-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна(дрова паливні твердих порід :дуб, граб, ясен, клен, явір, клен гостролистий, берест) ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина
Завершена
509 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 094.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 094.00 UAH
Період оскарження:
28.02.2024 13:52 - 10.03.2024 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
95db555dce1140cc9e13d7406802277f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-28-006446-a.a3
Назва:
Вимога
Вимога:
На жодне запитання ви не надали пояснення.
Згідно Закону “Про публічні закупівлі” у статті 23 вказано, що замовник має право вимагати від учасників підтвердження вимог, встановлених у документації й повинен зазначати які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Водночас, встановлюючи такі вимоги потрібно розібратись із тим, що таке стандарти та якими стандартами потрібно керуватись замовнику при закупівлі певного товару. А основне- мати здоровий глузд.
Неодноразово звертаємо вашу увагу, що предметом закупівлі є ДЕРЕВИНА. Згідно п. 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Державна екологічна інспекція під час своїх перевірок ніколи не вимагає сертифікацію за ISO 14001. Також обов’язковість сертифікації не зазначається в екологічному законодавстві України. Необов’язковість сертифікації вказана у самому стандарті. Зокрема, прописана можливість застосування, а не обов’язковість
Вимога щодо надання учасником Сертифіката ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT) встановлена замовником в Додатку 1 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Деревина дров’яна (дрова паливні твердих порід :дуб, граб, ясен, клен, явір, клен гостролистий, берест) ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина, проте зазначений сертифікат підтверджує саме систему управління якістю, щодо менеджменту компанії, а не самого товару. Наголошуємо, що предметом закупівлі в даному аукціоні є товар. Управління якістю згідно з ДСТУ 180 9001:2015 надається не стосовно конкретного товару, а щодо управління діяльністю організації з метою забезпечення її результативності, тобто в цілому на діяльність організації.
Ми наголошуємо, що перелік таких документів не відповідає вимогам чинного законодавства, у тому числі, Закону України «Про публічні закупівлі».
Ваша відповідь: «Замовник виступає за максимальну економію, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них»
Ви маєте розуміти, що витрати для оформлення документів, які ви вимагаєте, будуть закладені в ціну на товар, та тим самим збільшують тендерну пропозицію, що є нераціональним виростанням, Вами, державних коштів. Поясніть, будь ласка, яким чином ви «виступаєте за максимальну економію»?
Оформлення документів, що вимагаються в складі тендерної пропозиції, відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Це ви називаєте «не дискримінація учасників та рівне ставлення до них»?
Дані вимоги прописані під окремого учасника.
Надайте пояснення, чому ви встановлюєте такі вимоги лише на даний товар??? Адже, проаналізувавши ваші закупівлі, то на продукти харчування ви не встановлюєте абсолютно ніяких вимог.
Вимагаємо привести у відповідність вимогам чинного законодавства, у тому числі, Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерну документацію. У випадку ігнорування вимоги будемо вимушені звернутись до АМКУ за захистом своїх прав та до ДАСУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.03.2024 15:30
Вирішення:
Шановний автор звернення !
З метою недопущення дискримінації учасників по даній закупівлі, ми ,розглянули ваше звернення, та вирішили задовільнити ваші вимоги , внести зміни до додатку 1 до тендерної документації ,а саме:
-видалити п.п.6.2,6.3,6.4
6.2. Технічні, якісні характеристики по предмету закупівлі мають відповідати нормативним актам законодавства, які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
На запропонований товар під час його транспортування, виробництва, тощо, повинні застосовуватися заходи із захисту довкілля, передбачені законодавством України. Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання деревини, разом із довідкою від екологічного аудитора або іншого експерта в цій галузі, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення»; Закону України «Про відходи»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря»; Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», іншим нормативно-правовим актам та природоохоронного законодавства України та порушень вимог природоохоронного законодавства України не виявлено. Додатково додається документ від уповноваженого органу, що засвідчує наявність чинного сертифікату екологічного аудитора на особу, яка здійснювала відповідний екологічний аудит.
6.3. Учасники у складі своєї тендерної пропозиції повинні підтвердити успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів та ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, виданих на ім’я учасника закупівлі, що є чинними на момент їх подання до участі у закупівлі, шляхом надання відповідних сертифікатів та звітів результатів аудиту.
6.4.Також у складі пропозиції учасник закупівлі надає: чинний сертифікат відповідності на товар, або аналогічний документ, що відповідає технічним умовам на продукцію деревина дров’яна, що виданий у 2023-2024 році на ім’я учасника закупівлі або офіційного постачальника учасника товару, що повинно бути підтверджено учасником документально.
В разі надання в складі пропозиції вказаних документів, що видані на імя офіційного постачальника учасника товару, додатково надається гарантійний лист від офіційного постачальника товару, адресований на ім’я учасника процедури закупівлі, в якому зазначено право використання вищезазначених документів (сертифікат відповідності, протокол випробувань та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар на деревину дров’яну, що є предметом закупівлі).
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
9b3e2aa7f18940bca64f0f09e3f579bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-28-006446-a.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Просимо Вас внести зміни до тендерної документації Додатку № 1 п. 6, п.п. 6.2., п.п. 6.3., 6.4.. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності.
Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. Для отримання сертифікатів ISO, якого Ви вимагаєте, нам потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що впливає на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення таких сертифікатів відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому Ваша вимога про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”. Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Досить дивний перелік непотрібних документів, які не передбачені чинним законодавство, Ви вимагаєте на даний вид товару – ДРОВА, хоча б доцільніше було перевіряти його наявність в учасників та легальність походження.
Вами навмисно встановлено дискримінаційні умови в тендерній документації, обмежуючи тим самим коло постачальників. Це відбувається для лобіювання інтересів певного учасника, з якими є завчасні домовленості з корупційною складовою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.03.2024 15:41
Вирішення:
Шановний автор звернення!
Про сертифікат і його необхідність
Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг.
Насправді будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів. До того ж в актуальній редакції Закону “Про публічні закупівлі” у статті 23 вказано, що замовник має право вимагати від учасників підтвердження вимог, встановлених у документації й повинен зазначати які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
13.03.2024 00:01
Вимога
Вирішена
Прошу внести зміни
Номер:
9fe1c5cfa7b34e0ebbc8a9398c989d12
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-28-006446-a.a1
Назва:
Прошу внести зміни
Вимога:
Просимо надати пояснення відповідності вимогам чинного законодавства, у тому числі, Закону України «Про публічні закупівлі», наданому в Тендерній документації на закупівлю: код ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина, деревина дров’яна (дрова паливні твердих порід :дуб, граб, ясен, клен, явір, клен гостролистий, берест). А саме:
1. Пунктом 6 Додатку № 1 до Тендерної документації: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина, деревина дров’яна (дрова паливні твердих порід :дуб, граб, ясен, клен, явір, клен гостролистий, берест)передбачено надання у складі тендерної пропозиції «сертифікат якості/відповідності на товар» - Деревина дров`яна згідно із законодавством України не підлягає сертифікації. Технічні вимоги до деревини визначаються у відповідності до ТУУ 16.1-00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги» та ГОСТу 3243-88 «Дрова. Технические условия». У вищезазначених документах також визначений порядок приймання деревини та жодним чином не йдеться мови про сертифікати якості або інші документи, що підтверджують якість деревини або країну походження. Відповідно до наказу Державного комітету України регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28 «Про затвердження переліку продукції що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі № 93 від 26.01.2018р, тому обов’язкова сертифікація в Україні скасована з 2018 р.
Звертаємо Вашу увагу, що предметом цих відкритих торгів є закупівля код ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина, деревина дров’яна (дрова паливні твердих порід :дуб, граб, ясен, клен, явір, клен гостролистий, берест) а не самостійна заготівля, не проведення робіт, а постачання деревини. Яким чином наявність приміщень, працівників та проведення робіт з виробництва є обов’язковими для продажу Вам деревини? Яким чином для постачальника Деревини є обов’язковим наявність вищезгаданих дозволів? Постачальник Деревини, який має намір здійснити Вам постачання вищевказаного товару, має право бути продавцем Деревини, а не виробником. Постачальник Деревини підписує Договір про закупівлю (поставку), а не про надання послуг з виконання небезпечних робіт.
Вважаємо, що усе вищевказане є порушенням п. 4 ст. 22 Закону обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Просимо Вас усунути вищевказані недоліки, внести відповідні зміни в Розділ V., п. 2.2., п.п. 9 Тендерної документації та п. 6, п.п. 6.2., п.п. 6.3., 6.4. 6 Додатку № 1 до Тендерної документації та привести у відповідність вимогам чинного законодавства, у тому числі, Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерну документацію шляхом викладення її у новій редакції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.02.2024 13:59
Вирішення:
Шановний автор звернення!
1)Згідно із частиною 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
З урахуванням вище зазначеного, одним із доказів необхідного рівня якості товару є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, який підтверджує відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, який діє в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства здійснити поставку деревини дров’яної у відповідності до вимог діючої нормативно–правової документації та не містить жодних дискримінаційних елементів.
Вище зазначена позиція узгоджується з практикою АМКУ в частині розгляду скарг у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 та № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, де АМКУ постановив, що дана вимога не містить дискримінаційний характер.
Таким чином дана вимога є законною та необхідною для безперебійного постачання деревини дров’яної, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника.
Крім того Замовник виступає за максимальну економію, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Керуючись Законом України "Про стандартизацію" та згідно наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), тому вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
ДСТУ ISO 9001:2015 є частиною національного законодавства України та їх дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі, повністю відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та з точки зору їх доступності можуть бути дотримані будь-яким учасником.
З огляду на зазначене у замовника відсутні підставі для задоволення даної вимоги.
2)Відповідно до вимоги до Розділу V ,п.2.2. п.п. 9 Тендерної документації вирішено внести зміни а саме:
-видалити
9.Провадження господарської діяльності - будівлі (приміщення), що знаходяться у власності чи користуванні постачальника, для організації прийому і обслуговування споживачів, засоби комунікації зі споживачами та/або іншими учасниками ринку (телефон, факс, E-mail). Відповідні приміщення повинні бути призначені для надання інформації споживачам стосовно, зокрема, їх прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів. Відтак, фізичне обслуговування споживачів в таких точках контакту повинно відповідати вимогам пожежної та електробезпеки, санітарного гігієнічного забезпечення, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві, наданні першої допомоги в разі нещасного випадку, що неможливо забезпечити без наявності відповідного працівника, який пройшов у встановленому порядку спеціальне навчання та отримав належне посвідчення. Відповідно до статті 22 Закону України “Про охорону праці” і статті 36 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17 квітня 2019 р. № 337 учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають документ, що виданий територіальним відділенням Держпраці або Фонду соціального страхування або іншого компетентного органу про наявність (з зазначенням кількості та характеру) або відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом 2020-2021 років або на більш пізню дату. Учасники додатково надають витяг із Журналу реєстрації осіб, які потерпіли від нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь) на виробництві з сторінками, що надають змогу встановити інформацію за період 2020-2021 року або за більш пізній період (надається перша сторінка такого Журналу).
-Залишивши частину п.п.9
З метою відповідності діяльності учасника законодавства про охорону праці у складі тендерної пропозиції подається довідка про уповноваженого працівника суб’єкта господарювання, що є відповідальним за дотримання законодавства про охорону праці, електро- та пожежної безпеки, гігієни праці, санітарно-епідеміологічного забезпечення, наданні першої (домедичної) допомоги в разі нещасного випадку. На підтвердження достовірності вказаної інформації додатково додається копія протоколу або копія витягу із протоколу чи іншого документу, уповноваженої комісії з представниками Держпраці України, що засвідчує знання такої особи в описаній вище сфері, яка пройшла відповідне навчання.
Факт подання тендерної пропозиції учасником - фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем, яка є суб’єктом персональних даних, вважається безумовною згодою суб’єкта персональних даних щодо обробки її персональних даних у зв’язку з участю в процедурі закупівлі, відповідно до абзацу 4 статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI.
В усіх інших випадках, факт подання тендерної пропозиції учасником – юридичною особою, що є розпорядником персональних даних, вважається підтвердженням наявності у неї права на обробку персональних даних, а також надання такого права замовнику, як одержувачу зазначених персональних даних від імені суб’єкта (володільця). Таким чином, відповідальність за неправомірну передачу замовнику персональних даних, а також їх обробку, несе виключно учасник процедури закупівлі, що подав тендерну пропозицію.
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Задоволено