Договір оренди СТО_м.Вінниця.pdf» та Договір з надання послуг з перевезення вантажів №01/23 від 15.12.2023 року, що міститься у файлі – «Договір евакуатор.pdf».

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – Фізична особа-підприємець Чайка Вікторія Василівна бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП Чайка Вікторія Василівна не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити надання послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації