• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)

Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками - резидентами України, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, учасник надає переклад цього документу українською мовою, завірений підписом уповноваженої особи Учасника. При цьому установчі документи учасника, документи про призначення/обрання керівника, документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, а також документи, що підтверджують відповідність товару технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі (в тому числі технічній специфікації), які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою. Додатково власні назви, торгові марки, моделі, назва виробника, дилера, дистриб’ютора, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, значення технічних характеристик, топоніми, фірмові бланки, адреси сайтів, посилання, які викладені іншою мовою ніж українська, в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально або документ повинен бути легалізований у встановленому законодавством України порядку. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту

Торги відмінено

1 857 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 575.00 UAH
Період оскарження: 01.03.2024 14:00 - 19.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі що не передбачені відповідним національним стандартом

Номер: 04e863bca5084873837d26d05b2f108f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-006990-a.b2
Назва: Замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі що не передбачені відповідним національним стандартом
Скарга:
Вважаємо, що умови Документації порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон) та особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (надалі - Особливості) та наше право на участь у цих відкритих торгах
Дата розгляду скарги: 18.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2024 17:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.03.2024 10:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: повідомляємо Вас про усунення порушень, зазначених у скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТО-ЛЮКС ДРАЙВ» № UA-2024-03-01-006990-a.b2 і надаємо в якості підтвердження Лист з переліком змін від 16.04.2024 року.
Автор: ТОВ АВТО-ЛЮКС ДРАЙВ, Остапенко Сергій Васильович +380960840730 autoluxdraiv_tend@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 2a6c7fac3c5b4b3194a2556b2fa8bbe2
Заголовок пункту скарги: Вимога про надання копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на пропоноване вугілля, який завіряється у порядку зазначеному цією тендерною документацією, суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик, тобто завірений власником сертифікату.
Опис заперечення: Додатком 2 до Документації встановлені ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.

Розділом ІІІ цього Додатку встановлена ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ЗАПРОПОНОВАНОГО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНІЙ СПЕЦИФІКАЦІЇ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПОВИННА БУТИ ПІДТВЕРДЖЕНА:
А) Для підтвердження відповідності вугілля кам`яного:
А.2. Сканкопією з копії дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" (або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або Українським науково-дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП «НТЦ «Вуглеінновація») на пропоноване вугілля кам’яне. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля має містити інформацію про якісні показники вугілля, що вимагаються замовником в розділі І Додатку 2 до тендерної документації. Показники мають відповідати вимогам замовника встановленим в розділі І Додатку 2 до тендерної документації. Копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик завіряється у порядку зазначеному цією тендерною документацією суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що встановлені в Документації вимоги є дискримінаційними та такими, що порушують наші права та права інших Учасників щодо участі у даній процедурі закупівлі. Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Зауважимо, що на кам'яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови" (додається до скарги). ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам`яне та антрацит для побутових потреб" не передбачено завіряння сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик суб'єктом господарювання (або фізичною особою), тобто власником сертифікату, якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 90420ed1ac994f71854e73148ebe5df9
Заголовок пункту скарги: Порядок завіряння документів
Опис заперечення: Вимогами пункту 1 Розділу 1 тендерної документації Замовником встановлено порядок завіряння документів:
Копії документів, що подаються на виконння вимог тендерної документації (крім нотаріально засвідчених копій), засвідчуються згідно ДСТУ 4163:2020 у такому порядку: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища (або ПІП або прізвища та ініціалів), дати засвідчення копії. Сканування повинно бути в кольоровому режимі з копії документу. Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів. Відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою.
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що встановлені в Документації вимоги є дискримінаційними та такими, що порушують наші права та права інших Учасників щодо участі у даній процедурі закупівлі. Встановлена Замовником вимога змушує нас та інших Учасників торгів засвідчувати копії документів, зокрема сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на пропоноване вугілля, отримувачем такого сертифікату. Повторюємо, що ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам`яне та антрацит для побутових потреб" не передбачено завіряння сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик отримувачем (власником сертифікату), а отже ми не повинні виконувати вимоги Замовника, що не відповідають положенням пункту 29 Особливостей та ДСТУ в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 4a8075214e8449778ef17d30df49fea2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-006990-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.03.2024 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.03.2024 17:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: повідомляємо Вас про усунення порушень, зазначених у скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ" ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ" № UA-2024-03-01-006990-a.a1 і надаємо в якості підтвердження Лист з переліком змін від 16.04.2024 року.
Автор: ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ" ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ", Євген ВІТВИЦЬКИЙ +380504724485 coaldonprime@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 84ca40456d534af29ae2a09d95407d24
Заголовок пункту скарги: Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи Замовника № 23 від 01.03.2024 (надалі - Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» (далі – Скаржник) вважає, що її умови порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) та право Скаржника на участь у цих відкритих торгах.
Опис заперечення: Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1. Додатку 4 Документації Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1. Скановану копію з оригіналу або копії аналогічного1 за предметом закупівлі договору.
1.2. Скановану копію з оригіналу або копії документа/-ів, який/-і підтверджує/-ють виконання (частково/повністю) аналогічного за предметом закупівлі договору, наданого на виконання вимог п.п.1.1. п.1 Додатку 4 до тендерної документації (товарна накладна або видаткова накладна або накладна або акт приймання-передачі) та документальне підтвердження здійснення розрахунків за аналогічним (-и) договором (-ами) яке має бути завірене зі сторони фінансової установи підписом та печаткою (у разі наявності), уповноваженої(их) особи(іб) фінансової установи.

1. Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти договір/-ори укладений/-і та виконаний не раніше 2021 року на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі або на загальний обсяг не менше обсягу цієї закупівлі (для виконання зазначеної умови учасник може надати декілька договорів) та у у складі якого/-их є постачання вугілля або пелет або брикетів.

Вважаємо необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав Скаржника цією вимогою (кваліфікаційним критерієм) пояснюється наступним.
Скаржник має достатній досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), але не може виконати вимогу Замовника торгів через наявність дискримінаційних положень.

По-перше, із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає щонайменше 1 договір, але у будь якому випадку такий договір має бути укладено на суму принаймні не менше очікуваної вартості даної процедури закупівлі - тобто не менше 1 857 000,00 грн.
Скаржник має досвід виконання договорів за предметом, щодо аналогічного предмету даної закупівлі. Для участі у процедурі закупівлі Скаржник планує зазначити наступний досвід виконання аналогічного договору, а саме договір №15 від 07.07.2022 року (додається).

Із наданого договору до Скарги чітко прослідковується те, що у Скаржника наявний документально підтверджений досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Однак через встановлення у тендерній документації дискримінаційної вимоги про те, що аналогічний договір має бути на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі або на загальний обсяг не менше обсягу цієї закупівлі, Скаржник не має можливості взяти участь у такій процедурі закупівлі.

По друге, Умова Документації також передбачає надання документального підтвердження здійснення розрахунків за аналогічним (-и) договором (-ами) яке має бути завірене зі сторони фінансової установи підписом та печаткою (у разі наявності), уповноваженої(их) особи(іб) фінансової установи.
Скаржник має досвід виконання договорів за предметом, щодо аналогічного предмету даної закупівлі. Для участі у процедурі закупівлі Скаржник планує зазначити наступний досвід виконання аналогічного договору, а саме договір №15 від 07.07.2022 року (додається).

Згідно пункту 1.1. договору №15 від 07.07.2022 року Постачальник, з моменту укладання договору, зобов'язується передати у власність у встановлений строк Замовнику вугілля кам'яне марки ДГ (13-100) або еквівалент) - 63 т., ГЖ (13-50) – 20 т. Код державного класифікатора продукції та послуг ДК 021:2015 - 09110000-3 Тверде паливо) марка ДГ (13-100) або еквівалент) - 63 т.. TK (13-50) - 20 т. (надалі товар), визначене в асортименті; кількості та за цінами, які зазначені у специфікації (Додаток до договору №1), що є невід'ємною частиною договору, а Замовник зобов'язується прийняти товар і оплатити його.

Аналогічний Договір №15 від 07.07.2022 року не містить у своєму складі такого документу як «розрахунок завірений зі сторони фінансової установи підписом та печаткою, уповноваженої(их) особи(іб) фінансової установи».
Та і ми не розуміємо, що це за документ та в якій саме фінансовій установі його потрібно отримувати.
Через встановлення у тендерній документації дискримінаційної вимоги про те, що до аналогічного договору має бути надано розрахунок завірений зі сторони фінансової установи підписом та печаткою, уповноваженої(их) особи(іб) фінансової установи, Скаржник не має можливості взяти участь у такій процедурі закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу з документації а саме:

- «договір/-ори укладений/-і та виконаний не раніше 2021 року на суму не менше очікуваної вартості цієї закупівлі або на загальний обсяг не менше обсягу цієї закупівлі»;
- «документального підтвердження здійснення розрахунків за аналогічним (-и) договором (-ами) яке має бути завірене зі сторони фінансової установи підписом та печаткою (у разі наявності), уповноваженої(их) особи(іб) фінансової установи.»

Відповідно до пункту Б.2. розділу ІІІ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації для підтвердження відповідності паливних брикетів з деревини надається сканкопію з оригіналу або копії документу на минулу партію товару, що засвідчує якість паливних брикетів з деревини, який повинен містити наступну інформацію: — назву й умовне позначення брикетів; — призначеність брикетів; — специфічні показники брикетів (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); — вид спожиткового паковання; — номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; — загальну масу партії (її частини) нетто; — номер партії; — дату виготовлення; — позначення цього стандарту; — номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; — вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; — гарантійний строк зберігання брикетів; — номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.

Таку умову вважає дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Абзацом другим пункту 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
На брикети і гранули, що їх виготовляють із будь-яких об'єктів, які містять деревину, і використовують для опалення поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 "БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ".

Відповідно до п. 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми.

ДСТУ 8358:2015 не встановлює додаткових вимог до оформлення документу про якість, зокрема, що воно видається саме на минулу партію товару.

Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати документ про якість саме на минулу партію товару, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу з документації, що документ, що засвідчує документ про якість, повинен бути виданий саме на минулу партію товару.

Відповідно до пункту В.2. розділу ІІІ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації Для підтвердження відповідності паливних пелет з лушпиння соняшника надається сканкопію з оригіналу або копії документу на минулу партію товару, що засвідчує якість і безпеку паливних пелет з лушпиння соняшника, який повинен містити інформацію про показники, що вимагаються замовником в розділі І Додатку 2 до тендерної документації.

Таку умову вважає дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Абзацом другим пункту 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Станом на сьогодні національним стандартом для паливного пелету з лушпиння соняшника є ДСТУ 7124:2009.

Відповідно до ДСТУ 7124:2009 "ЛУШПИННЯ СОНЯШНИКОВЕ ПРЕСОВАНЕ ГРАНУЛЬОВАНЕ":
10 ПРАВИЛА ПРИЙМАННЯ
10.1 Приймає лушпиння за якісними показниками заводська лабораторія підприємства виробника згідно з цим стандартом і технологічним регламентом.
10.2 Лушпиння приймають партіями. Партія — це кількість лушпиння з однаковими показниками, призначена для одночасного відвантаження й оформлена одним документом, що засвідчує його якість і безпеку.
10.3 Показники якості, наведені в таблицях 1 і 2, підприємство-виробник контролює періодично, але не менше ніж 1 раз у місяць або в разі заміни партії сировини, а під час відвантаження з підприємства — кожну партію.
10.4 Періодичність контролювання: — зольність — 1 раз у квартал; — теплота згорання — 1 раз на рік; — масова частка сирої клітковини в перерахунку на абсолютно суху речовину — 1 раз у квартал; — токсичність — 1 раз у квартал.
10.5 Результати контролювання заносять у журнали та іншу документацію згідно з установленим на підприємстві зразком.

ДСТУ 7124:2009 "ЛУШПИННЯ СОНЯШНИКОВЕ ПРЕСОВАНЕ ГРАНУЛЬОВАНЕ" не встановлює додаткових вимог до оформлення документу, що засвідчує якість і безпеку, зокрема, що воно видається саме на минулу партію товару.

Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати документ саме на минулу партію товару, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу з документації, що документ, що засвідчує якість і безпеку, повинен бути виданий саме на минулу партію товару.

Відповідно до пункту В.1. розділу ІІІ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації Для підтвердження відповідності паливних пелет з лушпиння соняшника надається довідка у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо кількісних, фізико- хімічних показників пропонованих паливних пелет з лушпиння соняшника, згідно цієї тендерної документації з посиланнями на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідають паливні пелети з лушпиння соняшника, що будуть постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про походження паливних пелет з лушпиння соняшника та інформацію про найменування виробника.
Таку умову вважає дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Абзацом другим пункту 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Станом на сьогодні національним стандартом для паливного пелету з лушпиння соняшника є ДСТУ 7124:2009 (додається до скарги).
Такий національний стандарт не містить вказаного замовником документу, в тому числі і вказання інформації про найменування виробника.

Ми як учасник співпрацюємо саме з посередником (постачальником) паливного пелету з лушпиння соняшника, а не на пряму з виробником, що дискримінує нас як учасника, оскільки інформацію потрібно надавати про виробника паливного пелету з лушпиння соняшника, з яким в Скаржника будь які відносини відсутні.
Поросимо, зобов’язати Замовника виключити дану вимогу з Документації, а саме виключити «інформацію про найменування виробника».

Відповідно до пункту Б.1. розділу ІІІ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації для підтвердження відповідності паливних брикетів з деревини надається довідка у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо кількісних, фізичних та якісних показників пропонованих паливних брикетів з деревини, згідно цієї тендерної документації з посиланнями на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідають паливні брикети з деревини, що будуть постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про походження паливних брикетів з деревини та інформацію про найменування виробника.
Таку умову вважає дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Абзацом другим пункту 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
На брикети і гранули, що їх виготовляють із будь-яких об'єктів, які містять деревину, і використовують для опалення поширюється стандарт ДСТУ 8358:2015 "БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ".

Відповідно до п. 13.2 ДСТУ 8358:2015, кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми.

Відповідно до ДСТУ 8358:2015 відсутня вимога, щодо надання довідки у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо кількісних, фізичних та якісних показників пропонованих паливних брикетів з деревини, згідно цієї тендерної документації з посиланнями на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідають паливні брикети з деревини, що будуть постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про походження паливних брикетів з деревини та інформацію про найменування виробника.
Ми як учасник співпрацюємо саме з посередником (постачальником) паливних брикетів з деревини, а не на пряму з виробником, що дискримінує нас як учасника, оскільки інформацію потрібно надавати про виробника паливних брикетів з деревини, з яким в Скаржника будь які відносини відсутні.
Поросимо, зобов’язати Замовника виключити дану вимогу з Документації, а саме виключити «інформацію про найменування виробника».

Пунктом 1 розділу 1 Документації передбачено, що копії документів, що подаються на виконання вимог тендерної документації (крім нотаріально засвідчених копій), засвідчуються згідно ДСТУ 4163:2020 у такому порядку: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища (або ПІП або прізвища та ініціалів), дати засвідчення копії. Сканування повинно бути в кольоровому режимі з копії документу. Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів. Відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою.
Разом з тим, згідно пункту А.2. розділу ІІІ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації повинна бути підтверджена Сканкопією з копії дійсного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданого ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" (або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або Українським науково- дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП «НТЦ «Вуглеінновація») на пропоноване вугілля кам’яне. Сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля має містити інформацію про якісні показники вугілля, що вимагаються замовником в розділі І Додатку 2 до тендерної документації. Показники мають відповідати вимогам замовника встановленим в розділі І Додатку 2 до тендерної документації. Копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик завіряється у порядку зазначеному цією тендерною документацією суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик.

Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам'яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови".
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 "ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ" під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.

По-перше, ДСТУ 7146:2010 не передбачає засвідчення копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, отримувачем/суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик.
За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей та ДСТУ в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме видалення умови щодо:
- «Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів. Відсутність засвідчення на копіях документів отримувачем яких не є учасник процедури закупівлі не вважається формальною помилкою»
та
- «Копія сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик завіряється у порядку зазначеному цією тендерною документацією суб'єктом господарювання (або фізичною особою), якому такий сертифікат видано та який зазначений в сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик».

По-друге, ДСТУ 7146:2010 відсутня норма, що сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, повинен бути виданий саме ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" (або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або Українським науково- дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП «НТЦ «Вуглеінновація»).

Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме видалення умови щодо:

- «сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, повинен бути виданий саме ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" (або ДП "УкрНДІвуглезбагачення" або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «Вуглеінновація» або Українським науково- дослідним і проектно-конструкторським інститутом по збагаченню та брикетуванню вугілля або ДП «НТЦ «Вуглеінновація»)»

Відповідно до пункту А.1. розділу ІІІ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічній специфікації тендерної документації повинна бути підтверджена довідкою у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо технічних, кількісних та якісних показників вугілля, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про найменування виробника вугілля.
Таку умову вважає дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Абзацом другим пункту 29 Особливостей передбачено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом.
Станом на сьогодні єдиним національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови".
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Відповідно до ДСТУ 7146:2010 відсутня вимога, щодо надання довідки у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо технічних, кількісних та якісних показників вугілля, в тому числі показників нижчої теплоти згорання на робочий стан палива, зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, що буде постачатись згідно умов даної процедури закупівлі, а також інформацію про найменування виробника вугілля.
Ми як учасник співпрацюємо саме з посередником (постачальником) вугілля, а не на пряму з виробником, що дискримінує нас як учасника, оскільки інформацію потрібно надавати про виробника вугілля, з яким в Скаржника будь які відносини відсутні.
Поросимо, зобов’язати Замовника виключити дану вимогу з Документації, а саме виключити «інформацію про найменування виробника вугілля».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації