-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Автобуси)
Завершена
9 250 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 92 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 92 500.00 UAH
Період оскарження:
26.02.2024 15:31 - 01.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
7b45287c79ca4556bdccca3990cfd196
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-26-009858-a.b3
Назва:
Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 06.05.2024 16:39
- Скарга.pdf.asice 06.05.2024 16:39
- Сертифікат No. UA230292.pdf 06.05.2024 16:39
- Дилерський договір.pdf 06.05.2024 16:39
- sign.p7s 06.05.2024 16:44
- Лист Чернігівський Автозавод.pdf 14.05.2024 11:49
- Додаткові пояснення до скарги.docx 14.05.2024 11:49
- UKAS_accreditation_certificate.pdf 14.05.2024 11:49
- Атестат про акредитацію НААУ.pdf 14.05.2024 11:49
- Додаткові пояснення до скарги.pdf.asice 14.05.2024 11:49
- рішення від 08.05.2024 №8160.pdf 08.05.2024 14:57
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.05.2024 №8671.pdf 17.05.2024 15:19
- рішення від 16.05.2024 №8671.pdf 21.05.2024 10:30
- Пояснення по суті скарги UA-2024-02-26-009858-a.docx 10.05.2024 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.05.2024 17:04
Дата розгляду скарги:
16.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.05.2024 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.05.2024 10:31
Дата виконання рішення Замовником:
29.05.2024 14:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТРЕЙД БУС" (код ЄДРПОУ 43357286) за предметом закупівлі «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Автобуси)» (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель UA-2024-02-26-009858-a), затверджене протоколом № 24/ТО/034-р-1 від 02.05.2024.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d6f2537c0a214444a464657384018c4d
Заголовок пункту скарги:
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції не обгрунтовано документально та суперечить документам поданої тендерної пропозиції
Опис заперечення:
Відповідно до підпункту 3.5.2. пункту 3.5 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації Замовником вимагалося подати у складі тендерної пропозиції
«3.5.2. Скановану копію сертифікату відповідності системи управління якістю (далі - Сертифікат відповідності) у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
На виконання цієї вимоги нами як учасником було подано наступний документ, отриманий від виробника автобусів «Еталон» - ТОВ «Чернігівський автозавод»: сертифікат No. UA230292 від 27 жовтня 2021 р., виданий ТОВ «Бюро Верітас Сертифікейшн Україна” про те, що ТОВ «Чернігівський автозавод» було сертифіковано на відповідність вимогам ISO 9001:2015, сфера сертифікації Виробництво, реалізація автобусів, вантажних автомобілів, тролейбусів та трамваїв. (файл «18 ISO сертифікат.pdf.p7s» та «18 ISO сертифікат.pdf».
Вважаємо, що нами як учасником було виконано вимоги тендерної документації в повному обсязі, оскільки в п. 3.5.2. пункту 3.5 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації Замовником було надано можливість надання декількох сертифікатів на вибір, в тому числі в дужках була зазначена і назва того, сертифікату, яка була надана нами в складі тендерної пропозиції - ISO 9001:2015.
Жодних пояснень чого саме такий сертифікат не був прийнятий Замовником як виконання вимог тендерної документації по п.3.5.2. пункту 3.5 розділу І Додатку ІІ Замовник в протоколі не вказав. Така невизначеність причин відмови позбавляє нас надати більш детальну скаргу і обґрунтування своєї позиції, а також дозволяє Замовнику зараз вказати будь-який варіант пояснення відхилення ним поданого нами сертифікату ISO 9001:2015.
Таким чином відсутність у оспорюваному рішенні жодних чітких обґрунтувань підстав та причин його прийняття свідчить про недотримання Замовником принципу правової визначеності, що призводить до нашої необізнаності щодо можливого кола порушень і відповідно звужує наші можливості для захисту.
«3.5.2. Скановану копію сертифікату відповідності системи управління якістю (далі - Сертифікат відповідності) у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
На виконання цієї вимоги нами як учасником було подано наступний документ, отриманий від виробника автобусів «Еталон» - ТОВ «Чернігівський автозавод»: сертифікат No. UA230292 від 27 жовтня 2021 р., виданий ТОВ «Бюро Верітас Сертифікейшн Україна” про те, що ТОВ «Чернігівський автозавод» було сертифіковано на відповідність вимогам ISO 9001:2015, сфера сертифікації Виробництво, реалізація автобусів, вантажних автомобілів, тролейбусів та трамваїв. (файл «18 ISO сертифікат.pdf.p7s» та «18 ISO сертифікат.pdf».
Вважаємо, що нами як учасником було виконано вимоги тендерної документації в повному обсязі, оскільки в п. 3.5.2. пункту 3.5 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації Замовником було надано можливість надання декількох сертифікатів на вибір, в тому числі в дужках була зазначена і назва того, сертифікату, яка була надана нами в складі тендерної пропозиції - ISO 9001:2015.
Жодних пояснень чого саме такий сертифікат не був прийнятий Замовником як виконання вимог тендерної документації по п.3.5.2. пункту 3.5 розділу І Додатку ІІ Замовник в протоколі не вказав. Така невизначеність причин відмови позбавляє нас надати більш детальну скаргу і обґрунтування своєї позиції, а також дозволяє Замовнику зараз вказати будь-який варіант пояснення відхилення ним поданого нами сертифікату ISO 9001:2015.
Таким чином відсутність у оспорюваному рішенні жодних чітких обґрунтувань підстав та причин його прийняття свідчить про недотримання Замовником принципу правової визначеності, що призводить до нашої необізнаності щодо можливого кола порушень і відповідно звужує наші можливості для захисту.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Права нашого Товариства були порушені оскаржуваним рішенням Замовника тим, що внаслідок неправомірного рішення Замовника наше Товариство було позбавлене права на подальшу участь в даному тендері, перемогу в тендері та укладення відповідного договору про закупівлю.
Цим Замовник також допустив дискримінаційний підхід при розгляді документів на стадії кваліфікації,
Відновленням порушених прав є зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, оформлене Протоколом № 24/ТО/034-р-1 від 02.05.2024 р.
Цим Замовник також допустив дискримінаційний підхід при розгляді документів на стадії кваліфікації,
Відновленням порушених прав є зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, оформлене Протоколом № 24/ТО/034-р-1 від 02.05.2024 р.
×
-
Назва доказу:
Дилерський договір №8-Ч-Д/23 від 01.03.2023
-
Опис доказу:
Договір, що визначає правовідносини учасника тендеру з виробником автобусів «Еталон» - ТОВ «Чернігівський автозавод»
-
Повʼязаний документ:
Дилерський договір.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат No. UA230292
-
Опис доказу:
Сертифікат No. UA230292 від 27.10.2021 р. про те, що ТОВ «Чернігівський автозавод» було сертифіковано на відповідність вимогам ISO 9001:2015
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат No. UA230292.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Акціонерне товариство "Укртрансгаз" скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції, оформлене Протоколом № 24/ТО/034-р-1 від 02.05.2024 р. в межах відкритих торгів на закупівлю автобусів (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб») в кількості 3 одиниць очікуваною вартістю 9 250 000,00 грн. без ПДВ, ідентифікатор закупівлі - UA-2024-02-26-009858-a.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на тендерну документацію
Номер:
b2692223a3c34807930b26727015a88a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-26-009858-a.c2
Назва:
Скарга на тендерну документацію
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат типу на автобус А08116-0000051.pdf 01.03.2024 14:47
- Витяг з ЄДР.pdf 01.03.2024 14:47
- Дилерський договір з ТОВ Чернігівський автозавод.pdf 01.03.2024 14:47
- Скарга.pdf 01.03.2024 14:47
- Скарга.doc 01.03.2024 14:47
- sign.p7s 01.03.2024 14:50
- рішення від 05.03.2024 № 4018.pdf 05.03.2024 16:47
- рішення від 05.03.2024 № 4018.pdf 05.03.2024 16:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.03.2024 № 4541.pdf 13.03.2024 11:46
- рішення від 12.03.2024 № 4541.pdf 14.03.2024 10:30
- Богдан Моторз (А22212) сертифікат.pdf 07.03.2024 17:31
- Додаток 1 до Пояснень по суті скарги.docx 07.03.2024 17:31
- Додаток 1 до Пояснень по суті скарги.pdf 07.03.2024 17:31
- Настанова (ATAMAN)-НЕ_А092_24-01-20 (1).pdf 07.03.2024 17:31
- Характеристики Богдан.pdf 07.03.2024 17:31
- Пояснення по суті скарги UA-2024-02-26-009858-a.docx 07.03.2024 17:31
- Пояснення по суті скарги UA-2024-02-26-009858-a.pdf 07.03.2024 17:31
- Сертифікат типу та інше (ATAMAN).pdf 07.03.2024 17:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.03.2024 15:16
Дата розгляду скарги:
12.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.03.2024 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.03.2024 10:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг порушення законодавства у сфері публічних закупівель №4541-р/пк-пз від 12.03.2024 р. до тендерної документації внесено зміни.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f29ed33a26eb41bd83007181190e7c98
Заголовок пункту скарги:
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги в Додатку 1 до тендерної документації щодо показника повної маси автобусу, всім умовам тендерної документації в сукупності відповідає продукція одного виробника
Опис заперечення:
У Додатку 1 до тендерної документації, який має назву «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», Замовником визначені вимоги до автобусу як предмету закупівлі.
Дискримінаційною по відношенню до нас є наступна технічна вимога Додатку 1 до ТД:
п/п Найменування показників, одиниця виміру Вимоги Замовника до товару згідно ТД Відповідність ЕТАЛОН А08116-0000051 вимогам ТД
1.16. Повна маса автобуса, не більше, кг 10 000 10 500
За всіма іншими параметрами автобус ЕТАЛОН А08116-0000051 повністю відповідає вимогам, заявленим Замовником.
При цьому всім умовам тендерної документації в сукупності відповідає лише один автобус –– АТАМАН А09216 виробництва АТ «ЧЕРКАСЬКИЙ АВТОБУС», що є не тільки дискримінаційним по відношенню до нашого Товариства, а й суперечить одному з головних принципів публічних закупівель – змагальності та конкурентності. При цьому жодної обґрунтованої підстави для обмеження повної маси автобуса Замовником на додаткові 500 кг не може бути, оскільки така різниця в показниках автобуса не впливає суттєво на умови його експлуатації для Замовника.
Показником відповідності автобуса встановленому в Україні стандарту є наявний сертифікат типу або сертифікат відповідності (сертифікат індивідуального затвердження). Наявність сертифікатів, передбачених чинним законодавством, означає, що уповноваженим органом проведені всі необхідні дослідження, випробування, перевірки та виміри відносно всіх конструкцій, елементів, вузлів та агрегатів, які мають значення для даного виду транспорту та передбачені відповідним стандартом, технічні параметри, що впливають на безпеку транспорту, якість, технічний стан та цільове призначення.
Автобус ЕТАЛОН А08116-0000051 має сертифікат типу, що додається, і значить відповідає всім стандартам України, зокрема ДСТУ та ТУ, тобто відповідає всім вимогам щодо безпеки, екології, надійності, тощо. Таким чином наявність сертифікату, виданого у встановленому порядку, вказує Замовнику на те, що такий автобус може експлуатуватися ним як транспортний засіб та пасажирський автобус.
Доречі, аналогічний принцип закріплений при публічних закупівлях шкільних автобусів, де Замовник не може обмежувати окремими технічними характеристиками, коло продукції, що може взяти участь в закупівлі.
Відповідно до вимог п.3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Вважаємо, що вимога Додатку 1 до ТД щодо повної маси автобуса не більше 10 000 кг є необґрунтованою, дискримінаційною та має бути виключена з технічних вимог до предмета закупівлі або вказана як «не більше 10 500 кг».
Дискримінаційною по відношенню до нас є наступна технічна вимога Додатку 1 до ТД:
п/п Найменування показників, одиниця виміру Вимоги Замовника до товару згідно ТД Відповідність ЕТАЛОН А08116-0000051 вимогам ТД
1.16. Повна маса автобуса, не більше, кг 10 000 10 500
За всіма іншими параметрами автобус ЕТАЛОН А08116-0000051 повністю відповідає вимогам, заявленим Замовником.
При цьому всім умовам тендерної документації в сукупності відповідає лише один автобус –– АТАМАН А09216 виробництва АТ «ЧЕРКАСЬКИЙ АВТОБУС», що є не тільки дискримінаційним по відношенню до нашого Товариства, а й суперечить одному з головних принципів публічних закупівель – змагальності та конкурентності. При цьому жодної обґрунтованої підстави для обмеження повної маси автобуса Замовником на додаткові 500 кг не може бути, оскільки така різниця в показниках автобуса не впливає суттєво на умови його експлуатації для Замовника.
Показником відповідності автобуса встановленому в Україні стандарту є наявний сертифікат типу або сертифікат відповідності (сертифікат індивідуального затвердження). Наявність сертифікатів, передбачених чинним законодавством, означає, що уповноваженим органом проведені всі необхідні дослідження, випробування, перевірки та виміри відносно всіх конструкцій, елементів, вузлів та агрегатів, які мають значення для даного виду транспорту та передбачені відповідним стандартом, технічні параметри, що впливають на безпеку транспорту, якість, технічний стан та цільове призначення.
Автобус ЕТАЛОН А08116-0000051 має сертифікат типу, що додається, і значить відповідає всім стандартам України, зокрема ДСТУ та ТУ, тобто відповідає всім вимогам щодо безпеки, екології, надійності, тощо. Таким чином наявність сертифікату, виданого у встановленому порядку, вказує Замовнику на те, що такий автобус може експлуатуватися ним як транспортний засіб та пасажирський автобус.
Доречі, аналогічний принцип закріплений при публічних закупівлях шкільних автобусів, де Замовник не може обмежувати окремими технічними характеристиками, коло продукції, що може взяти участь в закупівлі.
Відповідно до вимог п.3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Вважаємо, що вимога Додатку 1 до ТД щодо повної маси автобуса не більше 10 000 кг є необґрунтованою, дискримінаційною та має бути виключена з технічних вимог до предмета закупівлі або вказана як «не більше 10 500 кг».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Частиною 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України дискримінацією суб`єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається:…встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб`єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об`єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб`єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб`єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб`єктів господарювання або груп підприємців.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за їх певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно із частиною першою статті 4 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дія цього Закону поширюється на відносини між юридичними особами публічного та приватного права, місцезнаходження яких зареєстровано на території України, а також фізичними особами, які перебувають на території України.
Для такого предмету закупівлі як пасажирський автобус, що буде експлуатуватися Замовником, пріоритетними та визначальними є ціна та відповідність автобусу ДСТУ, тобто наявність сертифікату, але не такий критерій як повна маса автобусу. Вважаємо, що включення такої характеристики до ТД штучно обмежує коло виробників продукції, яку можуть запропонувати на тендер і зводить до закупівлі в одного виробника, що є дискримінацією.
Бюджетні кошти, зібрані за рахунок платників податків, Замовник як державне підприємство має витрачати розумно та обґрунтовано, а не користуватися власними забаганками, особливо в період воєнних дій, коли кожна копійка бюджету має значення, і кожний мешканець України віддає для армії свої останні гривні. Замовник має право визначати технічні характеристики предмету закупівлі самостійно, але це не означає, що Замовник може ставити будь-які умови, адже умови тендерної документації повинні бути насамперед обґрунтованими і необхідним, оскільки вони впливають на ціну, що витратить держава, тобто платники податків.
Наші права в даному тендері були порушені тим, що Замовник допустив дискримінаційний підхід при встановленні технічних вимог до предмета закупівлі, які не може виконати наше Товариство, що здійснює торгівлю автобусами марки «Еталон», що не відповідають таким вимогам тендерної документації.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерною документацією Замовника порушені наші права на участь у відкритих торгах, оскільки вищевказані технічні характеристики тендерної документації не можуть бути нами виконані і відповідають одному конкретному виробнику.
Відновленням порушених прав є зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації щодо виключення вказаної дискримінаційної вимоги.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України дискримінацією суб`єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається:…встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб`єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об`єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб`єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб`єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб`єктів господарювання або груп підприємців.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за їх певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно із частиною першою статті 4 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дія цього Закону поширюється на відносини між юридичними особами публічного та приватного права, місцезнаходження яких зареєстровано на території України, а також фізичними особами, які перебувають на території України.
Для такого предмету закупівлі як пасажирський автобус, що буде експлуатуватися Замовником, пріоритетними та визначальними є ціна та відповідність автобусу ДСТУ, тобто наявність сертифікату, але не такий критерій як повна маса автобусу. Вважаємо, що включення такої характеристики до ТД штучно обмежує коло виробників продукції, яку можуть запропонувати на тендер і зводить до закупівлі в одного виробника, що є дискримінацією.
Бюджетні кошти, зібрані за рахунок платників податків, Замовник як державне підприємство має витрачати розумно та обґрунтовано, а не користуватися власними забаганками, особливо в період воєнних дій, коли кожна копійка бюджету має значення, і кожний мешканець України віддає для армії свої останні гривні. Замовник має право визначати технічні характеристики предмету закупівлі самостійно, але це не означає, що Замовник може ставити будь-які умови, адже умови тендерної документації повинні бути насамперед обґрунтованими і необхідним, оскільки вони впливають на ціну, що витратить держава, тобто платники податків.
Наші права в даному тендері були порушені тим, що Замовник допустив дискримінаційний підхід при встановленні технічних вимог до предмета закупівлі, які не може виконати наше Товариство, що здійснює торгівлю автобусами марки «Еталон», що не відповідають таким вимогам тендерної документації.
На підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерною документацією Замовника порушені наші права на участь у відкритих торгах, оскільки вищевказані технічні характеристики тендерної документації не можуть бути нами виконані і відповідають одному конкретному виробнику.
Відновленням порушених прав є зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації щодо виключення вказаної дискримінаційної вимоги.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат типу на автобус ЕТАЛОН А08116-0000051
-
Опис доказу:
Підтвердження технічних характеристик автобуса ЕТАЛОН А08116-0000051
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат типу на автобус А08116-0000051.pdf
-
-
Назва доказу:
Дилерський договір з ТОВ Чернігівський автозавод
-
Опис доказу:
Підтвердження повноважень Скаржника , як дилера продукції ТОВ Чернігівський автозавод
-
Повʼязаний документ:
Дилерський договір з ТОВ Чернігівський автозавод.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ«ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕТАЛОН АВТО»
-
Опис доказу:
Підтвердження основного виду діяльності Скаржника
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ЄДР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Акціонерне товариство "Укртрансгаз" змінити тендерну документацію, опубліковану в межах відкритих торгів на закупівлю автобусів (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб») в кількості 3 одиниць очікуваною вартістю 9 250 000,00 грн. без ПДВ, ідентифікатор закупівлі - UA-2024-02-26-009858-a, таким чином, щоб вона не містила дискримінаційних вимог, описаних в даній скарзі.
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
da6d0f0b6bd94c0c9e3500bc616c17f6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-26-009858-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Вимога:
Шановний Замовник!
В Додатку №1 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» тендерної документації передбачені вимоги, які суттєво обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а саме:
1.16. Повна маса автобуса, не більше кг 10 000
Звертаємо увагу, що технічні вимоги складені таким чином, що всім в сукупності вимогам до предмету закупівлі відповідає продукція лише одного виробника.
Із зазначеного випливає, що Вами штучно звужено коло потенційних учасників процедури закупівлі до одного конкретного автобусу, що свідчить про наявність дискримінаційних умов тендерної документації.
З огляду на зазначене вище, для забезпечення участі різних виробників автобусів просимо внести зміни у Додатку №1 «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» тендерної документації шляхом викладення зазначених вимог у новій редакції, а саме:
1.16. Повна маса автобуса, не більше кг 11 000
У разі незадоволення даної Вимоги, залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.02.2024 12:48
Вирішення:
Тендерна документація, складається замовником самостійно з урахуванням особливостей предмету закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням законодавства в цілому.
З вашою вимогою ознайомились і повідомляємо, що при плануванні закупівлі формування технічних вимог і якісних характеристик предмету закупівлі проводилося на підставі необхідних технічних та експлуатаційних характеристик техніки, яка в повному обсязі повинна забезпечувати виробничі та технологічні процеси виробничої діяльності нашого підприємства, з урахуванням пропозицій на подібну техніку на ринку в Україні. Умови, встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, не можуть бути визнані такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, оскільки існує достатня кількість всім відомих марок автобусів з зазначеними параметрами (Ataman, Богдан та ін.), що ніяк не обмежує конкуренцію.
Статус вимоги:
Відхилено