-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщень 1-го поверху будівлі літери "А-3" "Поліклініка" КНП БМР "Білоцерківська міська лікарня №3" за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Архипа Люльки, 12 (код ДК 021:2015 - 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
3 698 190.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 490.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 490.95 UAH
Період оскарження:
04.03.2024 12:58 - 29.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
469fc166be8e4028bc7dc22c803190ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-04-004851-a.c1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3.docx 08.03.2024 19:56
- Додаток 2.docx 08.03.2024 19:56
- Скарга UA-2024-03-04-004851-a.docx.p7s.zip 08.03.2024 19:56
- ТЗ БМЛ 3.docx 08.03.2024 19:56
- Додаток 1.docx 08.03.2024 19:56
- Аналогічний договір.rar 08.03.2024 19:56
- sign.p7s 08.03.2024 19:58
- Пояснення 11.03.2024 17:17
- Пояснення 11.03.2024 17:17
- Пояснення 13.03.2024 12:17
- Пояснення 13.03.2024 12:17
- рішення від 12.03.2024 № 4468.pdf 12.03.2024 16:49
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.03.2024 №5153.pdf 22.03.2024 15:35
- рішення від 21.03.2024 №5153.pdf 26.03.2024 09:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.03.2024 20:31
Дата розгляду скарги:
21.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.03.2024 16:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.03.2024 09:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення № 5153-р/пк-пз від 21.03.2024 року Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ВИКОНАНО.
Пункт скарги
Номер:
cc3a052456ce4331873cd23a94d7c88e
Заголовок пункту скарги:
Щодо надання звіту (акту) обстеження
Опис заперечення:
Відповідно до Додатку 3 до Тендерної документації, задля максимально точного розрахунку цінової пропозиції Учасник обов’язково, в період уточнень, має оглянути об’єкт Замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта (складений у довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника.
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Фактично Замовник встановив вимогу:
- домовитися з уповноваженою особою про відвідання об’єкту та визначитися з часом такого відвідання;
- скласти акт обстеження обʼєкту;
- підписати скласти акт обстеження обʼєкту в неустановленої особи Замовника.
Проте слід звернути увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку і строків доступу до об'єкту, не визначено порядку і строків отримання такого акту обстеження обʼєкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні, хто має право підписання цього документу.
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення огляду об’єкту, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати акт обстеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо огляду об’єкту та підписанню акту обстеження об'єкта.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається надання послуг, з підписом уповноваженої особи.
Обстеження об'єкта та підписання відповідного акту прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб –порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписом або погодженням паперових документів.
Це також дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести обстеження об'єкту.
При цьому слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Технічного завдання (Додаток 3 Документації - додається) та інших частин Тендерної документації., що надаються у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону та особливостями: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, огляд об'єкту є недоречним.
Більш того, простий огляд об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Ця вся документація вже надана в складі Тендерної пропозиції. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін.
В Додатку 3 до Тендерної документації визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, має значний досвід в будівництві і наявність в тендерній документації технічної специфікації є цілком достатнім для коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт та ситуації на об’єкті.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Тендерної документації, а не огляду обстеження об’єкту.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом невстановленої особи Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду завіреного підписом невстановленої особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути непідписаний уповноваженою особою Замовника акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Фактично Замовник встановив вимогу:
- домовитися з уповноваженою особою про відвідання об’єкту та визначитися з часом такого відвідання;
- скласти акт обстеження обʼєкту;
- підписати скласти акт обстеження обʼєкту в неустановленої особи Замовника.
Проте слід звернути увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку і строків доступу до об'єкту, не визначено порядку і строків отримання такого акту обстеження обʼєкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні, хто має право підписання цього документу.
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення огляду об’єкту, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати акт обстеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо огляду об’єкту та підписанню акту обстеження об'єкта.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається надання послуг, з підписом уповноваженої особи.
Обстеження об'єкта та підписання відповідного акту прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб –порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписом або погодженням паперових документів.
Це також дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести обстеження об'єкту.
При цьому слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Технічного завдання (Додаток 3 Документації - додається) та інших частин Тендерної документації., що надаються у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону та особливостями: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Таким чином, огляд об'єкту є недоречним.
Більш того, простий огляд об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Ця вся документація вже надана в складі Тендерної пропозиції. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін.
В Додатку 3 до Тендерної документації визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, має значний досвід в будівництві і наявність в тендерній документації технічної специфікації є цілком достатнім для коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт та ситуації на об’єкті.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Тендерної документації, а не огляду обстеження об’єкту.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом невстановленої особи Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду завіреного підписом невстановленої особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути непідписаний уповноваженою особою Замовника акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду завіреного підписом невстановленої особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Додаток № 3 до тендерної документації
-
Опис доказу:
Задля максимально точного розрахунку цінової пропозиції Учасник обов’язково, в період уточнень, має оглянути об’єкт Замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта (складений у довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківська міська лікарня № 3" внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Код ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт приміщень 1-го поверху будівлі літери "А-3" "Поліклініка" КНП БМР "Білоцерківська міська лікарня №3" за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Архипа Люльки, 12 (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-04-004851-a ).
Номер:
ab683671625649a19fb4e701ec8dda38
Заголовок пункту скарги:
Щодо аналогічного договору
Опис заперечення:
Відповідно до п.3 Додатку 1 до Тендерної документації , на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору учасник повинен надати в складі пропозиції скановані копії*договору(ів), та акту(ів) виконаних робіт (якщо актів виконаних робіт по даному договору більше трьох, то надається Довідка в довільній формі, в якій зазначається перелік актів виконаних робіт з зазначенням суми. В цьому разі надається тільки скановані копії* трьох актів з реєстру до даного договору).
Аналогічним буде вважатись договір предметом якого є виконання робіт з капітального ремонту або реконструкції в закладах міністерства охорони здоров’я.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника зважаючи на те, що він не має відповідного договору на виконання робіт з капітального ремонту або реконструкції в закладах міністерства охорони здоров’я.
Скаржник має значний досвід в проведенні капітальних ремонтів проте не в закладах міністерства охорони здоров’я.
При цьому виконання будівельних робіт в інших закладах охорони здоров’я, які не відносяться до міністерства охорони здоров’я чи на інших об’єктах, які не є закладами охорони здоров’я ніяким чином не відрізняється від капітального ремонту, що проводиться в інших будівлях.
Ліцензії чи відповідні дозволи і декларації також не видаються для різних об’єктів окремо.
Наявність відповідної ліцензії або/та декларації, надає можливість виконання будівельних робіт не залежно від сфери підпорядкування чи за іншими ознаками.
До скарги додаємо копію аналогічного договору №509 від 16.06.2023 р., та документи, що підтверджують його виконання, укладеного з Управлінням освіти Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації.
Даним договором підтверджуємо наявність досвіду виконання аналогічного договору проте не в закладах міністерства охорони здоров’я.
Зважаючи на зазначене умова тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника.
За встановлених Замовником умов, участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які нададуть договір на виконання капітального ремонту або реконструкції в закладах міністерства охорони здоров’я, що є дискримінаційним для інших учасників і Скаржника в тому числі.
Аналогічним буде вважатись договір предметом якого є виконання робіт з капітального ремонту або реконструкції в закладах міністерства охорони здоров’я.
Дана вимога є дискримінаційною для Скаржника зважаючи на те, що він не має відповідного договору на виконання робіт з капітального ремонту або реконструкції в закладах міністерства охорони здоров’я.
Скаржник має значний досвід в проведенні капітальних ремонтів проте не в закладах міністерства охорони здоров’я.
При цьому виконання будівельних робіт в інших закладах охорони здоров’я, які не відносяться до міністерства охорони здоров’я чи на інших об’єктах, які не є закладами охорони здоров’я ніяким чином не відрізняється від капітального ремонту, що проводиться в інших будівлях.
Ліцензії чи відповідні дозволи і декларації також не видаються для різних об’єктів окремо.
Наявність відповідної ліцензії або/та декларації, надає можливість виконання будівельних робіт не залежно від сфери підпорядкування чи за іншими ознаками.
До скарги додаємо копію аналогічного договору №509 від 16.06.2023 р., та документи, що підтверджують його виконання, укладеного з Управлінням освіти Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації.
Даним договором підтверджуємо наявність досвіду виконання аналогічного договору проте не в закладах міністерства охорони здоров’я.
Зважаючи на зазначене умова тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника.
За встановлених Замовником умов, участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які нададуть договір на виконання капітального ремонту або реконструкції в закладах міністерства охорони здоров’я, що є дискримінаційним для інших учасників і Скаржника в тому числі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
За встановлених Замовником умов, участь в процедурі закупівлі зможуть прийняти лише учасники, які нададуть договір на виконання капітального ремонту або реконструкції в закладах міністерства охорони здоров’я, що є дискримінаційним для інших учасників і Скаржника в тому числі.
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Опис доказу:
Скаржник має значний досвід в проведенні капітальних ремонтів проте не в закладах міністерства охорони здоров’я. При цьому виконання будівельних робіт в інших закладах охорони здоров’я, які не відносяться до міністерства охорони здоров’я чи на інших об’єктах, які не є закладами охорони здоров’я ніяким чином не відрізняється від капітального ремонту, що проводиться в інших будівлях.
-
Повʼязаний документ:
Аналогічний договір.rar
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківська міська лікарня № 3" внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Код ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт приміщень 1-го поверху будівлі літери "А-3" "Поліклініка" КНП БМР "Білоцерківська міська лікарня №3" за адресою: Київська область, м. Біла Церква, вул. Архипа Люльки, 12 (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-04-004851-a ).