• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Студентські квитки державного зразка

Завершена

324 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 240.00 UAH
Період оскарження: 26.02.2024 11:47 - 02.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Замовника щодо визнання переможця

Номер: 0ddacce455e146c0965f97eddf77f445
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-26-004222-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника щодо визнання переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.03.2024 17:01
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.03.2024 17:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 29.03.2024 15:55
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНФОРМАЦІЙНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР В ГАЛУЗІ ОСВІТИ", Тетяна Шевченко +380442469950, +380675801579 ivcosvita@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 957a0434bd9f4c01ba666c6a2c3322a6
Заголовок пункту скарги: Рішенням Замовника (протокол уповноваженої особи від 08.03.2024 № 84) не було виявлено підстав для відмови СТОЛИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТУ, СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ був визначений переможцем Торгів, було прийняте рішення про намір укласти з ним договір. Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, вважає його неправомірним і дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Опис заперечення: Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу 5 тендерної документації на Торги:
Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 розділу 5 тендерної документації на Торги:
Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пункту 2.1. розділу 2 Проекту договору (Додаток 3 тендерної документації на Торги):
2.1. Якість товару повинна повністю відповідати діючим в Україні державним стандартам або затвердженим в установленому порядку технічним умовам і підтверджуватись документами, що передбачені діючим законодавством України.
Документами, що передбачені діючим законодавством України які визначають технічні умови на студентські квитки державного зразка і правове регулювання діяльності в цій сфері є Положення про Вузли державної інформаційно-виробничої системи для інформаційного та документарного забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 15 грудня 2004 р. № 939, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2004 р. за № 1669/10268 (надалі – Наказ №939), та Положення про студентські (учнівські) квитки державного зразка, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки від 25 жовтня 2013 р. № 1474, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2013 р. за № 2245/24777 (надалі – Наказ №1474). Це підтверджує також Міністерство освіти і науки України (надалі МОН) в своєму листі «Про надання роз’яснення» від 20.02.2024 № 3/1075-24 на запит уповноваженого органу-адміністратора Єдиної державної електронної бази з питань освіти ДП «Інфоресурс» (підприємство зі сфери управління МОН), який є в складі тендерної пропозиції СТОЛИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ (надалі – Лист МОН).
Крім того, відповідно до вимог Додатку 2 тендерної документації на Торги, Державний зразок та опис студентського квитка мають відповідати Наказу №1474.

Відповідно до пункту 1 частини 1 розділу 2 Наказу №1474:
Виконавцем замовлення на створення квитків та виготовлення їх карток (далі - виконавець) можуть бути особи, що в установленому законодавством порядку набули статусу інформаційно-виробничого вузла та у разі виробництва і персоналізації платіжних карток відповідають вимогам платіжних систем, що підтверджується відповідними документами зазначених систем.
Відповідно до абзацу 4 частини 2 розділу 1 Наказу №1474:
Інформаційний або інформаційно-виробничий вузол - це вузол ІВС «ОСВІТА», визначений згідно з Положенням про Вузли державної інформаційно-виробничої системи для інформаційного та документарного забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти (ІВС « ОСВІТА »), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 15 грудня 2004 року № 939, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2004 року за № 1669/10268 (із змінами);
Відповідно до частини 6 розділу 3 Наказу №1474:
Уповноважений орган складає висновок про відповідність чи невідповідність інформаційно-виробничого комплексу вимогам та подає інформацію про проведення аналізу та оцінки до Міністерства освіти і науки України;
Відповідно до частини 7 розділу 3 Наказу №1474:
Підставою для початку виготовлення карток є відповідний наказ Міністерства освіти і науки України, виданий на основі позитивного висновку уповноваженого органу про відповідність інформаційно-виробничого комплексу встановленим вимогам.
Відповідно до пункту 1 частини 8 розділу 3 Наказу №1474:
Висновок про відповідність інформаційно-виробничого комплексу встановленим вимогам є обов’язковою умовою для здійснення такої діяльності.
Також відповідно до пункту 3.3. розділу 3 Наказу №939:
Для виготовлення пластикових карток учнівських та студентських квитків вузли повинні мати статус інформаційно-виробничого вузла при наявності позитивного висновку Уповноваженого органу щодо відповідності продукції інформаційно-виробничого вузла встановленим технічним вимогам.
Відповідно до пункту 4 Постанови Кабінету міністрів України від 13.07.2011р. №752 «Про створення Єдиної державної електронної бази з питань освіти» уповноваженим органом - адміністратором Єдиної державної електронної бази з питань освіти, який надає зазначений вище позитивний висновок, є Державне підприємство "Інфоресурс", що належить до сфери управління МОН.
В Листі МОН Міністерство освіти і науки України справедливо визнає, що зазначені вище нормативно-правові акти не містять норм, які б врегульовували питання можливості виконання юридичними особами функцій вузлів ІВС «ОСВІТА», у разі якщо вони є правонаступниками інших юридичних осіб, що набули такого статусу.
Висновок Уповноваженого органу від 08.12.2015р. №01.01-12/1402 про відповідність інформаційно-виробничого комплексу встановленим вимогам для виготовлення пластикових карток студентських/учнівських квитків державного зразка, який є в складі тендерної пропозиції СТОЛИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ, виданий Київському університету Бориса Гринченка (ЄДРПОУ 02136554). Відповідно Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (ЄДРПОУ 45307965) не отримував зазначеного висновку всупереч вимогам Наказу №1474 та Наказу№ 939.
Наказом «Про регіональний інформаційно-виробничий вузол ІВС «ОСВІТА» від 10.12.2015р. № 1269, який є в складі тендерної пропозиції СТОЛИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ, МОН визначив регіональним інформаційно-виробничим вузлом ІВС «ОСВІТА» Київський університет Бориса Гринченка (ЄДРПОУ 02136554). Відповідно Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (ЄДРПОУ 45307965) не був визначений інформаційно-виробничим вузлом ІВС «ОСВІТА» жодним наказом МОН всупереч вимогам Наказу№ 1474.
На офіційному сайті Уповноваженого органу МОН ДП «Інфоресурс» (inforesurs.gov.ua) визначено 12 інформаційно-виробничих вузлів ІВС «ОСВІТА», серед яких Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (ЄДРПОУ 45307965) відсутній, тобто не визначений інформаційно-виробничим вузлом ІВС «ОСВІТА».
В Листі МОН Міністерство освіти і науки України не заперечує щодо права Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, який є правонаступником Київського університету імені Бориса Грінченка, виконувати функції вузла ІВС «ОСВІТА», але МОН і не може визнати, що Київський столичний університет імені Бориса Грінченка є інформаційно-виробничим вузлом ІВС «ОСВІТА», оскільки відповідно до діючого законодавства листи – це службова кореспонденція, вони не є нормативно-правовими актами, можуть носити лише роз’яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер і не повинні містити нових правових норм, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер. Такі правові норми мають бути викладені виключно у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом, погодженому із заінтересованими органами та зареєстрованому у органах юстиції у порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів (тобто має бути відповідний наказ МОН, зареєстрований у органах юстиції належним чином).
На підставі вищенаведеного, на думку Скаржника, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (ЄДРПОУ 45307965) не є інформаційно-виробничим вузлом ІВС «ОСВІТА» та не може відповідно діючим в Україні державним стандартам або затвердженим в установленому порядку технічним умовам та норм чинного законодавства України не має підстав та не може бути виконавцем замовлення на створення квитків та виготовлення їх карток.
Таким чином, за переконанням Скаржника, учасник КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА:
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено на підставі цієї Скарги.
Також відповідно тендерна пропозиція учасника КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, на думку Скаржника, тендерна пропозиція учасника КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА підлягає відхиленню Замовником на підставі положень Статті 31 Закону та положень пункту 44 постанови Кабміну від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що рішення, прийняте Замовником Протоколом від 08.03.2024 № 84 про відсутність підстав для відмови Київському столичному університету імені Бориса Гринченка, визначення його переможцем Торгів та прийняте рішення про намір укласти з ним договір неправомірними, такими що порушують вимоги підпунктів 1 та 2 пункту 44 Особливостей та вимоги пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 Закону. Також на думку Скаржника, Замовник зазначеними рішеннями порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, що є порушенням вимог статті 5 Закону та призводить до недобросовісної конкуренції.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)