• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95 та Дизельне паливо (за талонами або скретч-картками)

Торги відмінено

1 010 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 054.00 UAH
Період оскарження: 05.03.2024 09:16 - 10.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 88b2fe50a28a4a80b2cfd606524cef53
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-05-000971-a.c1
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 55 – 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та Конституцією України, - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Встановити порушення, допущене Замовником КОБЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА в частині невідповідності рішення про відміну відкритих торгів вимогам законодавства згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 року 3. Зобов’язати КОБЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи № 22 від 14.02.2024 року про відміну відкритих торгів у процедурі за ідентифікатором UA-2024-03-05-000971-a, за предметом Бензин А-95 та Дизельне паливо (за талонами або скретч-картками).
Дата розгляду скарги: 02.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.04.2024 16:00
Дата виконання рішення Замовником: 16.04.2024 11:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення уповноваженої особи від 13.03.2024 № 4 скасовано (протокол від 16.04.2024 № 17).
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 746f1e972f6845de9c1e0f38dfb9ab8e
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з твердженням Замовника про те, що у нього були наявні підстави для відміни процедури закупівлі,
Опис заперечення: По-перше: Щодо твердження Замовника про найменування товару в тендерній документації.

Відповідно до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/927-2013-%D0%BF#Text) –
Цей Технічний регламент встановлює вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що вводяться в обіг та реалізуються на території України, з метою захисту життя та здоров’я людини, тварин, рослин, національної безпеки, охорони навколишнього середовища та природних ресурсів.
позначення палива - назва та марка нафтопродукту, що містить екологічний клас та символ вмісту біокомпонентів;
Автомобільні бензини: 12. За екологічними показниками встановлено такі екологічні класи автомобільних бензинів: Євро3, Євро4, Євро5.
Дизельне паливо: 13. За екологічними показниками встановлено такі екологічні класи дизельного палива: Євро3, Євро4, Євро5.
ВИМОГИ
щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива

1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
2. Позначення дизельного палива включає такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літери ДП, позначення дизельного палива для автомобільних дизельних двигунів;
друга група - літерне позначення кліматичного періоду: Л (літнє), З (зимове), Арк (арктичне);
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту метилових/етилових естерів жирних кислот: В0 (за їх відсутності), В5, В7.
Приклад позначення дизельного палива зимового екологічного класу Євро4 з вмістом метилових/етилових естерів жирних кислот до 7 відсотків: паливо дизельне ДП-З-Євро4-В7.
3. Позначення палива може включати торгову марку (товарний знак).
Приклад позначення автомобільного бензину торгової марки “ХХХ” з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 10 відсотків: бензин автомобільний ХХХ А-95-Євро4-Е10.

Таким чином, назви товару «Бензин А-95» та «Дизельне паливо», які Замовником було визначено в тендерній документації, повністю відповідають назвам палива, визначених у Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, оскільки групи знаків «-Євро4 (або Євро5)-Е5 (або Е7, або Е10)» для бензину А-95 та групи знаків «Л (або З, або Арк)-Євро4 (або Євро5)-В0 (або В5, або В7)» для дизельного палива не є назвою товару.

Відповідно до Технічного регламенту:
- назвою товару є «Бензин» та «Дизельне паливо»;
- позначенням автомобільного бензину є, наприклад: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7;
- позначення дизельного палива зимового є, наприклад: паливо дизельне ДП-З-Євро4-В7

Замовник складає тендерну документацію у відповідності до вимог Закону і Особливостей. Ані Закон, ані Особливості, не містять вимог про те, що найменування палива в тендерній документації повинно складатись з назви і марки бензину та повинно містити групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс (тобто вимог що Замовник повинен визначати не назву товару, а його позначення)

Відповідно до частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» - Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію:

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

Замовником 05.03.2024 року, в електронній системі закупівель, було опубліковано Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-03-05-000971-a, за змістом якого він проводить закупівлю за таким предметом:
Бензин А-95 - ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин
Дизельне паливо - ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо
Отже, твердження Замовника про те, що визначені ним найменування товару «Бензин А-95» та «Дизельне паливо» не відповідають найменуванням товару, визначених в Технічному регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив – не відповідає дійсності, оскільки в ньому визначені найменування «Бензин» та «Дизельне паливо».
Окрім цього, відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".

По-друге: Щодо листа Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.

Відповідно до частини 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Органи, уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, не мають права втручатися в проведення закупівель.

Відповідно до Положення про Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України, затвердженого Наказом Національної поліції України 23.10.2019 року № 1077 –
І. Загальні положення.
1. Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України (далі – ДСР) є міжрегіональним територіальним органом у складі Національної поліції України, який бере участь у реалізації державної політики з питань боротьби з організованою злочинністю та згідно із законодавством України здійснює оперативно-розшукову діяльність.
VI. Права ДСР
1. ДСР має право:
1) Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань вчених і фахівців, спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів громадянського суспільства;
2) Скликати наради, утворювати консультативні, дорадчі та інші ради, комісії, колегії, робочі групи тощо для сприяння здійсненню покладених на нього завдань;
3) Відповідно до компетенції в установленому порядку одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об’єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього функції;
4) Користуватися в установленому порядку інформаційними базами даних Національної поліції України, Міністерства внутрішніх справ України, інших державних органів, державною системою урядового зв’язку та іншими технічними засобами.
2. ДСР має права, передбачені Кримінальним процесуальним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення, законами України «Про національну поліцію», «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю», «Про запобігання корупції» та іншими актами законодавства України.
3. Працівники ДСР мають право:
1) Здійснювати оперативно-розшукову діяльність, спрямовану на виявлення та припинення злочинів вчинених суспільнонебезпечними ОГ та ЗО, у тому числі в органах влади, управління та місцевого самоврядування, а також комплексне використання джерел оперативної інформації, можливостей оперативних підрозділів та застосування оперативно-технічних засобів під час провадження в оперативно-розшукових справах, а також контроль за використанням коштів, призначених для проведення цієї роботи.
2) Здійснювати оперативно-технічні заходи за оперативно-розшуковими справами, що знаходяться і їх провадженні;
3) У встановленому порядку запитувати та отримувати від посадових осіб органів державної влади документи, довідкові та інші матеріали (у письмовій або усній формі), необхідні для прийняття рішень з питань, віднесених до компетенції ДСР;
4) Користуватися в установленому порядку інформаційними ресурсами Національної поліції України, Міністерства внутрішніх справ України та інших державних органів з питань, що належать до компетенції ДСР;
5) Створювати відповідно до Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» професійні спілки з метою здійснення представництва та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів їх членів.

Отже, враховуючи той факт, що органи, уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, не мають права втручатися в проведення закупівель, в сукупності з тими обставинами, що у Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, на думку Скаржника, немає повноважень на зобов’язання відміняти закупівлю через найменування товару, яке Замовником було визначено вірно -
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Скаржник вважає, що замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури закупівлі, зазначених у Протоколі № 4 від 13.03.2024 року, зокрема не довів неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Опис суті пункту скарги: Згідно Протоколу № 4 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.03.2024 року, Замовником було вирішено:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі установлено:
Невідповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, зазначених у вимогах Додатку 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі», вимогам пункту 1 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та статті 11 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
У тендерній документації зазначено «Бензин А-95, Дизельне паливо (за талонами або скретч-картками)», а згідно вимог додатку 1 до Технічного регламенту щодо обігу палива на ринку треба «Бензин: А-95-Євро4 (або Євро5)-Е5 (або Е7, або Е10). Дизельне паливо: ДП-Л (або З, або Арк)-Євро4 (або Євро5)-В0 (або В5, або В7)".
Через вказані порушення замовник може здійснити закупівлю товару, який не відповідає вимогам діючого законодавства та створює умови для постачання неякісної продукції переможцем торгів і в подальшому після укладання договору замовник не зможе пред’явити претензії постачальнику стосовно якості поставленого палива, а постачальник має змогу поставляти паливо не за нормами передбаченими вимогами чинного законодавства.
Відміна закупівлі здійснюється з урахуванням листа Управління стратегічних розслідувань в Миколаївській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України від 12.03.2024 № 690/55/113/01-24 щодо вжиття заходів реагування, в межах компетенції Коблівської сільської ради, щодо недопущення (упередження, припинення) правопорушень, пов’язаних із процедурами закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти.
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.

Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити Закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі»

Скаржник вважає, що замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури закупівлі, зазначених у Протоколі № 4 від 13.03.2024 року, зокрема не довів неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.

Вважаємо, що Замовник, прийнявши рішення про відміну процедури закупівлі, - грубо порушив принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.
Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.ст. 3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури.
Замовник, відмінивши процедуру закупівлі позбавив Скаржника в праві на укладення договору, чим грубо порушив права та інтереси Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)