-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Мультимедійне обладнання
Торги не відбулися
711 878.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 559.39 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 559.39 UAH
Період оскарження:
26.02.2024 15:25 - 02.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення порушення
Номер:
6b385b6c2c674064b31c4fe697939ff0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-26-009641-a.c1
Назва:
Усунення порушення
Вимога:
Шановний Замовник - ГОЛОВАНІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ІМ. Т.Г. ШЕВЧЕНКА ГОЛОВАНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, керуючись своїм правом наданим п. 54 ПКМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (зі змінами) звертаємось до Вас з Вимогою щодо усунення порушення під час проведення Тендерної процедури – Відкриті торги з особливостями. Наголошуємо та звертаємо увагу, що Тендерна документація Замовника має дискримінаційні вимоги та порушує основні принципи здійснення публічних закупівель. Розглянувши та проаналізувавши Ваші вимоги встановлені Додатком № 4 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета на закупівлю Мультимедійного обладнання Код за ДК 021:2015: 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання нами було виявлено наступне.
1. Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України № 574 від 29.04.2020 року «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій», якого Ви зобов’язані дотримуватись, встановлено, що до Інтерактивної панелі повинно входити Настінне кріплення та/або Мобільний стенд для транспортування в приміщенні. Наголошуємо, що Замовника цей пункт відсутній, що тягне за собою недотримання мінімальних вимог до засобів навчання, що закуповуються. Крім того у вимогах до Інтерактивної панелі відсутня вимога щодо наявності вбудованого ПК.
2. Просимо звернути увагу також що вашими технічними вимогами вимагається «Інтерактивний дисплей повинен бути вироблений за технологією оптичної склейки скла з матрицею Optical Bonding» що згідно офіційного сайту є технологію newline https://newline-interactive.com/optical-bonding/ крім того що це є дискримінацією по відношенню до інших виробників. Крім того згідно офіційного сайту https://25314542.fs1.hubspotusercontent-eu1.net/hubfs/25314542/Marketing%20Assets%20(Documents)/Specsheets/Naos%20+/Naos+_Newline_Specsheet_05.23_EN.pdf
https://newline-interactive.com/wp-content/uploads/2020/12/NAOS-UP-German-Web.pdf
https://newline-interactive.com/wp-content/uploads/2021/02/NaosIP_Specsheet_Newline_Website_EN_20.pdf
можна побачити що навіть цього виробника жодна інтерактивна панель не відповідає вашим вимогам у пункті Аудіосистема – наявність саундбару із потужністю гучномовців не менше 2х25 Вт;
Повідомляємо та звертаємо Вашу УВАГУ, що згідно із листом Міністерства освіти і науки України від 14.08.2020 року № 1/9-441 «Щодо неухильного дотримання законодавства» (посилання https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-neuhilnogo-dotrimannya-zakonodavstva встановлено наступне:
«Засоби навчання та обладнання (крім деяких витратних матеріалів), що поставляються та використовуються в освітньому процесі в навчальних кабінетах і STEM – лабораторіях, повинні мати такі супровідні документи:
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи (у частині «сфера застосування та реалізація об'єкту розгляду» повинно бути передбачено застосування об'єкту експертизи в закладах освіти; у частині «висновок дійсний на термін дії» повинно бути зазначено чинні нормативні документи);
- Технічний паспорт на вибір;
- Інструкції про використання та застосування, викладені українською мовою;
- Обов’язкові методичні матеріали для різних видів робіт відповідно до освітніх та навчальних програм;
- Декларацію про відповідність вимогам технічних;
Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України № 574 від 29.04.2020 року «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» встановлено:
Б) Мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом: гарантія на проєктор не менше 3 років; В порушення мінімальних вимог Додатком № 4 передбачена гарантія на Проектор лише 2 роки.
НАГОЛОШУЄМО ТА ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ ЩО У РАЗІ НЕДОТРИМАННЯ МІНІМАЛЬНИХ ВИМОГ, що передбачені вимогам Наказу Міністерства освіти і науки України № 574 від 29.04.2020 року «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» Ви будите нести відповідальність.
2. Додатком № 4 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, Замовник вимагає від Учасника надання:
- Сканована копія сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) виданого на виробника продукції.
- Сканована копія сертифікату на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) виданого на виробника продукції.
- Сканована копія сертифікату на систему управління охороною праці ДСТУ ISO 45001:2018 (ISO 45001:2018) виданого на виробника продукції.
Звертаємо Вашу Увагу Шановний Замовник і повідомляємо, що Сертифікація в системі ISO 9001; ISO 14001 та ISO 45001 не є обов`язковою в Україні. Виробники товарів та послуг не зобов`язані проходити таку сертифікацію. Взагалі, сертифікат ISO 9001:2015 є підтвердженням системи управління якістю, тобто підтверджує якість виробничих процесів, які відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо продукту (товарів, послуг). Сертифікат ISO 14001:2015 підтверджує застосування заходів із захисту довкілля під час життєвого циклу товару. Сертифікат ISO 45001:2018 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017 року № 500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 року № 93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні». Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Дані Сертифікати не стосуються самого товару, а стосуються тільки підприємства та є дискримінаційними та такими що звужують коло потенційних учасників. Наголошуємо, що вимога Замовника щодо надання такого ДСТУ ISO вважається ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ по відношенню до інших суб’єктів господарювання та такою, що ПОРУШУЄ вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПКМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Крім того згідно вищезазначеного Листа вбачається перелік документів, який достатній для того, щоб Замовнику був впевнений в якості запропонованих товарів та не порушував принципи публічних закупівель.
3. Додатком № 4 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, Замовник вимагає від Учасника надання: Авторизованого листа від виробника або його представника на території України щодо можливості поставки товару або права здійснювати його реалізацію.
Звертаємо Вашу увагу, що надання Авторизаційного листа-підтвердження від виробника або його представника на території України є дискримінаційною та неправомірною вимогою. Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що Учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері Публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Виходячи з вищенаведеного, вимагаємо розглянути вимогу та внести відповідні зміни до вимог Додатку № 4 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, в іншому випадку ми будемо звертатись до відповідних громадських організацій та засобів масової інформації для висвітлення цих грубих порушень з метою подальшого їх недопущення !!!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.02.2024 22:33
Вирішення:
Доброго дня, з приводу Вашої вимоги повідомляємо наступне: формування вимог до предмету закупівлі здійснюється у відповідності до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості), Закону України «Про публічні закупівлі».
1. Відповідно до Додатку 4 тендерної документації характеристики товару сформовано відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України №574 від 29.04.2020р. «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» (далі – Перелік). Звертаємо Вашу увагу, що даний перелік містить об’єкти, які повинні бути у Замовника та мати не гірші характеристики, проте даний перелік не є списком товарів, які Замовник повинен зазначати у закупівлі. Замовником було перераховано кількість наявних кріпень та внесено відповідні зміни до умов документації
2. Відповідно до примітки додатку 4 тендерної документації всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або еквівалент». Це використовується для зручності наведення характеристик і не є вимогою постачання даної конкретної торгівельної марки, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Усі показники та функціональні можливості еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у зазначеного товару. Таким чином учасники мають право пропонувати інтерактивний дисплей вироблений за різними технологіями оптичної склейки скла з матрицею та реагувати на пасивні маркери або пільці рук. Щодо переліку документів відносно товару звертаємо увагу, що Перелік містить вимоги щодо документів, які повинні бути надані при поставці товару, вимог щодо проведення процедури закупівлі Перелік не містить. Замовником визначено документи, що не зажди відмічені постачальниками у комплекті товару та встановлено відповідну вимогу в тендерній документації щодо надання таких документів в складі тендерної пропозиції. Стосовно листа МОН України наголошуєть, що ним також визначаються супровідні документи товару, а не перелік документів, що повинні бути надані в складі пропозицій учасників, та зокрема згідно законодавства листи Міністерства не встановлюють норм права, а мають виключно рекомендаційний та інформативний характер.
3. Характеристики товару визначено відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України №574 від 29.04.2020р. «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» Замовником було розглянуто вимоги документації щодо можливості невідповідності умов документації та внесено відповідні зміни.
4. Відповідно до Особливостей та Закону Замовником самостійно встановлюються вимоги до учасників в тому числі відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п.29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Таким чином до даного предмету закупівлі Замовник має право встановлювати додаткові вимоги передбачені законодавством. З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника), звертаємо що при цьому такі вимоги гарантують виконання затвердженим законодавством норм, які повинні виконуватись незалежно від того чи проходить учасник сертифікацію чи ні.
5. Вимога про наявність авторизованого листа від виробника або його представника на території України щодо можливості поставки товару або права здійснювати його реалізацію має альтернативу щодо суб’єктів отримання такого листа. Зокрема документація не містить вимог, що учасники повинні мати договірні відносини саме з виробником чи саме з офіційним представником, проте належність товару повинна бути підтверджена. У випадку законної закупівлі товарів учасники не мають перешкод у отриманні згаданих листів незалежно від суб’єкта у якого здійснюється закупівля. Вами не доведено та документально не підтверджено яким чином умови тендерної документації в такій редакції можуть дискримінувати учасників.
Статус вимоги:
Відхилено