-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Інтерактивні панелі (код ДК 021:2015 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання)
Завершена
2 765 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 825.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 825.00 UAH
Період оскарження:
01.03.2024 15:19 - 07.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні технічні вимоги
Номер:
6bb2641a0f2c456d9782d395b58a30a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-01-009182-a.a1
Назва:
Дискримінаційні технічні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 2 до тендерної документації ви вказали наступні дискримінаційні вимоги щодо програмного забезпечення для інтерактивної панелі: «Єдиний програмний комплекс для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального вмісту; сумісне з операційною системою інтерактивної панелі; … містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою; …; містить вільний доступ користувачів до не менше 100-та україномовних ліцензійних цифрових підручників 1-11 класів (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких підручників та копію договорів або cертифікатів про передачу прав розробнику або офіційному дистриб’ютору на території України спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення, видавництвом підручників, або інших документів на надання прав на використання навчальних видань (підручників), які належать видавництву, з метою їх розміщення та надання вільного доступу користувачам спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення. Такий документ повинен містити повний перелік підручників які є предметом цього документу). Містить готову бібліотеку цифрових уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків)..»
Вказаним технічним вимогам у сукупності відповідає лише програмне забезпечення Mozabook Classroom (розробник Mozaik Education Ltd., Угорщина) від його представника в Україні, ТОВ «Едпро дистриб’юшн», про що можна пересвідчитися на відповідних веб-сайтах https://edpro.ua/mozaik, https://ua.mozaweb.com/uk/mozabook, а також за результатами торгів з аналогічними характеристиками, зокрема UA-2023-09-27-000400-a, UA-2023-09-25-013519-a, UA-2023-09-19-014767-a тощо.
Згідно зі ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. … Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Внесення Замовником до тендерної документації вищевказаних необґрунтованих пунктів у сукупності із вимогою надання «авторизаційного листа від лист від виробника або офіційного дистриб’ютора на території України програмного комплексу», є реальною дискримінацією до інших учасників, окрім постачальника програмного забезпечення Mozabook Classroom. Це безумовно порушує права нашого підприємства на рівноправну участь в Торгах та суперечить принципам публічних закупівель, які викладені в ст. ст. 3, 5, 22 «Про публічні закупівлі».
Додатково зазначимо, що доступ до електронних підручників є вільним (відповідно до інформаціх Міністерства освіти та науки України від 5.09.2022, https://mon.gov.ua/ua/news/elektronni-pidruchniki-dlya-navchannya-v-umovah-voyennogo-stanu-rozmisheno-u-vilnomu-dostupi) та їх версії розміщено на сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/). Отже, копії електронних підручників можуть бути встановлені окремо будь-яким учасником закупівлі окремо від програмного забезпечення з 3D моделями освітньої тематики. Аналогічно, цифрові уроки можуть буть створені у різних додатках та використовуватися вчителем на власний розсуд відповідно до затвердженої програми. Вимога щодо 300 уроків, створених та інтегрованих саме в програмний комплекс Mozabook Classroom також дискримінує потенційних учасників, що мають намір запропонувати інше програмне забезпечення.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Вимагаємо прибрати зазначені дискримінаційні вимоги або надати розгорнуту відповідь згідно яких саме документів або вимог (наказів) МОН ви обрали саме такі характеристики та саме такі вимоги. Надайте об’єктивне і розумне виправдання або наведіть прикладе щонайменше двох видів програмного забезпечення, що повністю підійде під ваші технічні вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.03.2024 21:39
Вирішення:
Шановний учаснику,
на вашу вимогу відповідаємо наступне:
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація має містити Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з ст. 21 Закону України «Про повну загальну середню освіту» заклад освіти створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя.
Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України 29 квітня 2020 року № 574 передбачає що Електронні освітні ресурси Повинні відповідати навчальним програмам.
Додаток 2 до тендерної документації передбачає закупівлю Єдиного програмного комплексу для створення, перегляду та програвання навчального вмісту. Характеристики програмного забезпечення встановлені для дотримання вимог навчальної програми, передбачені потребою замовника та не передбачають конкретної моделі програмного забезпечення або конкретного виробника. Для повного забезпечення учнів навчальним обладнанням/ програмним забезпеченням – програмне забезпечення, що будуть пропонувати потенційні учасники має бути не гіршим ніж те, що вимагається в Додатку 2.
Враховуючи зазначене вище, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено