• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фізична охорона об'єкта за адресою: м. Івано-Франківськ, с. Микитинці, вул. Юності, 23В

Завершена

291 200.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 912.00 UAH
Період оскарження: 01.03.2024 14:23 - 09.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.

Номер: 37bdc78700a844c9839d7334e97acf4b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-007689-a.c1
Назва: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2024 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.04.2024 11:06
Дата виконання рішення Замовником: 03.04.2024 11:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано відміну закупівлі
Автор: ТОВ "МАСТЕР-ЗАХИСТ", Володимир Обломєй +380503990443 tov-master_zahust@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 70b0a906151b47ceb2dabf1bcb0d14c3
Заголовок пункту скарги: неправомірність скасування процедури закупівлі (відміна торгів)
Опис заперечення: Оскаржується неправомірність прийняття рішення уповноваженою особою про скасування процедури закупівлі (відміна торгів) (14 березня 2024 року Замовником було прийнято протокольне рішення б/н про відміну торгів Садовим Віталієм Васильовичем):
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Обґрунтування № 1
Опис обґрунтування: Скаржник не може погодитися з такими рішеннями та вважає його безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням принципів закупівель, визначених ст. 5, та з порушеннями вимог ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. (далі – Закон про закупівлю), з огляду на наступне.
Пунктом 47 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Постанова про особливості) передбачає наступні виключні підстави для відміни відкритих торгів:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Замовник жодним чином не підтверджує яким чином невнесенням вимог стосовно зобов’язань здійснювати оплату праці персоналу охорони на рівні мінімальної заробітної плати на 2024 рік до тендерної документації впливає на предмет закупівлі.

Так, стаття 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» № 3460 від 09.11.2023 р. визначає мінімальну заробітну плату:
міну місячному розмірі: з 1 січня - 7100 гривень, з 1 квітня - 8000 гривень;
у погодинному розмірі: з 1 січня - 42,6 гривні, з 1 квітня - 48 гривень.

Виходячи з цього, розглядаємо наступні розрахунки:
• очікувана вартість процедури публічної закупівлі становить 291 200,00 грн. з ПДВ;
• кількість годин охорони: 5856 годин (термін надання послуг до 31.12.2024 р.;
• вартість 1 (однієї) години визначається за наступною формулою: 291 200,00 грн з ПДВ (ОВ) / 5856 (годин) = 49,69 грн/год.

Скаржник зазначає, що 49,69 грн/год – це ціна без урахування усіх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути обов’язково сплачені.

Так, Громадська спілка Федерація «Українська Федерація професіоналів безпеки» як найбільша та єдина реально діюча на республіканському рівні організація, яка об’єднує вітчизняні компанії, що спеціалізуються у сфері надання охоронних послуг розробки та вдосконалення нормативно-правової бази, що регламентує діяльність компаній у сфері охоронних послуг (офіційний веб портал: https://ufpb.kiev.ua/).
Надається наступний розрахунок послуг фізичної охорони:

РОЗРАХУНОК ВАРТОСТІ ПОСЛУГ ФІЗИЧНОЇ ОХОРОНИ НА 2024 РІК


ТАБЛИЦЯ 1.
Розрахунок мінімальної базової* вартості послуг фізичної охорони для платників ПДВ (при оплаті праці на рівні встановленої погодинної мінімальної заробітної плати, нульових показниках накладних витрат, витрат на спецодяг, взуття, засоби індивідуального захисту та зв'язку, відсутності прибутку охоронної компанії).

* Вартість послуг з показниками, що менші за мінімальну базову вартість свідчить про наявність ознак порушення діючого законодавства.
№ п/п Стаття витрат, норми Показник
1. Кількість годин 732,00
2. Середньомісячна норма робочого часу на 1 охоронника в 2024 році, в т.ч.: 166,83
2.1. робота у вихідні та святкові дні, годин 51,96
2.2. робота у нічний час, годин 55,38
3. Кількість штатних охоронників необхідних для забезпечення охорони (1 пост) 4,39
4. Мінімальна погодинна оплата, грн/год 48,00
5. Прямі витрати
5.1 Заробітна плата охоронників, грн в т.ч.: 48 412,80
5.1.1. за норму часу 35 136,00
5.1.2. за вихідні та святкові дні (у подвійному розмірі) 10 944,00
5.1.3. за нічний час (з надбавкою 20%) 2 332,80
5.1.1 Нарахування відпускних 4 034,40
5.2 ЄСВ 22%, грн 11 538,38
6. Всього: собівартість 1 поста охорони за місяць, грн (без ПДВ) - прямі витрати на оплату праці охоронників з мінімальною заробітною платнею 63 985,58
7. Собівартість 1 години охорони, грн/год (без ПДВ) 87,41
8. ПДВ 20% 12 797,12
9. Всього: собівартість 1 поста охорони за місяць, грн (з ПДВ) - прямі витрати на оплату праці охоронників з мінімальною заробітною платнею 76 782,70
10. Собівартість 1 години охорони, грн/год (в т.ч. ПДВ) 104,89


ТАБЛИЦЯ 2.
Розрахунок мінімальної середньоринкової вартості послуг фізичної охорони для платників ПДВ (з показниками мінімального середньоринкового рівня оплати праці охоронників, прибутковості охоронної компанії на рівні – 10%, накладних витрат охоронної компанії на рівні – 10% від фонду оплати праці).

* Вартість послуг з показниками, що менші за мінімальну середньоринкову вартість свідчить про наявність ознак надання неякісних послуг, або надання послуг у не повному обсязі.
№ п/п Стаття витрат, норми Показник
1. Кількість годин 732,00
2. Середньомісячна норма робочого часу на 1 охоронника в 2020 році, в т.ч.: 166,83
3. Кількість штатних охоронників необхідних для забезпечення охорони (1 пост) 4,39
4. Оклад (середньоринковий показник) 14 906,83
5. Прямі витрати
5.1 Заробітна плата охоронників 65 405,39
5.1.1 Нарахування відпускних 5 450,45
5.2 ЄСВ 22% 15 588,29
5.3 Спецодяг, взуття, засоби індивідуального захисту 1 095,05
5.4 Амортизація (радіостанції, телефони, фонарі, зброя) 532,47
5.5 Транспортні витрати, перевірка несення служби 670,42
6. Всього прямих витрат, грн на місяць 88 742,07
7. Накладні витрати:
7.1 Адміністративні витрати = 10% від ФЗП 6 540,54
8. Разом прямі і накладні витрати 95 282,60
9. Перевищення доходів над витратами (прибуток до оподаткування = 10% від доходу) 10 587,00
10. Всього: Вартість 1 поста охорони за місяць без ПДВ, грн 105 869,60
11. Вартість 1 години охорони (без ПДВ) 144,63
12. ПДВ 20% 21 173,92
13. Всього: Вартість 1 поста охорони за місяць з ПДВ, грн 127 188,16
14. Вартість 1 години охорони (в т.ч. ПДВ), грн/год 173,75


Отже, вартість 1 години охорони (без прибутковості) з ПДВ складає – 104,89 грн/год, а без ПДВ – 87,41 грн/год. ; вартість 1 години охорони (з 10 % прибутковістю) з ПДВ складає – 173,75 грн/год, а без ПДВ – 144,63 грн/год.
Така вартість обумовлена з урахування сплати всіх податків та обов’язкових платежів.
Очікувана вартість закупівлі Замовника не дозволяє жодному потенційному учаснику надавати охоронні послуги в межах тих, що визначені Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік».
Однак, Скаржник на ринку охоронних послуг з 2019 року. За цей час була налагоджена велика мережа контрагентів, що отримують якісно охоронні послуги. Скаржник не обмежується фінансуванням своєї діяльності виключно одним контрагентом, наприклад, Замовником.
Так як оплата Замовника за наданні послуги не в змозі покрити усі обов’язкові податки платежі, що мають бути сплаченими Скаржником, то всі вони сплачується за рахунок інших проєктів Скаржника, що веде свою господарську діяльність.
Скаржник готовий у повному обсязі надавати послугу з фізичної охорони у відповідності до всіх вимог технічного завдання та проектом договору
Замовник цілеспрямовано вживає заходи, щоб не приймати пропозицію Скаржника та зловживаючи своїми правами, Замовник порушує всі принципи публічних закупівель, що передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 4 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, виключно Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Оскільки, уповноважені органи не виявили жодних порушень, то і відповідно процедура публічної закупівлі проводиться правомірно, без жодних порушень.

Виходячи зі змісту опублікованого протоколу уповноваженої особи, рішення про відміну закупівлі щодо надання послуг не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, що порушує право Скаржника на визначення переможцем закупівлі та укладення договору за її результатами.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі