• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з доступу до мережі Інтернет з використанням пасивної волоконно-оптичної технології (PON)

Завершена

514 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 574.00 UAH
Період оскарження: 27.02.2024 15:34 - 04.03.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення порушення під час проведення закупівлі

Номер: e2bb6ed8dbde48799b9f52c45593b899
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-27-009399-a.b1
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення закупівлі
Вимога:
За змістом абзацу другого пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі по тексту вимоги – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Після ознайомлення з тендерною документацією на закупівлю нами виявлено умови проведення закупівлі Послуги з доступу до мережі Інтернет з використанням пасивної волоконно-оптичної технологій (PON) (для забезпечення функціонування пунктів незламності Сумської МТГ та структурних підрозділів Сумської міської ради) – код за ДК 021:2015 ЄЗС – 72410000-7 «Послуги провайдерів», які порушують вимоги чинного законодавства. З огляду на це, вимагаємо від Виконавчого комітету Сумської міської ради усунути виявлені нижченаведені порушення, врахувавши зазначену нами аргументацію. Зокрема, умови додатку 2 до тендерної документації згідно яких учасник закупівлі повинен надати атестат відповідності (копію атестату відповідності), виданого Державною службою спеціального зв’язку, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні, та копію ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України на надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж, суперечать нормам чинного законодавства у сферах публічних закупівель, електронних комунікацій та захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах. Вважаємо, що умова про необхідність надання атестату відповідності (копії атестату відповідності), виданого Державною службою спеціального зв’язку, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію при проведенні закупівлі, враховуючи наступне. Згідно із пунктом 4 частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним з принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до частини четвертої цієї ж статті замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»). Умова про необхідність надання атестату відповідності який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації, безпідставно звужує перелік постачальників послуг доступу до мережі Інтернет, які можуть потенційно взяти участь у закупівлі, та суперечить законодавству, оскільки діяльність таких суб’єктів господарської діяльності пов’язана з передаванням інформації електронними комунікаційними мережами загального користування та не підпадає під сферу регулювання Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», який якраз і регулює відносини у сфері захисту інформації в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах. Мережа Інтернет є глобальною електронною комунікаційною мережею, що призначена для передачі даних та складається з фізично та логічно взаємоз’єднаних окремих електронних комунікаційних мереж, взаємодія яких базується на використанні єдиного адресного простору та на використанні інтернет-протоколів, визначених міжнародними стандартами (пункт 54 частини першої статті 2 Закону України «Про електронні комунікації»). Іншими словами мережа Інтернет є насамперед сукупністю електронних комунікаційних мереж, тобто сукупністю електронних комунікаційних мереж різних постачальників електронних комунікаційних послуг різної державної юрисдикції. Сукупність електронних комунікаційних мереж, які у процесі передачі інформації діють як єдине ціле, не обмежується електронною комунікаційною мережею постачальника, до якого здійснюються підключення з метою отримання доступу до мережі Інтернет. Звертаємо увагу, що відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинні оброблятися в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Підтвердження відповідності комплексної системи захисту інформації здійснюється за результатами державної експертизи, яка проводиться з урахуванням галузевих вимог та норм інформаційної безпеки у порядку, встановленому законодавством. Згідно з абзацом третім частини першої статті 1 Закону України «Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України» державні інформаційні ресурси - систематизована інформація, що є доступною за допомогою інформаційних технологій, право на володіння, використання або розпорядження якою належить державним органам, військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, державним підприємствам, установам та організаціям, а також інформація, створення якої передбачено законодавством та яка обробляється фізичними або юридичними особами відповідно до наданих їм повноважень суб’єктами владних повноважень. З наведеного можна висновувати, що в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю повинна оброблятися інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, та/або державні інформаційні ресурси, право на володіння, використання або розпорядження якими належить державним органам, військовим формуванням, утвореним відповідно до законів України, державним підприємствам, установам та організаціям. У той же час режим закупівлі органом місцевого самоврядування для закладів освіти комунальної форми власності та своїх структурних підрозділів послуг доступу до мережі Інтернет не передбачає оброблення в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних система постачальників таких послуг державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом. Умова про необхідність надання копії ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України на надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж також суперечить нормам чинного законодавства у сфері ліцензування господарської діяльності та електронних комунікацій. Так згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню» від 18 вересня 2019 року№ 102-IX з переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, виключено діяльність у сфері електронних комунікацій. Господарська діяльність у сфері електронних комунікацій здійснюється на засадах загальної авторизації, крім передбачених Законом України «Про електронні комунікації» випадків користування радіочастотним спектром та ресурсами нумерації (частина перша статті 16 Закону України «Про електронні комунікації»). Більше того, за змістом частини першої статті 2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» цей Закон регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності. Виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, наведений у статті 7 вказаного Закону і господарська діяльність по наданню послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж у ньому відсутня. Тобто замовник закупівлі вимагає наявності в її учасника ліцензії на провадження виду господарської діяльності, отримання ліцензії на провадження якого не передбачено законом. Наведені порушення можуть стати підставою для оскарження умов тендерної документації у порядку, визначеному статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням розділу «Порядок оскарження відкритих торгів» Особливостей. ВИМАГАЄМО: Привести додаток 2 тендерної документації у відповідність з вимогами чинного законодавства у сферах публічних закупівель, електронних комунікацій, ліцензування господарської діяльності, захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах та виключити з переліку документів, що подаються учасниками атестату відповідності (копії атестату відповідності), виданого Державною службою спеціального зв’язку, який засвідчує, що комплексна система захисту інформації учасника процедури закупівлі забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні, та копії ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації України на надання послуг з технічного обслуговування і експлуатації телекомунікаційних мереж.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога учасника щодо усунення порушень не задоволена.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.03.2024 15:42