-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Продукція для чищення та мийні засоби
Категорія Замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування зазначені у п.1 ч.1 ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Надання забезпечення тендерної пропозиції та надання забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається. Критерієм оцінки є ціна.
Торги не відбулися
373 630.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 868.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 868.15 UAH
Період оскарження:
23.02.2024 16:04 - 28.02.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
78487cb378f64a63a9984cdcd9cb81b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-23-010962-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Металлургическое УО Отклонение.pdf 12.03.2024 19:59
- sign.p7s 12.03.2024 20:02
- рішення від 14.03.2024 № 4660.pdf 14.03.2024 16:38
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.03.2024 № 5291.pdf 26.03.2024 12:26
- рішення від 25.03.2024 № 5291.pdf 27.03.2024 18:52
- пояснення 18.03.2024 17:13
- пояснення 18.03.2024 17:13
- протокол 72 01.04.2024 11:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.03.2024 20:02
Дата розгляду скарги:
25.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.03.2024 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.03.2024 18:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Прийняти результати висновку Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, стосовно скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" від 12 березня 2024 року № UA-2024-02-23-010962-a.b1 та скасувати рішення № 26 від 07.03.2024 року про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ГРЕНЛАНДІЯ НВП". Протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель
Пункт скарги
Номер:
6c74485d0da0421e927064e3f45547e3
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції
Опис заперечення:
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №26 від 07.03.2024 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави.
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції.
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-23-010962-a.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №26 від 07.03.2024 (далі по тексту – протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави:
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" виявлено, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
На вимогу п.4 Додатку 3 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: Продукція для чищення та мийні засоби» до тендерної документації Замовника в пропозиції учасника ТОВ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" відсутня інформація в інструкціях стосовно використання запропанованих концентратів засіб для видалення жиру "EXTREME WASH" (Засіб для видалення жирових та білкових забруднень 5 л.) та засіб для миття посуду "EXTREME WASH" (1000 мл з дозатором):
- склад засобу
- приготування робочих розчинів із концентратів та час експозиції
- методика використання концентратів (замочування, миття, ополіскування)
- термін придатності робочих робочих розчинів
- перша допомога при отруєнні
Відсутність даної інформації унеможливлює провести порівняння з іншими пропозиціями учасників. А саме, розрахувати еквівалентність та порівняти аналогічність, бо з різних засобів можливо приготувати різну кількість робочих розчинів при необхідній експозиції.
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції, виходячи з наступного.
Відповідно до вимог пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації (далі по тексту – ТД):
Для підтвердження технічних та якісних вимог, учасник у складі пропозиції надає: Інструкції із застосування та Сертифікати / Паспорти якості на всі товари, що пропонуються.
Також Додаток 3 до ТД містить вимогу:
Якщо учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається замовником, додатково у складі пропозиції учаснику необхідно надати порівняльну таблицю в довільній формі, яка в порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується учасником. При цьому, запропонований еквівалент за своїми технічними та якісними характеристиками товару повинен відповідати вимогам цієї тендерної документації або мати кращі показники
Усі зазначені документи було надано у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»:
- Інструкція із застосування (методичні вказівки) – на усі пропоновані засоби (файл «Інструкції.pdf»);
- Порівняльна таблиця характеристик (№916 від 01.03.2024, сторінки 62-65 файлу «ТП_UA-2024-02-23-010962-a.pdf»);
- Сертифікат якості – на усі пропоновані засоби (сторінки 67-74 файлу «ТП_UA-2024-02-23-010962-a.pdf»),
а також надано інші документи на підтвердження відповідності технічних характеристик пропонованих засобів вимогам ТД.
Разом з тим, тендерною документацією щодо жодної позиції предмета закупівлі не вимагалося надання інформації будь-яким документом, зокрема, інструкцією, щодо зазначеного Замовником у протоколі відхилення (а не в ТД) переліку характеристик:
- склад засобу
- приготування робочих розчинів із концентратів та час експозиції
- методика використання концентратів (замочування, миття, ополіскування)
- термін придатності робочих робочих розчинів
- перша допомога при отруєнні
Тому вважаємо незаконним відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з підстави ненадання інформації, щодо необхідності надання якої відсутні вимоги ТД.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано усі підтвердження, яких вимагала ТД. Також надано усі затребувані ТД документи.
Пропоновані ТОВ «Гренландія НВП» засоби та надані нами у складі тендерної пропозиції документи повністю відповідають усім вимогам тендерної документації та чинного законодавства.
ТОВ «Гренландія НВП» не вбачає у даній підставі відхилення порушення наданими ним у складі тендерної пропозиції документами та характеристиками запропонованих нами засобів вимог ТД і вважає, що Замовник незаконно відхилив нашу тендерну пропозицію з наведеної підстави.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», наведені у протоколі відхилення, не обгрунтовані Замовником та не містять ознак невідповідності тендерної пропозиції нашого Товариства вимогам тендерної документації та/або законодавства про публічні закупівлі.
ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктами 44, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»
Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-23-010962-a.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №26 від 07.03.2024 (далі по тексту – протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави:
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" виявлено, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
На вимогу п.4 Додатку 3 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: Продукція для чищення та мийні засоби» до тендерної документації Замовника в пропозиції учасника ТОВ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" відсутня інформація в інструкціях стосовно використання запропанованих концентратів засіб для видалення жиру "EXTREME WASH" (Засіб для видалення жирових та білкових забруднень 5 л.) та засіб для миття посуду "EXTREME WASH" (1000 мл з дозатором):
- склад засобу
- приготування робочих розчинів із концентратів та час експозиції
- методика використання концентратів (замочування, миття, ополіскування)
- термін придатності робочих робочих розчинів
- перша допомога при отруєнні
Відсутність даної інформації унеможливлює провести порівняння з іншими пропозиціями учасників. А саме, розрахувати еквівалентність та порівняти аналогічність, бо з різних засобів можливо приготувати різну кількість робочих розчинів при необхідній експозиції.
ТОВ «Гренландія НВП» не погоджується з наданою Замовником за даною підставою аргументацією щодо відхилення своєї тендерної пропозиції, виходячи з наступного.
Відповідно до вимог пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації (далі по тексту – ТД):
Для підтвердження технічних та якісних вимог, учасник у складі пропозиції надає: Інструкції із застосування та Сертифікати / Паспорти якості на всі товари, що пропонуються.
Також Додаток 3 до ТД містить вимогу:
Якщо учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається замовником, додатково у складі пропозиції учаснику необхідно надати порівняльну таблицю в довільній формі, яка в порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується учасником. При цьому, запропонований еквівалент за своїми технічними та якісними характеристиками товару повинен відповідати вимогам цієї тендерної документації або мати кращі показники
Усі зазначені документи було надано у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП»:
- Інструкція із застосування (методичні вказівки) – на усі пропоновані засоби (файл «Інструкції.pdf»);
- Порівняльна таблиця характеристик (№916 від 01.03.2024, сторінки 62-65 файлу «ТП_UA-2024-02-23-010962-a.pdf»);
- Сертифікат якості – на усі пропоновані засоби (сторінки 67-74 файлу «ТП_UA-2024-02-23-010962-a.pdf»),
а також надано інші документи на підтвердження відповідності технічних характеристик пропонованих засобів вимогам ТД.
Разом з тим, тендерною документацією щодо жодної позиції предмета закупівлі не вимагалося надання інформації будь-яким документом, зокрема, інструкцією, щодо зазначеного Замовником у протоколі відхилення (а не в ТД) переліку характеристик:
- склад засобу
- приготування робочих розчинів із концентратів та час експозиції
- методика використання концентратів (замочування, миття, ополіскування)
- термін придатності робочих робочих розчинів
- перша допомога при отруєнні
Тому вважаємо незаконним відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з підстави ненадання інформації, щодо необхідності надання якої відсутні вимоги ТД.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» надано усі підтвердження, яких вимагала ТД. Також надано усі затребувані ТД документи.
Пропоновані ТОВ «Гренландія НВП» засоби та надані нами у складі тендерної пропозиції документи повністю відповідають усім вимогам тендерної документації та чинного законодавства.
ТОВ «Гренландія НВП» не вбачає у даній підставі відхилення порушення наданими ним у складі тендерної пропозиції документами та характеристиками запропонованих нами засобів вимог ТД і вважає, що Замовник незаконно відхилив нашу тендерну пропозицію з наведеної підстави.
Виходячи з вищенаведеного, ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що підстави відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», наведені у протоколі відхилення, не обгрунтовані Замовником та не містять ознак невідповідності тендерної пропозиції нашого Товариства вимогам тендерної документації та/або законодавства про публічні закупівлі.
ТОВ “Гренландія НВП” вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів в частині безпідставного відхилення його тендерної пропозиції, а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктами 44, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
e879264fcaaf441ba48c2defb96b1682
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-23-010962-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 23.04.2024 № 7197.pdf 26.04.2024 11:52
- інформація про резолютивну частину рішення від 23.04.2024 № 7197.pdf 24.04.2024 13:27
- рішення від 15.04.2024 № 6589.pdf 15.04.2024 16:16
- sign.p7s 11.04.2024 21:02
- Скарга Металлургическое УО Отмена.pdf 11.04.2024 21:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.04.2024 21:04
Дата розгляду скарги:
23.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.04.2024 16:16
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
26.04.2024 11:52
Пункт скарги
Номер:
462ee2b69f4145c79d954d7ec2bfadbd
Заголовок пункту скарги:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірної відміни закупівлі та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП» ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що Замовником незаконно оголошено відміну процедури закупівлі через скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг вже після проведення аукціону й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Опис заперечення:
Проте 05.04.2024, на етапі повторного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», Замовник відмінив закупівлю, зазначивши у протоколі № 34 від 05.04.2024 та в електронній системі закупівель, причину відміни: «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» з коментарем «у зв’язку із скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів (Довідка від 26.03.2024 року №293 про зміни до кошторису на 2024 рік додається)».
Ставимо під сумнів факт скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг з підстав, наведених у Скарзі.
Ставимо під сумнів факт скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг з підстав, наведених у Скарзі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Відміна торгів
Тип порушення:
Відміна торгів
Опис суті пункту скарги:
Скарга
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірної відміни закупівлі
та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП»
Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-23-010962-a.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №26 від 07.03.2024 (далі по тексту – протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави.
Дане рішення Замовника було оскаржене ТОВ «Гренландія НВП» скаргою № UA-2024-02-23-010962-a.b1.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 5291-р/пк-пз від 25.03.2024 було постановлено: «Зобов'язати Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" за процедурою закупівлі — "Продукція для чищення та мийні засоби", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-23-010962-a».
Дане рішення Комісії було виконане Замовником.
Проте 05.04.2024, на етапі повторного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», Замовник відмінив закупівлю, зазначивши у протоколі № 34 від 05.04.2024 та в електронній системі закупівель, причину відміни: «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» з коментарем «у зв’язку із скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів (Довідка від 26.03.2024 року №293 про зміни до кошторису на 2024 рік додається)».
Разом з тим, очевидно, що:
по-перше, Довідка від 26.03.2024 року №293 про зміни до кошторису на 2024 рік (далі по тексту – Довідка) датована днем оприлюднення резолютивної частини рішення № 5291-р/пк-пз від 25.03.2024 Комісії (а Замовник мав можливість дізнатися про таке рішення і в день його ухвалення, 25.03.2024);
по-друге, сума, яка фігурує у Довідці, точно відповідає очікуваній вартості закупівлі 373 630,00 грн, з чого випливає, що скорочення видатків відбулося лише за рахунок закупівлі мийних засобів (які є обов’язковими до застосування у закладах Замовника);
по-третє, у Довідці зазначено, що зміни кошторису відбулися за наступними кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету:
«0615031 Утримання та навчально-тренувальна робота комунальних дитячо-юнацьких спортивних шкіл»:
Разом з тим, з дислокації закладів освіти Металургійного району, до яких має здійснюватися постачання за укладеним за даною закупівлею договором, згідно опублікованого Замовником у Додатку 4 до тендерної документації проекту договору, до дитячо-юнацьких спортивних шкіл відноситься лише останній, за номером 37, заклад, а усі інші заклади – загальноосвітні школи, ліцеї, гімназії, ясла-садки тощо не мають відношення саме до спортивних закладів:
…
Оскільки остаточна та найбільш економічно-вигідна пропозиція ТОВ «Гренландія НВП» становить 238 185,60 грн, це дозволяє Замовникові зекономити понад 36 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі, отже він має можливість, акцептувавши нашу пропозицію, не залишати без мийних засобів і цей єдиний на район спортивний заклад.
Таким чином, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній процедурі закупівлі, не зважаючи на відсутність законних підстав відхилення нашої найбільш економічно вигідної та правильно оформленої пропозиції.
Саме тому ставимо під сумнів факт «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг», адже Замовник самостійно складав очікувану вартість даної закупівлі, але незабаром самостійно ж вирішив й скоротити ці витрати вже після проведення аукціону й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Якби зазначена Замовником підстава відміни процедури закупівлі була належною, це б, фактично, нівелювало взагалі можливість оскарження відміни процедур закупівель, яку було закладено змінами, внесеними до Закону 19.04.2020 задля сприяння зменшенню викривлення результатів публічних закупівель шляхом застосування такого безвідмовного раніше інструменту замовників як відміна тендера у випадку, коли «щось пішло не за схемою». Адже в будь-який момент замовники тоді мали б можливість відмінити процедуру закупівлі за «пристойної» підстави скорочення видатків вже після проведення аукціону, на етапі, коли стає зрозуміло, що перемога потрібного учасника з найвищою ціною тендерної пропозиції є недосяжною.
Разом з тим, предмет даної закупівлі – це продукція для повсякденного використання. Застосування мийних засобів, які складають предмет закупівлі, у навчальних закладах є обов’язковим.
Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній конкурентній процедурі закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель
щодо неправомірної відміни закупівлі
та дій Замовника, що порушили права та законні інтереси ТОВ «Гренландія НВП»
Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосив про проведення процедури закупівлі (відкриті торги), опублікувавши оголошення № UA-2024-02-23-010962-a.
За результатами розгляду тендерних пропозицій уповноваженою особою Замовника Протоколом №26 від 07.03.2024 (далі по тексту – протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП» з однієї підстави.
Дане рішення Замовника було оскаржене ТОВ «Гренландія НВП» скаргою № UA-2024-02-23-010962-a.b1.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія) № 5291-р/пк-пз від 25.03.2024 було постановлено: «Зобов'язати Відділ освіти виконкому Металургійної районної у місті ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ГРЕНЛАНДІЯ НВП" за процедурою закупівлі — "Продукція для чищення та мийні засоби", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-02-23-010962-a».
Дане рішення Комісії було виконане Замовником.
Проте 05.04.2024, на етапі повторного розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП», Замовник відмінив закупівлю, зазначивши у протоколі № 34 від 05.04.2024 та в електронній системі закупівель, причину відміни: «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг» з коментарем «у зв’язку із скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів (Довідка від 26.03.2024 року №293 про зміни до кошторису на 2024 рік додається)».
Разом з тим, очевидно, що:
по-перше, Довідка від 26.03.2024 року №293 про зміни до кошторису на 2024 рік (далі по тексту – Довідка) датована днем оприлюднення резолютивної частини рішення № 5291-р/пк-пз від 25.03.2024 Комісії (а Замовник мав можливість дізнатися про таке рішення і в день його ухвалення, 25.03.2024);
по-друге, сума, яка фігурує у Довідці, точно відповідає очікуваній вартості закупівлі 373 630,00 грн, з чого випливає, що скорочення видатків відбулося лише за рахунок закупівлі мийних засобів (які є обов’язковими до застосування у закладах Замовника);
по-третє, у Довідці зазначено, що зміни кошторису відбулися за наступними кодом та назвою програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету:
«0615031 Утримання та навчально-тренувальна робота комунальних дитячо-юнацьких спортивних шкіл»:
Разом з тим, з дислокації закладів освіти Металургійного району, до яких має здійснюватися постачання за укладеним за даною закупівлею договором, згідно опублікованого Замовником у Додатку 4 до тендерної документації проекту договору, до дитячо-юнацьких спортивних шкіл відноситься лише останній, за номером 37, заклад, а усі інші заклади – загальноосвітні школи, ліцеї, гімназії, ясла-садки тощо не мають відношення саме до спортивних закладів:
…
Оскільки остаточна та найбільш економічно-вигідна пропозиція ТОВ «Гренландія НВП» становить 238 185,60 грн, це дозволяє Замовникові зекономити понад 36 відсотків від очікуваної вартості даної закупівлі, отже він має можливість, акцептувавши нашу пропозицію, не залишати без мийних засобів і цей єдиний на район спортивний заклад.
Таким чином, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній процедурі закупівлі, не зважаючи на відсутність законних підстав відхилення нашої найбільш економічно вигідної та правильно оформленої пропозиції.
Саме тому ставимо під сумнів факт «скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг», адже Замовник самостійно складав очікувану вартість даної закупівлі, але незабаром самостійно ж вирішив й скоротити ці витрати вже після проведення аукціону й тільки після того, як йому не вдалося знайти належні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Гренландія НВП».
Якби зазначена Замовником підстава відміни процедури закупівлі була належною, це б, фактично, нівелювало взагалі можливість оскарження відміни процедур закупівель, яку було закладено змінами, внесеними до Закону 19.04.2020 задля сприяння зменшенню викривлення результатів публічних закупівель шляхом застосування такого безвідмовного раніше інструменту замовників як відміна тендера у випадку, коли «щось пішло не за схемою». Адже в будь-який момент замовники тоді мали б можливість відмінити процедуру закупівлі за «пристойної» підстави скорочення видатків вже після проведення аукціону, на етапі, коли стає зрозуміло, що перемога потрібного учасника з найвищою ціною тендерної пропозиції є недосяжною.
Разом з тим, предмет даної закупівлі – це продукція для повсякденного використання. Застосування мийних засобів, які складають предмет закупівлі, у навчальних закладах є обов’язковим.
Отже, враховуючи сукупність обставин, пов’язаних із відміною даної закупівлі, ТОВ «Гренландія НВП» має підстави вважати, що істинною причиною відміни торгів є небажання Замовника укласти договір саме із ТОВ «Гренландія НВП» у даній конкурентній процедурі закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення його прав та законних інтересів через неправомірну відміну тендера та порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі