• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів - за кодом CPV за ДК 021:2015 – 34330000-9 (запасні частини до вантажних автомобілів).

Завершена

700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
Період оскарження: 29.02.2024 15:32 - 03.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На умови тендера та не виконання рішення АМКУ

Номер: a3779d7a6e2f4a828cdd1bc01073c28b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-29-005920-a.a2
Назва: На умови тендера та не виконання рішення АМКУ
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.03.2024 17:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.04.2024 15:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Використовуючи право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та враховуючи рішення № 6164-р/пк-пз від 05.04.2024 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по скарзі ФОП Фельчин Сергій Олександрович від 26 березня 2024 року № UA-2024-02-29-005920-a.а1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, внесено зміни до тендерної документації закупівлі: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів - за кодом CPV за ДК 021:2015 – 34330000-9 (запасні частини до вантажних автомобілів) оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-02-29-005920-a та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕЛЬЧИН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Фельчин Сергій 380978288966 felchyn.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Номер: be8febbf10fb41cc844a6d60d3e22687
Заголовок пункту скарги: На умови тендера та не виконання рішення АМКУ
Опис заперечення: 1. Відповідно до ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік таких критеріїв, вимог та документів на їх підтвердження, наведено в Додатку 1 до даної тендерної документації).

3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, надаються:

б) подаються документи вимоги про які зазначені в Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до ч. 5 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.»
Відповідно до ч. 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 4 до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації тендерної документації:
«1.1. Довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості про наявність обладнання та матеріально - технічної бази необхідних для виконання вимог зазначених в даній тендерній документації (в довідці потрібно зазначити інформацію про наявність в учасника складського приміщення, оргтехніки, комп’ютерів з відповідним програмним забезпеченням, автомобіля для доставки замовнику товарів).
1.2. Довідка складена у довільній формі про наявність в учасника на складові не менше 70% товару зазначених в Додатку 3 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 9 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
«9. Поставка товару здійснюється самовивозом зі складу Учасника. Склад учасника повинен бути розміщений в м. Києві або Київській області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).»
2. Відповідно до ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік таких критеріїв, вимог та документів на їх підтвердження, наведено в Додатку 1 до даної тендерної документації).

3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, надаються:

б) подаються документи вимоги про які зазначені в Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до ч. 5 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.»
Відповідно до ч. 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 4 до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації тендерної документації:
«1.1. Довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості про наявність обладнання та матеріально - технічної бази необхідних для виконання вимог зазначених в даній тендерній документації (в довідці потрібно зазначити інформацію про наявність в учасника складського приміщення, оргтехніки, комп’ютерів з відповідним програмним забезпеченням, автомобіля для доставки замовнику товарів).
1.2. Довідка складена у довільній формі про наявність в учасника на складові не менше 70% товару зазначених в Додатку 3 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 11 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
«11. Учасник має надати в складі своєї пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника (в період кваліфікації) до фактичної перевірки та підтвердження наявності складу в Учасника.
Гарантійний лист повинен містити обов’язкову інформацію:
- Адреса складу;
- План проїзду від найблищої вулиці до будівлі в якій розміщений склад;
- Фото та інформацію щодо розміщення складу в будівлі за вказаною адресою для можливості швидкої ідентифікації при виїзді на перевірку комісією замовника. Якщо склад знаходиться в багатоповерховому багатоквартирному будинку/офісній будівлі/складському кооперативі/ логістичному центрі з більше ніж одним під’їздом або входом, учасник обов’язково вказує номер під’їзду/входу, номер поверху, номер квартири або офісу та прикріпляє фото входу в будівлю і фото входу в приміщення. При розміщенні складу в технічних не житлових приміщеннях (підвал, напівпідвал, горище) учасник вказує інформацію біля якого під’їзду або в якому під’їзді знаходиться приміщення, прописує орієнтири та детальний опис проходу до нього прикріпивши фото орієнтирів, фото входу в будівлю та фото входу в приміщення ;
- Контактні дані (П.І.П. номер телефону) представника учасника відповідального за здійснення перевірки.
- E-mail для отримання листа щодо дати та часу здійснення перевірки.»
14. Учасник повинен надати лист згоду про прийняття умов замовника щодо перевірки наявності складу в Учасника.
Не раніше ніж за 24 години до здійснення перевірки, Замовник відправляє Учаснику лист на електронну пошту з датою та часом прибуття представників Замовника на склад Учасника. По прибутті представників Замовника за адресою розміщення складу Учасник (представник Учасника) повинен зустріти та здійснити супровід представників замовника до приміщення складу. Учасник повинен надати безперешкодний доступ до приміщення для перевірки та підтвердження наявності складу.
Після проведення перевірки представники Замовника та Учасник (представник Учасника) підписують акт про результати проведення перевірки. У разі відмови Учасника ( представника Учасника) підписувати акт про результати перевірки Учасник автоматично погоджується з його результатами.
У випадку відсутності складу або невідповідності товару на складі предмету закупівлі (мається на увазі, що це повинен бути склад запчастин та матеріалів до транспортних засобів, а не склад косметики парфумерії чи іншого) , або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно рішення АМКУ № 4767-р/пк-пз від 15.03.2024 постановлено: «Зобов'язати Автопідприємство Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату
Кабінету Міністрів України внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі
- "Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів - за
кодом CPV за ДК 021:2015 – 34330000-9 (запасні частини до вантажних автомобілів).",
оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №
UA-2024-02-29-005920-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині
цього рішення.».
Згідно інформаційної картки в системі ProZorro значиться, що Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації:
Однак, вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Фізична-особа підприємець Фельчин Сергій Олександрович (далі – Скаржник), виявив змін до тендерної документації Замовником внесено не було та рішення АМКУ № 4767-р/пк-пз від 15.03.2024 фактично не виконано. Таким чином, виявлено умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
Вимагаючи від учасників наявність складського приміщення на території м. Києва або Київській області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).»– Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають наявність складського приміщення на території м. Києва або Київської, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7), що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати поставку запасних частин для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має складське приміщення у м. Вінниця з повним переліком товару. Жодного разу за історію діяльності Скаржника такий спосіб доставки не був перепоною в якості, кількості та термінах доставки.
Скаржник готовий самостійно поставити товар до розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7). На підтвердження надаю договір про надання послуг з організації перевезення відправлень укладений з ТОВ Нова Пошта; Заявка приєднання до договору з ТОВ Нова Пошта.
Такий спосіб доставки товару зі складу у м. Вінниця до Замовника цілком виконує вимоги Замовника щодо строків поставки. Вважаю, що встановлена вимога щодо наявності складського приміщення саме у м. Києві або Київській області але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).» зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»)

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають складське приміщення на території м. Києва або Київської області,але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).».

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
- Копію договору оренди складського приміщення у м. Вінниця (файл - Договір склад зберігання товару м. Вінниця.pdf).
- Договір Нова Пошта. Pdf.
- Заявка приєднання до договору НП.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо наявності складського приміщення на території м. Києва або Київської області але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).».
Вимагаючи від Учасників на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки представниками Замовника наявності складу за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт про результати проведення перевірки. У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 3 ч.1 цієї статті «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель» п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», п. 6 ч. 1 цієї статті «запобігання корупційним діям і зловживанням», адже тим самим Замовник штучно переводить закупівлю із відкритої та прозорої системи електронних закупівель в закриту, штучно створену Замовником систему перевірки поза межами електронної системи закупівель, що тягне за собою величезні корупційні ризики та зловживання, оскільки Замовник в такому разі буде перевіряти ті критерії Учасників, які не містяться у відкритій електронній системі поданої таким Учасником пропозиції. Такі дії позбавляють права інших Учасників, зокрема і Скаржника, права оскарження дій чи бездіяльності Замовника щодо перевірки наявності товару та самих складів, оскільки такі дії проходять поза межами електронної системи закупівель, що не дозволяє іншим Учасникам, зокрема Скаржнику спостерігати за правомірністю дій, чи бездіяльноті Замовника при оцінці таких критеріїв.
Окрім того, такий спосіб перевірки критеріїв Учасників на етапі кваліфікації, що не входять до складової їх тендерної пропозиції в електронній системі закупівель та за своєю суттю є критеріями, що надаються Замовнику після завершення періоду подання пропозицій, тобто інформація про наявність складу Учасника та перелік товару на складі Учасника надається Замовнику після закінчення періоду подання пропозицій , що суперечить Закону «Про публічні закупівлі», зокрема ст. 26 та п. 33 Особливостей, оскільки Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції’/пропозиції. Тендерні пропозиції’/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Отже, вимога Замовника щодо на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки наявності складу і товару за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт про результати проведення перевірки. У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі носить протизаконний характер із корупційними ризиками та можливими зловживаннями по відношенню до Скаржника, який не буде мати змоги в такому випадку відстояти свої інтереси та оскаржити дії чи бездіяльність Замовника, які проходять поза межами електронної системи закупівель закрито та непрозоро.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ: «Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf» та «Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf».

Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації будь-які перевірки відповідності Учасників на етапі кваліфікації поза межами електронної системи закупівель щодо тих критеріїв, які не є складовою тендерної пропозиції таких Учасників в електронній системі закупівель, зокрема прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу «Поставка товару здійснюється самовивозом зі складу Учасника. Склад учасника повинен бути розміщений в м. Києві або Київській області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7)»
Та
«Учасник має надати в складі своєї пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника (в період кваліфікації) до фактичної перевірки та підтвердження наявності складу в Учасника.
Гарантійний лист повинен містити обов’язкову інформацію:
- Адреса складу;
- План проїзду від найблищої вулиці до будівлі в якій розміщений склад;
- Фото та інформацію щодо розміщення складу в будівлі за вказаною адресою для можливості швидкої ідентифікації при виїзді на перевірку комісією замовника. Якщо склад знаходиться в багатоповерховому багатоквартирному будинку/офісній будівлі/складському кооперативі/ логістичному центрі з більше ніж одним під’їздом або входом, учасник обов’язково вказує номер під’їзду/входу, номер поверху, номер квартири або офісу та прикріпляє фото входу в будівлю і фото входу в приміщення. При розміщенні складу в технічних не житлових приміщеннях (підвал, напівпідвал, горище) учасник вказує інформацію біля якого під’їзду або в якому під’їзді знаходиться приміщення, прописує орієнтири та детальний опис проходу до нього прикріпивши фото орієнтирів, фото входу в будівлю та фото входу в приміщення ;
- Контактні дані (П.І.П. номер телефону) представника учасника відповідального за здійснення перевірки.
- E-mail для отримання листа щодо дати та часу здійснення перевірки».

14. Учасник повинен надати лист згоду про прийняття умов замовника щодо перевірки наявності складу в Учасника.
Не раніше ніж за 24 години до здійснення перевірки, Замовник відправляє Учаснику лист на електронну пошту з датою та часом прибуття представників Замовника на склад Учасника. По прибутті представників Замовника за адресою розміщення складу Учасник (представник Учасника) повинен зустріти та здійснити супровід представників замовника до приміщення складу. Учасник повинен надати безперешкодний доступ до приміщення для перевірки та підтвердження наявності складу.
Після проведення перевірки представники Замовника та Учасник (представник Учасника) підписують акт про результати проведення перевірки. У разі відмови Учасника ( представника Учасника) підписувати акт про результати перевірки Учасник автоматично погоджується з його результатами.
У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – Фізична особа-підприємець Фельчин Сергій Олександрович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП Фельчин Сергій Олександрович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити постачання Товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На умови тендеру

Номер: fa973d6289ff45f588ee2f0855b7fb35
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-29-005920-a.b1
Назва: На умови тендеру
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.03.2024 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.03.2024 12:20
Коментар замовника щодо усунення порушень: Використовуючи право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та враховуючи рішення № 4767-р/пк-пз від 15.03.2024 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по скарзі ФОП Фельчин Сергій Олександрович від 04 березня 2024 року № UA-2024-02-29-005920-a.b1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, внести зміни до тендерної документації закупівлі: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів - за кодом CPV за ДК 021:2015 – 34330000-9 (запасні частини до вантажних автомобілів) оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2024-02-29-005920-a та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін (додається), а також затвердити перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу/
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕЛЬЧИН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Фельчин Сергій 380978288966 felchyn.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 029fc0260725413f8edd5faedc90dcdf
Заголовок пункту скарги: Умови тендеру
Опис заперечення: 1. Відповідно до ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік таких критеріїв, вимог та документів на їх підтвердження, наведено в Додатку 1 до даної тендерної документації).

3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, надаються:

б) подаються документи вимоги про які зазначені в Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до ч. 5 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено вДодатку 1 до цієї тендерної документації.»
Відповідно до ч. 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 4 до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації тендерної документації:
«1.1. Довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості про наявність обладнання та матеріально - технічної бази необхідних для виконання вимог зазначених в даній тендерній документації (в довідці потрібно зазначити інформацію про наявність в учасника складського приміщення, оргтехніки, комп’ютерів з відповідним програмним забезпеченням, автомобіля для доставки замовнику товарів).
1.2. Довідка складена у довільній формі про наявність в учасника на складові не менше 70% товару зазначених в Додатку 3 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 6 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
«6. 70% товару, вказаного у переліку пропозиції повинен бути в наявності на складі Учасника в м. Києві або Київській області, з метою забезпечення термінового придбання повного переліку товару протягом одного календарного дня (у тому числі у вихідні), з моменту отримання заявки, Учасник має надати в складі пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника до фактичної перевірки для підтвердження наявності складу в Учасника та наявності 70% товару на цьому ж складі. Гарантійний лист повинен містити обов’язкову інформацію:
- Адреса складу;
- План проїзду від найблищої вулиці до будівлі в якій розміщений склад;
- Фото та інформацію щодо розміщення складу в будівлі за вказаною адресою для можливості швидкої ідентифікації при виїзді на перевірку комісією замовника. Якщо склад знаходиться в багатоповерховому багатоквартирному будинку/офісній будівлі/складському кооперативі/ логістичному центрі з більше ніж одним під’їздом або входом, учасник обов’язково вказує номер під’їзду/входу, номер поверху, номер квартири або офісу та прикріпляє фото входу в будівлю і фото входу в приміщення. При розміщенні складу в технічних не житлових приміщеннях (підвал, напівпідвал, горище) учасник вказує інформацію біля якого під’їзду або в якому під’їзді знаходиться приміщення, прописує орієнтири та детальний опис проходу до нього прикріпивши фото орієнтирів, фото входу в будівлю та фото входу в приміщення ;
- Контактні дані (П.І.П. номер телефону) представника учасника відповідального за здійснення перевірки.
- E-mail для отримання листа щодо дати та часу здійснення перевірки.»

2. Відповідно до ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік таких критеріїв, вимог та документів на їх підтвердження, наведено в Додатку 1 до даної тендерної документації).

3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, надаються:

б) подаються документи вимоги про які зазначені в Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до ч. 5 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.»
Відповідно до ч. 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 4 до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації тендерної документації:
«1.1. Довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості про наявність обладнання та матеріально - технічної бази необхідних для виконання вимог зазначених в даній тендерній документації (в довідці потрібно зазначити інформацію про наявність в учасника складського приміщення, оргтехніки, комп’ютерів з відповідним програмним забезпеченням, автомобіля для доставки замовнику товарів).
1.2. Довідка складена у довільній формі про наявність в учасника на складові не менше 70% товару зазначених в Додатку 3 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 6 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
«6. 70% товару, вказаного у переліку пропозиції повинен бути в наявності на складі Учасника в м. Києві або Київській області, з метою забезпечення термінового придбання повного переліку товару протягом одного календарного дня (у тому числі у вихідні), з моменту отримання заявки, Учасник має надати в складі пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника до фактичної перевірки для підтвердження наявності складу в Учасника та наявності 70% товару на цьому ж складі. Гарантійний лист повинен містити обов’язкову інформацію:
- Адреса складу;
- План проїзду від найблищої вулиці до будівлі в якій розміщений склад;
- Фото та інформацію щодо розміщення складу в будівлі за вказаною адресою для можливості швидкої ідентифікації при виїзді на перевірку комісією замовника. Якщо склад знаходиться в багатоповерховому багатоквартирному будинку/офісній будівлі/складському кооперативі/ логістичному центрі з більше ніж одним під’їздом або входом, учасник обов’язково вказує номер під’їзду/входу, номер поверху, номер квартири або офісу та прикріпляє фото входу в будівлю і фото входу в приміщення. При розміщенні складу в технічних не житлових приміщеннях (підвал, напівпідвал, горище) учасник вказує інформацію біля якого під’їзду або в якому під’їзді знаходиться приміщення, прописує орієнтири та детальний опис проходу до нього прикріпивши фото орієнтирів, фото входу в будівлю та фото входу в приміщення ;
- Контактні дані (П.І.П. номер телефону) представника учасника відповідального за здійснення перевірки.
- E-mail для отримання листа щодо дати та часу здійснення перевірки.»
Відповідно до п. 9 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
«9. Учасник повинен надати лист згоду про прийняття умов замовника щодо перевірки наявності 80% товару на складі учасника.
Не раніше ніж за 24 години до здійснення перевірки Замовник відправляє Учаснику лист на електронну пошту з датою та часом прибуття представників Замовника на склад Учасника. По прибутті представників Замовника за адресою розміщення складу Учасник (представник Учасника) повинен зустріти та здійснити супровід представників замовника до приміщення складу. Учасник повинен надати безперешкодний доступ до приміщення для перевірки наявності складу і запчастин (товару) у даному складському приміщенні та сприяти ідентифікації даного товару відповідності номенклатури поданої тендерної пропозиції. Учасник (представник Учасника) зобов’язаний забезпечити демонстрування номерів даних запчастин для співставлення сумісності їх з вказаними моделями автомобілів прописаних в технічних характеристиках тендерної документації. Після проведення перевірки представники Замовника та Учасник (представник Учасника) підписують акт про результати проведення перевірки. У разі відмови Учасника ( представника Учасника) підписувати акт про результати перевірки Учасник автоматично погоджується з його результатами.
У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.»
3. Відповідно до ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
« Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік таких критеріїв, вимог та документів на їх підтвердження, наведено в Додатку 1 до даної тендерної документації).

3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, надаються:

б) подаються документи вимоги про які зазначені в Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до ч. 5 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1до цієї тендерної документації.
Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.»
Відповідно до ч. 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 4 до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації тендерної документації:
«1.1. Довідка, складена у довільній формі, яка містить відомості про наявність обладнання та матеріально - технічної бази необхідних для виконання вимог зазначених в даній тендерній документації (в довідці потрібно зазначити інформацію про наявність в учасника складського приміщення, оргтехніки, комп’ютерів з відповідним програмним забезпеченням, автомобіля для доставки замовнику товарів).
1.2. Довідка складена у довільній формі про наявність в учасника на складові не менше 70% товару зазначених в Додатку 3 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 6 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
«6. 70% товару, вказаного у переліку пропозиції повинен бути в наявності на складі Учасника в м. Києві або Київській області, з метою забезпечення термінового придбання повного переліку товару протягом одного календарного дня (у тому числі у вихідні), з моменту отримання заявки, Учасник має надати в складі пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника до фактичної перевірки для підтвердження наявності складу в Учасника та наявності 70% товару на цьому ж складі. Гарантійний лист повинен містити обов’язкову інформацію:
- Адреса складу;
- План проїзду від найблищої вулиці до будівлі в якій розміщений склад;
- Фото та інформацію щодо розміщення складу в будівлі за вказаною адресою для можливості швидкої ідентифікації при виїзді на перевірку комісією замовника. Якщо склад знаходиться в багатоповерховому багатоквартирному будинку/офісній будівлі/складському кооперативі/ логістичному центрі з більше ніж одним під’їздом або входом, учасник обов’язково вказує номер під’їзду/входу, номер поверху, номер квартири або офісу та прикріпляє фото входу в будівлю і фото входу в приміщення. При розміщенні складу в технічних не житлових приміщеннях (підвал, напівпідвал, горище) учасник вказує інформацію біля якого під’їзду або в якому під’їзді знаходиться приміщення, прописує орієнтири та детальний опис проходу до нього прикріпивши фото орієнтирів, фото входу в будівлю та фото входу в приміщення ;
- Контактні дані (П.І.П. номер телефону) представника учасника відповідального за здійснення перевірки.
- E-mail для отримання листа щодо дати та часу здійснення перевірки.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників наявність складського приміщення на території м. Києва або Київській області – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають наявність складського приміщення на території м. Києва або Київської, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати поставку запасних частин для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має складське приміщення у м. Вінниця з повним переліком товару. Жодного разу за історію діяльності Скаржника такий спосіб доставки не був перепоною в якості, кількості та термінах доставки.
Такий спосіб доставки товару зі складу у м. Вінниця до Замовника цілком виконує вимоги Замовника щодо строків поставки. Вважаю, що встановлена вимога щодо наявності складського приміщення саме у м. Києві або Київській області зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»)

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають складське приміщення на території м. Києва або Київської області.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
- Копію договору оренди складського приміщення у м. Вінниця (файл - Договір склад зберігання товару м. Вінниця.pdf).
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо наявності складського приміщення на території м. Києва або Київської області.

Вимагаючи від Учасників на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки представниками Замовника наявності складу і запчастин за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт про результати проведення перевірки. У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 3 ч.1 цієї статті «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель» п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», п. 6 ч. 1 цієї статті «запобігання корупційним діям і зловживанням», адже тим самим Замовник штучно переводить закупівлю із відкритої та прозорої системи електронних закупівель в закриту, штучно створену Замовником систему оцінки відповідності поза межами електронної системи закупівель, що тягне за собою величезні корупційні ризики та зловживання, оскільки Замовник в такому разі буде перевіряти ті критерії Учасників, які не містяться у відкритій електронній системі поданої таким Учасником пропозиції. Такі дії позбавляють права інших Учасників, зокрема і Скаржника, права оскарження дій чи бездіяльності Замовника щодо перевірки наявності товару на складах конкурентів та самих складів, оскільки такі дії проходять поза межами електронної системи закупівель, що не дозволяє іншим Учасникам, зокрема Скаржнику спостерігати за правомірністю дій, чи бездіяльноті Замовника при оцінці таких критеріїв.
Окрім того, такий спосіб перевірки критеріїв Учасників на етапі кваліфікації, що не входять до складової їх тендерної пропозиції в електронній системі закупівель та за своєю суттю є критеріями, що надаються Замовнику після завершення періоду подання пропозицій, тобто перелік товару на складі Учасника надається Замовнику після закінчення періоду подання пропозицій, а також відповідний акт підписується після періоду подання пропозицій, що суперечить Закону «Про публічні закупівлі», зокрема ст. 26 та п. 33 Особливостей, оскільки Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції’/пропозиції. Тендерні пропозиції’/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Отже, вимога Замовника щодо на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки представниками наявності складу і запчастин за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт про результати проведення перевірки. У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі носить протизаконний характер із корупційними ризиками та можливими зловживаннями по відношенню до Скаржника, який не буде мати змоги в такому випадку відстояти свої інтереси та оскаржити дії чи бездіяльність Замовника, які проходять поза межами електронної системи закупівель закрито та непрозоро.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ: «Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf» та «Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf».

Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації будь-які перевірки відповідності Учасників на етапі кваліфікації поза межами електронної системи закупівель щодо тих критеріїв, які не є складовою тендерної пропозиції таких Учасників в електронній системі закупівель, зокрема прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу «Учасник має надати в складі пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника до фактичної перевірки для підтвердження наявності складу в Учасника та наявності 70% товару на цьому ж складі.» та «9. Учасник повинен надати лист згоду про прийняття умов замовника щодо перевірки наявності 80% товару на складі учасника.
Не раніше ніж за 24 години до здійснення перевірки Замовник відправляє Учаснику лист на електронну пошту з датою та часом прибуття представників Замовника на склад Учасника. По прибутті представників Замовника за адресою розміщення складу Учасник (представник Учасника) повинен зустріти та здійснити супровід представників замовника до приміщення складу. Учасник повинен надати безперешкодний доступ до приміщення для перевірки наявності складу і запчастин (товару) у даному складському приміщенні та сприяти ідентифікації даного товару відповідності номенклатури поданої тендерної пропозиції. Учасник (представник Учасника) зобов’язаний забезпечити демонстрування номерів даних запчастин для співставлення сумісності їх з вказаними моделями автомобілів прописаних в технічних характеристиках тендерної документації. Після проведення перевірки представники Замовника та Учасник (представник Учасника) підписують акт про результати проведення перевірки. У разі відмови Учасника ( представника Учасника) підписувати акт про результати перевірки Учасник автоматично погоджується з його результатами.
У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.».

Вимагаючи від учасників наявність на складі 70% товару, вказаного у переліку пропозиції, тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, які ще не мають на етапі подання пропозиції, чи етапі кваліфікації на складі 70% товару, вказаного у переліку пропозиції, однак здатні закупити такий об’єм товару у імпортерів, дилерів, дистриб’юторів та інших постачальників після визнання їх переможцем та тримати у себе на складі такий об’єм товару для забезпечення потреб Замовника.
Скаржник має договірні відносини із офіційним імпортером та постачальником запасних частин, в якого на складах є більше, ніж 70% товару, вказаного у переліку пропозиції та здатен закупити в нього 70% товару, вказаного у переліку пропозиції після визнання переможцем для забезпечення потреб Замовника та зберігати у себе на складі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, за таких умов тендерної документації участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які уже мають 70% товару у себе на складі та домовленість із Замовником про визнання їх переможцем, адже іншим учасникам до підписання Договору із Замовником нерентабельно наперед закуповувати та тримати у себе на складах такий об’єм товару для Замовника, оскільки участь в тендері ще не означає перемогу і тоді доведеться повертати вже закуплений товар під цього Замовника або реалізовувати іншими шляхами, що не завжди вдається. В такому випадку такі постачальники понесуть збитки у вигляді наперед закупленого під такого Замовника та нереалізованого товару.

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
- Свідоцтво дилера легкова техніка.jpg;
- Свідоцтво дилера вантажна техніка.jpg;
- Свідоцтво дилера сільхозтехніка.jpg.
………………………………………………………………………………………………………………
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо наявності на складі Учасника 70% товару, вказаного у переліку пропозиції.

Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – Фізична особа-підприємець Фельчин Сергій Олександрович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП Фельчин Сергій Олександрович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити постачання Товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації