• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Дніпропетровської області (Східний лісовий офіс)

Комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Дніпропетровської області (Східний лісовий офіс) (ДК 021:2015: 71251000-2 Геодезичні послуги у галузях архітектури та будівництва)

Завершена

9 927 720.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
Період оскарження: 29.02.2024 17:18 - 05.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення невідповідностей

Номер: aba66b1970ee4db08203df7f86c1f0f7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-29-009843-a.c1
Назва: Вимога про усунення невідповідностей
Вимога:
Шановний Замовнику, вами було оголошено процедуру закупівлі з комплексу робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Дніпропетровської області (Східний лісовий офіс). У додатку 1 до тендерної документації вказано необхідну кількість працівників для надання послуг по дендеру, а саме: 1) Інженер – землевпорядник не менше 4-х осіб; 2) Інженер – геодезист не менше 1-ї особи; 3) Фахівець/спеціаліст не менше 8-ми осіб. Відповідно до статті 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», суб’єктами топографо - геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Відповідно до статті 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; Тобто, для можливості надання землевпорядних послуг законом встановлено необхідність сертифікованого інженера-геодезиста та сертифікованого інженера-землевпорядника. Вимога щодо інших працівників для участі в тендерній зкупівлі суперечить вищевказаним законам. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до приписів частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель зазначених вище, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таким чином, згадана вимога є дискримінаційною та такою, що штучно обмежує конкуренцію, звужує коло учасників та була включена до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виклавши свої вимоги щодо наявності працівників наступного змісту: «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 1) Інженер – землевпорядник не менше 1-ї особи; 2) Інженер – геодезист не менше 1-ї особи»., АБО надати можливість учасникам залучати додатково працівників по цивільно-правовим угодам для надання послуг. (Аналогічну позицію викладено в рішенні АМКУ № 14091-р/пк-пз 21.07.2020 ua-2020-07-01-008104-a.)
Вирішення: ПРОТОКОЛ № 82 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 07 березня 2024 р. м. Київ 04.03.2024 р. до уповноваженої особи, через електронну систему закупівель, надійшла вимога щодо внесення змін до деяких пунктів тендерної документації на закупівлю за ДК 021:2015: 71250000-5 архітектурних, інженерних та геодезичних послуг (комплексу робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Дніпропетровської області (Східний лісовий офіс)) (оголошення UA-2024-02-29-009843-a від 29.02.2024 р.), а саме: 1. У додатку 1 до тендерної документації вказано необхідну кількість працівників для надання послуг по дендеру, а саме: 1) Інженер – землевпорядник не менше 4-х осіб; 2) Інженер – геодезист не менше 1-ї особи; 3) Фахівець/спеціаліст не менше 8-ми осіб. Відповідно до статті 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», суб’єктами топографо - геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Відповідно до статті 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; Тобто, для можливості надання землевпорядних послуг законом встановлено необхідність сертифікованого інженера-геодезиста та сертифікованого інженера-землевпорядника. Вимога щодо інших працівників для участі в тендерній зкупівлі суперечить вищевказаним законам. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до приписів частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель зазначених вище, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таким чином, згадана вимога є дискримінаційною та такою, що штучно обмежує конкуренцію, звужує коло учасників та була включена до складу тендерної документації з метою надання конкурентної переваги окремому учаснику/учасникам. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виклавши свої вимоги щодо наявності працівників наступного змісту: «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 1) Інженер – землевпорядник не менше 1-ї особи; 2) Інженер – геодезист не менше 1-ї особи», АБО надати можливість учасникам залучати додатково працівників по цивільно-правовим угодам для надання послуг. (Аналогічну позицію викладено в рішенні АМКУ № 14091-р/пк-пз 21.07.2020 ua-2020-07-01-008104-a.). Уповноважена особа проаналізувала зазначене звернення та встановила наступне. Відповідно до пункту 1.2. Розділу І Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» до тендерної документації Замовник вимагає наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: №п/п Найменування кваліфікації Кількість осіб 1 Інженер – землевпорядник не менше 4-х осіб 2 Інженер – геодезист не менше 1-х осіб 3 Фахівець/спеціаліст не менше 8-х осіб Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, враховуючи положення роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., замовник виходячи із специфіки предмета закупівлі самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Таким чином, замовник у тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації. Відповідно до листа Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 27.10.2023 № 28-0.10-285/2-23 мінімально необхідна кількість фахівців у сфері землеустрою становить: № найменування одиниця виміру кількість до 10 000 га до 25 000 га до 50 000 га 1 Сертифіковані інженери-землевпорядники чол. 2 4 8 2 Сертифіковані інженери-геодезисти чол. 1 2 2 3 Фахівці/спеціалісти чол. 4 8 16 Виходячи із специфіки предмета закупівлі, а саме з урахуванням того, що орієнтована площа земель (обсяг послуг) по закупівельній процедурі UA-2024-02-29-009843-a становить 45540,0000 га, на підставі експертної думки спеціалізованого науково-дослідного підприємства у сфері геодезії, Замовником визначено мінімально необхідну кількість фахівців у сфері землеустрою в діапазоні від 25 000 га до 50 000 га. Саме така кількість гарантуватиме якісне виконання запланованого обсягу робіт у визначений чинним законодавством строк, оскільки, згідно вимог пункту 5.1. Розділу І Додатку 2 до тендерної документації у зв’язку з введенням на території України воєнного стану та закриттям повітряного простору України для цивільних користувачів (включаючи безпілотні повітряні літальні апарати (БПЛА)) топографо-геодезичні вишукування повинні здійснюватися виключно шляхом виконання комплексу польових вимірювань. Крім того, слід зазначити, що відповідно до пункту 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України працівник – це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Виходячи з норм статті 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт. Таким чином, згідно норм статті 16 Закону замовник має право вимагати від учасників підтвердження наявності лише працівників, які згідно з вимогами податкового законодавства та законодавства про працю повинні бути офіційно працевлаштовані в учасника та з якими укладено трудові договори відповідно до закону. Цивільно-правові угоди, договори підряду договори виконання робіт (надання послуг) тощо у розумінні норм Цивільного кодексу України, Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України не є різновидом трудового договору, а отже особи які залучаються суб’єктами господарювання за такими договорами не є працівниками. Також слід зазначити, що посилання учасника на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14091-р/пк-пз 21.07.2020, оголошення №UA-2020-07-01-008104-a (надалі – Рішення), є недоречним, оскільки предметом зазначеної закупівлі є електромонтажні роботи з реконструкції приміщення комунального закладу освіти, для виконання яких учасник повене був залучити електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації (електромонтерів з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку), монтажників радіоелектронної апаратури та приладів налагоджувальників приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальників контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) тощо. Предметом закупівлі за ДК 021:2015: 71250000-5 архітектурних, інженерних та геодезичних послуг (комплексу робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Дніпропетровської області (Східний лісовий офіс)) не є електромонтажні роботи з реконструкції приміщень Замовника, а отже, умовами тендерної документації не вимагається наявність в учасника зазначених в Рішенні фахівців. Крім того, в Рішенні відсутня будь – яка інформація щодо необхідної наявності в учасника достатньої мінімальної кількості фахівців у сфері землеустрою для надання послуг, що є предметом закупівлі. Виходячи з вищенаведеного, тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін в цій частині. Згідно пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (надалі – Особливості) замовник повинен протягом трьох днів з дати оприлюднення учасником звернення надати на нього роз’яснення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене та керуючись статтею 11 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 54 Особливостей , уповноважена особа вирішила: 1. Надати відповідь на вимогу наступного змісту: «Відповідно до пункту 1.2. Розділу І Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» до тендерної документації Замовник вимагає наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: №п/п Найменування кваліфікації Кількість осіб 1 Інженер – землевпорядник не менше 4-х осіб 2 Інженер – геодезист не менше 1-х осіб 3 Фахівець/спеціаліст не менше 8-х осіб Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, враховуючи положення роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р., замовник виходячи із специфіки предмета закупівлі самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Таким чином, замовник у тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації. Відповідно до листа Державного підприємства «Науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» від 27.10.2023 № 28-0.10-285/2-23 мінімально необхідна кількість фахівців у сфері землеустрою становить: № Найменування одиниця виміру кількість до 10 000 га до 25 000 га до 50 000 га 1 Сертифіковані інженери-землевпорядники чол. 2 4 8 2 Сертифіковані інженери-геодезисти чол. 1 2 2 3 Фахівці/спеціалісти чол. 4 8 16 Виходячи із специфіки предмета закупівлі, а саме з урахуванням того, що орієнтована площа земель (обсяг послуг) по закупівельній процедурі UA-2024-02-29-009843-a становить 45540,0000 га, на підставі експертної думки спеціалізованого науково-дослідного підприємства у сфері геодезії, Замовником визначено мінімально необхідну кількість фахівців у сфері землеустрою в діапазоні від 25 000 га до 50 000 га. Саме така кількість гарантуватиме якісне виконання запланованого обсягу робіт у визначений чинним законодавством строк, оскільки, згідно вимог пункту 5.1. Розділу І Додатку 2 до тендерної документації у зв’язку з введенням на території України воєнного стану та закриттям повітряного простору України для цивільних користувачів (включаючи безпілотні повітряні літальні апарати (БПЛА)) топографо-геодезичні вишукування повинні здійснюватися виключно шляхом виконання комплексу польових вимірювань. Крім того, слід зазначити, що відповідно до пункту 14.1.195. статті 14 Податкового кодексу України працівник – це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Виходячи з норм статті 21 Кодексу законів про працю України трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт. Таким чином, згідно норм статті 16 Закону замовник має право вимагати від учасників підтвердження наявності лише працівників, які згідно з вимогами податкового законодавства та законодавства про працю повинні бути офіційно працевлаштовані в учасника та з якими укладено трудові договори відповідно до закону. Цивільно-правові угоди, договори підряду договори виконання робіт (надання послуг) тощо у розумінні норм Цивільного кодексу України, Кодексу законів про працю України, Податкового кодексу України не є різновидом трудового договору, а отже особи які залучаються суб’єктами господарювання за такими договорами не є працівниками. Також слід зазначити, що посилання учасника на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14091-р/пк-пз 21.07.2020, оголошення №UA-2020-07-01-008104-a (надалі – Рішення), є недоречним, оскільки предметом зазначеної закупівлі є електромонтажні роботи з реконструкції приміщення комунального закладу освіти, для виконання яких учасник повене був залучити електромонтерів охоронно-пожежної сигналізації (електромонтерів з ремонту та обслуговування електроустаткування, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку), монтажників радіоелектронної апаратури та приладів налагоджувальників приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальників контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) тощо. Предметом закупівлі за ДК 021:2015: 71250000-5 архітектурних, інженерних та геодезичних послуг (комплексу робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Дніпропетровської області (Східний лісовий офіс)) не є електромонтажні роботи з реконструкції приміщень Замовника, а отже, умовами тендерної документації не вимагається наявність в учасника зазначених в Рішенні фахівців. Крім того, в Рішенні відсутня будь – яка інформація щодо необхідної наявності в учасника достатньої мінімальної кількості фахівців у сфері землеустрою для надання послуг, що є предметом закупівлі. Виходячи з вищенаведеного, тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін в цій частині.». 2. Забезпечити оприлюднення відповіді на вимогу в електронній системі закупівель у встановленому порядку. Уповноважена особа ___________ В.О. Прохор
Статус вимоги: Відхилено