-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7: Послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності; ALK (5А4) чутливість пухлин до ALK інгібіторів (ІГХ); PD-L1 (22С3), чутливість до імунотерапії; с-kit (CD117); EGFR (exons 18, 19, 20, 21, ПЛР); KRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); NRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); Her-2/neu; Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК мікросателітна стабільність/нестабільність пухлини); Ампліфікація HER-2/neu (FISH); Медико-генетична консультація)
Завершена
5 102 633.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 513.17 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 513.17 UAH
Період оскарження:
27.02.2024 17:08 - 03.03.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Jскарження положень тендерної документації
Номер:
c5909791a89e4292bb2d897dcadff39a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-27-011531-a.c2
Назва:
Jскарження положень тендерної документації
Скарга:
27 лютого 2024 року Замовником - КП “Дніпропетровський обласний клінічний онкологічний диспансер” Дніпропетровської обласної ради - було оголошено процедуру закупівлі послуг за кодом з Єдиними закупівельним словником ДК 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (назва предмета закупівлі: ДК 021:2015: 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7: Послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності; ALK (5А4) чутливість пухлин до ALK інгібіторів (ІГХ); PD-L1 (22С3),
чутливість до імунотерапії; с-kit (CD117); EGFR (exons 18, 19, 20, 21, ПЛР); KRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); NRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); Her-2/neu; Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК мікросателітна стабільність/нестабільність пухлини); Ампліфікація HER-2/neu (FISH); Медико-генетична консультація)).
Ознайомившись з умовами тендерної документації Скаржник вважає їх такими, що суперечать принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників (частина 1 статті 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”, надалі також Закон), зокрема щодо добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Учасник
- _Скарга до АМКУ.pdf 02.03.2024 14:32
- _Скарга до АМКУ.pdf.p7s 02.03.2024 14:32
- _Скарга до АМКУ_Validation_Report.pdf 02.03.2024 14:32
- Витяг з Реєстру акредитованих ООВ.xlsx 02.03.2024 14:32
- _Скарга до АМКУ.doc 02.03.2024 14:32
- Додаток 2.doc 02.03.2024 14:32
- sign.p7s 02.03.2024 14:53
- рішення від 05.03.2024 № 4067.pdf 05.03.2024 17:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.03.2024 15:03
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.03.2024 17:14
Пункт скарги
Номер:
687ca905b5314c1698942a5ec1f76608
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційного підходу Замовника до формування тендерної документації та технічних вимог предмету закупівлі.Щодо дискримінаційного підходу Замовника до формування тендерної документації та необгрунтованого об’єднання в предмет закупівлі послуг різного характеру.
Опис заперечення:
Штучне обмеження переліку учасників закупівлі, адже на даний час вимогам тендерної документації відповідає виключно ТОВ “Сі Ес Ді ЛАБ”, код 42519264
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення:
Вимога про надання учасником закупівлі копії сертифікату ISO 15189 є дискримінаційною, адже отримання даного конкретного сертифікату не є необхідним в силу вимог чинного законодавства для проведення відповідної діяльності, а отже, така вимога є надмірною та формальною, спрямована не на придбання якісних послуг за найбільш вигідною для замовника вартістю, а на обмеження кола учасників, які матимуть змогу прийняти участь у процедурі.
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо дискримінаційного підходу Замовника до формування тендерної документації та технічних вимог предмету закупівлі.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Статтею 22 Закону передбачено вимоги до тендерної документації, зокрема, у тендерній документації зазначаються відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (п. 2 частини 2 статті).
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Умовами, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників загальноприйнято вважати умови, які спрямовані на обмеження конкуренції шляхом встановлення надмірних або занадто деталізованих вимог для учасника, які не є об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю, та які потенційно звужують коло можливих учасників, створюючи їм формальні перешкоди.
Додатком № 2 до тендерної документації (додається) у процедурі закупівлі UA-2024-02-27-011531-a визначено технічні вимоги до предмету закупівлі. За пунктом 1 додатку 2, якість послуг повинна відповідати чинним на території України ДСТУ або ТУ. На підтвердження цього учасник надає копію сертифікату за стандартом ISO 15189.
Вимога про надання учасником закупівлі копії сертифікату ISO 15189 є дискримінаційною, адже отримання даного конкретного сертифікату не є необхідним в силу вимог чинного законодавства для проведення відповідної діяльності, а отже, така вимога є надмірною та формальною, спрямована не на придбання якісних послуг за найбільш вигідною для замовника вартістю, а на обмеження кола учасників, які матимуть змогу прийняти участь у процедурі.
Частиною 3 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим та містити вираз “або еквівалент".
Відповідно до статті 5 ЗУ “Про акредитацію органів з оцінки відповідності», діяльність з акредитації базується на таких основних принципах, як, зокрема, добровільність акредитації та забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх
Послуги, що закуповуються Замовником у рамках оскаржуваної процедури, не потребують обов’язкової акредитації, в тому числі шляхом отримання саме сертифікату ISO 15189:2022 “Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності”, а отже, зазначення конкретного процесу, що характеризує послугу, свідчить про порушення Замовником Закону України “Про публічні закупівлі”.
Більше того, необхідно врахувати, що за даними Реєстру акредитованих ООВ, опублікованого Національним агентством з акредитації Укрїани (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) атестат з акредитації за сферою компетенції згідно предмету закупівлі - послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7; послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності (імуногістохімічні дослідження) наявний тільки у ТОВ “СІ ЕС ДІ ЛАБ”, на підтвердження чого додається витяг з Реєстру акредитованих ООВ.
2. Щодо дискримінаційного підходу Замовника до формування тендерної документації та необгрунтованого об’єднання в предмет закупівлі послуг різного характеру.
Згідно умов закупівлі, Замовник закуповує послуги за кодом 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (назва предмета закупівлі: ДК 021:2015: 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7: Послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності; ALK (5А4) чутливість пухлин до ALK інгібіторів (ІГХ); PD-L1 (22С3), чутливість до імунотерапії; с-kit (CD117); EGFR (exons 18, 19, 20, 21, ПЛР); KRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); NRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); Her-2/neu; Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК мікросателітна стабільність/нестабільність пухлини); Ампліфікація HER-2/neu (FISH); Медико-генетична консультація)).
Згідно додатку 2 - інформації про необхідні технічні вимоги до предмету закупівель - технічні вимоги сформовані відносно лабораторних закладів, в той час як до предмету закупівлі включено медичні послуги - медико-генетичне консультування.
Медико-генетичне консультування - один з видів спеціалізованої медичної допомоги, суть якого полягає у визначенні прогнозу народження хворої дитини, поясненні ймовірності цієї події батькам, яке здійснюється фахівцями. Надання вказаних консультацій не пов’язано жодним чином із іншими позиціями у предметі закупівлі та не пов’язано із діяльністю Комунального підприємства “ДНІПРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ДИСПАНСЕР” ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ/
Включення даної позиції до предмету закупівлі має на меті, так само як і вимога про наявність сертифікату 15189:2022 “Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності”, штучне обмеження переліку учасників закупівлі, адже на даний час вимогам тендерної документації відповідає виключно ТОВ “Сі Ес Ді ЛАБ”, код 42519264, веб-сайт https://www.csdlab.ua/pro-laboratoriyu.
Керуючись положеннями Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі UA-2024-02-27-011531-a, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Додатки:
1. Додаток 2 до тендерної документації.
2. Витяг з Реєстру акредитованих ООВ.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Статтею 22 Закону передбачено вимоги до тендерної документації, зокрема, у тендерній документації зазначаються відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (п. 2 частини 2 статті).
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Умовами, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників загальноприйнято вважати умови, які спрямовані на обмеження конкуренції шляхом встановлення надмірних або занадто деталізованих вимог для учасника, які не є об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю, та які потенційно звужують коло можливих учасників, створюючи їм формальні перешкоди.
Додатком № 2 до тендерної документації (додається) у процедурі закупівлі UA-2024-02-27-011531-a визначено технічні вимоги до предмету закупівлі. За пунктом 1 додатку 2, якість послуг повинна відповідати чинним на території України ДСТУ або ТУ. На підтвердження цього учасник надає копію сертифікату за стандартом ISO 15189.
Вимога про надання учасником закупівлі копії сертифікату ISO 15189 є дискримінаційною, адже отримання даного конкретного сертифікату не є необхідним в силу вимог чинного законодавства для проведення відповідної діяльності, а отже, така вимога є надмірною та формальною, спрямована не на придбання якісних послуг за найбільш вигідною для замовника вартістю, а на обмеження кола учасників, які матимуть змогу прийняти участь у процедурі.
Частиною 3 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим та містити вираз “або еквівалент".
Відповідно до статті 5 ЗУ “Про акредитацію органів з оцінки відповідності», діяльність з акредитації базується на таких основних принципах, як, зокрема, добровільність акредитації та забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх
Послуги, що закуповуються Замовником у рамках оскаржуваної процедури, не потребують обов’язкової акредитації, в тому числі шляхом отримання саме сертифікату ISO 15189:2022 “Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності”, а отже, зазначення конкретного процесу, що характеризує послугу, свідчить про порушення Замовником Закону України “Про публічні закупівлі”.
Більше того, необхідно врахувати, що за даними Реєстру акредитованих ООВ, опублікованого Національним агентством з акредитації Укрїани (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) атестат з акредитації за сферою компетенції згідно предмету закупівлі - послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7; послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності (імуногістохімічні дослідження) наявний тільки у ТОВ “СІ ЕС ДІ ЛАБ”, на підтвердження чого додається витяг з Реєстру акредитованих ООВ.
2. Щодо дискримінаційного підходу Замовника до формування тендерної документації та необгрунтованого об’єднання в предмет закупівлі послуг різного характеру.
Згідно умов закупівлі, Замовник закуповує послуги за кодом 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (назва предмета закупівлі: ДК 021:2015: 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7: Послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності; ALK (5А4) чутливість пухлин до ALK інгібіторів (ІГХ); PD-L1 (22С3), чутливість до імунотерапії; с-kit (CD117); EGFR (exons 18, 19, 20, 21, ПЛР); KRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); NRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); Her-2/neu; Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК мікросателітна стабільність/нестабільність пухлини); Ампліфікація HER-2/neu (FISH); Медико-генетична консультація)).
Згідно додатку 2 - інформації про необхідні технічні вимоги до предмету закупівель - технічні вимоги сформовані відносно лабораторних закладів, в той час як до предмету закупівлі включено медичні послуги - медико-генетичне консультування.
Медико-генетичне консультування - один з видів спеціалізованої медичної допомоги, суть якого полягає у визначенні прогнозу народження хворої дитини, поясненні ймовірності цієї події батькам, яке здійснюється фахівцями. Надання вказаних консультацій не пов’язано жодним чином із іншими позиціями у предметі закупівлі та не пов’язано із діяльністю Комунального підприємства “ДНІПРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ДИСПАНСЕР” ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ/
Включення даної позиції до предмету закупівлі має на меті, так само як і вимога про наявність сертифікату 15189:2022 “Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності”, штучне обмеження переліку учасників закупівлі, адже на даний час вимогам тендерної документації відповідає виключно ТОВ “Сі Ес Ді ЛАБ”, код 42519264, веб-сайт https://www.csdlab.ua/pro-laboratoriyu.
Керуючись положеннями Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі UA-2024-02-27-011531-a, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Додатки:
1. Додаток 2 до тендерної документації.
2. Витяг з Реєстру акредитованих ООВ.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Скарга
Скасована
КЕП
Оскарження положень тендерної документації
Номер:
230044fb1e8941c1bc30ed359184d9e1
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-27-011531-a.a1
Назва:
Оскарження положень тендерної документації
Скарга:
27 лютого 2024 року Замовником - КП “Дніпропетровський обласний клінічний онкологічний диспансер” Дніпропетровської обласної ради - було оголошено процедуру закупівлі послуг за кодом з Єдиними закупівельним словником ДК 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (назва предмета закупівлі: ДК 021:2015: 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7: Послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності; ALK (5А4) чутливість пухлин до ALK інгібіторів (ІГХ); PD-L1 (22С3), чутливість до імунотерапії; с-kit (CD117); EGFR (exons 18, 19, 20, 21, ПЛР); KRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); NRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); Her-2/neu; Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК мікросателітна стабільність/нестабільність пухлини); Ампліфікація HER-2/neu (FISH); Медико-генетична консультація)).
Ознайомившись з умовами тендерної документації Скаржник вважає їх такими, що суперечать принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників (частина 1 статті 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”, надалі також Закон), зокрема щодо добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Учасник
- _Скарга до АМКУ.pdf 02.03.2024 14:04
- _Скарга до АМКУ.pdf.p7s 02.03.2024 14:04
- _Скарга до АМКУ.doc 02.03.2024 14:04
- _Скарга до АМКУ_Validation_Report.pdf 02.03.2024 14:04
- Додаток 2.doc 02.03.2024 14:05
- Витяг з Реєстру акредитованих ООВ.xlsx 02.03.2024 14:05
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
02.03.2024 14:32
Пункт скарги
Номер:
f4cb0cace685488a942bd900b4b14f4a
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційний підход Замовника до формування тендерної документації та технічних вимог предмету закупівлі.
Опис заперечення:
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина 4 статті 5 Закону).
Статтею 22 Закону передбачено вимоги до тендерної документації, зокрема, у тендерній документації зазначаються відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (п. 2 частини 2 статті).
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Умовами, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників загальноприйнято вважати умови, які спрямовані на обмеження конкуренції шляхом встановлення надмірних або занадто деталізованих вимог для учасника, які не є об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю, та які потенційно звужують коло можливих учасників, створюючи їм формальні перешкоди.
Додатком № 2 до тендерної документації (додається) у процедурі закупівлі UA-2024-02-27-011531-a визначено технічні вимоги до предмету закупівлі. За пунктом 1 додатку 2, якість послуг повинна відповідати чинним на території України ДСТУ або ТУ. На підтвердження цього учасник надає копію сертифікату за стандартом ISO 15189.
Вимога про надання учасником закупівлі копії сертифікату ISO 15189 є дискримінаційною, адже отримання даного конкретного сертифікату не є необхідним в силу вимог чинного законодавства для проведення відповідної діяльності, а отже, така вимога є надмірною та
формальною, спрямована не на придбання якісних послуг за найбільш вигідною для замовника вартістю, а на обмеження кола учасників, які матимуть змогу прийняти участь у процедурі.
Частиною 3 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим та містити вираз “або еквівалент".
Відповідно до статті 5 ЗУ “Про акредитацію органів з оцінки відповідності», діяльність з акредитації базується на таких основних принципах, як, зокрема, добровільність акредитації та забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх
Послуги, що закуповуються Замовником у рамках оскаржуваної процедури, не потребують обов’язкової акредитації, в тому числі шляхом отримання саме сертифікату ISO 15189:2022 “Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності”, а отже, зазначення конкретного процесу, що характеризує послугу, свідчить про порушення Замовником Закону України “Про публічні закупівлі”.
Більше того, необхідно врахувати, що за даними Реєстру акредитованих ООВ, опублікованого Національним агентством з акредитації Укрїани (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) атестат з акредитації за сферою компетенції згідно предмету закупівлі - послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7; послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності (імуногістохімічні дослідження) наявний тільки у ТОВ “СІ ЕС ДІ ЛАБ”, на підтвердження чого додається витяг з Реєстру акредитованих ООВ.
Статтею 22 Закону передбачено вимоги до тендерної документації, зокрема, у тендерній документації зазначаються відомості про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (п. 2 частини 2 статті).
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Умовами, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників загальноприйнято вважати умови, які спрямовані на обмеження конкуренції шляхом встановлення надмірних або занадто деталізованих вимог для учасника, які не є об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю, та які потенційно звужують коло можливих учасників, створюючи їм формальні перешкоди.
Додатком № 2 до тендерної документації (додається) у процедурі закупівлі UA-2024-02-27-011531-a визначено технічні вимоги до предмету закупівлі. За пунктом 1 додатку 2, якість послуг повинна відповідати чинним на території України ДСТУ або ТУ. На підтвердження цього учасник надає копію сертифікату за стандартом ISO 15189.
Вимога про надання учасником закупівлі копії сертифікату ISO 15189 є дискримінаційною, адже отримання даного конкретного сертифікату не є необхідним в силу вимог чинного законодавства для проведення відповідної діяльності, а отже, така вимога є надмірною та
формальною, спрямована не на придбання якісних послуг за найбільш вигідною для замовника вартістю, а на обмеження кола учасників, які матимуть змогу прийняти участь у процедурі.
Частиною 3 статті 23 Закону передбачено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим та містити вираз “або еквівалент".
Відповідно до статті 5 ЗУ “Про акредитацію органів з оцінки відповідності», діяльність з акредитації базується на таких основних принципах, як, зокрема, добровільність акредитації та забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх
Послуги, що закуповуються Замовником у рамках оскаржуваної процедури, не потребують обов’язкової акредитації, в тому числі шляхом отримання саме сертифікату ISO 15189:2022 “Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності”, а отже, зазначення конкретного процесу, що характеризує послугу, свідчить про порушення Замовником Закону України “Про публічні закупівлі”.
Більше того, необхідно врахувати, що за даними Реєстру акредитованих ООВ, опублікованого Національним агентством з акредитації Укрїани (https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov) атестат з акредитації за сферою компетенції згідно предмету закупівлі - послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7; послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності (імуногістохімічні дослідження) наявний тільки у ТОВ “СІ ЕС ДІ ЛАБ”, на підтвердження чого додається витяг з Реєстру акредитованих ООВ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Згідно умов закупівлі, Замовник закуповує послуги за кодом 021:2015:85140000-2: Послуги у сфері охорони здоров’я різні (назва предмета закупівлі: ДК 021:2015: 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7: Послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; Діагностична ІГХ 3 категорії складності; ALK (5А4) чутливість пухлин до ALK інгібіторів (ІГХ); PD-L1 (22С3), чутливість до імунотерапії; с-kit (CD117); EGFR (exons 18, 19, 20, 21, ПЛР); KRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); NRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); Her-2/neu; Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК мікросателітна стабільність/нестабільність пухлини); Ампліфікація HER-2/neu (FISH); Медико-генетична консультація)).
Згідно додатку 2 - інформації про необхідні технічні вимоги до предмету закупівель - технічні вимоги сформовані відносно лабораторних закладів, в той час як до предмету закупівлі включено медичні послуги - медико-генетичне консультування.
Медико-генетичне консультування - один з видів спеціалізованої медичної допомоги, суть якого полягає у визначенні прогнозу народження хворої дитини, поясненні ймовірності цієї події батькам, яке здійснюється фахівцями. Надання вказаних консультацій не пов’язано жодним чином із іншими позиціями у предметі закупівлі та не пов’язано із діяльністю Комунального підприємства “ДНІПРОВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ КЛІНІЧНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ДИСПАНСЕР” ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ/
Включення даної позиції до предмету закупівлі має на меті, так само як і вимога про наявність сертифікату 15189:2022 “Медичні лабораторії – Вимоги до якості та компетентності”, штучне обмеження переліку учасників закупівлі, адже на даний час вимогам тендерної документації відповідає виключно ТОВ “Сі Ес Ді ЛАБ”, код 42519264, веб-сайт https://www.csdlab.ua/pro-laboratoriyu.
Опис суті пункту скарги:
Дискримінаційний підход Замовника до формування тендерної документації та технічних вимог предмету закупівлі, та необгрунтоване об’єднання в предмет закупівлі послуг різного характеру.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.