-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
послуги з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ
Послуги з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ (ДК 021:2015: 79211200-8 Послуги з підготовки фінансової звітності)
Завершена
7 733 333.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 39 000.00 UAH
Період оскарження:
29.02.2024 18:44 - 05.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
неправомірно обрано ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.
Номер:
a34c6ae86c27406c8d0e521b66a81a25
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-29-010339-a.c1
Назва:
неправомірно обрано ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.
Скарга:
Державним спеціалізованим господарським підприємством «ЛІСИ УКРАЇНИ» (далі - Замовник) 29 лютого 2024 року оприлюднено оголошення щодо закупівлі послуг з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ (ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги) за процедурою відкриті торги, номер оголошення UA-2024-02-29-010339-a.
Разом із оголошенням про проведення закупівлі була оприлюднена тендерна документація (далі – Документація), затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від «29» лютого 2024 року №63).
Ретельно вивчивши оприлюднену Документацію Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» (далі – Скаржник або ТОВ «ОК АРГУМЕНТ») прийняло рішення взяти участь у вищезазначеній процедурі закупівлі та 07 березня 2024 року подало свою тендерну пропозицію.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій, свої пропозиції для участі в процедурі закупівлі подали наступні учасники:
1 Товариство з обмеженою відповідальністю «БДО КОНСАЛТИНГ» (далі – ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ»), код ЄДРПОУ 32650907;
2 Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЦЕНТР КОНСАЛТИНГУ ТА ОЦІНКИ», код ЄДРПОУ 34530299;
3 Товариство з обмеженою відповідальністю «Консалтингова компанія «Острів», код ЄДРПОУ 38506047;
4 Скаржник;
5 Товариство з обмеженою відповідальністю «Консалтингова компанія Увекон», код ЄДРПОУ 32553089.
Оцінка тендерних пропозицій здійснювалась на основі критерію «Ціна». Питома вага критерію – 100 %.
За результатами оцінки електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною була визнана тендерна пропозиція ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ».
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 11 березня 2024 року о 13:06 за київським часом.
14 березня 2024 року Замовником через електронну систему закупівель оприлюднено повідомлення для ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» з вимогою про усунення невідповідностей до 19:35 15 березня 2024 року.
Вищевказане повідомлення, зокрема, містило наступну інформацію:
«…2. Згідно пункту 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації учасник торгів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації. У складі тендерної пропозиції учасником надано Довідку про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі від 07.03.2024 р. (файл «Довідка про відповідність технічним характеристикам»), в якій не міститься інформації про можливість учасника надавати послуги, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації, що є порушенням вимог пункту 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.».
18 березня 2024 року тендерна пропозиція ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» була визнана Замовником такою, що відповідає вимогам Документації, а само ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» визнано переможцем процедури закупівлі (рішення уповноваженої особи Замовника Т.В. Мельник від 18 березня 2024 року № 120).
Скаржник категорично не погоджується з таким рішенням Замовника та вважає, що пропозиція ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» підлягала відхиленню та Замовником неправомірно обрано ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 22.03.2024 11:23
- Скарга.doc 22.03.2024 11:23
- sign.p7s 22.03.2024 11:29
- рішення від 25.03.2024 № 5278.pdf 25.03.2024 17:17
- інформація про резолютивну частину рішення від 02.04.2024 № 5903.pdf 03.04.2024 13:57
- рішення від 02.04.2024 № 5903.pdf 05.04.2024 18:23
- Пояснення_оцінка необоротних активів 28032024.docx.asice.zip 01.04.2024 19:07
- Пояснення_оцінка необоротних активів 28032024.docx 01.04.2024 19:07
- ПРОТОКОЛ № 228 (виконання рішення АМКУ оцінка МСФЗ).docx 15.04.2024 18:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 11:48
Дата розгляду скарги:
02.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2024 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.04.2024 18:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛ № 228
РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ
15 квітня 2024 р. м. Київ
05.04.2024 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) від 02.04.2024 № 5903-р/пк-пз за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЦІНОЧНА КОМПАНІЯ АРГУМЕНТ» від 22 березня 2024 № UA-2024-02-29-010339-a.c1 щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 79210000-9 бухгалтерських та аудиторських послуг (послуг з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ) (оголошення № UA-2024-02-29-010339-a від 29.02.2024 р.).
Рішенням Комісії від 02.04.2024 № 5903-р/пк-пз ДП «Ліси України» було зобов’язано скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «БДО КОНСАЛТИНГ» (надалі – ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ») переможцем процедури закупівлі за ДК 021:2015 79210000-9 бухгалтерських та аудиторських послуг (послуг з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ) у зв’язку з тим, що замовник не виявивши зазначені в Рішенні Комісії від 02.04.2024 № 5903-р/пк-пз невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації не надав учаснику можливість на їх виправлення, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості).
Згідно норм частини 18 та 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення, зокрема, про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. При цьому, рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Зважаючи на викладене, з метою виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.04.2024 № 5903-р/пк-пз та керуючись статтями 11, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пунктом 43 Особливостей, уповноважена особа вирішила:
1. Скасувати рішення уповноваженої особи від 18 березня 2024 р. № 120 про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015 79210000-9 бухгалтерських та аудиторських послуг (послуг з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ).
2. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом.
Уповноважена особа _______________ Т.В. Мельник
Пункт скарги
Номер:
f5a55983705b49afb60f6743918d47bb
Заголовок пункту скарги:
невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», з підстав, передбачених абзацом другим пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
Опис заперечення:
невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», з підстав, передбачених абзацом другим пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
пунктом 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до Документації передбачено, що учасник торгів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником в Документації, у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації. У складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» довідка, яка містить інформацію про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації, не була надана.
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації встановлено, що на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції учасник подає інформацію та/або документи, визначені Додатком 2 до Документації.
Пунктом 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до Документації передбачено, що учасник торгів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником в Документації, у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації. Подання будь-яких інших документів учасником на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Документацією не передбачено.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» наданий файл «4.1. Довідка про відповідність технічним характеристикам.pdf» який містить документ під назвою Довідка про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (далі – Довідка).
Вказана Довідка не відповідає вимогам Документації, оскільки не містить інформації щодо можливості надання ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації.
Так у Довідці ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» зазначає, що підтверджує відповідність (саме підтверджує відповідність, а не має можливість надати з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації) технічним, якісним та кількісним характеристикам на закупівлю послуг ДК 021:2015 – 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги» (послуги з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ). При цьому в Довідці навіть відсутня інформація, відповідність чого саме технічним, якісним та кількісним характеристикам на закупівлю послуг ДК 021:2015 – 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги» (послуги з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ) підтверджує ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ».
Далі в Довідці наводиться інформація з Розділу І Додатку 2 до Документації, однак дублювання такої інформації в Довідці само по собі жодним чином не підтверджує, що ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» має можливості надати послуги у відповідності з вимогами цього розділу.
Що стосується розділу ІІ Додатку 2 до Документації, то ТОВ ««БДО КОНСАЛТИНГ» також не підтверджує можливість надання послуг у відповідності до його вимог в повному обсязі, оскільки в Довідці зазначає наступне:
«…Звіт про оцінку складається із застосуванням офіційно-ділового стилю. Мова звіту про оцінку об’єктів оцінки та висновку про його вартість повинна відповідати сучасним правописним нормам.»
Враховуючи все вищезазначене, пропозиція ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» не відповідала умовам Документації та повинна була бути відхилена з підстав, передбачених абзацом другим пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
Натомість Замовник, встановивши що тендерна пропозиція ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» не відповідала вищевказаним умовам Документації, грубо порушуючи норми Особливостей та Документації, надав ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» можливість виправити вищевказану невідповідність разом з іншими, виявленими під час розгляду поданої тендерної пропозиції, у порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей.
Як вже зазначалось вище, Замовник 14 березня 2024 року через електронну систему закупівель оприлюднив повідомлення для ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» з вимогою про усунення невідповідностей, яке, зокрема, містило наступну інформацію:
««…2. Згідно пункту 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації учасник торгів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації. У складі тендерної пропозиції учасником надано Довідку про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі від 07.03.2024 р. (файл «Довідка про відповідність технічним характеристикам»), в якій не міститься інформації про можливість учасника надавати послуги, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації, що є порушенням вимог пункту 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.
…
ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ:
…
2. Довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації..».
ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» 15 березня 2024 року завантажило оновлену Довідку (файл 2_4.1.Довідка про відповідність технічним характеристикам_2.pdf), в якій зазначило, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та підтверджує можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації.
Таким чином ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» суттєво змінило зміст поданої ним тендерної пропозиції, що підтверджується і самим учасником. Так в документі під назвою «КОМЕНТАРІ І ФАЙЛИ щодо усунення виявлених недоліків» (файл __Усунення недоліків-Коментар.pdf) ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» зазначило: «довідка суттєво доповнена».
Вищенаведені факти свідчать, що внесені ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» зміни є такими, що підпадають під визначення «зміна предмета закупівлі, запропонованого у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо» та Замовник не мав права, відповідно до Особливостей, взагалі надавати можливість ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» вносити такі зміни в тендерну пропозицію, а зобов’язаний був її відхилити з підстав, передбачених абзацом другим пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
Не відхиливши пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» із вищевказаної підстави Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, Особливості, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів.
Пунктом 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до Документації передбачено, що учасник торгів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених Замовником в Документації, у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації. Подання будь-яких інших документів учасником на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Документацією не передбачено.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» наданий файл «4.1. Довідка про відповідність технічним характеристикам.pdf» який містить документ під назвою Довідка про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (далі – Довідка).
Вказана Довідка не відповідає вимогам Документації, оскільки не містить інформації щодо можливості надання ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації.
Так у Довідці ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» зазначає, що підтверджує відповідність (саме підтверджує відповідність, а не має можливість надати з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації) технічним, якісним та кількісним характеристикам на закупівлю послуг ДК 021:2015 – 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги» (послуги з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ). При цьому в Довідці навіть відсутня інформація, відповідність чого саме технічним, якісним та кількісним характеристикам на закупівлю послуг ДК 021:2015 – 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги» (послуги з оцінки необоротних активів для забезпечення переходу на МСФЗ) підтверджує ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ».
Далі в Довідці наводиться інформація з Розділу І Додатку 2 до Документації, однак дублювання такої інформації в Довідці само по собі жодним чином не підтверджує, що ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» має можливості надати послуги у відповідності з вимогами цього розділу.
Що стосується розділу ІІ Додатку 2 до Документації, то ТОВ ««БДО КОНСАЛТИНГ» також не підтверджує можливість надання послуг у відповідності до його вимог в повному обсязі, оскільки в Довідці зазначає наступне:
«…Звіт про оцінку складається із застосуванням офіційно-ділового стилю. Мова звіту про оцінку об’єктів оцінки та висновку про його вартість повинна відповідати сучасним правописним нормам.»
Враховуючи все вищезазначене, пропозиція ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» не відповідала умовам Документації та повинна була бути відхилена з підстав, передбачених абзацом другим пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
Натомість Замовник, встановивши що тендерна пропозиція ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» не відповідала вищевказаним умовам Документації, грубо порушуючи норми Особливостей та Документації, надав ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» можливість виправити вищевказану невідповідність разом з іншими, виявленими під час розгляду поданої тендерної пропозиції, у порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей.
Як вже зазначалось вище, Замовник 14 березня 2024 року через електронну систему закупівель оприлюднив повідомлення для ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» з вимогою про усунення невідповідностей, яке, зокрема, містило наступну інформацію:
««…2. Згідно пункту 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації учасник торгів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації. У складі тендерної пропозиції учасником надано Довідку про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі від 07.03.2024 р. (файл «Довідка про відповідність технічним характеристикам»), в якій не міститься інформації про можливість учасника надавати послуги, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації, що є порушенням вимог пункту 1 Розділу ІІІ Додатку 2 до тендерної документації.
…
ПЕРЕЛІК ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОВИНЕН ПОДАТИ УЧАСНИК ДЛЯ УСУНЕННЯ ВИЯВЛЕНИХ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ:
…
2. Довідку у довільній формі про можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до тендерної документації..».
ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» 15 березня 2024 року завантажило оновлену Довідку (файл 2_4.1.Довідка про відповідність технічним характеристикам_2.pdf), в якій зазначило, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та підтверджує можливість надання послуг, що є предметом закупівлі, з урахуванням вимог Розділу І та ІІ Додатку 2 до Документації.
Таким чином ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» суттєво змінило зміст поданої ним тендерної пропозиції, що підтверджується і самим учасником. Так в документі під назвою «КОМЕНТАРІ І ФАЙЛИ щодо усунення виявлених недоліків» (файл __Усунення недоліків-Коментар.pdf) ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» зазначило: «довідка суттєво доповнена».
Вищенаведені факти свідчать, що внесені ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» зміни є такими, що підпадають під визначення «зміна предмета закупівлі, запропонованого у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо» та Замовник не мав права, відповідно до Особливостей, взагалі надавати можливість ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» вносити такі зміни в тендерну пропозицію, а зобов’язаний був її відхилити з підстав, передбачених абзацом другим пункту 44 Особливостей (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
Не відхиливши пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» із вищевказаної підстави Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, Особливості, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Просимо Антимонопольний комітет України керуючись статтями 5 та 18 Закону, пунктом 56 Особливостей, визнати тендерну пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» такою, що не відповідала вимогам Документації в цій частині та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.
Номер:
cef440882e804e5dad03194967b3587a
Заголовок пункту скарги:
невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», яка не відповідала вимогам, що встановлені пунктом 7 «Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» розділу І «Загальні положення» Документації.
Опис заперечення:
невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», яка не відповідала вимогам, що встановлені пунктом 7 «Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» розділу І «Загальні положення» Документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Мова (мови) тендерної пропозиції
Тип порушення:
Пунктом 7 «Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» Розділу І «Загальні положення» Документації передбачено, що тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. Відповідно до умов Документації у разі надання тендерної пропозиції та документів іншою мовою, вони повинні мати переклад на українську мову. ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» у складі своєї тендерної пропозиції надало документ, складений російською мовою, без перекладу на українську мову, чим порушило вимоги Документації.
Опис суті пункту скарги:
Документацією, а саме пунктом 7 «Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» Розділу І «Загальні положення», передбачено, що тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» поданий файл «3.1.1.2. Документи, що підтверджують повноваження посадової особи.pdf». Вказаний файл містить наступні документи:
- Протокол №2 Загальних Зборів Учасників ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» від 12 грудня 2014 року;
- Приказ о приёме на работу №11-а от 02 марта 2015 г. (мовою оригіналу).
Оскільки вищевказаний файл поданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», що підтверджується даними веб-порталу Уповноваженого органу, то поза будь-яким сумнівом документи, які знаходяться у даному файлі, підпадають під визначення «тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї».
Як зазначалось вище, відповідно до умов пункту 7 «Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» Розділу І «Загальні положення» Документації тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання тендерної пропозиції та документів іншою мовою, вони, відповідно до умов вищевказаного пункту Документації, повинні мати переклад на українську мову. Такий переклад у складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» відсутній.
Таким чином ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», надавши документ російською мовою у складі файлу «3.1.1.2. Документи, що підтверджують повноваження посадової особи.pdf», який беззаперечно є документом, що має відношення до поданої ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» тендерної пропозиції, та не надавши при цьому у складі тендерної пропозиції його переклад на українську мову, порушило умови Документації.
Не відхиливши пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» із вищевказаної підстави Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, Особливості, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів.
Просимо Антимонопольний комітет України керуючись статтями 5 та 18 Закону, пунктом 56 Особливостей, визнати тендерну пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» такою, що не відповідала вимогам Документації в цій частині та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» поданий файл «3.1.1.2. Документи, що підтверджують повноваження посадової особи.pdf». Вказаний файл містить наступні документи:
- Протокол №2 Загальних Зборів Учасників ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» від 12 грудня 2014 року;
- Приказ о приёме на работу №11-а от 02 марта 2015 г. (мовою оригіналу).
Оскільки вищевказаний файл поданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», що підтверджується даними веб-порталу Уповноваженого органу, то поза будь-яким сумнівом документи, які знаходяться у даному файлі, підпадають під визначення «тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї».
Як зазначалось вище, відповідно до умов пункту 7 «Мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» Розділу І «Загальні положення» Документації тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання тендерної пропозиції та документів іншою мовою, вони, відповідно до умов вищевказаного пункту Документації, повинні мати переклад на українську мову. Такий переклад у складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» відсутній.
Таким чином ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», надавши документ російською мовою у складі файлу «3.1.1.2. Документи, що підтверджують повноваження посадової особи.pdf», який беззаперечно є документом, що має відношення до поданої ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» тендерної пропозиції, та не надавши при цьому у складі тендерної пропозиції його переклад на українську мову, порушило умови Документації.
Не відхиливши пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» із вищевказаної підстави Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, Особливості, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів.
Просимо Антимонопольний комітет України керуючись статтями 5 та 18 Закону, пунктом 56 Особливостей, визнати тендерну пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» такою, що не відповідала вимогам Документації в цій частині та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Просимо Антимонопольний комітет України керуючись статтями 5 та 18 Закону, пунктом 56 Особливостей, визнати тендерну пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» такою, що не відповідала вимогам Документації в цій частині та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.
Номер:
4b347e0ae7b241f183fed0bf18dce83b
Заголовок пункту скарги:
невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», яка не відповідала вимогам, що встановлені пунктом 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації
Опис заперечення:
невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», яка не відповідала вимогам, що встановлені пунктом 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерних пропозицій
Тип порушення:
відповідно до пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації учасник разом з гарантією повинен надати, зокрема, лист-згоду від фінансової установи, що видала гарантію, на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника, у випадках, передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії. Проте, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» довідка від банку, що видав гарантію, не відповідає умовам Документації.
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі гарантії (в електронній формі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги») у розмірі 154 000,00 грн. (сто п’ятдесят чотири тисячі гривень 00 коп.).
Окрім того, відповідно до вказаного пункту, учасник разом з гарантією повинен надати, зокрема, лист-згоду від фінансової установи, що видала гарантію, на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» міститься лист АТ «ОТП БАНК» від 06 березня 2024 року вих. № 51-3/0286 (файл «Лист щодо можл пролонг гар-ії_IG-24188-300»).
Абзацом другим зазначеного листа передбачено, що «Даним листом підтверджуємо можливість пролонгації терміну дії цієї Гарантії та внесення таких змін до тексту Гарантії (за умови письмового звернення Принципала до Гаранта в межах терміну дії Гарантії) у разі продовження терміну дії процедури закупівлі стороною Бенефіціара відповідно.».
Вважаємо, що зміст наданого ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» листа банку в повній мірі невілює вимогу Документації та свідчить про не відповідність тендерної пропозиції учасника умовам Документації.
Слід зазначити, що вимогами Документації передбачено необхідність отримання погодження від банку, що внесення змін до тексту гарантії здійснюється саме на вимогу Замовника.
Оголошенням про проведення вищезазначеної закупівлі замовником визначено Державне спеціалізоване господарське підприємство «ЛІСИ УКРАЇНИ».
Звертаємо увагу, що в порушення вимог Документації, в листі наданому ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» передбачено можливість внесення змін до гарантії за умови письмового звернення Принципала.
Відповідно до умов банківської гарантії, наданої в складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», Принципалом визначено учасника закупівлі, а саме – ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ».
Також, в порушення вимог Документації, наданим листом встановлено додаткову умову за якої можливе внесення змін до виданої гарантії, а саме – «у разі продовження терміну дії процедури закупівлі стороною Бенефіціара відповідно».
Зауважуємо, що вимогами Документації було саме «на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії».
При цьому наведене в листі банку поняття «термін дії процедури закупівлі» не є тотожним поняттю, зазначеному в Документації, а саме «термін її дії (гарантії)».
При чому, одним з таких випадків на продовження терміну дії гарантії, передбаченими законодавством, може бути вимога про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Як приклад, замовник виявивши в тендерній пропозиції учасника закупівлі забезпечення тендерної пропозиції (банківську гарантію) зі строком, що є меншим, ніж передбачено умовам Документації, має вжити передбачених законодавством заходів, зокрема, розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. При цьому, не подовжуючи жодних строків, будь-то на прийом тендерних пропозицій тощо.
Відповідно, наданий ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» лист, крім інших порушень містить додаткові встановлені умовності, в частині наявної фрази «у разі продовження терміну дії процедури закупівлі стороною Бенефіціара відповідно», що не відповідає вимогам (умовам) Документації.
Вимогами Документації не передбачено таких умовностей.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно учасник торгів ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» мав виконати наведену вимогу Документацію в повному обсязі, надавши лист-згоду від фінансової установи, що видала гарантію, на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії.
Разом з тим, в порушення вимог Документації, наданий ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» лист АТ «ОТП БАНК» від 06 березня 2024 року вих. № 51-3/0286 не містить згоди банку на внесення змін до тексту виданої учаснику торгів банківської гарантії саме на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії.
Не відхиливши пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» із вищевказаних підстав Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, Особливості, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів
Окрім того, відповідно до вказаного пункту, учасник разом з гарантією повинен надати, зокрема, лист-згоду від фінансової установи, що видала гарантію, на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» міститься лист АТ «ОТП БАНК» від 06 березня 2024 року вих. № 51-3/0286 (файл «Лист щодо можл пролонг гар-ії_IG-24188-300»).
Абзацом другим зазначеного листа передбачено, що «Даним листом підтверджуємо можливість пролонгації терміну дії цієї Гарантії та внесення таких змін до тексту Гарантії (за умови письмового звернення Принципала до Гаранта в межах терміну дії Гарантії) у разі продовження терміну дії процедури закупівлі стороною Бенефіціара відповідно.».
Вважаємо, що зміст наданого ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» листа банку в повній мірі невілює вимогу Документації та свідчить про не відповідність тендерної пропозиції учасника умовам Документації.
Слід зазначити, що вимогами Документації передбачено необхідність отримання погодження від банку, що внесення змін до тексту гарантії здійснюється саме на вимогу Замовника.
Оголошенням про проведення вищезазначеної закупівлі замовником визначено Державне спеціалізоване господарське підприємство «ЛІСИ УКРАЇНИ».
Звертаємо увагу, що в порушення вимог Документації, в листі наданому ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» передбачено можливість внесення змін до гарантії за умови письмового звернення Принципала.
Відповідно до умов банківської гарантії, наданої в складі тендерної пропозиції ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ», Принципалом визначено учасника закупівлі, а саме – ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ».
Також, в порушення вимог Документації, наданим листом встановлено додаткову умову за якої можливе внесення змін до виданої гарантії, а саме – «у разі продовження терміну дії процедури закупівлі стороною Бенефіціара відповідно».
Зауважуємо, що вимогами Документації було саме «на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії».
При цьому наведене в листі банку поняття «термін дії процедури закупівлі» не є тотожним поняттю, зазначеному в Документації, а саме «термін її дії (гарантії)».
При чому, одним з таких випадків на продовження терміну дії гарантії, передбаченими законодавством, може бути вимога про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Як приклад, замовник виявивши в тендерній пропозиції учасника закупівлі забезпечення тендерної пропозиції (банківську гарантію) зі строком, що є меншим, ніж передбачено умовам Документації, має вжити передбачених законодавством заходів, зокрема, розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. При цьому, не подовжуючи жодних строків, будь-то на прийом тендерних пропозицій тощо.
Відповідно, наданий ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» лист, крім інших порушень містить додаткові встановлені умовності, в частині наявної фрази «у разі продовження терміну дії процедури закупівлі стороною Бенефіціара відповідно», що не відповідає вимогам (умовам) Документації.
Вимогами Документації не передбачено таких умовностей.
Відповідно до пункту 32 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно учасник торгів ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» мав виконати наведену вимогу Документацію в повному обсязі, надавши лист-згоду від фінансової установи, що видала гарантію, на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії.
Разом з тим, в порушення вимог Документації, наданий ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» лист АТ «ОТП БАНК» від 06 березня 2024 року вих. № 51-3/0286 не містить згоди банку на внесення змін до тексту виданої учаснику торгів банківської гарантії саме на вимогу Замовника, у випадках передбачених чинним законодавством, щодо подовження терміну її дії.
Не відхиливши пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» із вищевказаних підстав Замовник грубо порушив Закон та принципи здійснення закупівель, зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, Особливості, а також наші права та законні інтереси як учасника торгів
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Антимонопольний комітет України керуючись статтями 5 та 18 Закону, пунктом 56 Особливостей, визнати тендерну пропозицію ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» такою, що не відповідала вимогам Документації в цій частині та зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «БДО КОНСАЛТИНГ» переможцем процедури закупівлі.