-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля товару за кодом ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (Реагенти та вироби медичного призначення для імуноферментного аналізу та визначення груп крові та резус-фактору)
Завершена
861 670.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 12 925.05 UAH
мін. крок: 1.5% або 12 925.05 UAH
Період оскарження:
29.02.2024 17:55 - 07.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стосується прийнятого замовником рішення після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
bd0408b175a24261a4a203d69b8fcc09
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-29-010159-a.b3
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стосується прийнятого замовником рішення після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Вих. № 1/с
Від 15.03.2024 р.
Антимонопольний комітет України
(Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Замовник: Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку"
ЄДРПОУ: 02011976
03032, м. Київ, вул. Здановської Юлії, 33/43
ПІБ, посада та електронна адреса уповноваженої особи замовника: Оскольський Едуард Анатолійович – фахівець із закупівель, е-mail: eduard.oskolskyy@unci.org.ua тел.+38050 642 10 30
Субєкт оскарження: Фізична особа-підприємець Вісик Наталія Олександрівна
ІПН 3083615123
04108, м. Київ, Провулок Квітневий буд.5, кв 38
е-mail: sych.n.o.fop@gmail.com; тел. +38098 840 80 82
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-29-010159-a
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель,
що стосується прийнятого замовником рішення після оцінки тендерних пропозицій учасників
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей)
29.02.2024 року Державне некомерційне підприємство "Національний інститут раку" (далі - Замовник) оголосив закупівлю за процедурою відкритих торгів з особливостями за ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (Реагенти та вироби медичного призначення для імуноферментного аналізу та визначення груп крові та резус-фактору) (далі - Закупівля).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 11.03.2024 року. Участь у закупівлі взяли учасники: 1. Фізична особа-підприємець Вісик Наталія Олександрівна; 2. ТОВ "Бест Діагностик". 13.03.2024 року протоколом № 161 уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення щодо відхилення визначеної системою найбільш економічно вигідною тендерної пропозиції Фізична особа-підприємець Вісик Наталія Олександрівна. 14.03.2024 року протоколом № 169 уповноваженою особою було прийнято рішення щодо визначення ТОВ "Бест Діагностик" переможцем Закупівлі, та про намір укласти договір про закупівлю з ТОВ "Бест Діагностик".
Фізична особа-підприємець Вісик Наталія Олександрівна вважає, що рішення Замовника, викладене в протоколі № 169 від 14.03.2024 року, прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, з огляду на наступне.
Згідно Розділу 3 Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції. 1. Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» - Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції: - інформацію та документи, що підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам, встановленим Замовником до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації (у разі потреби –опису предмета закупівлі) - згідно Додатку 4 до тендерної документації.
Учасником ТОВ «Бест Діагностик» на підтвердження відповідності запропонованого товару в складі тендерної пропозиції надано: гарантійний лист вих. № б/н від 04.03.24, який містить гарантії щодо відповідності інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також лист вих. № б/н від 04.03.24, який містить заповнену таблицю щодо відповідності згідно Додатку 4 до тендерної документації. Наголошуємо, що ці документи надані лише від імені учасника ТОВ «Бест Діагностик», який не є виробником усього запропонованого товару, а отже може гарантувати відповідність необхідним технічним, якісним та іншим характеристикам лише товару свого виробництва. Тендерна пропозиція не містить документів від інших виробників, що підтверджують відповідність запропонованих товарів. Декларації про відповідність продукції вимогам технічного регламенту підтверджують лише найменування запропонованих товарів та не містять інформацію щодо інших характеристик, в тому числі - про фасування.
У Додатку 4 до Тендерної документації, а саме в характеристиках товару, що вимагаються Замовником, вказані наступні вимоги щодо позицій № 3 та № 5:
№ з/п Найменування Фасування Одиниця виміру
3 Стандартний зразок для внутрішньолабораторного контролю якості HBs Ag Флакон
Не менше 0,5 мл шт
5 Стандартний зразок для внутрішньолабораторного контролю якості ВЛК-ВГС Флакон
Не менше 0,5 мл шт
Учасник ТОВ «Бест Діагностик» в таблиці щодо відповідності запропонованого товару вказує наступну інформацію (див. Додаток 5 до цієї скарги):
№ з/п Найменування Фасування та Одиниці виміру Відповідність
3 ВЛ-Контроль(+)HВsAg-МБА
Контрольна сироватка крові людини з певним вмістом HBs-антигену для внутрішньолабораторного контролю якості Флакон не менше 0,5 мл /штука Повністю відповідає
5 ВЛ-Контроль-АТ(+)ВГС -МБА
Контрольна сироватка крові людини, що містить антитіла до вірусу гепатиту С (ВГС) для внутрішньолабораторного контролю якості Флакон не менше 0,5 мл /штука Повністю відповідає
Згідно вимог Додатку 4 до Тендерної документації інформація щодо відповідності заповнюється учасником, отже учасник повинен був вказати в таблиці найменування, фасування та одиниці виміру саме запропонованих товарів. Але, на відміну від усього іншого запропонованого товару, учасник не надав конкретної інформації щодо фасування товару по позиціям № 3 та № 5, а просто вказав «флакон не менше 0,5 мл».
Оскільки Фізична особа-підприємець Вісик Наталія Олександрівна, як учасник ринку медичних виробів для діагностики in vitro, володіє інформацією щодо технічних та якісних характеристик того чи іншого товару, повідомляю, що фасування запропонованого учасником товару по позиціям № 3 та № 5 не відповідають заявленим Замовником характеристикам. Це також підтверджується загальнодоступною інформацією, яка наявна в мережі інтернет, в тому числі й в електронній системі публічних закупівель Prozorro. На підтвердження надаємо зразки паспортів (сертифікатів якості) на запропоновані учасником ТОВ «Бест Діагностик» позиції № 3 «ВЛ-Контроль(+)HВsAg-МБА» (див. Додаток 7 до цієї скарги) та № 5 «ВЛ-Контроль-АТ(+)ВГС-МБА» (див. Додаток 8 до цієї скарги), які були надані учасником ТОВ "Бест Діагностик" у складі тендерної пропозиції в іншій закупівлі, за номером оголошення UA-2024-02-28-006743-a. У вказаних сертифікатах заявлений показник вмісту рідини у флаконі «від 450 до 550 мкл», отже запропонований товар не відповідає вимогам Замовника щодо фасування «флакон не менше 0,5 мл». Згідно системи одиниць вимірювання 1 мкл (мікролітр) = 0,001 мл (мілілітр), отже запропонований товар має фасування одного флакону - від 0,45 до 0,55 мл, що не відповідає вимогам Замовника, оскільки вміст флакону може бути меншим, ніж в заявлених Замовником характеристиках. Наголошуємо, що Замовник при відхиленні тендерної пропозиції Фізична особа-підприємець Вісик Наталія Олександрівна, в протоколі № 161 від 13.03.2024 (див. Додаток 1 до цієї скарги, стор. 2, пункт 1) вказав, що «В таблиці відповідності відповідно до Додатку 4 тендерної документації неможливо оцінити відповідність, оскільки не вказана назва саме запропонованого товару (згідно з наданими деклараціями) та його конкретне фасування…». Але тендерну пропозицію учасника ТОВ «Бест Діагностик» за відсутності конкретного фасування по позиціям № 3 та № 5 Замовником було прийнято.
Підтвердженням невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «Бест Діагностик» умовам технічної специфікації також є наступне. Виробник запропонованих товарів по позиціям № 3 та № 5 ТОВ «Медбіоальянс» надав учаснику ТОВ «Бест Діагностик» гарантійний лист щодо підтвердження можливості виготовлення та поставки товару відповідної якості № 19 від «01» березня 2024 року (див. Додаток 6 до цієї скарги). Але, на момент надання вказаного гарантійного листа тендерна документація Замовника не містила вимог щодо фасування товарів по позиціям № 3 та № 5, в характеристиках товару було вказано лише «флакон» без вимоги мінімального вмісту зразку. Зміни до тендерної документації щодо фасування товарів «флакон не менше 0,5 мл» по позиціям № 3 та № 5 були внесені Замовником «05» березня 2024 року, отже виробник ТОВ «Медбіоальянс» станом на «01» березня фактично ніяк не міг підтвердити відповідність свого товару тим характеристикам, які були внесені Замовником в тендерну документацію «05» березня 2024 року. Також сам учасник ТОВ «Бест Діагностик» надав гарантійний лист щодо відповідності інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та таблицю відповідності, датовані «04» березня 2024 року, що знову ж таки не може підтверджувати відповідність запропонованого товару тим характеристикам, які були внесені Замовником в тендерну документацію «05» березня 2024 року.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Бест Діагностик» не відповідає умовам технічної специфікації, оскільки не містить документів на підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам, встановленим Замовником до предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації (у разі потреби –опису предмета закупівлі) - згідно Додатку 4 до тендерної документації.
Відповідно до п. 2 ст. 44. Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Оскільки вищевказані невідповідності не підлягають усуненню згідно до п.43 Особливостей, то Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «Бест Діагностик» з підстав, передбачених п. 2 ст. 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, дії Замовника щодо визначення переможцем Закупівлі учасника ТОВ «Бест Діагностик» прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Прийняте Замовником рішення порушує право Фізичної особи-підприємця Вісик Наталії Олександрівни на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель.
Керуючись ст. 5, 18 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі»; ст. 55, 59 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника № 169 від 14.03.2024р. неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Скасувати рішення Замовника № 169 від 14.03.2024р. щодо визначення ТОВ «Бест Діагностик» переможцем Закупівлі, та наміру укласти договір про закупівлю з ТОВ «Бест Діагностик».
Додатки:
1. Протокол 169 (щодо визнання переможцем ТОВ Бест Діагностик);
2. Протокол 161 (щодо відхилення ФОП Вісик);
3. ТД реагенти Біохімія (редакція тендерної документації станом на 29.02.2024р.);
4. Зміни ТД реагенти Біохімія (редакція тендерної документації станом на 05.03.2024р.);
5. Додаток 4 - Відповід.техніч.вимогам (вих. № б/н від 04.03.24 наданий ТОВ Бест Діагностик в складі тендерної пропозиції);
6. Гарант.лист МБА для Бест Діагностік (наданий ТОВ Бест Діагностик в складі тендерної пропозиції);
7. Сертифікат МБА ВЛ-Контр(+)HBsAg;
8. Сертифікат МБА ВЛ-Контр-АТ(+)ВГС.
ФО-П Вісик Н.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_ФОП Вісик.pdf 15.03.2024 11:39
- 1. Протокол 161 відхилення переможця групи крові.pdf 15.03.2024 11:39
- 2. Протокол 169 Переможець ТОВ Бест Діагностик.pdf 15.03.2024 11:39
- 3. ТД реагенти Біохімія (29.02.2024р.).docx 15.03.2024 11:39
- 4. Зміни ТД реагенти Біохімія (05.03.2024р.).docx 15.03.2024 11:39
- 5. Додаток 4 - Відповід.техніч.вимогам (Бест Діагностик).pdf 15.03.2024 11:39
- 6. Гарант.лист МБА для Бест Діагностік.pdf 15.03.2024 11:39
- 7. Сертифікат МБА ВЛ-Контр(+)HBsAg.pdf 15.03.2024 11:39
- 8. Сертифікат МБА ВЛ-Контр-АТ(+)ВГС.pdf 15.03.2024 11:39
- Скарга_ФОП Вісик.doc 15.03.2024 11:39
- Платіжне доручення_плата за скаргу.pdf 18.03.2024 09:24
- Заперечення на пояснення по скарзі_ФОП Вісик.doc 20.03.2024 15:27
- Заперечення на пояснення по скарзі_ФОП Вісик.pdf 20.03.2024 15:27
- Заперечення на пояснення по скарзі_ФОП Вісик_2.doc 25.03.2024 11:15
- Заперечення на пояснення по скарзі_ФОП Вісик_2.pdf 25.03.2024 11:15
- рішення від 18.03.2024 № 4798.pdf 18.03.2024 16:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2024 № 5451.pdf 27.03.2024 12:09
- рішення від 26.03.2024 № 5451.pdf 29.03.2024 15:40
- Додаток 3 - Гарант.лист відп.запр.тов.pdf 20.03.2024 08:27
- 4 Авторизація СОФТ Медікл від виробника завір.pdf 20.03.2024 08:27
- 2 Гарант.лист Групотест для Бест Діагностик.pdf 20.03.2024 08:27
- 3 МБА Декларація 1-1А р9 чб завір.pdf 20.03.2024 08:27
- 3 МБА Декларація 3-1А р11 чб завір.pdf 20.03.2024 08:27
- 1 Certificate_UA.MD.498-22 Бест Діагностик завірена.pdf 20.03.2024 08:27
- 4 ДВ Софт Медікл завірена.pdf 20.03.2024 08:27
- 1 ДВ № 3-23 Гормони 2ред завірена.pdf 20.03.2024 08:27
- 4 Гарантійний лист від Софт Медікл для Бест.pdf 20.03.2024 08:27
- Відповідь АМКУ UA-2024-02-29-010159-a.pdf 20.03.2024 08:27
- 1 Certificate_UA.SM.259-22 Бест Діагностик завірена.pdf 20.03.2024 08:27
- 1 ДВ № 6-23 завірена.pdf 20.03.2024 08:27
- 1 №28 Гарантійний лист на Авторізацію - Бест Діагностик.pdf 20.03.2024 08:27
- 3 19 Гарант.лист МБА для Бест Діагностік.pdf 20.03.2024 08:27
- Додаток 4 - Відповід.техніч.вимогам.pdf 20.03.2024 08:27
- 2 Декларація 5-2 реагенти Групотест завір..pdf 20.03.2024 08:27
- 1 ДВ № 2.2-23 пер. В завірена.pdf 20.03.2024 08:27
- Відповідь АМКУ UA-2024-02-29-010159-a.doc 20.03.2024 08:27
- ПОЯСНЕННЯ - Відповідь АМКУ UA-2024-02-29-010159-a.pdf 22.03.2024 12:43
- ПОЯСНЕННЯ Відповідь АМКУ UA-2024-02-29-010159-a.doc 22.03.2024 12:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 12:25
Дата розгляду скарги:
26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.03.2024 16:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
29.03.2024 15:40
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в ТД
Номер:
852e10cb69fb46cc955083f7a953055d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-29-010159-a.b2
Назва:
Вимога щодо внесення змін в ТД
Вимога:
Шановний Замовнику,
тендерна документація по предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 33690000-3 Лікарські засоби різні (Реагенти та вироби медичного призначення для імуноферментного аналізу та визначення груп крові та резус-фактору) містить вимоги, які порушують принципи здійснення публічних закупівель.
Пункт 2 додатку № 3 до Тендерної документації містить вимогу надати гарантійний лист від виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Наголошуємо, що виробник (або представник, дилер, дистриб'ютор, офіційно уповноважений на це виробником) в будь-якому випадку не зможе гарантувати того, що потенційний учасник має можливість поставки товару, який є предметом закупівлі, у необхідній кількості та в терміни. Адже виробник (або представник, дилер, дистриб'ютор, офіційно уповноважений на це виробником) не має жодних повноважень по здійсненню контролю щодо поставки учасником товару. Тобто дана вимога тендерної документації нічим не обґрунтована, та просто ставить потенційних учасників в залежність від волі того чи іншого виробника на надання саме гарантійного листа, бо по суті виробник (або представник, дилер, дистриб'ютор, офіційно уповноважений на це виробником) - є третьою стороною, яка не має жодного відношення до закупівлі. При тому, що потенційні учасники можуть запропонувати товар по предмету закупівлі, оскільки мають його в залишках на складі, або ж можуть закупити товар безпосередньо у виробника (або представника, дилера, дистриб'ютора).
Отже, встановлюючи вимогу щодо надання вищезазначеного гарантійного листа, Замовник фактично порушує принципи здійснення публічних закупівель: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи вищевказане, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію (додаток №3) та замінити вимогу надати «Гарантійний лист від виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника» на «Гарантійний лист від Учасника, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника». Ще раз наголошуємо, що гарантії щодо поставки запропонованого товару в необхідній кількості і терміни може надати тільки сам учасник закупівлі, а не третя сторона, яка не має жодного відношення до конкретної закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 145 -про надання відповіді на вимогу.pdf 07.03.2024 21:37
Дата подачі:
05.03.2024 14:20
Вирішення:
Шановний Учаснику !
В документації торгів не міститься вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури закупівлі пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у торгах безпосередньо виробників, уповноважених представників виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців тощо, в той же час як і самі виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Згідно ст. 23 Закону характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тендерна документація може містити також іншу інформацію та вимоги відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимога щодо наявності гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником зазначена Замовником з метою запобігання отримання фальсифікованого товару та гарантування своєчасності поставки запропонованого товару. Будь-який виробник або представник виробника завжди має декілька своїх представників, які уповноважені представляти та продавати його продукцію, тим саме створюючи конкурентне середовище. При цьому виробник або уповноважений представник виробника усвідомлює свою відповідальність при виборі представника (постачальника) свого товару, який повинен мати компетентний персонал, щоб забезпечити відповідні умови для зберігання та постачання товару згідно укладених договорів.
Крім того, враховуючи специфіку медичного закладу, відсутність на складі будь-якого з найменувань медичних виробів та затримка поставки призведе до неможливості надання своєчасної медичної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта. Жодних обмежень щодо суб’єктів господарювання, від яких учасник може отримати гарантійний лист в тендерній документації не встановлено.
На підставі вищевикладеного Уповноважена особа не бачить підстав для внесення змін до опублікованої тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
6553479eb91a42b1a2cb59d98a90c5db
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-29-010159-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
У відповідності до п. 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування: Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Тендерна документація містить вимоги до предмету закупівлі, які порушують принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовником встановлено у тендерній документації такі характеристики товару, щоб закупити конкретну продукцію визначеного виробника, без будь-якої конкуренції, прозорості та економії, а саме позиції №№ 25-28: Діагностичний моноклональний реагент анти-А,В plus, Набір №4-20, 20% суспензія стандартних еритроцитів групи К+К-, Набір розчинів №5 стандарт анти-Д, LISS “Групотест” розчин низької іонної сили. Вказані позиції виробляються лише одним виробником – найменування товару повністю співпадають з декларацією про відповідність № 5-2 від 30.05.2023 року (редакція 02) виробника ПП «Групотест», еквівалентних товарів на ринку України не існує.
На підставі вищевикладеного, а також з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, вимагаємо внести відповідні зміни в Додатки №3, №4 до тендерної документації, а саме: визначити технічні вимоги до реагентів таким чином, щоб потенційні учасники могли запропонувати товари як мінімум двох виробників, або виокремити позиції №№ 25-28 в окремий лот.
У випадку незадоволення вимоги, будемо вимушені подати відповідну скаргу до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація 5-2 реагенти Групотест.pdf 05.03.2024 12:56
- Протокол 145 -про надання відповіді на вимогу.pdf 07.03.2024 21:36
Дата подачі:
05.03.2024 12:56
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Згідно ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію ( у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Згідно ст. 23 Закону Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тендерна документація може містити також іншу інформацію та вимоги відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
В документації торгів не міститься вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури закупівлі пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у торгах виробників, представників виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців тощо, в той же час як і самі виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Крім того, в тендерній документації чітко зазначено, що у разі посилання у викладеній інформації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип у найменуваннях за предметом закупівлі, джерело його походження або виробника, - слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Якщо учасник пропонує інший товар (аналог або еквівалент), ніж передбачений цією документацією, учасник повинен надати у складі Тендерної пропозиції належним чином засвідчені копії документів, які підтверджують еквівалентність запропонованого товару та підтвердити відповідність.
Також доводимо до вашого відома, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно (відповідно до своїх потреб). Чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів право альтернативного вибору, визначати чи не визначати частини предмета закупівлі.
Відсутність одного з найменувань предмету закупівлі призведе до неможливості надання своєчасної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта. Обґрунтуванням цілісного предмету закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику.
Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо у учасника не має повноважень або можливостей для постачання певного виду товару, то це не означає що замовник зобов’язаний змінювати вид предмета закупівлі та вимоги під можливості будь-якого суб’єкта господарювання.
На підставі вищевикладеного Уповноважена особа не бачить підстав для внесення змін до даної тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено