-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо
Завершена
297 810.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 489.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 489.05 UAH
Період оскарження:
28.02.2024 12:07 - 04.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на прийняті рішення та дії замовника
Номер:
ca2a213fc26140abaab1a0623c2f6847
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-28-005096-a.b1
Назва:
Скарга на прийняті рішення та дії замовника
Скарга:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції та ненадання 24 години на виправлення невідповідностей
Пов'язані документи:
Учасник
- Особливості.pdf 15.03.2024 10:35
- протокол.pdf 15.03.2024 10:35
- sign.p7s 15.03.2024 10:37
- рішення від 18.03.2024 № 4815.pdf 18.03.2024 17:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2024 № 5495.pdf 27.03.2024 13:28
- рішення від 26.03.2024 № 5495.pdf 29.03.2024 10:49
- Пояснення щодо UA-2024-02-28-005096-a.b1.doc 19.03.2024 11:07
- Пояснення щодо UA-2024-02-28-005096-a.b1.pdf 19.03.2024 11:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 11:20
Дата розгляду скарги:
26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.03.2024 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.03.2024 10:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення органу оскарження виконано
Пункт скарги
Номер:
ba260e150cfd479a8b5d44547674d49f
Заголовок пункту скарги:
Ненадання замовником 24 години на виправлення невідповідностей
Опис заперечення:
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н (додаток 1 до скарги, файл - Протокол.pdf) тендерна пропозиція Скаржника була відхилена з причини що в тендерній пропозиції Скаржника відсутній гарантійний лист від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом (ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення:
Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги:
Згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н (додаток 1 до скарги, файл - Протокол.pdf) тендерна пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав:
«Відповідно до Додатку 3 тендерної документації Учасник повинен підтвердити наявність не менше 1 (однієї) АЗС у с. Біленьке та/або Запорізькому районі (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка Учасника.
В складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", код ЄДРПОУ 43699122 надано документи, за якими в Запорізькому районі пропонуються АСЗ ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» при цьому в складі тендерної пропозиції відсутній гарантійний листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом (ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами.
Отже, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", код ЄДРПОУ 43699122 не відповідає Додатку 3 тендерної документації.
6. Підстави відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі згідно зі п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р.
Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей)».
Тобто Замовник за результатами розгляду відхилив тендерну пропозицію Скаржника через відсутність гарантійного листа від партнера, зазначивши що такий лист підтверджує технічні вимоги предмету закупівлі та не підпадає під положення пункту 43 Особливостей.
Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
Оскільки такий гарантійний лист не є підтвердженням в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі. Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей (додаток 2 до скарги, файл - Особливості.pdf) під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)
Тобто не завантаження гарантійного листа від партнера Скаржника у складі тендерної пропозиції – це невідповідність, виправлення якої не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відтак відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей, Замовник при виявленні невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В даному випадку Замовник в електронній системі закупівель, повинен розмістити вимогу Скаржнику щодо усунення невідповідності протягом 24 годин, а саме вимогу щодо завантаження Гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом (ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами.
Керуючись вищенаведеним, вважаємо підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника надуманими, безпідставними та такими, що суперечать умовам тендерної документації та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н, Замовник порушив вимоги:
- пунктів 2 – 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- пункт 43 Особливостей.
З огляду на вищевикладене, в діях Замовника вбачаються порушення Закону, Особливостей та основних принципів здійснення публічних закупівель, встановлених Законом, адже пропозиція Скаржника не може бути відхилена з підстав зазначених в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н, що підтверджується поданими документами та є максимально економічною. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником паливного ринку.
«Відповідно до Додатку 3 тендерної документації Учасник повинен підтвердити наявність не менше 1 (однієї) АЗС у с. Біленьке та/або Запорізькому районі (для підтвердження надаються документи, що підтверджують законне право володіння або користування або можливість відпуску палива із зазначених АЗС, з зазначенням місцезнаходження). В тому випадку, якщо учасник не являється власником АЗС, він повинен надати оригінал гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами (скретч-картками) зразка Учасника.
В складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", код ЄДРПОУ 43699122 надано документи, за якими в Запорізькому районі пропонуються АСЗ ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» при цьому в складі тендерної пропозиції відсутній гарантійний листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом (ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами.
Отже, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", код ЄДРПОУ 43699122 не відповідає Додатку 3 тендерної документації.
6. Підстави відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі згідно зі п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування
затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р.
Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (абз.2 пп.2 п. 44 Особливостей)».
Тобто Замовник за результатами розгляду відхилив тендерну пропозицію Скаржника через відсутність гарантійного листа від партнера, зазначивши що такий лист підтверджує технічні вимоги предмету закупівлі та не підпадає під положення пункту 43 Особливостей.
Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
Оскільки такий гарантійний лист не є підтвердженням в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі. Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей (додаток 2 до скарги, файл - Особливості.pdf) під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)
Тобто не завантаження гарантійного листа від партнера Скаржника у складі тендерної пропозиції – це невідповідність, виправлення якої не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відтак відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей, Замовник при виявленні невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В даному випадку Замовник в електронній системі закупівель, повинен розмістити вимогу Скаржнику щодо усунення невідповідності протягом 24 годин, а саме вимогу щодо завантаження Гарантійного листа від суб’єкта господарювання (партнера/ліцензіата), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) паливом (ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») через мережу АЗС та має відповідні ліцензії з яким Учасником укладені відповідні договори, адресований на ім’я замовника торгів із посиланням на номер оголошення, що стосується даної закупівлі про гарантію відпуску палива на користь замовника торгів за талонами.
Керуючись вищенаведеним, вважаємо підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника надуманими, безпідставними та такими, що суперечать умовам тендерної документації та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей.
Неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника з підстав, наведених у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н, Замовник порушив вимоги:
- пунктів 2 – 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- пункт 43 Особливостей.
З огляду на вищевикладене, в діях Замовника вбачаються порушення Закону, Особливостей та основних принципів здійснення публічних закупівель, встановлених Законом, адже пропозиція Скаржника не може бути відхилена з підстав зазначених в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н, що підтверджується поданими документами та є максимально економічною. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником паливного ринку.
×
-
Назва доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Опис доказу:
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178
-
Повʼязаний документ:
Особливості.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н
-
Опис доказу:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції від 11.03.2024 року № б/н
-
Повʼязаний документ:
протокол.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника