• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій)

Торги не відбулися

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 3 600.00 UAH
Період оскарження: 04.03.2024 15:04 - 09.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скасування рішення про визнання переможцем

Номер: beb70452e94e432c9133d4fc79b1445f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-04-008186-a.b3
Назва: Скасування рішення про визнання переможцем
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Комунального некомерційного підприємства "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Замовник 04 березня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). За результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовником було прийнято рішення про визначення переможцем відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-04-008186-a (далі – Рішення) фізичну особу-підприємця Ковальова Віталія Вікторовича (далі- Переможець), яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 159 від 25.03.2024р. Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також Замовником допущені порушення процедури закупівлі, які є підставою для відміни процедури закупівлі з наступних обставин. Відповідно до п. 1.1 Додатку 4 до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a Замовником встановлений кваліфікаційний критерій: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. На підтвердження вище зазначеного кваліфікаційного критерію учасником в складі тендерної документації надається: «1.Довідка, складена у довільній формі, щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (П.І.П.; посада; кваліфікація; стаж роботи). А також: - Учасник повинен гарантувати, що фахівець (фахівці), який здійснює опис обстеження має відповідний диплом про освіту та кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Рентгенологія». На підтвердження надати завірену належним чином копію диплому та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії (спеціальність, серія, номер, дата, ким видано, категорія). - Учасник повинен гарантувати, що описи обстеження будуть здійснювати фахівцем (фахівцями), який має загальний досвід роботи (стаж роботи) за спеціальністю не менше ніж 5 років. (Надати гарантійний лист у довільній формі з зазначенням стажу роботи). - Учасник повинен гарантувати, що має згідно штатного розпису необхідну кількість фахівців для забезпечення безперебійного надання послуги згідно умов пропозиції. (Надати в довільній формі довідку про наявність фахівців). Для суб’єктів підприємницької діяльності фізичних осіб підприємців, які провадять свою діяльність самостійно в одній особі надати листа з відповідними даними.» Отже, на виконання вимог п. 1.1 Додатку 4 до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a в складі тендерної пропозиції учасника має бути: 1) довідка, складена у довільній формі, щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (П.І.П.; посада; кваліфікація; стаж роботи); 2) завірена належним чином копія диплому та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії (спеціальність, серія, номер, дата, ким видано, категорія) за спеціальністю «Рентгенологія»: 2) гарантійний лист у довільній формі з зазначенням стажу роботи, яким учасник має гарантувати, що описи обстеження будуть здійснювати фахівцем (фахівцями), який має загальний досвід роботи (стаж роботи) за спеціальністю не менше ніж 5 років. 3) довідка в довільній формі про наявність фахівців, якою учасник має гарантувати, що має згідно штатного розпису необхідну кількість фахівців для забезпечення безперебійного надання послуги згідно умов пропозиції. На підтвердження вимог п. 1.1 Додатку 4 тендерної пропозиції Переможцем надані лише довідка, складена у довільній формі, щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл з назвою «Довідка про наявність працівників.pdf») і копії дипломів та посвідчень про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії за спеціальністю «Рентгенологія» (файл з назвою «Дипломи, посвідчення Кметь, Любенко, Михайленко, Лисенко.pdf»). В документах, що надані Переможцем в складі своєї тендерної пропозиції, відсутні: - гарантійний лист у довільній формі з зазначенням стажу роботи, яким Переможець має гарантувати, що описи обстеження будуть здійснювати фахівцем (фахівцями), який має загальний досвід роботи (стаж роботи) за спеціальністю не менше ніж 5 років; - довідка в довільній формі про наявність фахівців, якою учасник має гарантувати, що має згідно штатного розпису необхідну кількість фахівців для забезпечення безперебійного надання послуги згідно умов пропозиції. Тож, з викладеного вбачається, що тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам п. 1.1 Додатку 4 тендерної документації. Наявні невідповідності в інформації та документах тендерної пропозиції Переможця, визначених пунктом 43 Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Натомість, Замовник, не виявив невідповідність в поданих Переможцем документах, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Таким чином, Рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-03-04-008186-a є неправомірним та підлягає скасуванню. Крім того, Замовником 22.03.2024р. розміщено в електронній системі закупівель вимогу до Переможця щодо виправлення невідповідності в документах, а саме: надати Гарантійного листа щодо наявності застосунку для телефону із зазначенням інформації про НАЙМЕНУВАННЯ ЗАСТОСУНКУ, посилання на застосунок в Google Play та App Store для можливості перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі. Переможець дану невідповідність в документах виправив, надавши запитувані документи. Відповідно до абзацу 3 пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. У зв’язку з тим, що Замовником вже була розміщена вимога в електронній системі закупівель стосовно Переможця, то Замовник позбавлений можливості вдруге розмістити, з власної ініціативи, повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, а саме: відсутності в тендерній пропозиції документів, передбачених п. 1.1. Додатку 4 тендерної документації. Отже, вище вказані дії Замовника призвели до неможливості виправити допущені порушення процедури закупівлі UA-2024-03-04-008186-a. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуюче викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-03-04-008186-a та зобов’язання Замовника відмінити процедуру закупівлі, у зв’язку з неможливістю виправити допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Тож, керуючись вимогами ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 55 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, ПРОШУ: 1. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2024-03-04-008186-a Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), що мало місце при прийнятті рішення про визнання переможцем ФОП Ковальова Віталія Вікторовича, яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 159 від 25.03.2024р. 2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, просп. Університетський, 2/5, код 01994942) скасувати рішення про визнання переможцем ФОП Ковальова Віталія Вікторовича, яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 159 від 25.03.2024р 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (25030, Кіровоградська область, м. Кропивницький, просп. Університетський, 2/5, код 01994942) відмінити закупівлю UA-2024-03-04-008186-a.
Дата розгляду скарги: 09.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2024 18:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.04.2024 12:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ № 6351 -р/пк-пз від 09.04.2024 по процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015 – код 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій), ID: UA-2024-03-04-008186-a, комунальне некомерційне підприємство «Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради», скасувало рішення про визначення фізичної особи підприємця КОВАЛЬОВА ВІТАЛІЯ ВІКТОРОВИЧА переможцем процедури закупівлі
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Номер: 3865f2d576ce440f854ce1703689579b
Заголовок пункту скарги: Визнання переможцем ФОП Ковальова Віталія Вікторовича
Опис заперечення: Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а також Замовником допущені порушення процедури закупівлі, які є підставою для відміни процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.1 Додатку 4 до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a Замовником встановлений кваліфікаційний критерій: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
На підтвердження вище зазначеного кваліфікаційного критерію учасником в складі тендерної документації надається:
«1.Довідка, складена у довільній формі, щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (П.І.П.; посада; кваліфікація; стаж роботи). А також:
- Учасник повинен гарантувати, що фахівець (фахівці), який здійснює опис обстеження має відповідний диплом про освіту та кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Рентгенологія». На підтвердження надати завірену належним чином копію диплому та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії (спеціальність, серія, номер, дата, ким видано, категорія).
- Учасник повинен гарантувати, що описи обстеження будуть здійснювати фахівцем (фахівцями), який має загальний досвід роботи (стаж роботи) за спеціальністю не менше ніж 5 років. (Надати гарантійний лист у довільній формі з зазначенням стажу роботи).
- Учасник повинен гарантувати, що має згідно штатного розпису необхідну кількість фахівців для забезпечення безперебійного надання послуги згідно умов пропозиції. (Надати в довільній формі довідку про наявність фахівців).
Для суб’єктів підприємницької діяльності фізичних осіб підприємців, які провадять свою діяльність самостійно в одній особі надати листа з відповідними даними.»
Отже, на виконання вимог п. 1.1 Додатку 4 до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a в складі тендерної пропозиції учасника має бути:
1) довідка, складена у довільній формі, щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (П.І.П.; посада; кваліфікація; стаж роботи);
2) завірена належним чином копія диплому та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії (спеціальність, серія, номер, дата, ким видано, категорія) за спеціальністю «Рентгенологія»:
2) гарантійний лист у довільній формі з зазначенням стажу роботи, яким учасник має гарантувати, що описи обстеження будуть здійснювати фахівцем (фахівцями), який має загальний досвід роботи (стаж роботи) за спеціальністю не менше ніж 5 років.
3) довідка в довільній формі про наявність фахівців, якою учасник має гарантувати, що має згідно штатного розпису необхідну кількість фахівців для забезпечення безперебійного надання послуги згідно умов пропозиції.
На підтвердження вимог п. 1.1 Додатку 4 тендерної пропозиції Переможцем надані лише довідка, складена у довільній формі, щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл з назвою «Довідка про наявність працівників.pdf») і копії дипломів та посвідчень про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії за спеціальністю «Рентгенологія» (файл з назвою «Дипломи, посвідчення Кметь, Любенко, Михайленко, Лисенко.pdf»).
В документах, що надані Переможцем в складі своєї тендерної пропозиції, відсутні:
- гарантійний лист у довільній формі з зазначенням стажу роботи, яким Переможець має гарантувати, що описи обстеження будуть здійснювати фахівцем (фахівцями), який має загальний досвід роботи (стаж роботи) за спеціальністю не менше ніж 5 років;
- довідка в довільній формі про наявність фахівців, якою учасник має гарантувати, що має згідно штатного розпису необхідну кількість фахівців для забезпечення безперебійного надання послуги згідно умов пропозиції.
Тож, з викладеного вбачається, що тендерна пропозиція Переможця не відповідає вимогам п. 1.1 Додатку 4 тендерної документації.
Наявні невідповідності в інформації та документах тендерної пропозиції Переможця, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Натомість, Замовник, не виявив невідповідність в поданих Переможцем документах, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Таким чином, Рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-03-04-008186-a є неправомірним та підлягає скасуванню.
Крім того, Замовником 22.03.2024р. розміщено в електронній системі закупівель вимогу до Переможця щодо виправлення невідповідності в документах, а саме: надати Гарантійного листа щодо наявності застосунку для телефону із зазначенням інформації про НАЙМЕНУВАННЯ ЗАСТОСУНКУ, посилання на застосунок в Google Play та App Store для можливості перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі.
Переможець дану невідповідність в документах виправив, надавши запитувані документи.
Відповідно до абзацу 3 пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
У зв’язку з тим, що Замовником вже була розміщена вимога в електронній системі закупівель стосовно Переможця, то Замовник позбавлений можливості вдруге розмістити, з власної ініціативи, повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, а саме: відсутності в тендерній пропозиції документів, передбачених п. 1.1. Додатку 4 тендерної документації.
Отже, вище вказані дії Замовника призвели до неможливості виправити допущені порушення процедури закупівлі UA-2024-03-04-008186-a.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуюче викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визнання переможця закупівлі UA-2024-03-04-008186-a та зобов’язання Замовника відмінити процедуру закупівлі, у зв’язку з неможливістю виправити допущені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Відхилено
КЕП

Скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: 0393e7381bbe48f4ad2d2b9420a59a6b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-04-008186-a.a2
Назва: Скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Комунального некомерційного підприємства "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Замовник 04 березня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). За результатами розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, якою була тендерна пропозиція Учасника, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника (далі – Рішення), оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 154 від 22.03.2024р. Рішення Замовником прийнято на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей з наступних підстав. Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, Замовником було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції та розміщенно повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а саме: надати Гарантійного листа щодо НАЯВНОСТІ ЗАСТОСУНКУ для телефону із зазначенням інформації про НАЙМЕНУВАННЯ ЗАСТОСУНКУ, ПОСИЛЕННЯ НА ЗАСТОСУНОК в Google Play та App Store із можливістю перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону Учасник розмістив в електронній системі закупівель Гарантійного листа (файл під назвою «Застосунок.pdf») (далі – Гарнтійний лист) щодо наявності застосунку для телефону із зазначенням інформації про найменування застосунку, посилання на застосунок в Google Play та App Store із можливістю перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі. Відповідно до п. 6. Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (далі –Додаток 2) тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу Наявність у Виконавця застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: - перегляду статистики надісланих заявок Замовника; - перегляду статусу виконання заявок Замовника; - перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; - перегляду стану взаєморозрахунків Замовника. На виконання даної вимоги Учасник, як зазначено в тендерній документації, повинен надати Гарантійний лист щодо наявності застосунку для телефону із зазначенням інформації про найменнування застосунку, посилання на застосунок в Google Play та App Store із можливістю перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі надається Учасником у складі пропозиції. В Рішенні Замовник стверджує, що при перевірці Замовником технічних характеристик застосунку IDV-IMAIOS DICOM Viewer на відповідність вимогам предмету закупівлі, виявлено наступне: - застосунок для телефону IDV-IMAIOS DICOM Viewer це програма для читання медичних зображень в форматі DICOM та призначена лише для основної функції перегляду, про що свідчить відповідне попередження розробника; - у даному застосунку відсутні технічні можливості щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків; - застосунок призначений для використання в особистих некомерційних цілях; - програма IDV не тестувалася та не була сертифікована для використання в медичних цілях. Вона не погоджена в якості медичного виробу та не може використовуватися в діагностичній візуалізації. Відповідно до п. 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовником до застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android встановлені лише такі вимоги: - перегляду статистики надісланих заявок Замовника; - перегляду статусу виконання заявок Замовника; - перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; - перегляду стану взаєморозрахунків Замовника. Тому перевіряти Замовник мав би лише вище зазначені можливості застосунку. Тож, всі інші вимоги Замовника до можливостей додатку є необґрунтованими та безпідставними. В Рішенні Замовник зазначає, що у даному застосунку відсутні технічні можливості щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків, при цьому, не надаючи жодного підтвердження (доказу) цього. На випадок виникнення сумнівів, щодо достовірності інформації (в даному випадку можливостей застосунку щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків), відповідно до абзацу 2 частини 15 ст. 29 Закону та п. 42 Особливостей Замовник мав право, звернутися за підтвердженням інформації, наданої Учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Замовник, з невідомих причин, не виявив бажання переконатися в можливостях застосунку щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків у розробника застосунку. Тож, враховуючи вище викладене, Замовник безпідставно зробив висновок, що застосунок, який вказаний в Гарантійному листі Учасника, не відповідає вимогам п.6 Додатку 2 тендерної документації. Відповідно до пункту 4 частини 1 ст. 5 Закону одним з принципів публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст. 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, а саме – неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Учасника з підстав, наведених у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 154 від 22.03.2024р, Замовник порушив право Учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Отже, враховуюче викладене, Рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, прийняте Замовником, є неправомірним та підлягає скасуванню.
Дата розгляду скарги: 09.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.03.2024 16:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 12.04.2024 12:20
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 380668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Номер: 3c25fa37485843389358a01541c99709
Заголовок пункту скарги: Відхилення тендерної пропозиції скаржника
Опис заперечення: Учасник вважає, що рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини», яке оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 154 від 22.03.2024р прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на преіод дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", затверджених постановою КСУ від 12.10.2022 №1178.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Замовник 04 березня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій).
За результатами розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, якою була тендерна пропозиція Учасника, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника (далі – Рішення), оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 154 від 22.03.2024р.
Рішення Замовником прийнято на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Учасник вважає, що Рішення прийняте з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей з наступних підстав.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, Замовником було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції та розміщенно повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а саме: надати Гарантійного листа щодо НАЯВНОСТІ ЗАСТОСУНКУ для телефону із зазначенням інформації про НАЙМЕНУВАННЯ ЗАСТОСУНКУ, ПОСИЛЕННЯ НА ЗАСТОСУНОК в Google Play та App Store із можливістю перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону Учасник розмістив в електронній системі закупівель Гарантійного листа (файл під назвою «Застосунок.pdf») (далі – Гарнтійний лист) щодо наявності застосунку для телефону із зазначенням інформації про найменування застосунку, посилання на застосунок в Google Play та App Store із можливістю перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі.
Відповідно до п. 6. Додатку 2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (далі –Додаток 2) тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу Наявність у Виконавця застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю:
- перегляду статистики надісланих заявок Замовника;
- перегляду статусу виконання заявок Замовника;
- перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень;
- перегляду стану взаєморозрахунків Замовника.
На виконання даної вимоги Учасник, як зазначено в тендерній документації, повинен надати Гарантійний лист щодо наявності застосунку для телефону із зазначенням інформації про найменнування застосунку, посилання на застосунок в Google Play та App Store із можливістю перевірки Замовником технічних характеристик застосунку на відповідність вимогам предмету закупівлі надається Учасником у складі пропозиції.
В Рішенні Замовник стверджує, що при перевірці Замовником технічних характеристик застосунку IDV-IMAIOS DICOM Viewer на відповідність вимогам предмету закупівлі, виявлено наступне:
- застосунок для телефону IDV-IMAIOS DICOM Viewer це програма для читання
медичних зображень в форматі DICOM та призначена лише для основної функції перегляду, про що свідчить відповідне попередження розробника;
- у даному застосунку відсутні технічні можливості щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків;
- застосунок призначений для використання в особистих некомерційних цілях;
- програма IDV не тестувалася та не була сертифікована для використання в медичних цілях. Вона не погоджена в якості медичного виробу та не може використовуватися в діагностичній візуалізації.
Відповідно до п. 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовником до застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android встановлені лише такі вимоги:
- перегляду статистики надісланих заявок Замовника;
- перегляду статусу виконання заявок Замовника;
- перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень;
- перегляду стану взаєморозрахунків Замовника.
Тому перевіряти Замовник мав би лише вище зазначені можливості застосунку.
Тож, всі інші вимоги Замовника до можливостей додатку є необґрунтованими та безпідставними.
В Рішенні Замовник зазначає, що у даному застосунку відсутні технічні можливості щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків, при цьому, не надаючи жодного підтвердження (доказу) цього.
На випадок виникнення сумнівів, щодо достовірності інформації (в даному випадку можливостей застосунку щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків), відповідно до абзацу 2 частини 15 ст. 29 Закону та п. 42 Особливостей Замовник мав право, звернутися за підтвердженням інформації, наданої Учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Замовник, з невідомих причин, не виявив бажання переконатися в можливостях застосунку щодо перегляду статистики надісланих заявок, перегляду статусу виконання заявок, перегляду стану взаєморозрахунків у розробника застосунку.
Тож, враховуючи вище викладене, Замовник безпідставно зробив висновок, що застосунок, який вказаний в Гарантійному листі Учасника, не відповідає вимогам п.6 Додатку 2 тендерної документації.
Відповідно до пункту 4 частини 1 ст. 5 Закону одним з принципів публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст. 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, а саме – неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Учасника з підстав, наведених у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 154 від 22.03.2024р, Замовник порушив право Учасника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Отже, враховуюче викладене, Рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, прийняте Замовником, є неправомірним та підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 9a36fc2c9aa04a658da8dd75b395610e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-04-008186-a.b1
Назва: Щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися до органу оскарження із скаргою на дії Комунального некомерційного підприємства "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" (далі- Замовник) у зв’язку із здійсненням Замовником порушень у сфері публічних закупівель, що мали наслідком порушення прав та законних інтересів Учасника торгів UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Замовник 04 березня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Відповідно до пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a Замовник встановив умову, згідно якої учасник має підтвердити наявність у нього застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: - перегляду статистики надісланих заявок Замовника; - перегляду статусу виконання заявок Замовника; - перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; - перегляду стану взаєморозрахунків Замовника. Учасник вважає, що вважає пункт 6 Додатку 2 до тендерної документації є дискримінаційним, обмежує конкуренцію та суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 з наступних підстав. Предметом закупівлі UA-2024-03-04-008186-a є ДК 021:2015 – код 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій). Отже, послуги закупівлі UA-2024-03-04-008186-a мають надаватися із застосуванням телемедичних технологій. Надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини регламентується «Положенням про кабінет телемедицини закладу охорони здоров’я» (далі - Положеня), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2015 № 681. Відповідно до пункту 7 Положення, оснащення кабінету здійснюється згідно з Табелем оснащення кабінету телемедицини, який наведено в додатку до цього Положення. Додатоком «Табель оснащення кабінету телемедицини» до Положення встановлено, яким саме обладнанням повинен бути оснащений кабінет телемедицини: № з\п Назва обладнання Кількість одиниць 1 Комп'ютер персональний з мультимедіа, монітор 1 2 Веб-камера 1 3 Блок безперебійного живлення 1 4 Фотокамера цифрова 1 5 Сканер планшетний 1 6 Принтер лазерний 1 7 Засоби телеметрії 1 8 Телефон 1 9 Стіл комп’ютерний 1 10 Стілець офісний 2 11 ПЗ/Операційна система 1 12 ПЗ/Офіс 1 13 ПЗ/Прикладне для телемедицини 1 14 ПЗ/Антивірус 1 15 Підключення до мережі Інтернет шляхом застосування доступних технічних засобів електронних комунікацій, які використовують новітні електронні комунікаційні технології (не менше 10 Мбіт/c, синхронний) 1 16 Телефонне з'єднання (стаціонарне) 1 Вище зазначене обладнання не містить застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків. З вище викладеного вбачається, що законодавством не встановлена обов’язковість застосунку для надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини. Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Виконати дану умову пункту 6 Додатку до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які мають застосунок для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків. Вимога пункту 6 Додатку до тендерної документації носить інформаційний характер і не пов’язана з можливістю надання послуг відповідно до предмету даної закупівлі, тобто послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій не потребують зазначеного в даному пункті застосунку і можуть надаватися без нього. Замовник встановивши дану умову, значно обмежив конкуренцію, не маючи жодних законних підстав. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Тож, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктом 54 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 ПРОШУ: Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Кіровоградська обласна лікарня Кіровоградської обласної ради" внести зміни до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a та виключити пункт 6 з Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.03.2024 16:39
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКИЙ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ІНСТИТУТ ПРИКЛАДНОЇ ТА КЛІНІЧНОЇ МЕДИЦИНИ", Білецький Павло 0668302778 ADMIN@UNICAM.COM.UA

Пункт скарги

Номер: 1c6fefc0989a4865b24abd466e953e96
Заголовок пункту скарги: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Опис заперечення: Учасник вважає, що пункт 6 Додатку 2 до тендерної документації є дискримінаційним, обмежує конкуренцію та суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник 04 березня 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-03-04-008186-a щодо закупівлі: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій).
Відповідно до пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації закупівлі UA-2024-03-04-008186-a Замовник встановив умову, згідно якої учасник має підтвердити наявність у нього застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю:
- перегляду статистики надісланих заявок Замовника;
- перегляду статусу виконання заявок Замовника;
- перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень;
- перегляду стану взаєморозрахунків Замовника.
Предметом закупівлі UA-2024-03-04-008186-a є ДК 021:2015 – код 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій).
Отже, послуги закупівлі UA-2024-03-04-008186-a мають надаватися із застосуванням телемедичних технологій.
Надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини регламентується «Положенням про кабінет телемедицини закладу охорони здоров’я» (далі - Положеня), затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.10.2015 № 681.
Відповідно до пункту 7 Положення, оснащення кабінету здійснюється згідно з Табелем оснащення кабінету телемедицини, який наведено в додатку до цього Положення.
Додатоком «Табель оснащення кабінету телемедицини» до Положення встановлено, яким саме обладнанням повинен бути оснащений кабінет телемедицини:
№ з\п Назва обладнання Кількість одиниць
1 Комп'ютер персональний з мультимедіа, монітор 1
2 Веб-камера 1
3 Блок безперебійного живлення 1
4 Фотокамера цифрова 1
5 Сканер планшетний 1
6 Принтер лазерний 1
7 Засоби телеметрії 1
8 Телефон 1
9 Стіл комп’ютерний 1
10 Стілець офісний 2
11 ПЗ/Операційна система 1
12 ПЗ/Офіс 1
13 ПЗ/Прикладне для телемедицини 1
14 ПЗ/Антивірус 1
15 Підключення до мережі Інтернет шляхом застосування доступних технічних засобів електронних комунікацій, які використовують новітні електронні комунікаційні технології (не менше 10 Мбіт/c, синхронний) 1
16 Телефонне з'єднання (стаціонарне) 1
Вище зазначене обладнання не містить застосунку для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків.
З вище викладеного вбачається, що законодавством не встановлена обов’язковість застосунку для надання медичної допомоги пацієнтам із застосуванням телемедицини.
Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виконати дану умову пункту 6 Додатку до тендерної документації зможуть лише ті учасники, які мають застосунок для телефону з операційними системами IOS та Android з можливістю: перегляду статистики надісланих заявок; перегляду статусу виконання заявок перегляду історії виконаних описів КТ- обстежень; перегляду стану взаєморозрахунків.
Вимога пункту 6 Додатку до тендерної документації носить інформаційний характер і не пов’язана з можливістю надання послуг відповідно до предмету даної закупівлі, тобто послуги з розшифрування, опису та інтерпретації даних досліджень мультизрізової комп‘ютерної томографії із застосуванням телемедичних технологій не потребують зазначеного в даному пункті застосунку і можуть надаватися без нього.
Замовник встановивши дану умову, значно обмежив конкуренцію, не маючи жодних законних підстав.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації