-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 33140000-3 - Медичні матеріали (Плівка антимікробна хірургічна плівка (НК 024:2023 58302 - Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна); Аспіратор ранового поля (НК 024:2023 44810 - Аспіраційна система для промивання ран ручна); Голка для встановлення підключичного катетера (НК 024:2023 10729- Центральний венозний катетер); Затискач для пуповини (НК 024:2023 43998 - Затискач для пуповини одноразового використання); Канюля аспіраційна для багаторазового взяття медикаментів Mini-Spike (НК 024:2023 60539 - Адаптер до флакона/ пляшки негерметичний); Катетер для довготривалого венозного доступу поліуретановий, розмір 28G (НК 024:2023 40601 - Периферійний судинний катетер); Катетер для довготривалого венозного доступу розмір 24G (НК 024:2023 40601 - Периферійний судинний катетер); Краник 3-х ходовий (НК 024:2023 35375 – Кран); Пов’язка хірургічна з абсорбуючою подушечкою, плівкова, адгезивна, стерильна (НК 024:2023 58302 - Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна); Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (НК 024:2023 58302 - Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна); Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (НК 024:2023 58302 - Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна); Спонж марлевий медичний (НК 024:2023 58802 - Губка рентгеноконтрастна марлева хірургічна нестерильна); Спонж марлевий медичний (НК 024:2023 63282 - Кулька з бавовни стерильна); ЕКГ-електроди (НК 024:2023 11440 - Разовий аналітичний електрод); Шпатель отоларингологічний дерев’яний (НК 024:2023 42461 - Депресор язика оглядовий); Комплект одягу "Анти-СНІД" НК 024:2023 61938 - Набір одягу хірургічний/ оглядовий); Комплект одягу протиепідемічний (НК 024:2023 61938 - Набір одягу хірургічний/ оглядовий); Комплект одягу та покриттів операційних для кардіологічних операцій (НК 024:2023 61371 - Набір для кардіоторакальної хірургічної процедури, що не містить лікарських засобів, одноразового використання); Комплект одягу та покриттів операційних хірургічний (НК 024:2023 62934 - Набор хірургічних перев'язувальних матеріалів/простирадл); Комплект одягу хірургічний (НК 024:2023 61938 - Набір одягу хірургічний/ оглядовий))
Завершена
4 892 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 461.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 461.00 UAH
Період оскарження:
29.02.2024 14:52 - 05.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
оскаржування типу процедури та дискримінаційні вимоги тд
Номер:
7cba43344640440e912c5a3778ea38f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-29-006900-a.b3
Назва:
оскаржування типу процедури та дискримінаційні вимоги тд
Вимога:
ВИМОГА
Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі за текстом – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення UA-2024-02-29-006900-a (далі за текстом – Закупівля) в електронній системі закупівель.
ТОВ «Да Сігна Хмельницький» має намір взяти участь у процедурі Закупівлі і як потенційний учасник маємо право взяти участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими потенційними учасниками всіх форм власності та організаційно-правових форм, що передбачено ч. 2 ст. 5 Закону, та відповідає принципам добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачених ч. 1 ст.5 Закону, та вважає, що встановленими вимогами тендерної документації, яка затверджена протоколом від «29» лютого 2024 року Уповноваженої особи Замовника (далі за текстом – ТД, Тендерна документація), здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, в тому числі вищезгаданих, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону.
Вважаємо нижчевикладені вимоги Тендерної документації: дискримінаційними, що підтверджується наступним:
По-перше, Замовником у додатку 4 до Тендерної документації встановлені медико-технічні вимоги до предмету закупівлі зокрема нижчеприведені позиції з таблиці, виробництво яких здійснює лише один виробник. Так, додатком 4 до ТД передбачено:
№ Найменування Код НК 024:2023 Назва українською згідно НК 024:2023 Одиниця випуску Кількість Медико-технічні вимоги
10 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна 58302 Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна шт 200 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна Розмір : 20 см х 17 см . З фінгерліфтом з однієї сторони. Стерильна
11 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна 58302 Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна шт 200 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна Розмір : 30 см х 25 см . З фінгерліфтом з однієї сторони. Стерильна
Єдиним виробником Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (ТМ «Славна»), Україна.
Отже, прописані Замовником у Додатку 4 до ТД вимоги чітко визначають конкретного виробника щодо плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (відповідно до п.10 та п.11 Додатку №4 до ТД), що відповідають у повному обсязі медико-технічним вимогам, які встановлені у ТД.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття, завдяки власним досягненням, переваг над іншими cyб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, cy6’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий cy6’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за ïx певними ознаками виникають менш сприятливі умови a6o становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли ïx реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивну обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за ïx певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3).
Таким чином, із наведеного роз’яснення Мінекономіки вбачається, що у разі, якщо замовник зазначає у предметі закупівлі певні якісні та технічні характеристики, які фактично вказують на продукцію конкретного виробника, Закон вимагає, щоб ТД обов’язкова містила обґрунтування здійснення такого посилання. Однак, Замовником порушено зазначену вимогу Закону та не надано зазначене обґрунтування.
Отже, так як за позиціями Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД не існує еквівалента, учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити за кожним технічним параметром межі можливого відхилення, які дадуть можливість взяти участь у закупівлі із продукцією іншого виробника для забезпечення конкуренції та економії бюджетних коштів.
Разом з тим, у випадку, якщо Замовник обґрунтує необхідність закупівлі Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД, враховуючи, що виробляє таку продукцію лише один суб’єкт господарювання, відповідно виконати умови ТД зможуть лише учасники, які співпрацюють із компанією ТОВ «ТЕХНОКОМПЛЕКС», тому вважаємо, що з метою виправлення допущеного порушення, створення конкурентного середовища та забезпечення можливості для участі Скаржника у закупівлі UA-2024-02-29-006900-aнеобхідно поділити предмет закупівлі на окремі лоти та виокремити у другий лот Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД з медико-технічними вимогами, які встановлені у Додатку 4 до ТД.
Антимонопольний комітет України в рамках закупівлі UA-2023-09-07-012499-a вже розглядав ситуацію щодо виробництва продукції одним виробником, де встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначена продукція виробляється лише одним виробником.
По-друге:
Замовником у додатку 4 до Тендерної документації зазначені медичні товари, закупівля яких здійснюється шляхом використання електронного каталогу. Так, додатком 4 до ТД передбачено:
№ Найменування Код НК 024:2023 Назва українською згідно НК 024:2023 Одиниця випуску Кількість Медико-технічні вимоги
6 Катетер для довготривалого венозного доступу поліуретановий, розмір 28G (1FR), або еквівалент 40601 Периферійний судинний катетер шт 20 Центральний катетер, що вводиться периферично, використовується для середніх/довгострокових інфузій та парентерального живлення і внутрішньовенного введення ліків. Катетер виготовлений з рентгенконтрастного поліуретану з сантиметровим градуюванням, довжина 20 см.
Розміри: 28G (1 Fr), діаметр 0,17 мм х 0,35 мм
Об’єм заповнення – 0,09 мл. Поток (тиск 1 бар) – 0,7 мл/хв. Голка, що розщеплюється 24G.
7 Катетер для довготривалого венозного доступу Епікутанео-кавальний силіконовий, розмір 24G (2 Fr), або еквівалент 40601 Периферійний судинний катетер шт 10 Катетер виготовлений 24G силіконової рентгеноконтрастної трубки.
В катетері є з’ємна само стискаюча частина на металевій трубці, яка вже знаходиться всередині проксимального кінця силіконового катетера.
Даний катетер може вводитися в периферичні вени.
Розміри: діаметр 0,3 мм х 0,6 мм довжина – 30 см., об’єм заповнення –0,12 мл, потік (тиск 1 бар) – 3,0 мл/хв., голка з крильцями 19G.
Відповідно до п. 10 Особливостей:
Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Керуючись п. 11-1 Особливостей. У разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
В додатку до Особливостей зазначені наступні медичні вироби:
Катетери аспіраційні
Катетери внутрішньовенні
Катетери ентеральні
Катетери Нелатона
Катетери Фолея
Катетери Пеццера
Катетери кисневі
Відповідно до вищезазначеного, закупівля медичних виробів, зазначених в п. 6 Катетер для довготривалого венозного доступу поліуретановий, розмір 28G (1FR) та п. 7 Катетер для довготривалого венозного доступу Епікутанео-кавальний силіконовий, розмір 24G (2 Fr) Додатку №4 до ТД повинна здійснюватися з використанням електронного каталогу та відповідно дані позиції повинні бути виключені з Додатку №4 до ТД.
Керуючись вищезазначеним, Замовником грубо порушено імперативні вимоги норм чинного законодавства, а також принцип Верховенства права, закріплений в Конституції України.
Відповідно до ч.1 ст.8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права – це панування права в суспільстві.
Нижче звертаємо увагу на практику Конституційного суду щодо верховенства права.
На основі системного аналізу оспорюваних положень кодексів Конституційний Суд України дійшов висновку, що вони ґрунтуються на принципі верховенства права, зокрема на таких його складових, як ефективність мети і засобів правового регулювання, розумність та логічність закону.
(абзац четвертий пункту 5 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням товариства з обмеженою відповідальністю „Пріма-Сервіс“ ЛТД щодо офіційного тлумачення положення пункту 7 частини третьої статті 129 Конституції України та за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень частини шостої статті 12, частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, частини другої статті 197 Цивільного процесуального кодексу України, а також частини восьмої статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України (справа про фіксування судового процесу технічними засобами) від 8 грудня 2011 року № 16-рп/2011
Конституційний Суд України виходить із того, що додержання конституційних принципів соціальної і правової держави, верховенства права (стаття 1, частина перша статті 8 Основного Закону України) обумовлює здійснення законодавчого регулювання суспільних відносин на засадах справедливості та розмірності з урахуванням обов’язку держави забезпечувати гідні умови життя кожному громадянину України.
(абзац восьмий підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 49 народних депутатів України, 53 народних депутатів України і 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VII „Прикінцеві положення“ Закону України „Про Державний бюджет України на 2011 рік“ від 26 грудня 2011 року № 20-рп/2011
Складовими принципу верховенства права є, зокрема, правова передбачуваність та правова визначеність, які необхідні для того, щоб учасники відповідних правовідносин мали можливість завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх законних очікуваннях, що набуте ними на підставі чинного законодавства право, його зміст та обсяг буде ними реалізовано (абзац третій пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 11 жовтня 2005 року № 8-рп/2005).
(речення друге абзацу першого підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Мартинова Володимира Володимировича щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 469 Митного кодексу України від 31 березня 2015 року № 1-рп/2015
Конституційний Суд України вважає, що принцип правової визначеності вимагає від законодавця чіткості, зрозумілості, однозначності правових норм, їх передбачуваності (прогнозованості) для забезпечення стабільного правового становища людини.
(абзац дев’ятий підпункту 4.3 пункту 4 мотивувальної частини)
Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 48 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців тринадцятого, чотирнадцятого пункту 32 розділу І Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи“ та Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення абзацу першого підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України (справа про оподаткування пенсій і щомісячного довічного грошового утримання) від 27 лютого 2018 року № 1-р/2018.
Європейський суд з прав людини у своїй практиці неодноразово наголошував на тому, що одним із основних аспектів верховенства права є принцип правової визначеності.
У своїй практиці ЄСПЛ виходить із того, що застосування норм права має бути передбачуваним для особи і кожен має право сподіватися на те, що норми права будуть застосовані до нього так само, як вони застосовуються до інших осіб, що опинилися у подібній ситуації. Порушення цієї вимоги, як правило, пов’язується із довільним тлумаченням норм права під час правозастосування. Наприклад, порушення зазначеного аспекту було констатоване у справі «Kravchenko v. Ukraine», де суд неправомірно обмежив право особи на доступ до суду, почавши обрахунок строку на апеляційне оскарження з дня проголошення рішення, а не з наступного за цим дня, що суперечило нормам національного законодавства та призвело до помилкового твердження про пропуск строку на апеляційне оскарження.
Окремо наголошуємо, що за порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником у тендерній документації, та з метою відновлення порушених прав та законних інтересів ТОВ «Да Сігна Хмельницький»
ВИМАГАЄМО:
1. Внести відповідні зміни з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині Вимоги.
У випадку залишення нашої Вимоги без задоволення або у разі часткового задоволення ми будемо оскаржувати умови ТД в АМКУ, а відповідні діяння уповноваженої особи Олени Сакал кваліфікувати, як протизаконні і клопотати перед відповідними органами щодо перевірки таких діянь на предмет корупційної складової.
Пов'язані документи:
Учасник
- Пояснення 04.03.24 .docx 04.03.2024 14:04
- протокол вимога медичні вироби.doc 06.03.2024 16:57
Дата подачі:
04.03.2024 14:07
Вирішення:
Відхилити вимогу № UA-2024-02-29-006900-a.b3, подану в межах закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
оскаржування типу процедури та дискримінаційні вимоги тд
Номер:
973583ff1fc448cd8e2ef92c674db02c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-29-006900-a.b1
Назва:
оскаржування типу процедури та дискримінаційні вимоги тд
Вимога:
ВИМОГА
Замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі за текстом – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення UA-2024-02-29-006900-a (далі за текстом – Закупівля) в електронній системі закупівель.
ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ» має намір взяти участь у процедурі Закупівлі і як потенційний учасник маємо право взяти участь у Закупівлі на рівних умовах з іншими потенційними учасниками всіх форм власності та організаційно-правових форм, що передбачено ч. 2 ст. 5 Закону, та відповідає принципам добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачених ч. 1 ст.5 Закону, та вважає, що встановленими вимогами тендерної документації, яка затверджена протоколом від «29» лютого 2024 року Уповноваженої особи Замовника (далі за текстом – ТД, Тендерна документація), здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, в тому числі вищезгаданих, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону.
Вважаємо нижчевикладені вимоги Тендерної документації: дискримінаційними, що підтверджується наступним:
По-перше, Замовником у додатку 4 до Тендерної документації встановлені медико-технічні вимоги до предмету закупівлі зокрема нижчеприведені позиції з таблиці, виробництво яких здійснює лише один виробник. Так, додатком 4 до ТД передбачено:
№ Найменування Код НК 024:2023 Назва українською згідно НК 024:2023 Одиниця випуску Кількість Медико-технічні вимоги
10 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна 58302 Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна шт 200 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна Розмір : 20 см х 17 см . З фінгерліфтом з однієї сторони. Стерильна
11 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна 58302 Пов'язка плівкова напівпроникна антибактеріальна з синтетичного полімеру адгезивна шт 200 Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна Розмір : 30 см х 25 см . З фінгерліфтом з однієї сторони. Стерильна
Єдиним виробником Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД з медико-технічними вимогами, які встановлені у ТД є ТОВ «ФІРМА «ТЕХНОКОМПЛЕКС» (ТМ «Славна»), Україна.
Отже, прописані Замовником у Додатку 4 до ТД вимоги чітко визначають конкретного виробника щодо плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (відповідно до п.10 та п.11 Додатку №4 до ТД), що відповідають у повному обсязі медико-технічним вимогам, які встановлені у ТД.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття, завдяки власним досягненням, переваг над іншими cyб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, cy6’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий cy6’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за ïx певними ознаками виникають менш сприятливі умови a6o становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли ïx реалізація чи застосування має правомірну, об’єктивну обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за ïx певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Водночас замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовнику слід керуватись метою Закону та дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, зокрема недискримінації учасників та рівного ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного або формального обмеження потенційного кола учасників» (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=fa5c61d2-f3e4-49e5-94d3-0d3aeab19ff3).
Таким чином, із наведеного роз’яснення Мінекономіки вбачається, що у разі, якщо замовник зазначає у предметі закупівлі певні якісні та технічні характеристики, які фактично вказують на продукцію конкретного виробника, Закон вимагає, щоб ТД обов’язкова містила обґрунтування здійснення такого посилання. Однак, Замовником порушено зазначену вимогу Закону та не надано зазначене обґрунтування.
Отже, так як за позиціями Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД не існує еквівалента, учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників, у тому числі, Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі, є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині. Зокрема, для виключення дискримінаційного підходу у ТД Замовника потрібно встановити за кожним технічним параметром межі можливого відхилення, які дадуть можливість взяти участь у закупівлі із продукцією іншого виробника для забезпечення конкуренції та економії бюджетних коштів.
Разом з тим, у випадку, якщо Замовник обґрунтує необхідність закупівлі Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД, враховуючи, що виробляє таку продукцію лише один суб’єкт господарювання, відповідно виконати умови ТД зможуть лише учасники, які співпрацюють із компанією ТОВ «ТЕХНОКОМПЛЕКС», тому вважаємо, що з метою виправлення допущеного порушення, створення конкурентного середовища та забезпечення можливості для участі Скаржника у закупівлі UA-2024-02-29-006900-aнеобхідно поділити предмет закупівлі на окремі лоти та виокремити у другий лот Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 20 см х 17 см .) п. 10 Додатку №4 до ТД та Плівка операційна антимікробна та антибактеріальна (Розмір : 30 см х 25 см .) п. 11 Додатку №4 до ТД з медико-технічними вимогами, які встановлені у Додатку 4 до ТД.
Антимонопольний комітет України в рамках закупівлі UA-2023-09-07-012499-a вже розглядав ситуацію щодо виробництва продукції одним виробником, де встановив порушення замовником вимог Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначена продукція виробляється лише одним виробником.
По-друге:
Замовником у додатку 4 до Тендерної документації зазначені медичні товари, закупівля яких здійснюється шляхом використання електронного каталогу. Так, додатком 4 до ТД передбачено:
№ Найменування Код НК 024:2023 Назва українською згідно НК 024:2023 Одиниця випуску Кількість Медико-технічні вимоги
6 Катетер для довготривалого венозного доступу поліуретановий, розмір 28G (1FR), або еквівалент 40601 Периферійний судинний катетер шт 20 Центральний катетер, що вводиться периферично, використовується для середніх/довгострокових інфузій та парентерального живлення і внутрішньовенного введення ліків. Катетер виготовлений з рентгенконтрастного поліуретану з сантиметровим градуюванням, довжина 20 см.
Розміри: 28G (1 Fr), діаметр 0,17 мм х 0,35 мм
Об’єм заповнення – 0,09 мл. Поток (тиск 1 бар) – 0,7 мл/хв. Голка, що розщеплюється 24G.
7 Катетер для довготривалого венозного доступу Епікутанео-кавальний силіконовий, розмір 24G (2 Fr), або еквівалент 40601 Периферійний судинний катетер шт 10 Катетер виготовлений 24G силіконової рентгеноконтрастної трубки.
В катетері є з’ємна само стискаюча частина на металевій трубці, яка вже знаходиться всередині проксимального кінця силіконового катетера.
Даний катетер може вводитися в периферичні вени.
Розміри: діаметр 0,3 мм х 0,6 мм довжина – 30 см., об’єм заповнення –0,12 мл, потік (тиск 1 бар) – 3,0 мл/хв., голка з крильцями 19G.
Відповідно до п. 10 Особливостей:
Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Керуючись п. 11-1 Особливостей. У разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
В додатку до Особливостей зазначені наступні медичні вироби:
Катетери аспіраційні
Катетери внутрішньовенні
Катетери ентеральні
Катетери Нелатона
Катетери Фолея
Катетери Пеццера
Катетери кисневі
Відповідно до вищезазначеного, закупівля медичних виробів, зазначених в п. 6 Катетер для довготривалого венозного доступу поліуретановий, розмір 28G (1FR) та п. 7 Катетер для довготривалого венозного доступу Епікутанео-кавальний силіконовий, розмір 24G (2 Fr) Додатку №4 до ТД повинна здійснюватися з використанням електронного каталогу та відповідно дані позиції повинні бути виключені з Додатку №4 до ТД.
Керуючись вищезазначеним, Замовником грубо порушено імперативні вимоги норм чинного законодавства, а також принцип Верховенства права, закріплений в Конституції України.
Відповідно до ч.1 ст.8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Верховенство права – це панування права в суспільстві.
Нижче звертаємо увагу на практику Конституційного суду щодо верховенства права.
На основі системного аналізу оспорюваних положень кодексів Конституційний Суд України дійшов висновку, що вони ґрунтуються на принципі верховенства права, зокрема на таких його складових, як ефективність мети і засобів правового регулювання, розумність та логічність закону.
(абзац четвертий пункту 5 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням товариства з обмеженою відповідальністю „Пріма-Сервіс“ ЛТД щодо офіційного тлумачення положення пункту 7 частини третьої статті 129 Конституції України та за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень частини шостої статті 12, частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, частини другої статті 197 Цивільного процесуального кодексу України, а також частини восьмої статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України (справа про фіксування судового процесу технічними засобами) від 8 грудня 2011 року № 16-рп/2011
Конституційний Суд України виходить із того, що додержання конституційних принципів соціальної і правової держави, верховенства права (стаття 1, частина перша статті 8 Основного Закону України) обумовлює здійснення законодавчого регулювання суспільних відносин на засадах справедливості та розмірності з урахуванням обов’язку держави забезпечувати гідні умови життя кожному громадянину України.
(абзац восьмий підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 49 народних депутатів України, 53 народних депутатів України і 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VII „Прикінцеві положення“ Закону України „Про Державний бюджет України на 2011 рік“ від 26 грудня 2011 року № 20-рп/2011
Складовими принципу верховенства права є, зокрема, правова передбачуваність та правова визначеність, які необхідні для того, щоб учасники відповідних правовідносин мали можливість завбачати наслідки своїх дій і бути впевненими у своїх законних очікуваннях, що набуте ними на підставі чинного законодавства право, його зміст та обсяг буде ними реалізовано (абзац третій пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 11 жовтня 2005 року № 8-рп/2005).
(речення друге абзацу першого підпункту 2.1 пункту 2 мотивувальної частини)
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Мартинова Володимира Володимировича щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 469 Митного кодексу України від 31 березня 2015 року № 1-рп/2015
Конституційний Суд України вважає, що принцип правової визначеності вимагає від законодавця чіткості, зрозумілості, однозначності правових норм, їх передбачуваності (прогнозованості) для забезпечення стабільного правового становища людини.
(абзац дев’ятий підпункту 4.3 пункту 4 мотивувальної частини)
Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 48 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень абзаців тринадцятого, чотирнадцятого пункту 32 розділу І Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи“ та Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення абзацу першого підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України (справа про оподаткування пенсій і щомісячного довічного грошового утримання) від 27 лютого 2018 року № 1-р/2018.
Європейський суд з прав людини у своїй практиці неодноразово наголошував на тому, що одним із основних аспектів верховенства права є принцип правової визначеності.
У своїй практиці ЄСПЛ виходить із того, що застосування норм права має бути передбачуваним для особи і кожен має право сподіватися на те, що норми права будуть застосовані до нього так само, як вони застосовуються до інших осіб, що опинилися у подібній ситуації. Порушення цієї вимоги, як правило, пов’язується із довільним тлумаченням норм права під час правозастосування. Наприклад, порушення зазначеного аспекту було констатоване у справі «Kravchenko v. Ukraine», де суд неправомірно обмежив право особи на доступ до суду, почавши обрахунок строку на апеляційне оскарження з дня проголошення рішення, а не з наступного за цим дня, що суперечило нормам національного законодавства та призвело до помилкового твердження про пропуск строку на апеляційне оскарження.
Окремо наголошуємо, що за порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником у тендерній документації, та з метою відновлення порушених прав та законних інтересів ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ»
ВИМАГАЄМО:
1. Внести відповідні зміни з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині Вимоги.
У випадку залишення нашої Вимоги без задоволення або у разі часткового задоволення ми будемо оскаржувати умови ТД в АМКУ, а відповідні діяння уповноваженої особи Олени Сакал кваліфікувати, як протизаконні і клопотати перед відповідними органами щодо перевірки таких діянь на предмет корупційної складової.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Опис причини скасування:
помилка
Дата скасування:
04.03.2024 13:54