-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Офісне устаткування та приладдя різне» Папір офісний А4 та папір для плотера
Завершена
1 514 967.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 149.67 UAH
мін. крок: 1% або 15 149.67 UAH
Період оскарження:
23.02.2024 16:08 - 01.03.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
56dc0460d2894e7483004cef8385abf2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-23-010851-a.b1
Назва:
СКАРГА на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Департамент поліції особливого призначення «Об'єднана штурмова бригада Національної поліції України «Лють» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-23-010851-a в електронній системі закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 02.11.2023 № 17612.pdf 27.02.2024 13:45
- рішення від 22.01.2024 № 1258.pdf 27.02.2024 13:45
- рішення від 21.11.2023 № 18699.pdf 27.02.2024 13:45
- рішення від 27.07.2023 № 11572.pdf 27.02.2024 13:45
- Тендерна документація на закупівлю Папіру офісного А4 та папіру для плотера код ДК 30190000-7.docx 27.02.2024 13:45
- Скарга.pdf 27.02.2024 13:56
- sign.p7s 27.02.2024 13:59
- рішення від 29.02.2024 № 3781.pdf 29.02.2024 17:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.02.2024 14:05
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.02.2024 17:56
Пункт скарги
Номер:
7c844487e0b34b8f8c7c71dbd2500ac0
Заголовок пункту скарги:
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає, що положення Тендерної документації (далі по тексту – ТД) виключають низку потенційних учасників, у тому числі Товариство, від участі в тендері через суттєві порушення. ТД також містить низку положень, які містять ознаки порушення принципів ч.1 ст. 5 Закону та ч.4 ст.5 Закону, що свідчить про відсутність у замовника не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників. Відповідно в Додатку 2 ТД, в якій перераховані вимоги до предмета закупівлі, всі з яких можуть бути задоволені лише товар певної торгової марки, тобто товар лише одного виробника паперу , що закуповується.
Опис заперечення:
В п. 1 Додатку № 2 Документації зазначено, ВИМОГИ «Перелік документів, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам»:
«1.2. Фотографії товару, які надають повне уявлення про запропонований товар;
1.3. Скановані копії висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, дійсні на дату подачі пропозиції;
1.4. Листи від виробників товарів (або представників виробника) про підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару технічним вимогам Замовника, по кожному параметру. Для підтвердження відповідності технічних параметрів виробник надає сертифікат якості на товар, який повинен бути адресований Замовнику, містити посилання на номер процедури закупівлі, мати печатку виробника (або представників виробника) (при наявності) та підпис уповноваженої особи. Зазначений лист повинен містити інформацію про підтвердження партнерського статусу Учасника в даній закупівлі (в разі, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару);
1.5. Листи від виробників (або представників виробника) про наявність, можливість виготовлення запропонованого Учасником товару та можливість відвантаження товару Учаснику(-ом), в разі його перемоги в закупівлі, в необхідній кількості та в обумовлені в договорі строки. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі;
1.5. Копії сертифікатів якості на сировину, з якої виготовляється продукція, по кожній позиції, видані виробником сировини, які повинні мати печатку виробника (при наявності) та підпис уповноваженої особи. Дана вимога стосується тільки запропонованого товару, який виготовляється в Україні;
1.6. Копії протоколів проведення випробувань взірців запропонованого товару у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO по всіх параметрах кожної запропонованої позиції, видані спеціалізованою акредитованою лабораторією. Дана інформація надається для підтвердження відповідності фактичних показників запропонованого товару технічним і якісним вимогам Замовника. Дана вимога стосується тільки запропонованого товару, який виготовляється в Україні.
До всіх посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника - застосовується вираз «або еквівалент».
Еквівалентом вважатиметься товар, який за характеристиками та своїм призначенням відповідає вимогам, встановленим Замовником.»
Слід зазначити, що в Додатку № 2 Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
«1.2. Фотографії товару, які надають повне уявлення про запропонований товар;
1.3. Скановані копії висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, дійсні на дату подачі пропозиції;
1.4. Листи від виробників товарів (або представників виробника) про підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару технічним вимогам Замовника, по кожному параметру. Для підтвердження відповідності технічних параметрів виробник надає сертифікат якості на товар, який повинен бути адресований Замовнику, містити посилання на номер процедури закупівлі, мати печатку виробника (або представників виробника) (при наявності) та підпис уповноваженої особи. Зазначений лист повинен містити інформацію про підтвердження партнерського статусу Учасника в даній закупівлі (в разі, якщо Учасник не є виробником запропонованого товару);
1.5. Листи від виробників (або представників виробника) про наявність, можливість виготовлення запропонованого Учасником товару та можливість відвантаження товару Учаснику(-ом), в разі його перемоги в закупівлі, в необхідній кількості та в обумовлені в договорі строки. Лист повинен бути адресований Замовнику та містити посилання на номер процедури закупівлі;
1.5. Копії сертифікатів якості на сировину, з якої виготовляється продукція, по кожній позиції, видані виробником сировини, які повинні мати печатку виробника (при наявності) та підпис уповноваженої особи. Дана вимога стосується тільки запропонованого товару, який виготовляється в Україні;
1.6. Копії протоколів проведення випробувань взірців запропонованого товару у відповідності з вимогами міжнародних стандартів ISO по всіх параметрах кожної запропонованої позиції, видані спеціалізованою акредитованою лабораторією. Дана інформація надається для підтвердження відповідності фактичних показників запропонованого товару технічним і якісним вимогам Замовника. Дана вимога стосується тільки запропонованого товару, який виготовляється в Україні.
До всіх посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника - застосовується вираз «або еквівалент».
Еквівалентом вважатиметься товар, який за характеристиками та своїм призначенням відповідає вимогам, встановленим Замовником.»
Слід зазначити, що в Додатку № 2 Документації, було виявлено дискримінаційне відношення до учасників та неправомірно встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції між учасниками Тендеру, а саме:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Замовником встановлена вимога: «Скановані копії висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, дійсні на дату подачі пропозиції»
Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсні на дату подачі пропозиції.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним деражавним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1258-р/пк-пз від 22.01.2024 р (рішення додається).
В таблиці технічні характеристики на позицію 1 та позицію 4 зазначено сертифікація по EU Ecolabel
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника прибрати цю вимогу.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.
Вважаємо, що Замовником навмисне встановлені дискримінаційні вимога про те, що Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, виданий Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), на запропонований Учасником товар, дійсні на дату подачі пропозиції.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної еспертизи – це документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) обє’кта державної санітарно- епідеміологічної ескпертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, затверджується відповідним головним деражавним санітарним лікарем і є обов’язковим для виконання власником обє’кта експертизи. Оскільки продукція, що є предметом закупівлі не є шкідливою та небезпечною для здоров’я людини і не підлягає засвідченню відповідності (невідповідності) медичним вимогам безпеки для життя і здоров’я людини, то така продукція не підлягає обов’зковій сертифікації.
Звертаємо Вашу увагу що, з 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», яким передбачено проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видача висновків СЕС. Також внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері».
З огляду на викладене, навіть за бажанням Скаржника, отримати висновок СЕС неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. При цьому, Висновки, що видані відповідно до законодавства, що діяло під час їх видачі, зберігають чинність протягом терміну що в них зазначено.
Отже, дана вимога є дискримінаційною, та є неможливою для виконання потенційними учасниками, зокрема, Скаржником, з урахуванням всіх у сукупності технічних вимог Замовника, а отже просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 2 Документації та вилучити вищезазначену дискримінаційну вимогу.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1258-р/пк-пз від 22.01.2024 р (рішення додається).
×
-
Назва доказу:
рішення
-
Опис доказу:
підтвердження дискримінаційних вимог
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.01.2024 № 1258.pdf
В таблиці технічні характеристики на позицію 1 та позицію 4 зазначено сертифікація по EU Ecolabel
ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» вважає дану вимогу дискримінаційним з наступного:
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування, та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
- екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. квітка ЕС ) регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. «скандинавський лебідь») у Скандинавських країнах,
- екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel» - Німецька програма екологічного маркування,
- Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сингапурская схема зеленой маркировки целлюлозно-бумажной продукции. это экомаркировка 1-го типа. Экомаркировка Типа 1 проверяется независимой третьей стороной на основе соображений жизненного цикла. В нем рассматриваются основные воздействия данного продукта на окружающую среду и устанавливаются ограничения для соблюдения, чтобы уменьшить эти воздействия;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції – це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024.Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації с її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника прибрати цю вимогу.
Слід додати, що аналогічні порушення щодо не відповідності розглядались Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), рішення № 12198-р/пк-пз від 07.08.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вилайн Груп" від 22 липня 2023 року по закупівлі № UA-2023-06-08-012050-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ" від 16 жовтня 2023 року по закупівлі № UA-2023-10-12-012379-a, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та рішення № 18699-р/пк-пз від 21.11.2023, розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «ОФІС КОМФОРТ» від 09.11.2023 по закупівлі № UA-2023-11-07-001813-a.
×
-
Назва доказу:
рішення АМКУ
-
Опис доказу:
підтвердження дискримінації
-
Повʼязаний документ:
рішення від 21.11.2023 № 18699.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації