• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з нанесення дорожньої розмітки (для експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства Подільського району) код ДК 021:2015 –45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг

Завершена

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період оскарження: 29.02.2024 16:28 - 08.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога до п. 3.1 Додатку 3 до Тендерної документації щодо Акту попереднього огляду об’єктів.

Номер: 620462c64bbe48b6b7979295e55931ed
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-29-009056-a.c1
Назва: Вимога до п. 3.1 Додатку 3 до Тендерної документації щодо Акту попереднього огляду об’єктів.
Вимога:
Відповідно до п. 3.1 Додатку 3 до Тендерної документації - Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі: Послуги з нанесення дорожньої розмітки (для експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства Подільського району) код ДК 021:2015 –45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг (далі - додаток 3 ТД): «Учасник повинен надати в складі пропозиції Акт попереднього огляду об’єктів, на яких планується нанесення дорожньої розмітки, підписаний представником Замовника». Шановний Замовник вважаємо що дане положення є дискримінаційним та таким що суперечить принципам здійснення публічних закупівель виходячи з позиції Антимонопольного комітету України, а саме: За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати акт попереднього огляду об’єктів, на яких планується нанесення дорожньої розмітки, підписаний представником Замовника, при цьому, з підстав, незалежних від учасників, Замовником може бути не наданий та/або не підписаний зазначений акт, що в подальшому може стати підставлю для відхилення Пропозицій таких учасників (суб’єктів господарювання), що є дискримінацією по відношенню до суб'єктів господарювання. Частиною 1 статті 5 Закону "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно рішення АМКУ № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021 р. (оголошення № UA-2021-02-22-003442-а), рішення АМКУ № 20243-р/пк-пз від 30.10.2020 р. (оголошення UA-2020-09-18-007021-b), рішення АМКУ № 19212 від 13.10.2020 р. (оголошення UA-2020-09-18-006970-b) та узагальненої практики АМКУ: Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону "Про публічні закупівлі", якими передбачена недискримінація учасників, суб’єктів господарювання, пов’язані з їх участю у процедурі (-ах) закупівлі (-ях), та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону "Про публічні закупівлі». Також, Господарський суд Волинської області у рішенні від 07.09.2021 року по справі № 903/432/21 дійшов аналогічного висновку щодо вимоги про надання Акту огляду об’єкта: «Згідно частини першої статті 5 Закону України Про публічні закупівлі одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них , тому оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі ). Крім того, огляд об`єкту учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду, що надає можливість Уповноваженій особі Замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах учасників». У рішенні від 26.01.2022 року по справі № 520/15955/21 Харківський окружний адміністративний суд вказує, що: «в ході моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації обов`язковим є ознайомлення Учасника з проектною документацією об`єкта з підписанням відповідного акту огляду з Замовником. Зазначений акт, підписаний Учасником та Замовником, подається у складі Пропозиції Учасника. В акті обов`язково зазначається: найменування об`єкту, найменування Замовника, дата та час складання та підписання цього акту. Відсутність в пропозиції даного акту є підставою для відхилення пропозиції Учасника. Однак, встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель, встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням». Таким чином, вимога ТД надати в складі пропозиції Акт попереднього огляду об’єктів, на яких планується нанесення дорожньої розмітки, підписаний представником Замовника, порушує основні принципи законодавства у сфері публічних закупівель визначених частиною першою статті 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників ЗУ про публічні закупівлі: «1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.» Такий огляд об’єкта суперечить принципу максимальної економії, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, бо інформація щодо об’єкта огляду може кожному з учасників надаватися різна чи неповна, виходячи з багатьох чинників, при цьому збільшуються ризики недобросовісної конкуренції та інше. Вимагаємо виключити з тендерної документації дискримінаційну та таку що суперечить принципам здійснення публічних закупівель вимогу надати в складі пропозиції Акт попереднього огляду об’єктів, на яких планується нанесення дорожньої розмітки, підписаний представником Замовника, що зазначена у п.3.1 Додатку 3 ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Ваше твердження щодо дискримінації вимог та суттєвого обмеження кола учасників не містить обґрунтованих доводів та базується на суб’єктивному припущенні. Вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження інженерно-технічних об’єктів а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником надано достатньо часу для відвідування об’єкту саме в період подання пропозицій, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного Акту огляду. Таким чином відсутні підстави, щодо внесення змін до оголошення в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено