• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Транспортний лінолеум, код 44110000-4 за ДК 021:2015 «Конструкційні матеріали»

Завершена

5 366 340.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 831.70 UAH
Період оскарження: 26.02.2024 15:35 - 22.03.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: 62cbee6a73fb44c78c0fcfb71b6f4968
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-26-009997-a.b2
Назва: Вимога
Вимога:
неправомірне визначення переможця
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідно до п. 2 р. ІІІ тендерної документації Гарантія надається за формою (далі — Форма), наведеною в Додатку 7 до цієї Тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії. Згідно Інструкції щодо заповнення гарантії, викладеній в Додатку 7 до тендерної документації передбачено, серед іншого, в гарантії потрібно зазначити дані в місцях з нижнім підкресленням. Таким чином, Учасником заповнено дату закінчення строку дії гарантії. Щодо інформації про договір учасником конкретизовано ким видана гарантія. Таким чином, банківська гарантія №634/03/А/BG від 08 березня 2024 року відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації

Номер: 7c5c017aaf344a65a2f65a426b84952b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-26-009997-a.b1
Назва: Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Скарга № 06/03-03 від 06.03.2024 року
Дата розгляду скарги: 19.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2024 15:55
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 21.03.2024 18:44
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 21.03.2024 18:44
Автор: ФОП Гриценко Владислав Юрійович, Гриценко Владислав 380664131542 tender.grits@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 85e1e32d0dc843f58abf1d6d15461630
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога про включення ПДВ до ціни учасників неплатників податку
Опис заперечення: Разом з тим в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції тендерній документації вказано наступне:

ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації).
Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Скаржник є платником єдиного податку 3-ї групи з 5% ставкою у відсотках до доходу, що підтверджується наданням витягу з реєстру платників єдиного податку №22420. У разі виконання зазначеної вимоги Замовника, Скаржник для участі в закупівлі повинен нарахувати на ціну пропозиції неіснуючий додатковий податок, який він не сплачує та не зобов’язаний сплачувати. Окрім цього, Скаржник зобов’язаний сплатити 5% єдиного податку із доходу, отриманого від поставки товару, який є предметом закупівлі. Таким чином, запропонована ціна Скаржника повинна включати в себе 25% податків (20% ПДВ + 5% єдиного податку), замість 20%, які сплачують платники ПДВ.
Також, зауважуємо, що ані Законом, ані Особливостями не передбачено нарахування будь-яких податків чи зборів, які не зобов’язаний сплачувати учасник або платник податків, а тендерна документація Замовника містить вимогу про те, що загальна вартість пропозиції включає в себе ПДВ, тільки у разі якщо учасник є платником такого податку. Як наслідок, для того щоб конкурувати з учасниками-платниками ПДВ, Скаржник змушений давати вищу ціну, через додаткове податкове навантаження.
Крім того, скаржник взагалі не повинен додавати до ціни пропозиції ПДВ, оскільки він не є його платником. Така вимога замовника ставить в нерівне становище учасників платників ПДВ, та учасників не платників ПДВ. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Крім того, численна практика комісії АМКУ з розгляду аналогічного питання також підтверджує дискримінаційність такої вимоги Замовника. Зокрема, рішення від 05.09.2023 № 14115-р/пк-пз, від 27.07.2023 № 11575-р/пк-пз додаються до скарги в якості додаткових доказів.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про обов’язок додавання ПДВ для учасників, які не є його платниками.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації