-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з проведення медичних оглядів, за кодом ДК 021:2015 85110000-3 "Послуги лікувальних закладів та супутні послуги"
Завершена
168 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 840.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 840.00 UAH
Період оскарження:
27.02.2024 13:46 - 04.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Внесення зміни в тендерну документацію.
Номер:
10de666d2b7a44669f3c2b3a7c711651
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-27-006548-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Внесення зміни в тендерну документацію.
Вимога:
ТОВ «Український північно-східний інститут прикладної та клінічної медицини» (далі –Учасник) вважає за необхідне звернутися з вимогою до Відділу освіти, молоді та спорту Дубов’язівської селищної ради (далі- Замовник) про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які допущені Замовником під час проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-02-27-006548-a щодо закупівлі: послуги з проведення медичних оглядів, за кодом ДК 021:2015 85110000-3 "Послуги лікувальних закладів та супутні послуги", що порушують права та законні інтереси Учасника.
Замовник 27 лютого 2024 року розмістив на електронному торгівельному майданчику «Smarttender.biz» оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-02-27-006548-a з закупівлі послуги з проведення медичних оглядів, за кодом ДК 021:2015 85110000-3 "Послуги лікувальних закладів та супутні послуги".
Частиною першою статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини 2 та 3 ст. 5 Закону учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах та замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлена умова: «Послуги повинні бути надані на території міста Конотоп, Сумської області в закладі охорони здоров’я Учасника, зареєстрованого належним чином згідно діючої ліцензії як місце провадження медичної практики Учасника (Учасник надає гарантійний лист, довідку, тощо).»
Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, у яких зареєстроване місце провадження медичної практики в м. Конотоп, Сумської області, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Учасника.
Відповідно до Ліцензійного реєстру Міністерства охорони здоров’я України (далі- МОЗ) розміщеного на офіційному сайті МОЗ https://moz.gov.ua/licenzijnij-reestr лише сім закладів охорони здоров’я, що зареєстровані в м. Конотоп мають право надавати послуги визначені Додатком № 3 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого пункту 22 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики (далі- Ліцензійні умови), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 285. допускається використання суб’єктом господарювання для надання медичної допомоги на підставі укладених договорів приладів, обладнання, оснащення інших суб’єктів господарювання, які провадять медичну практику.
Відповідно до абзацу 7 пункту 10 Ліцензійних умов за місцем проживання (перебування) пацієнта може надаватися виїзна (мобільна) консультативно-діагностична допомога.
Враховуючи вище викладене, Замовник встановивши дану умову значно обмежив конкуренцію, не маючи жодних законних підстав.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Тож, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» пунктом 54 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178
ПРОШУ:
Внести зміни в тендерну документацію закупівлі UA-2024-02-27-006548-a та виключити умову з Додатку № 3 до тендерної документації, відповідно до якої учасник має надати послуги виключно у закладі охорони здоров’я учасника, зареєстрованого належним чином згідно діючої ліцензії як місце провадження медичної практики учасника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Дубовязівка.pdf.asice 03.03.2024 17:18
- Вимога Дубовязівка.pdf 03.03.2024 17:18
- Вимога Дубовязівка_Validation_Report.pdf 03.03.2024 17:18
- Протокол надання відповіді на вимогу_20240305_0001.pdf 05.03.2024 10:18
Дата подачі:
03.03.2024 17:18
Вирішення:
Добрий день. На Вашу вимогу надаємо наступну інформацію.
Профілактичні медичні огляди працівників Замовника проводяться згідно наказу МОЗ України від 23.07.2002 року № 280 «Щодо організації проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів працівників професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» (далі Наказ № 280).
Згідно Наказу №280 п. 5 «Медичні огляди проводяться закладами охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики».
Ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики надається згідно Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови КМУ від 02.03.2016 № 285 «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики (зі змінами) (далі – Ліцензійні умови).
Ст. 1. Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» - «місце провадження виду господарської діяльності - місце (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання);
Ст. 9. Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» - «Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги ліцензійних умов відповідного виду господарської діяльності, а здобувач ліцензії для її отримання - відповідати ліцензійним умовам».
П. 9 Ліцензійних умов – «медична практика ліцензіатом провадиться: за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування)». Отже, дана норма організаційних вимог Ліцензійних умов свідчить, що провадження виду господарської діяльності (медична практика), що підлягає ліцензуванню, проводиться виключно в межах місць провадження господарської діяльності, зазначених у документах, що додаються до заяви на отримання ліцензії. Саме цими нормами та положеннями НПА керувався Замовник при встановлення вимог у тендерній документації, щодо необхідності надання послуг з проведення медичних оглядів саме у закладі охорони здоров’я Учасника, зареєстрованого належним чином згідно діючої ліцензії як місце провадження медичної практики Учасника. Дана вимога передбачена законодавством України.
П. 10 Ліцензійних умов - «за місцем проживання (перебування) пацієнта може надаватися: виїзна (мобільна) консультативно-діагностична допомога». Саме консультативно діагностична допомога. Жодним іншим пунктом Ліцензійних умов або жодним іншим НПА не передбачено порядку проведення виїзного медичного огляду.
Абз. 2 п.22 Ліцензійних умов говорить нам, що допускається використання суб’єктом господарювання для надання медичної допомоги на підставі укладених договорів приладів, обладнання, оснащення інших суб’єктів господарювання, які провадять медичну практику. Проте даний абзац нам нічого не говорить про місце провадження медичної практики в розумінні Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» – (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання).
Враховуючи все вище викладене, вимога ідентифікатор закупівлі - UA-2024-02-27-006548-a підлягає ВІДХИЛЕННЮ.
Статус вимоги:
Відхилено