-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги зі страхування орендованого нерухомого майна
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
05.03.2024 10:56 - 29.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
7d483b9cb38e4a88864d8eb4f8767f72
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-05-003800-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - Південне міжр. упр. юстиції.pdf.p7s 09.03.2024 08:44
- Витяг_ЄДР_UA_05022024.pdf 09.03.2024 08:44
- 3.3.7 litsenziya-str-nnya-majna.pdf 09.03.2024 08:44
- Скарга до АМКУ - Південне міжр. упр. юстиції.pdf 09.03.2024 08:44
- Скарга до АМКУ - Південне міжр. упр. юстиції.docx 09.03.2024 08:44
- sign.p7s 09.03.2024 08:46
- рішення від 12.03.2024 № 4450.pdf 12.03.2024 17:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.03.2024 № 5061.pdf 21.03.2024 12:44
- рішення від 20.03.2024 № 5061.pdf 25.03.2024 15:15
- Пояснення на скаргу 2 14.03.2024 15:06
- Пояснення на скаргу 1 14.03.2024 15:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.03.2024 10:27
Дата розгляду скарги:
20.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.03.2024 17:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.03.2024 15:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ № 5061-р/пк-пз від 20.03.2024 р. внесено зміни до тендерної документації
Пункт скарги
Номер:
09321d0808d74d0eb64c8347b36b6c30
Заголовок пункту скарги:
1.Пунктом 2 додатку № 3 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) до Тендерної документації Замовником встановлені кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: учасник у складі пропозиції повинен надати довідку про підтвердження діяльності на ринку страхування України не менше 20 років.
Опис заперечення:
1.Пунктом 2 додатку № 3 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) до Тендерної документації Замовником встановлені кваліфікаційні критерії, яким повинен відповідати та/або виконати Учасник закупівлі, а саме: учасник у складі пропозиції повинен надати довідку про підтвердження діяльності на ринку страхування України не менше 20 років.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно той учасник (страховик), який веде діяльність на ринку страхування України не менше 20 років.
Скаржник здійснює свою діяльність з 28.12.2004 року (повних 19 років), що зазначено у витягу з ЄДР (копія додається). Отже, зазначена вище обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 20 років.
Замовник ніяк не пояснив та не обґрунтував, яким чином дана вимога поліпшує якість надання страхових послуг. Адже, Скаржник має відповідну ліцензію, виконує всі нормативи НБУ та законодавства в цілому і здійснює успішну діяльність на страховому ринку України вже протягом 19 років.
Також, законодавством не передбачені виключення, щодо прийняття участі у публічних закупівлях учасниками, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 20 років.
Зазначаючи вказану обов’язкову вимогу (критерій) в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі.
Тому, на переконання Колегії АМКУ, Скаржник вважає, що вищезазначена Замовником обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною, такою, що не передбачена чинним законодавством України, порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі та, відповідно, - має бути видалена Замовником.
Скаржник здійснює свою діяльність з 28.12.2004 року (повних 19 років), що зазначено у витягу з ЄДР (копія додається). Отже, зазначена вище обов’язкова вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 20 років.
Замовник ніяк не пояснив та не обґрунтував, яким чином дана вимога поліпшує якість надання страхових послуг. Адже, Скаржник має відповідну ліцензію, виконує всі нормативи НБУ та законодавства в цілому і здійснює успішну діяльність на страховому ринку України вже протягом 19 років.
Також, законодавством не передбачені виключення, щодо прийняття участі у публічних закупівлях учасниками, які здійснюють свою діяльність на ринку страхування України менше 20 років.
Зазначаючи вказану обов’язкову вимогу (критерій) в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі.
Тому, на переконання Колегії АМКУ, Скаржник вважає, що вищезазначена Замовником обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною, такою, що не передбачена чинним законодавством України, порушує права і законні інтереси Скаржника й інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі та, відповідно, - має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
Витяг з ЄДР
-
Опис доказу:
Копія витягу з ЄДР. Доказ належної реєстрація Скаржника, відсутність стану припинення та досвід роботи на страховому ринку 19 років
-
Повʼязаний документ:
Витяг_ЄДР_UA_05022024.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме – усунути порушення та дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.
Номер:
38af6275bd2b4bdb9e112b98291e1e1a
Заголовок пункту скарги:
2.Пунктом 4 додатку № 3 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) до Тендерної документації Замовником визначено, що учасник у складі пропозиції повинен надати франшизу по договорам ОСЦПВВНТЗ, яка має бути 0 (нуль) гривень.
Опис заперечення:
2.Пунктом 4 додатку № 3 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) до Тендерної документації Замовником визначено, що учасник у складі пропозиції повинен надати франшизу по договорам ОСЦПВВНТЗ, яка має бути 0 (нуль) гривень.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Отже, прийняти участь у закупівлі може виключно Учасник, який, зокрема, у складі пропозиції надасть Замовнику франшизу по договорам ОСЦПВВНТЗ, яка має бути 0 (нуль) гривень.
Скаржник звертає увагу АМКУ на той факт, що відносини у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів регламентовані Законом України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (ОСЦПВВНТЗ) і спрямовані на забезпечення відшкодування шкоди, заподіяної життю, здоров'ю та майну потерпілих (а не страхувальнику) при експлуатації наземних транспортних засобів на території України.
Статтею 4 Закону України «Про страхування» визначено три предмети (види) договорів страхування, а саме, предметом договору страхування можуть бути майнові інтереси, що не суперечать закону і пов’язані:
- з життям, здоров’ям, працездатністю та пенсійним забезпеченням (особисте страхування);
- з володінням, користуванням і розпорядженням майном (майнове страхування);
- з відшкодуванням страхувальником заподіяної ним шкоди особі або її майну, а також шкоди, заподіяної юридичній особі (страхування відповідальності - ОСЦПВВНТЗ).
Отже, обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами є іншим видом страхування, ніж вид добровільного страхування майна (майнове страхування). Крім того, згідно п.п. 1,5 та 2,1 договору про закупівлю послуг за державні кошти, предметом договору є майнові інтереси Страхувальника, пов’язані з володінням та/або користуванням, та \або розпорядженням Застрахованим майном (майновим об’єктом), яке зазначене в Додатку 1 до Договору. На страхування приймається майно від знищення або пошкодження його внаслідок настання страхових випадків.
На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами,- страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, яку Скаржник не має і не зобов’язаний мати для здійснення послуг із добровільного страхування майна. Крім того, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, в тому числі і послуг з добровільного страхування майна, що є предметом цієї закупівлі.
Враховуючи те, що обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами не є предметом цієї закупівлі, то відповідно Скаржник і не має фізичної та юридичної можливості надати Замовнику франшизу по договорам ОСЦПВВНТЗ, яка має бути 0 (нуль) гривень.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення добровільного страхування майна (копія надається), та відповідно, - має ліцензоване право і можливість укласти із Замовником договір добровільного страхування майна з подальшим його належним виконанням!
Отже, встановлена Замовником обов’язкова вимога про надання франшизи по договорам ОСЦПВВНТЗ, яка має бути 0 (нуль) гривень є вимогою, яка може бути встановлена Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційною умовою відносно такого виду страхової послуги як ДОБРОВІЛЬНЕ страхування майна, на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Скаржник вважає, що вищенаведена оскаржувана вимога є дискримінаційною, такою, що штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та не відповідає діючому законодавству, чим порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі та, відповідно, - має бути видалена Замовником.
Скаржник звертає увагу АМКУ на той факт, що відносини у сфері обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів регламентовані Законом України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (ОСЦПВВНТЗ) і спрямовані на забезпечення відшкодування шкоди, заподіяної життю, здоров'ю та майну потерпілих (а не страхувальнику) при експлуатації наземних транспортних засобів на території України.
Статтею 4 Закону України «Про страхування» визначено три предмети (види) договорів страхування, а саме, предметом договору страхування можуть бути майнові інтереси, що не суперечать закону і пов’язані:
- з життям, здоров’ям, працездатністю та пенсійним забезпеченням (особисте страхування);
- з володінням, користуванням і розпорядженням майном (майнове страхування);
- з відшкодуванням страхувальником заподіяної ним шкоди особі або її майну, а також шкоди, заподіяної юридичній особі (страхування відповідальності - ОСЦПВВНТЗ).
Отже, обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами є іншим видом страхування, ніж вид добровільного страхування майна (майнове страхування). Крім того, згідно п.п. 1,5 та 2,1 договору про закупівлю послуг за державні кошти, предметом договору є майнові інтереси Страхувальника, пов’язані з володінням та/або користуванням, та \або розпорядженням Застрахованим майном (майновим об’єктом), яке зазначене в Додатку 1 до Договору. На страхування приймається майно від знищення або пошкодження його внаслідок настання страхових випадків.
На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами,- страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, яку Скаржник не має і не зобов’язаний мати для здійснення послуг із добровільного страхування майна. Крім того, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, в тому числі і послуг з добровільного страхування майна, що є предметом цієї закупівлі.
Враховуючи те, що обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами не є предметом цієї закупівлі, то відповідно Скаржник і не має фізичної та юридичної можливості надати Замовнику франшизу по договорам ОСЦПВВНТЗ, яка має бути 0 (нуль) гривень.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення добровільного страхування майна (копія надається), та відповідно, - має ліцензоване право і можливість укласти із Замовником договір добровільного страхування майна з подальшим його належним виконанням!
Отже, встановлена Замовником обов’язкова вимога про надання франшизи по договорам ОСЦПВВНТЗ, яка має бути 0 (нуль) гривень є вимогою, яка може бути встановлена Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційною умовою відносно такого виду страхової послуги як ДОБРОВІЛЬНЕ страхування майна, на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Скаржник вважає, що вищенаведена оскаржувана вимога є дискримінаційною, такою, що штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі та не відповідає діючому законодавству, чим порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі та, відповідно, - має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія з добровільного страхування майна
-
Опис доказу:
Доказ, який підтверджує наявність у Скаржника ліцензії відповідно до предмету закупівлі
-
Повʼязаний документ:
3.3.7 litsenziya-str-nnya-majna.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме – усунути порушення та дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.